kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
LPG do Lanosa 1.5 16V - Jaka instalacja. Witam, chcę założyć gaz do tego samochodu, ale nie jestem zdecydowany jaką
instalację.
Gazownik poleca instalację gdzie gaz będzie podawany zaraz za filtrem
powietrza, z komputerem i emulatorem, ma to kosztować równe 2 tyś.
Kiedyś chyba w Motorze czytałem że kolektor aluminiowy, szczególnie bardziej
rozbudowy też może rozerwać przy wystrzale, a w tym lanosie jest dosyć duży.
Gazownik potwierdził, że teoretycznie może rozerwać kolektor aluminiowy i
nawet spotkał się z takim przypadkiem (wprawdzie nie w Lanosie), ale wg
niego ryzyko jest na tyle małe, że nie ma sensu inwestowac w instalację z
wielopunktowym wtryskiem. Jednak gdy go podpytywałem o ceny instalacji z
wielopunktowym wtryskiem, to nie był pewien, mówił ok 4-5 tyś co sugeruje
że nieczęstao takie zakłada, więc może nie ma doswiadczenia z takimi i z
tego powodu nie poleca.
Jeśli chodzi o mnie, to oczywiście nie mam za dużo kasy, więc niechciałbym
jej wydawać niepotrzebnie, z drugiej strony zamierzam tym samochodem jeździć
przynajmniej z 5 lat. Robię ok 30 tyś km rocznie, więc może jednak warto
pokusić sie o wielpunktowy wtrysk gazu, a jeśli tak to jaką instalację ?
Pozdrawiam Marek.
No i powiedzmy że chciałbym... LPG ile tego. Ja mam w Lanosie (1.5 / 100KM) zamontowaną Bedini (zresztą, chyba takie same
montują fabrycznie) i jak na razie jestem z niej bardzo zadowolony. Spalanie
minimalne jakie udało mi się osiągnąć na trasie to gdzieś 7.5l na setkę,
normalnie (trasa) około 8.5l. Na przestrzeni 40kkm miałem dwa strzały, bez
konsekwencji (fajnie zamonowane kółeczko na sprężynie jako zawór nadmiarowy w
obudowie filtra, które mi zamontowali). Jestem jak najbardziej zadowolony.
Instalowałem w Czestochowie i wołali około 2800 (chyba nadal coś tędy
pozostało). Z książką gwarancyjną mogę serwisować na terenie całego kraju.
Janusz Kesik
janta@interia.pl
-jaką instalację polecacie, po przewertowaniu ofert znalazłem przynajmniej
5,
z reguły włosko brzmiących nazw. Potrzebuje instalacje dobrą, sprawdzoną,
taką
która zapewni optymalną pracę silnika i z którą będzie najmniej problemów,
sterowaną
rzecz jasna komputerkiem, ile to będzie kosztowało?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/
Jaka instalacja LPG do Lanosa 1,6i ?. Witam szanownych grupowiczów
jestem nowy na tej grupie, mam na imię Paweł, mieszkam w Leżajsku
Proszę o sugestię -jak w temacie-
Chcę dokonać wyboru, lecz nie mam tu żadnego rozeznania poza tym, że prawie
każdy warsztat poleca inną. ......?
Na co szczególnie zwrócić uwagę ?
Jakich zdecydowanie nie polecacie ?
Jaka elektronika zdaje najlepiej egzamin?
Może jest jakaś strona na której najdę obiektywne opisy.
Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek informacje
Pozdrawiam Paweł
Daewoo Lanos. Auto jest naprawde warte uwagi.
Polecam gorąco.
Jest to wersja SX.Czyli elektr szyby,Wspomaganie,Poduszka
powietrzna,obrotomierz i inne standardowe rzeczy dla tej wersji.
Auto ma instalacja gazowa , zalożona jak mial 20 tysiecy km.Czyli na
instalacji
przejechal 30 tys km.
MA wymieniony dwa tygodnie olej silnika ( na Castrol Magnatec ),wszystkie
filtry.
Kilometrow ma tyle poniewaz mamy dodatkowo sluzbowe auto.I Lanos prawie
wogole
nie jezdzi.
Gratis kpl opon zimowy dodatkowo.
Auto jest w stanie idealnym.Jest jak nowe.Ma ksiezke serwisowa.
Cena jest do uzgodnienia oczywiscie.
flo@wp.pl
| Użytkownik "kris" <krystiankondejWYTNI@dzi.vectranet.plnapisał w
| wiadomości | Sprzedam.Rok prod.98,kupiony w 99.Przebieg 50 tysięcy,pierwszy wlasciciel
| ,
| silnik 1,6 , stan idealny.
| jakie wyposazenie
| jaka cena
| ps. cos emerycki ten przebieg :-)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Nowy Lanos czy Skoda Fabia?. BO LANOSA NIE TRZEBA REKLAMOWAĆ!!!!!!! To dobre auto. Posiadam wersję z 98r.,
SE 1,5 W chwili obecnej na liczniku 118000 tyś km. W ciądu ostatnich 10 m-cy
przejechane 30000 tyś km- i auto jest bezawaryjne, z nowiutką instalacją
gazową. Jedyną rzeczą jaką wymieniłam było sprzęgło (po poprzednim
właścicielu). Jestem z niego bardzo zadowolona.Polecam
LPG do Lanosa 1.5 16V - Jaka instalacja.
Marek Wojciechowski wrote:
Witam, chcę założyć gaz do tego samochodu, ale nie jestem zdecydowany
jaką instalację.
Gazownik poleca instalację gdzie gaz będzie podawany zaraz za filtrem
powietrza, z komputerem i emulatorem, ma to kosztować równe 2 tyś.
Kiedyś chyba w Motorze czytałem że kolektor aluminiowy, szczególnie
bardziej rozbudowy też może rozerwać przy wystrzale, a w tym lanosie
jest dosyć duży. Gazownik potwierdził, że teoretycznie może rozerwać
kolektor aluminiowy i nawet spotkał się z takim przypadkiem
(wprawdzie nie w Lanosie), ale wg niego ryzyko jest na tyle małe, że
nie ma sensu inwestowac w instalację z wielopunktowym wtryskiem.
Jednak gdy go podpytywałem o ceny instalacji z wielopunktowym
wtryskiem, to nie był pewien, mówił ok 4-5 tyś co sugeruje że
nieczęstao takie zakłada, więc może nie ma doswiadczenia z takimi i z
tego powodu nie poleca.
Jeśli chodzi o mnie, to oczywiście nie mam za dużo kasy, więc
niechciałbym jej wydawać niepotrzebnie, z drugiej strony zamierzam
tym samochodem jeździć przynajmniej z 5 lat. Robię ok 30 tyś km
rocznie, więc może jednak warto pokusić sie o wielpunktowy wtrysk
gazu, a jeśli tak to jaką instalację ?
Ja bym założył dobrą, ale zwykłą instalację, wtrysk w Lanosie jest
przerostem formy nad treścią - co ma Ci tam wybuch zepsuć? PRzepływomierz?
Nierealne, bo nie występuje on w postaci klasycznego gorącego druta
platynowego, kolektor alu, przepustnica raczej będzie żyć wiecznie...
Bylebyś dbał o wymianę świeczek, sprawność sondy lambda i kabli WN -
będziesz jeździł jeździł i jeździł.
Jurand.
LPG do Lanosa 1.5 16V - Jaka instalacja.
Jeśli chodzi o mnie, to oczywiście nie mam za dużo kasy, więc
niechciałbym
jej wydawać niepotrzebnie, z drugiej strony zamierzam tym
samochodem jeździć
przynajmniej z 5 lat. Robię ok 30 tyś km rocznie, więc może
jednak warto
pokusić sie o wielpunktowy wtrysk gazu, a jeśli tak to jaką
instalację ?
Uff, po pierwsze pomin sobie te brednie wypisywane przez prawdziwych
polskich mezczyzn jezdzacych połatanymi 'zachodnimi' eks-szrotami (i
pomimo wielokrotnych wyjasnien wciaz na nowo piszacych to samo). Nawet
slowo litosc nie pasuje do takich pieniaczy...
Jak dawno temu szukalem informacji o instalacjach to dowiedzialem sie
gdzies ze do Lanosa nie zaleca sie montowania instalcji wtryskowej,
bodajze z powodu nieprzystosowanego ecu. Po drugie, taki przebieg to nie
jest nic wielkiego, musisz dobrze policzyc, bo dojda Ci oplaty na
badania, delikatnie wieksze wydatki na swiece czy filtry, czy regulacje.
Naprawde moze wyjsc ze niewiele zaoszczedzasz (i dlugo bedzie sie
zwracalo), szczegolnie gdy monopole naszego kochanego kraju zwietrzyly
juz dobry interes na lpg i cena w lato jest taka sama jak w zime:( a to
zapewne poczatek zlych nowin... No chyba ze decyzja juz podjeta :)
Mnie najbardziej dziwia te wiesci o jakichs strzalach, o rozwalonych
kolektorach i innych takich. Przejechalem Kadettem ponad 200kkm na lpg,
teraz Lanosem tluke juz powyzej 60kkm i nie rozumiem tych placzow.
Instalacja musi byc dobrze zadbana, bo nie jest to fabryczna czesc auta
i wtedy jest wszystko ok; w zadnym nowym aucie nie bedzie ona
współpracowala idealnie a jezeli tak jest to oznacza to ze komputer tego
auta to tylko imitacja komputera. Ja mam przewody wn ktore maja okolo
45kkm, swiece Iskry mialem przez cos kolo 20kkm i nic sie nie dzialo i
nie dzieje (tfu, tfu:) ), nie wiem co to te strzaly, a tyle strachow sie
tu naczytalem ze glowa boli (z tego powodu woze kupione czesci 'jakby
co':)). Przede wszystkim radze dobrze zainwestowac w normalna
instalacje, i zamontowac naprawde dobra i porzadnie zmontowana, mozesz
od razu popytac sie o automatyczny reset ecu i odlaczenie pompy paliwa-
nie polecam oszczedzania i wyszukiwania najtanszych ofert, akurat przy
instalacji lpg warto zalozyc tam gdzie opinia o zakladzie jest dobra.
Wtedy nawet Lanos z 'przestarzalym, niedokladnie złozonym, oszukanym i
strasznie badziewnym' silnikiem 16v DOHC ze zmienna dl. kanału
dolotowego bedzie bardzo dobrze sie sprawował :)
A i jeszcze komus odpiszę, ze ja wlasnie po to kupilem auto z silnikiem
106km zeby po zalozeniu instalacji moc nadal normalnie jedzic (nie mowie
ze moc nie spadla bo na pewno spadla- mikser musi swoje zrobic) :)
Pozdrawiam i zycze udanego zakupu...
Poldek 1,6 GLI i GAZ ?. Witam!
85000 dla poldka IMHO to duzo... Zmierz kompresje - jesli jest jeszcze OK,
zakladaj, dojezdzisz do jakichs 120kkm lejac olej, ale przynajmniej tanio.
Jesli juz Ci bierze olej - IMHO raczej juz nie warto - __mimo wszystko__, co by
nie mowili, przyspieszysz zuzycie silnika. Na jakim oleju jezdzis? Jesli Ci
bierze, zmien o klase, np. z syntetyka na polsyntetyk etc.
Doradzam raczej manualna - jest tansza, mniej awaryjna, w poldku i tak bedzie
chodzic, a o wiele latwiej dopasowac spalanie do trybu jazdy. Co do marki
instalacji - chyba tak naprawde niewiele sie roznia... Jezdzilem na Lovato,
Bedini, Elpigaz, Emmagas, Landi - mniej wiecej to samo, to inne czynniki
decydowaly o spalaniu.
Co do warsztatu: rzecz dyskusyjna. Dobra renome ma autogaz na Podlesnej, takze
Auto-Wis (ale tu juz bedzie chyba drozej, to ASO Daewoo) na Karczewskiej lub
ASO na Rakowieckiej... Odradzam: autogaz na Marsa/Chelmzynskiej
(partacze!!!!!), takze na ul. Na Bateryjce (okolice Dw. Zachodniego).
A jesli chcesz jeszcze taniej: mam namiary na gostka, ktory robi to porzadnie,
tyle ze w domu, w garazu. Przeszkolony jest i pracuje normalnie w serwisie
AutoGazu, a w domu zaklada nocami/weekndami - mysle, ze bedzie kosztowalo moze
nawet mniej niz 1500.... zaleznie od butli. Twoj wybor, ale nie ma sie co
"piescic" z poldkiem, bo tego nie wart... Mowie tak, bo zajezdzilem juz Fiata
125 na gaz i 2 poldki Caro (gaznikowe) oraz Plusa GLI i chyba o jezdzie na
gazie juz troche wiem :))
Ale przed zalozeniem sprawdzilbym _dokladnie_ stan silnika, bo nie jest to maly
przebieg (o ile uczciwy, bo jesli nie, to juz raczej nie mysl o gazie przed
remontem; jest obawa, ze nie zdazy Ci sie zwrocic zanim skonczy sie silnik)
Pozdrawiam,
L
Lanos 1.5 SOHC + LPG
Espero 1.8 + LPG
Rafal wrote:
Witm :)
Niedawnymi czasy nabylem Poloneza Atu 1,6 Gli (bez + niestety), samochod ma
przejechane ok 85kkm, po niedlugim czasie okazalo sie, ze wydatki na bezyne
sa nie do zniesienia (wczesniej maluch), wiec postanowilem zalozyc
instalacje gazowa. Teraz powsatlo nastepujace pytanie: Gdzie i jaka
instalacje zalozyc ?
Niektorzy polecaja mi instalacje bez komputera, podobno jest to silnik
przestarzaly i taka instalacja pozwala na manualna kontrole dolotu gazu,
jest ona takze duzo tansza, bo kosztuje ok 1500. Druga alternatywa jest
instalacja gazowa z komputerem, lecz jej wielkim minusem jest cena (ok.
2200 - 2500).
Reasumujac:
1. Czy silnik po przebiegu 85kkm (mechanik mowil, ze jest w dobrym stanie)
nadaje sie do zainstalowania gazu (ile mozna bedzie jeszcze na nim
pojezdzic) ?
2. Ktora instalacje wybrac ?
3. Jakiej firmy instalacje wybrac ?
4. Gdzie znalezc dobry warsztat w ktorym mi to POZADNIE zainstaluja (wawa) ?
Dzieki za wszelkie sugestie
Pozdrawiam
mechanika znającego się na Hon dach [Civic].
Ja bym szukał problemu na styku silnik i instalacja gazowa. Nawet dzisiaf
pojawił sie post na foruim Hondy odnośnie falowania obrotów etc. na gazie.
Ja tam wolałem nie pakowac gazu do swojego grata, ale to jest moje zdanie.
i slusznie ze tylko Twoje - bo sa tacy, ktorym calosc chodzi 3 rok bez
najmniejszych problemow - rozumiem, ze jestyes przeciwnikiem instalacjig
azowych.. a jakbys byl przeciwnikime dojazdowek a ktos mialby dojazdowke to
powiedzialbys ze to wina dojazdowki?
A co banalnosci kompa, to banalny jest układ samodiagnostyczny, a nie
komp.
Komp jest samouczący i moze mu ten gaz zaszkodził.
gaz uszkodzi jednostke sterujaca? a to ciekawe. Co to jest dla Ciebie
"komp"? - zdefiniuj jakos? - jezeli do odczytania bladow potrzebujezz druta
to nie jest komp a jak podlaczasz przez kabel z jakas odmiana Max232 do rs'a
to jest komp?
Co do banalnosci kompa.. wiesz o jego skomplikowaniu i przydatnosci nie
swiadczy to jakich urzadzen potrzeba do odczytania bledow ale jak spelnia
swoja role - honda akurat np niezalenie czy to 1,4 czy 1,8 stosuje
sekwencyjny wtrysk benzyny (obsluga czujnika polozenia walka rozrzadu, co
zostalo olane przez wielu producentow), ktorego nie znajdziesz w zadnym z
lanosow , clio 1,2/1,4 8v, punto 1,2 czy pugu 406 2,0 16v (mimo, ze tam
odczytac bledow tak latwo juz nie mozesz)
czyli zmniejszenie osiągów, obrotów, czyli by dojechac do serwisu.
Zgaduję,
ze instalacja gazowa raczej prosta? A komp to OBD1. Na gazie się nie znam,
ale moze trzeba zastosować emulator sondy lambda, ale zupełnie nie polecam
rozwiązania stosowanego często przez gazowników, czyli reset kompa przy
każdym odpalaniu.
mysle, ze to czy jest obluga sondy lambda czy nie akurat dla pracy na
benzynie ma takie samo zanczenie jak to czy masz pelne kolo zapasowe czy
dojazdowke w bagazniku.
Zamiast bawic sie we wrozke niech autor posta lepiej dokladnie napisze
- ile ma instalacje gazowa i czy klopoty z silnikiem zaczely sie od razu w
momencie zalozenia instalacje gazowej czy nie (czy te 2 rzeczy sa z soba
zwiazne czy nie!)
- co to za instalacja gazowa - taka z mieszaczem czy wtryskowa (jezeli tak
to czy soft jest do tego auta bo gazownicy czesto wgrywaja co popadnie do
kompa instalacji gazowej). Jezeli jest to instalacja z mieszaczem
(podcisnieniowa) to jaka konkretnie to centralka, czy jest emulator sondy
lambda czy jest emulator wtryskow - instalacje gazowe wtryskowe wspolpracuja
z elektorniak auta jezeli chodzi o moment wtrysku wiec co za soft jest
wgrany ma znaczenie
- co to znaczy falujace obroty? - ze tak nie do konca idealnie pracuje zaraz
po przelaczenieu na benyzne i po godzinie pracy na benzynie zaczyna idealnie
rowno chodzic (uczy sie na benzynie pracowac...) czy pracuje nierowno nie
tylko na wolnych obrotach i godzina chodzenia na benzynie nie pomaga
- czy temp silnika ma jakies znaczenie (ze jak zimny to pracuje rowno albo
cos w tym stylu)
- czy probowal wlewac jakies srodki czyszczace wtryski do baku albo wiazace
wode czy tez inne czary mary robil, czy probowal tankowac inne paliwo (moze
na lakierze zle chodzi:) )
- !!!!czy na gazie auto pracuje dobrze (czy problem dotyczy tylko benzyny)
- czy zapala sie check engine - tak, nie, czasami, ciagle sie pali...
Jezeli problem dotyczy pracy tylko na benzynie to byc moze walniety jest
jakis czujnik, ktory kompletnie nie jest wykorzystywany na gazie (wiec mu
"rybka") a jest wykorzystywany na benzynie? Jezeli problem dotyczylby pracy
na wolnych obrotach tylko to moze brudny/padniety jest regulator wolnych
obrotow? Jezeli instalacja gazowa jest najrpostrza i nie korzystaz z
czujnika otwarcia przepustnicy to jego ewentulanie uszkodzenie nie
wplyneloby na gaz a wplyneloby na prace na benzynie.. wot ta elekronika :)
Pozdrowienia,
Przemek
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl