kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
"Krótka" pompka w Lanosie. Hello Ves,
Sunday, October 19, 2003, 7:18:09 PM, you wrote:
VMam problem z moim Lanosem.
VCzasami, bez wzgledu na cieplote silnika, po przekreceniu
Vzaplonu nie slysze 3-sekundowej pompki, tylko krotka,
Vok 1 sek.
VWtedy koniec, nie zapali, szkoda rozrusznika.
Na środkowej konsoli masz migającą diodkę immobilisera. Zwróć uwagę,
czy ona gaśnie. Jesli zamiast gasnąć szybko miga - masz odpowiedź -
immobiliser.
W moim Lanosie od nowości - oczywiście nigdy w ASO i nie udało mi się
tego naprawić na gwarancji. Zdarza sie to raz na miesiąc i trzeba
cierpliwie kręcić kluczykiem bez kręcenia rozrusznikiem - immobiliser
'testuje się' w momencie przejścia do włączonego zapłonu, jeszcze
przed pozycją 'rozruch'. Po prostu patrzysz na diodkę i za którymś
razem mignie i zgaśnie, wtedy przekręcasz dalej.
[...]
"Krótka" pompka w Lanosie.
Na środkowej konsoli masz migającą diodkę immobilisera. Zwróć uwagę,
czy ona gaśnie. Jesli zamiast gasnąć szybko miga - masz odpowiedź -
immobiliser.
W moim Lanosie od nowości - oczywiście nigdy w ASO i nie udało mi się
tego naprawić na gwarancji. Zdarza sie to raz na miesiąc i trzeba
cierpliwie kręcić kluczykiem bez kręcenia rozrusznikiem - immobiliser
'testuje się' w momencie przejścia do włączonego zapłonu, jeszcze
przed pozycją 'rozruch'. Po prostu patrzysz na diodkę i za którymś
razem mignie i zgaśnie, wtedy przekręcasz dalej.
To juz sprawdzilem, immobilizer jest ok,
gasnie za kazdym razem.
pozd
Ves
Silnik krokowy w Astrze 1.6.
Big wrote:
[...]
Bnastepnego rozruchu gasnie. Wywolamem kod usterek, wyszlo 35: silnik
Bkrokowy - niewlasciwa liczba krokow. Mam w zwiazku z tym kilka pytan:
B- czy ktos z grupowiczow mial podobny problem ?
Wielu. Niekoniecznie w Astrze...
B- czy silnik krokowy mozna naprawiac (np wyczyscic), czy od razu
Bwymieniac na nowy?
W Lanosie można czyścić... Nie jest to za bardzo skuteczne :-(
B- ile moze kosztowac wymiana?
W Lanosie ok. 200 PLN sam silnik. Wymienić da się samodzielnie.
BZa wszelkie sugestie i odpowiedzi bardzo dziekuje.
Ja bym się przyjrzał przed wymianą silniczka jeszcze przewodom podciśnieniowym
- czasem się zdarza, że któryś nie jest szczelny i 'komputer' może to błędnie
rozpoznawać jako problem z silnikiem krokowym.
gaśnięcie zimnego lanosa. mam ten sam problem z lanosem (1.6). otoz:
1. zapalam rano
2. sam gasnie
3. zapalam
4. podgazowuje - nie przelacza sie na LPG
5. wylaczam silnik
6. zapalam
7. podgazowuje - przelacza sie na lpg
podobno trzeba zamontowac resetator komputera wtrysku. powoduje on ze
(komputer sie uczy ustawien dla gazu) wykasowanie pamieci i swobodny rozruch
na lpg
slyszal ktos o takim rozwiazaniu
Michal
PS - polecam grupe dyskusyjna o lanosie:
http://autokacik.sm.pl/postlist.php?Cat=&Board=lanos
silnik zapala i zaraz gasnie.
Przy rozruchu zimnego silinika (Citroen ZX 1.6 pelny wtrysk) objawy sa
nastepujace:
silnik zapala i zaraz gasnie. Po 2,3 probach jest OK, ale gdy wdepne
gwaltownie gaz do dechy dlawi sie i znowu gasnie. Problem znika po lekkim
przegazowaniu.
Mam bardzo podobnie w Lanosie 1,5 SE.
Szczegolnie podczas ostatnich mrozow (-10 -15) podczas porannego odpalania
silnik bez problemu zapalal, obroty rosly tak jak zawsze do 2000 (zapalam z
wcisnietym sprzeglem) i gdy zaczynaly opadac - opadaly do zera i gasl.
Pomaga lekkie podanie mu benzyny 2-3 razy, i delikatne puszczenie sprzegla.
Ja tak sobie mysle, ze to moze gesty olej w silniku ? moze ma zle parametry
i podczas mrozow tak zgestnial, ze silnik gasnie.....
Ale nie wiem . Strzelam .
Pozdrawiam
T.
dławienie się silnika i strzelanie z wydechu. dławienie się silnika i strzelanie z wydechu
Od trzech miesięce jestem posiadaczem Lanosa rocznik 2002 z fabrycznie
zamontowaną instalacją gazową.
1.Pierwszym objawem nieprawidłowej pracy samochodu było strzelanie gazu co
doprowadziło nawet do tego, że samochód gasł na ulicy. W serwisie
dowiedziałem się, że regulacja gazu zaradzi temu problemowi. Jednak po
dwukrotnej regulacji i sprawdzeniu na skanerze nie przyniosło to istotnej
poprawy (jeżeli w ogóle.
2. Drugim problemem jest dziwne zachowanie się silnika tuż po rozruchu. Gdy
chcę przygazować silnik dławi się i gaśnie. Sytuacja pogarsza się wraz ze
spadkim temperatury otoczenia. Miałam, już taki przypadek, że nie mogłem
jechać szybciej niż 20/h pomimo tego,że chciałem przygazować. Normą jest też
nianaturalne przyhamowanie samochodu podczas zmiany biegów na zimnym silniku.
Co może być przyczyną tych mankamentów?
dłąwienie się i strzelanie. dłąwienie się i strzelanie
Od trzech miesięce jestem posiadaczem Lanosa rocznik 2002 z fabrycznie
zamontowaną instalacją gazową.
1.Pierwszym objawem nieprawidłowej pracy samochodu było strzelanie gazu co
doprowadziło nawet do tego, że samochód gasł na ulicy. W serwisie
dowiedziałem się, że regulacja gazu zaradzi temu problemowi. Jednak po
dwukrotnej regulacji i sprawdzeniu na skanerze nie przyniosło to istotnej
poprawy (jeżeli w ogóle.
2. Drugim problemem jest dziwne zachowanie się silnika tuż po rozruchu. Gdy
chcę przygazować silnik dławi się i gaśnie. Sytuacja pogarsza się wraz ze
spadkim temperatury otoczenia. Miałam, już taki przypadek, że nie mogłem
jechać szybciej niż 20/h pomimo tego,że chciałem przygazować. Normą jest też
nianaturalne przyhamowanie samochodu podczas zmiany biegów na zimnym silniku.
Co może być przyczyną tych mankamentów?
Awaria samochodu. Awaria samochodu
Posiadam lanosa 1,5 16V i mam problem z elektryką. Dwa tygodnie rozładował mi
się akumulator. Musiałem szybko wyjechać w trasę więc włączyłem prostownik i
pomyślełem podładuję , go trochę a potem w drogę. Kolega zaproponował, że
prostownik z rozruchem i możemy tak odpalić lanosa. Posłuchałem i dotej pory
żałuję. Samochód owszem odpalił, ale zapaliła się kontrolka od poduszek-pali
się cały czas. Samochód po przejechaniu około 2km. zgasł na skrzyżowaniu. Jak
się okazało uszkodzeniu uległa również cewka zapłonowa-wymieniona. Kontrolka
się pali, samochód czasami gaśnie, pracuje nierówno szarpie. Przewody iświece
ok.
Wziązku z tym mam pytanie. Czy zresetowanie ustawień komputera pomoże ?
Silnik krokowy w Astrze 1.6. Czećś mam Astrę 1,6 i od pól roku co ok 3-4 tygodnie mam podobne objawy , na
biegu jałowym im cieplejszy silnik tym wyższe obroty pracuje coprawda bez
problemu , byłem u papudraka mechanika zrobił diagnozę skasował100zł usterka
ustąpiła zasugerował że była luźna wtyczka przy komputerze , po 4
tygodniach to samo.Zacząłem od samodzielnego sprawdzenia wszystkich złączek
,usterka ustąpiła .Niebędę się rozpisywał ale muszę powiedzieć że przy
ostatniej takiej awari zdjąłem na chwilę napięcie (wypiłem akmulator) -
pomogło to od razu - niewiem może to kolejny przypadek pojezdzimmy zobaczymy
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <ro@silesia.pik-net.plnapisał w
wiadomości
Big wrote:
[...]
Bnastepnego rozruchu gasnie. Wywolamem kod usterek, wyszlo 35: silnik
Bkrokowy - niewlasciwa liczba krokow. Mam w zwiazku z tym kilka pytan:
B- czy ktos z grupowiczow mial podobny problem ?
Wielu. Niekoniecznie w Astrze...
B- czy silnik krokowy mozna naprawiac (np wyczyscic), czy od razu
Bwymieniac na nowy?
W Lanosie można czyścić... Nie jest to za bardzo skuteczne :-(
B- ile moze kosztowac wymiana?
W Lanosie ok. 200 PLN sam silnik. Wymienić da się samodzielnie.
BZa wszelkie sugestie i odpowiedzi bardzo dziekuje.
Ja bym się przyjrzał przed wymianą silniczka jeszcze przewodom
podciśnieniowym
- czasem się zdarza, że któryś nie jest szczelny i 'komputer' może to
błędnie
rozpoznawać jako problem z silnikiem krokowym.
--
RoMan (2:484@fidonet.org)
mailto:ro@silesia.pik-net.pl
http://www.enter.net.pl/www/squadack
Silnik krokowy w Astrze 1.6. Dzisiaj znowu miałem problem z obrotami na biegu jałowym -wypiąłem + na
minutę i poskutkowało
Czećś mam Astrę 1,6 i od pól roku co ok 3-4 tygodnie mam podobne objawy ,
na
biegu jałowym im cieplejszy silnik tym wyższe obroty pracuje coprawda bez
problemu , byłem u papudraka mechanika zrobił diagnozę skasował100zł
usterka
ustąpiła zasugerował że była luźna wtyczka przy komputerze , po 4
tygodniach to samo.Zacząłem od samodzielnego sprawdzenia wszystkich
złączek
,usterka ustąpiła .Niebędę się rozpisywał ale muszę powiedzieć że przy
ostatniej takiej awari zdjąłem na chwilę napięcie (wypiłem akmulator) -
pomogło to od razu - niewiem może to kolejny przypadek pojezdzimmy
zobaczymy
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <ro@silesia.pik-net.plnapisał w
wiadomości | Big wrote:
| [...]
| Bnastepnego rozruchu gasnie. Wywolamem kod usterek, wyszlo 35: silnik
| Bkrokowy - niewlasciwa liczba krokow. Mam w zwiazku z tym kilka
pytan:
| B- czy ktos z grupowiczow mial podobny problem ?
| Wielu. Niekoniecznie w Astrze...
| B- czy silnik krokowy mozna naprawiac (np wyczyscic), czy od razu
| Bwymieniac na nowy?
| W Lanosie można czyścić... Nie jest to za bardzo skuteczne :-(
| B- ile moze kosztowac wymiana?
| W Lanosie ok. 200 PLN sam silnik. Wymienić da się samodzielnie.
| BZa wszelkie sugestie i odpowiedzi bardzo dziekuje.
| Ja bym się przyjrzał przed wymianą silniczka jeszcze przewodom
podciśnieniowym
| - czasem się zdarza, że któryś nie jest szczelny i 'komputer' może to
błędnie
| rozpoznawać jako problem z silnikiem krokowym.
| --
| RoMan (2:484@fidonet.org)
| mailto:ro@silesia.pik-net.pl
| http://www.enter.net.pl/www/squadack
gaśnięcie zimnego lanosa. Hi,
1. zapalam rano
2. sam gasnie
3. zapalam
4. podgazowuje - nie przelacza sie na LPG
5. wylaczam silnik
6. zapalam
7. podgazowuje - przelacza sie na lpg
podobno trzeba zamontowac resetator komputera wtrysku. powoduje on ze
(komputer sie uczy ustawien dla gazu) wykasowanie pamieci i swobodny
rozruch
na lpg
slyszal ktos o takim rozwiazaniu
Ano slyszal :)))
Ponad rok temu zaczal sie u mnie problem z jadzna lanosem 1,6 na benzynie.
Na gazie cool, na benzynie beee...
Ponad rok wozilem sie po roznych ASO... nie potrafili tego naprawic. Stanelo
w koncu na tym, ze to niby komputer ECM
lapie jakies ustawienia z gazu i potem zle jezdzi. No wiec zamontowalem
slynny przekaznik do instalacji gazowej PA-400, ktory
mial resetowac komp ECM. Problem ustapil na dwa tygodnie. Od czerwca (wtedy
zamontowalem ten przekaznik) auto na benzynie jezdzi coraz gorzej.
Praktycznie nie jest w stanie rano zapalic, nawet nie chce wchodzic na
obroty. Po kilku rozruchach walczy na zerowych obrotach nie reagujac na
pedal gazu,
i przelacza sie na gaz i jest juz dobrze.
Ostatnia moja piatkowa wizyta w czwartym z kolei ASO (poza warszawa juz)
przyniosla wiadomosc, ze teraz to wina wtryskiwaczy. Zamienili z nowego
lanosa wszystkie wtryskiwacze i samochod jak nowy. Ale teraz musze czekac na
eksperta z firmy, bo on musi autoryzowac trzecia z kolei wymiane
wtryskiwaczy. Zobaczymy czy to cos pomoze. Aha zgodnie z zaleceniami zawsze
co jakis czas przejezdzalem na benzynie okolo 50 km, oraz zawsze rozruch
odbywal sie na benzynie.
To tyle, alem sie rozpisal :))))))
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl