Lanos 1.5 szarpie silnikiem
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Problem z silnikiem lanosa.. Mam problem z moim lanosem. Po odpaleniu ze stanu zimnego (pali bardzo dobrze) i obciążeniu gaśnie, słabnie, szarpie. Aby się przed tym bronić muszę dodać dużo gazu. Auto posiada instalację gazową, palone jest zawsze na benzynie. Mój problem nie występuje gdy auto pracuje z instalacji gazowej i gdy jest ciepłe. Dodam jeszcze że kiedy jadę małą prędkością na benzynie przy zimnym silniku to szarpie trudno jest ustalić prędkość na jednym poziomie. Wcześniej nigdy nie miałem takich problemów, a przejechałem tym autem 160000km. Za pomoc z góry dziękuję. Obroty silnika przy zmianie biegów.. No to świetnie... Strasznie mnie to denerwuje. Mam wrażenie, że coś jest nie tak. Po co wkładają takie ulepszacze? Jak ktoś nie umie jeździć, to niech go szarpie, a jak ktoś umie płynnie zmieniać biegi, to po co go uszczęśliwiać na siłę...?
W poprzednim samochodzie (Lanos z LPG) miałem takie objawy, gdy był brudy silnik krokowy, więc teraz cały czas mam wrażenie, że coś się psuje. [Daewoo Lanos] - szarpanie silnika. Witam - mam taki problem ze swoim lanosikiem:
przy ruszaniu na niskich obrotach silnik dostaje niesamowitych drgań, wręcz trzęsie karoserią (przy puszczaniu sprzęgła). Znajomi sugerują że to mogą być poduszki zrypane już i należy je wymienić. Moje pytanie brzmi: czy takowa usterka jest zabójcza dla silnika? ja siedzę teraz ze swoim lanosem w uk i wracam dopiero za 3 tygodnie więc póki co nie ma szans na naprawę... a jeżdżę tu dość intensywnie. pytanie o Lanosa 1.5.
> Zastanawiam się nad kupnem w/w auta.
> Sytuacja jest nastepująca: Lanos jest dość stary (1998) z baaaardzo małym
> przebiegiem (30kkm) i to pewnym. Auto jest w idealnym stanie i sprzedaje
> go
> znana mi starsza osoba, która jeździła nim nad morze i z powrotem.
Mój ojciec ma takiego samego, rocznik i silnik. Przejechane jakieś 68kkm.
> Niestety właściciel wycenił auto dość wysoko (8kzł).
> Zastanawiam się czy w ogóle pchać się w to.
> Pierwsza myśl to założyć gaz i jeździć za połowę ceny benzyny, ale z
> drugiej
> strony aut ma już parę latek i nie wiem czego się można po nim spodziewać.
> Czy może ktoś z Szanownych Grupowiczów jeździ takim samochodem i może mnie
> poinformować czego złego można się spodziewać w tym aucie, a w
> szczególności
> czy coś będzie do wymiany ze względu na wiek a nie na przebieg (oczywiście
> o
> oponach i akumulatorze nie wspominam bo te rzeczy na pewno podlegaja
Elementy wydechu mogą dość szybko korodować. kiedyś były drogie, obecnie
dość tanie. Nasz egzemplarz nie miał poważniejszych awarii. Przecierają się
czasem kable WN i auto szarpie. Poza tym 2 razy wymieniany był zbiornik
paliwa, bo pękał i przeciekał, ale inni użytkownicy jakoś nie potwierdzają,
że często to się zdarza.
Moim zdaniem te 8kzł to drogo, bo auto w sumie dość ciasne i niezbyt wygodne
na dłuższe trasy (przynajmniej jak dla mnie). Ale dość prosto się gazuje.
szarpanie - od razu wymienić przewody WN i świece?. szarpanie - od razu wymienić przewody WN i świece?
Witam!
To jest mój pierwszy post na forum, więc chciałem wszystkich powitać. Masa ciekawych informacji na forum.
Mam problem - Elpigaz sekwencja, przejechałem ok 3000km i problem utrzymuje się mimo interwencji gazownika.
Na zimnym silniku przy przyspieszaniu na gazie lekko szarpie, jak się rozgrzeje jest ok.
Przy szybkim daniu gazu przy ruszaniu spod świateł przygasa (obroty spadają) i dopiero od ok 1500rpm jest ok, przy powolnym ruszaniu nie ma problemu.
To jest do przeżycia, ale niestety wiozłem ostatnio żonę (która jest w ciązy) ok 150 km i powiem, że strasznie nas auto wyszarpało przez drogę. To nie są w sumie takie wyraźnie szarpania, ale jak się przełączy na benzynę jest ok, drobne wibracje znikają. Aż strach jeździć z żoną w tym stanie samochodem na gazie...
Ostatnio zauważyłem, że jak samochód stoi to jest wyraźne wachlowanie obrotów, od 800-1200, wydaje mi się, że również na benzynie nie pracuje równo.
Czy od razu wymienić przewody wysokiego napięcia i świece? Czy macie inny pomysł? Wiem, że np w lanosie częstym problemem był silniczek krokowy.
Pozdrawiam,
RCH Szarpanie , dławienie przy przyspieszaniu. Cytat:
Amari z tego co napisales to u Ciebie tak sie dzialo na rozgrzanym silniku, u mnie szarpanie i zanik mocy jest od samego poczatku gdy tylko uruchomie silnik, no ale moze warto by sprobowac tak jak opisales , moglbys troche bardziej szczegolowo opisac to 'odseparowanie' bo przeciez do cewki ida przewody o ograniczonej dlugosci wiec za duzych manewrow nie ma .. za pare godzin sie temu przyjrze, ale fajnie jakbys napisal cos wiecej ;) pozdrawiam
Jak już cewka padła mi naprawdę poważnie to miałem objawy także przy zimnym silniku i także na Pb - tyle że początkowe objawy były widoczne wcześniej i dobitniej na lpg. imho to jest tak że przy lpg jak cewka się rozgrzeje to zaczyna pracować na swoich granicznych parametrach i pewnie zdarzy się wówczas jakaś przerwa w zapłonie - czy już na świecy, czy w samej cewce. To jest niestety prosta droga do wtórnego uszkodzenia cewki - bo nie ma nic bardziej niszczycielskiego dla cewek jak jakies zwarcia przez zalane świece. Stąd pogarszajacy się stopniowo stan cewki - nieodwracalnie. Ja kieruję się tropem wymiany cewki - napisałeś że wymieniłeś i było ok, a potem wróciło to samo... No byłoby to dość dziwne jakby np. egr przestał na kilka dni być zepsutym, zaraz po wymianie cewki :). Ale jeżeli Twoja cewka jest już prawie martwa to żadne operacje nic nie pomogą - będziesz musiał znowu te 50pln zainwestować :)... Ba, moja zamienna cewka z anglika kosztowała nawet 35pln i to z badaniem technicznym na żywym organiźmie :)
Ale szukaj, próbuj i z głową eliminuj kolejne punkty - możesz sprobować zaślepić egr, to nic nie kosztuje oprócz czasu i puszki piwa a jeden punkt wyeliminowany. Możesz podmienic sondę lambda, bo od niej też sporo zależy a stosunkowo rzadko sygnalizuje swoje uszkodzenie przez wyrzucenie błędu, może masz też jakąś nieszczelność na dolocie - szukaj aż znajdziesz :). Nie znam silnika 1.6, nie wiem jaką masz instalację lpg - w lanosie na tego typu objawy w silniku 1.6 rzekłbym że może trzeba zresetować ecu auta, np. przez odpięcie klemy na kilkanaście minut...
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|