Lanos 1.5 dławi się na zimnym silniku
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
DO UZYTKOWNIKOW DAEWOO NUBIRA CDX 2.0. interkas wrote: bardzo czesto (DOSLOWNIE CO MIESIAC) musze jezdzic na stacje aby resetowali mi jakis uklad sterowania silkiem
Zanim tam ponownie pojedziesz sprawdź, co Ci da wyjęcie bezpiecznika od komputera (ECM). Mam co prawda Lanosa, ale coś wydaje mi się, że będzie identyczny objaw. Zrób to na zimnym silniku - wyjmij po prostu i poczekaj ze 2 minuty, wsadz, odpal (będzie strasznie wył, pewnie powyżej 2000) i poczekaj aż się nagrzeje, obroty powinny spaść do nominalnych. objawy sa takie: na jalowym biegu obroty powinny normanie oscylowac w okolicy 800 (moze nieco wiecej) a u mnie skacza od jakis 500(czasem autko sie prawie dlawi) do wiele ponad 1200. po jakims czasie zapala sie kontrolna na desce "ENGINE" czy wy rowniez macie podobne problemy??
Sprawdz, czy to nie wina zasyfionego silnika krokowego, o ile w ogóle w Nubirach są (pewnie są). Podobne objawy może dawać zatkany i z trudem ruszający się krokowiec (albo zatykanie się obrotów po wciśnięciu gazu, albo falowanie w sporym zakresie - obydwa problemy przechodziłem i zawsze czyszczenie pomagało). Czemu się świeci kontrolka od check engine to nie wiem, może ma to jakiś związek z tym sliniczkiem. To tylko sugesta i raczej to nie to, ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Do RoMana Lanosa kłopotów ciąg dalszy.... A więc. Jak pamiętasz z wątku o ciężko odpalającym Lanosie, ciąg dalszy wygląda następująco. Trzaski w radiu jakby ustały. Nie zmieniło to jednak faktu pogorszonego odpalania i kręcenia rozrusznikiem 2-3 sekundy. Auto zostało zatankowane i w zbiorniku ma teraz około 12-13 litrów paliwa. Pompa kręci zwyczajowo po przekręceniu kluczyka przez około dwie sekundy. Po odpaleniu auto krztusi się przez około sekundę na 500 obrotach czasami potrafi zgasnąć i kolejne odpalenie przebiega tak jak kiedyś pierwsze, czyli ruch kluczykiem i auto odrazu odpala z obrotami 1500. Co jeszcze to po dodaniu delikatnie gazu na zimnym silniku dławi się, kiedyś tego objawu nie było. Dodatkowo zostało zauważone, że kluczową rolęgra temperatura tzn. jeżeli jest gorąco to nawet po 6-7 godzinach postoju auto odpala z kluczyka, natomiast w ostatnich zimnych i wietrznych dniach wystarczą 2-3 godziny i gdy silnik dobrze ostygnie znowu trza kręcić rozrusznikiem. Jaką diagnozę byś postawił, bo cały czas zastanawiam się nad czujnikiem temperatury powietrza lub czujnikiem temp. wody w bloku? Pozdrawiam.
LANOS problem z Paliwem - pomocy!. Mam to samo, tyle że w 25 letnim Volvo.... Jak jest zimny to trzeba delikatnie gazu dawać bo się dławi. Aha: sprawdź układ automatycznego ssania (jeśli masz taki), w moim Pszczółku na rozgrzanym silniku nie da się jechać na ssaniu - dławi się tak że aż prawie gaśnie -- MMański s@wp.CHLAST.pl, GG:4883531 Powered by INTEL 286
Ale mój Lanos ma 3latka i napewno niema ręcznego ssania :)
Lanos, dlawi sie, gdy zimny. Witam, Mam problem z 3-letnim Lanosem (69 kkm, od 15 kkm na gazie). Problem wystepuje wylacznie przy zasilaniu benzynowym i zimnym silniku. Tuz po odpaleniu pracuje bardzo nierowno, kazda proba wcisniecia gazu powoduje dlawienie sie i niemal gasniecie silnika. Kiedy mimo to uda sie wprowadzic silnik na wysokie obroty, dziala na nich bez zarzutu - do czasu zejscia na nizsze. Komputer nie zglasza zadnych bledow, czujniki podaja dobre (prawdopodobne) wartosci, paliwo jest dobrej jakosci i czesto wymieniane. Przewody WN i swiece nowe. Prosze o pomoc, co moge zasugerowac mechanikom do szukania, bo oczywiscie po dojechaniu do serwisu silnik jest juz cieply i pracuje bardzo grzecznie. Z gory dziekuje za pomoc!
Lanos, dlawi sie, gdy zimny. kaktus wrote: Mam problem z 3-letnim Lanosem (69 kkm, od 15 kkm na gazie). Problem wystepuje wylacznie przy zasilaniu benzynowym i zimnym silniku. Tuz po odpaleniu pracuje bardzo nierowno, kazda proba wcisniecia gazu powoduje dlawienie sie i niemal gasniecie silnika. Kiedy mimo to uda sie wprowadzic silnik na wysokie obroty, dziala na nich bez zarzutu - do czasu zejscia na nizsze.
Być może silnik krokowy. Daj znać na priv, jesli potrzebujesz pomocy w czyszczeniu, swojego już leczyłem 2x z tej przypadłości.
Tu masz (zdawkowy) opis: http://lanos.autokacik.pl/S_techniczna/Manuale/czyszczeniekrokowego/i...
gaśnięcie zimnego lanosa. Czy ktoś miał taki przypadek: Lanos jak jest zimny to chodzi nierówno, ale wciśnięcie gazu to katastrofa - gaśnie, dławi się, nie rusza z miejsca. Tak przez minutę, dwie, potem idzie normalnie. Przełączenie natychmiast na LPG powoduje zniknięcie efektu. Podobno to zatarte wtryski, ale nie wierzę w ASO, bo jak auto po 30tys. km może tak reagować na LPG? Kazali mi jeździć na benzynie cały zbiornik co 2-3 zbiorniki gazu. Chyba pójdę po torby (;-)) Pomóżcie wyjaśnić tajemną niechęć do jazdy silnik 1,6 DOHC. MK
zimny silnik się dusi po puszczeniu sprzęgła... pomocy!. Moja Nexia dziwnie reaguje zaraz po uruchomieniu zimnego silnika. Kiedy trzymam wciśnięte sprzęgło obroty zwykle trzymają 1000x (wcześniej trochę skaczą do góry, ale to chyba komputer rozgrzewa silnik?).
Nie. Sonda Lambda nie ma podgrzewania.(wersja mechanika z ASO Daewoo) Puszczam sprzęgło, nie mając wybranego biegu, a obroty zaczynają spadać (aż do zdławienia silnika). Po wybraniu jedynki, trzeba trochę mocniej przydusić gaz, żeby silnik się nie zaczął dławić i nie szarpało autem. Po ok minucie jazdy wszystko jest już ok. Ktoś wie, co to może być? :)
Przyczyn może być kilka (łącznie z walniętą sondą lub silniczkiem krokowym), ale potrzebuję więcej danych. Jaki przebieg, ile km ma olej, czy silnik trzyma dynamikę pow 2000 obr/min, czy to samo było zeszłej zimy.
W podobny sposób padał silnik w moim Lanosie 1.5 DOHC - skończyło się na wymianie uszczelki, ale w Twoim przypadku nie powinno tak się skończyć. W każdym razie mój Lanos jak mocno zmarznie (tak -10 st C) to ma tendencje do szarpania w sposób o którym piszesz. BTW: czy i Tobie zamarzają amortyzatory? robiłeś kiedyś silentbloki w tylnym zawieszeniu? Michał
Zadyszka na zimnym silniku. mam problem: kiedy odpalam samochód rano - zimny silnik- na benzynie silnik strasznie sie dusi, po dodadaniu gazu łatwo gaśnie. Kiedy przełącze na gaz silnik pracuje właściwie. Kkiedy silnik jest rozgrzany takiego problemu nie ma i silnik pracuje właściwie zarówno na benzynie jak i na gazie. Co może być przyczyną tego, że zimny silnik na benzynie tak działa i się dusi? mam lanosa 1.5 16V 75 tys z tego 40 tys na gazie
Ja nie mam lanosa, ale coś takiego występowało w mojej feli 1,3. Winna była przepustnica, ponoć zabrudzona od oleju i trzeba było czyścić. Ale... wystarczy wciskać więcej gazu przy ruszaniu i dławienie nie występuje.
silnik zapala i zaraz gasnie. Przy rozruchu zimnego silinika (Citroen ZX 1.6 pelny wtrysk) objawy sa nastepujace: silnik zapala i zaraz gasnie. Po 2,3 probach jest OK, ale gdy wdepne gwaltownie gaz do dechy dlawi sie i znowu gasnie. Problem znika po lekkim przegazowaniu.
Mam bardzo podobnie w Lanosie 1,5 SE. Szczegolnie podczas ostatnich mrozow (-10 -15) podczas porannego odpalania silnik bez problemu zapalal, obroty rosly tak jak zawsze do 2000 (zapalam z wcisnietym sprzeglem) i gdy zaczynaly opadac - opadaly do zera i gasl.
Pomaga lekkie podanie mu benzyny 2-3 razy, i delikatne puszczenie sprzegla. Ja tak sobie mysle, ze to moze gesty olej w silniku ? moze ma zle parametry i podczas mrozow tak zgestnial, ze silnik gasnie..... Ale nie wiem . Strzelam . Pozdrawiam T.
Komputer do instalacji gazowej.... Jestem wlascicielem Lanosa 1.6 16V z instalacja gazowa BRC. Przejechalem na niej 30 tys bez zadnych problemow. Ostatnio zaczely sie dziac jaja na benzynie, gdy samochod jest zimny. Kiedy jakis 1 km przed zgaszeniem samochodu przejde na benzyne nie mam zadnych problemow. Jezeli tego nie zrobie, przy odpalaniu samochod (dopoki silnik nie zlapie temperatry) dlawi sie. Na Towarowej i u przeroznych gazownikow powiedziano mi, ze to kwestia rozregulowanej instalacji gazowej. Silnik dostaje zbyt bogata (albo zbyt uboga) mieszanke na gazie, komputer uczy sie, ze ma zwiekszac (badz zmniejszac) ilosc podawanego paliwa, aby wyrownac bledy i dzieja sie jaja. Wymienilem wszystkie mozliwe filtry, swiece, przewody wysokiego napiecia, regulowalem gaz kilkakrotnie. Nic sie nie zmienilo! Podobno potrzebuje komputera sterujacego skladem mieszanki gazu w zaleznosci od wskazania sondy. Stad moje pytanie: W autowisie zaproponowano mi dodanie komputera za 800 PLN??? (niestety nie wiem jakiego). Gazownicy, u ktorych zakladalem instalacje zaproponoawali mi cene ze znizka 230 PLN??? Proponuja komputer autronik 600 (cokolwiek by to bylo). Moze ktos z czytajacych wie, co powinienem wybrac? Ceny sa niewspolmierne, a podejrzewam, ze komputer komputerowi nie jest rowny... Pzdr, Bzoowa
gaz - wrażenia po 250km. Kia Sephia 2, poj. 1,5 DOHC, instalacja Landi Renzo z kompem Autko zdecydowanie straciło na dynamice, widać to zwłaszcza na 4 i 5 biegu
mam lanosa 1.5 dohc z lpg, i szczerze powiedziawszy nie zauwazylem spadku mocy :)
dlatego musze więcej obrotó kręcić; przy zimnym silniku dławi się na 1 i 2 biegu ale objawy te znikaja po jego rozgrzaniu; cieszę się, że nie czuć
to dziwne, z doswiadczenia wiem (moj 3 samochod na gaz, w sumie ok 230 tys km na lpg zrobilem), na lpg zimny silnik dziala lepiej, lepiej przyspiesza i na pewno sie nie dlawi
nieprzyjemnego zapachu gazu na co skarżą się niektórzy.
to raczej w samochodach gaznikowych z lpg
trasie 8, na 220 km odcinku 35%/65% trasa/miasto (mniej więcej) wyszło spalanie 10 litrów = normalnie musiałbym na PB95 zapłacić za to jakies 50 zł, teraz wyszło mnie 23 - i to mi się podoba
i to jest wlasnie to co w lpg lubie najbardziej :) podroz w-wa - krakow i spowrotem kosztuje tyle na lpg ile w-wa - kielce w jedna strone na PB :)
Problemy z autem na propan-butan. Mój Lanos ma 40tyś., od 5 tyś.km mam instalację gazową, nic nie
śmierdzi, samochód jeździ bez problemu. Ale mam inny
kłopot,przy zimnym silniku,gdy odpalam na benzynie silnik dławi
się, nie reaguje na pedał gazu,obr.silnika spadają, a Lanosik
nie jedzie, a robi chopki.Po ok.1-2 km objawy te ustępują i
potem nie występują dopóki silnik jest ciepły.Na gazie
powyższych problemów nie ma.Byłem w serwisach w Lublinie i nic
nie pomogli.Proszę o radę co jest tego przyczyną,bo z auta
jestem generalnie zadowolony.Pozdrawiam Jacek. dławienie się silnika i strzelanie z wydechu. dławienie się silnika i strzelanie z wydechu Od trzech miesięce jestem posiadaczem Lanosa rocznik 2002 z fabrycznie
zamontowaną instalacją gazową.
1.Pierwszym objawem nieprawidłowej pracy samochodu było strzelanie gazu co
doprowadziło nawet do tego, że samochód gasł na ulicy. W serwisie
dowiedziałem się, że regulacja gazu zaradzi temu problemowi. Jednak po
dwukrotnej regulacji i sprawdzeniu na skanerze nie przyniosło to istotnej
poprawy (jeżeli w ogóle.
2. Drugim problemem jest dziwne zachowanie się silnika tuż po rozruchu. Gdy
chcę przygazować silnik dławi się i gaśnie. Sytuacja pogarsza się wraz ze
spadkim temperatury otoczenia. Miałam, już taki przypadek, że nie mogłem
jechać szybciej niż 20/h pomimo tego,że chciałem przygazować. Normą jest też
nianaturalne przyhamowanie samochodu podczas zmiany biegów na zimnym silniku.
Co może być przyczyną tych mankamentów? dłąwienie się i strzelanie. dłąwienie się i strzelanie Od trzech miesięce jestem posiadaczem Lanosa rocznik 2002 z fabrycznie
zamontowaną instalacją gazową.
1.Pierwszym objawem nieprawidłowej pracy samochodu było strzelanie gazu co
doprowadziło nawet do tego, że samochód gasł na ulicy. W serwisie
dowiedziałem się, że regulacja gazu zaradzi temu problemowi. Jednak po
dwukrotnej regulacji i sprawdzeniu na skanerze nie przyniosło to istotnej
poprawy (jeżeli w ogóle.
2. Drugim problemem jest dziwne zachowanie się silnika tuż po rozruchu. Gdy
chcę przygazować silnik dławi się i gaśnie. Sytuacja pogarsza się wraz ze
spadkim temperatury otoczenia. Miałam, już taki przypadek, że nie mogłem
jechać szybciej niż 20/h pomimo tego,że chciałem przygazować. Normą jest też
nianaturalne przyhamowanie samochodu podczas zmiany biegów na zimnym silniku.
Co może być przyczyną tych mankamentów?
dlawienie w zakresie niskich obrotow. dlawienie w zakresie niskich obrotow Witam,
Może ktoś będzie znał przyczynę pewnego problemu z samochodem.
Lanos 1.6 - benzyna
Problem:
Silnik w zakresie wolnych obrotów lekko się dławi – dławienie pojawia się
zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku oraz przy hamowaniu silnikiem jak i
przy wolnej jeździe (obroty w granicach 2 tyś).
Wykluczam problem dot.:
Świec i wiązki elekt. – nie mam, żadnego problemu z odpaleniem po dwóch,
trzech dniach stania samochodu pod tzw. chmurką;
Silnika korkowego – objawy zanikają przy wysokich obrotach
pozdr
dławienie w zakresie niskich obrotów. dławienie w zakresie niskich obrotów Witam,
Może ktoś będzie znał przyczynę pewnego problemu z samochodem.
Lanos 1.6 - benzyna
Problem:
Silnik w zakresie wolnych obrotów lekko się dławi – dławienie pojawia się
zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku oraz przy hamowaniu silnikiem jak i
przy wolnej jeździe (obroty w granicach 2 tyś).
Wykluczam problem dot.:
Świec i wiązki elekt. – nie mam, żadnego problemu z odpaleniem po dwóch,
trzech dniach stania samochodu pod tzw. chmurką;
Silnika korkowego – objawy zanikają przy wysokich obrotach
pozdr
Lanos z gazem muli na benzynie. Lanos z gazem muli na benzynie Mam Lanosa 1,5 16v, 1999r z gazem fabrycznym. Otóż mój problem polega na tym
ze nage od miesiąca zauważyłam ,że samochód słabo jeżdzi na benzynie,
szczególnie na zimnym silniku, ale na ciepłym tez. Zdaża się nawet ze gaśnie
przy zimnym. Nie wchodzi w obroty gdy naciskam na gaz, szarpie, tak jakby się
dławił. Mój maż jeżdził prawie wyłącznie na gazie, palił na gazie no i
prawdopodobnie są tego wyniki. Spierał się ze mną że to nie zaszkodzi.Na
gazie jeżdzi płynnie. Proszę o pomoc. Lanos z gazem muli na benzynie. wonalim napisała:
> Mam Lanosa 1,5 16v, 1999r z gazem fabrycznym. Otóż mój problem polega na tym
> ze nage od miesiąca zauważyłam ,że samochód słabo jeżdzi na benzynie,
> szczególnie na zimnym silniku, ale na ciepłym tez. Zdaża się nawet ze gaśnie
> przy zimnym. Nie wchodzi w obroty gdy naciskam na gaz, szarpie, tak jakby się
> dławił. Mój maż jeżdził prawie wyłącznie na gazie, palił na gazie no i
> prawdopodobnie są tego wyniki. Spierał się ze mną że to nie zaszkodzi.Na
> gazie jeżdzi płynnie. Proszę o pomoc.
masz racje najpewniej wine ponosi fakt ze samochod byl uzytkowany wylacznie na
gazie i elementy wtrysku paliwa nieuzywane mogly sie zabrudzic /uszkodzic ale
nie wiem co dokladnie jest winne w tym przypadku
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|