Strona główna
  LANTRA Silnik krokowy

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

g4cr,g4cn. napisze kilka slow na temat lantry ,duzo slyszlem i czytalem na temat wolnych obrotow itp krokowe,tps ips ,ecu ,moge poradzic tyle unikac bedziewnego paliwa z badziewnych stacji ,poniewaz ten model jest berdzo czuly na jakosc paliwa rowniez lpg ja niemiale zadnych problemow oczywiscie wymiana kendziorow byla ale tylko zeby w razie czego uniknac na przyszlos problemow gdyz moje auto jest z 1992r ,praktycznie w silniku niema zadnej regulacji u mnie jest jak w fabryce skrecili tak do tej pory i nic nie tykam ,jedynie trzeba bardzo dbac o instalacje elektryczna silikon na maxsa i wazelina techniczna to zalatwi problem ,
dodam jeszcze ze moja lantra ma przejechane jakies ponad 360tys i dalej smiga bez problemow
silnik krokowy/idle air control valves. opisze kilka wskazowek na temat krokowego w lantrze ,a wiec silniczek ten jest praktycznie niezawodny jezeli zadbamy o jego otoczenie ze tak powiem ,czyli czystosc i zadbanie o instalacje elektryczna tego auta ,poniewaz jezeli wystopi jakies zwarcie uszkodzony zostaje sterownik silnika ecu i slynne kondesatory ida spac a co zatym idzie jesli sterownik wprowadz zaklucenia pracy silnika to wywoluje reakcje lancuchowa uszkodzony zostaje krokowy ,przeplywomierz a nawet sonda lambda i duzo by tu pisac jeszcze na ten temat , moge jedynie polecic tyle auta japonskiej konstrukcji mitsubischi sa niezawodne jesli sie je odpowiednio serwisuje glownie chodzi o elektronike ,regularne skanowanie kompa tak zwane obdi i mozna uniknac tych usterek z obrotami i innymi problemami ale niestety wiekszosc ludzi liczy sie z kosztami i szuka napraw jak naj taniej i albo naprawiaja sami albo u slabych mechanikow a co za tym idzie odpowiedz jest prasta rezultaty sa marne a nawet bardzo marne . jednak njprostsza metoda jes zastosowanie sie do przyslowia "madry po szkodzie " , wiec czasam trzeba dolozyc troche starani i oczywiscie pieniedzy i mozna byc madrym przed szkoda ,no ale w polsce sami wiecie roznie to bywa !!!!!!!!!!!!
Uszczelka wydechu a spalanie. e-gen

a jak z przyspieszeniem?

No właśnie przyspieszenie... W sumie po wyżej 4000obr to i dobre , ale do tych obrotów nieciekawe. Ponadto przy gwałtownym wciśnięciu gazu występuje chwilowe zduszenie(opóźnienie). Potem obroty lecą do góry normalnie

Hants

Moja pierwsza Lantra - tuz przed swoja smiercia w okolicy 200 kkm miala ten sam problem. Nigdy nie zdefiniowalem problemu, ale wydawalo mi sie, ze to wina zaworow, pierscieni itp.. Lantra 1.6 spalala mi ponad 15 litrow

Jeżeli chodzi o pierścienie to odpada bo mam dobrą kompresję(po 12)

Nie chciałbym powtarzać kiedyś zaczętego wątku więc napisze jakie rzeczy już wymienione:
- wszystkie filtry, świece, rozrząd, sonda Lambda, kable zapłonowe, silniczek krokowy,
- badania: komputer - żadnych błędów, badanie spalin: lekko podwyższony poziom tlenu(podobno gdzieś lewe powietrze dostaje), ciśnienie sprężania - po 12, czujnik położenia przepustnicy - ok

Chyba niczego nie ominąłem
Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 delikatnie mówiąc LIPKA. Witam !
Jestem posiadaczem Hyundai Lantra Wagon 1,5 GL 1999 z instalacja LPG na mikserze od 4 miesiecy pozornie auto wyglądało dobrze poza rdza przy środkowych mocowania relingów i tzw. "gazem do regulacji" który objawial się gaśnieciem przy naciskaniu sprzęgła na kazdym z biegów nawet jadąc ponad 100km/h na 5 biegu naciskajac sprzeglo samochod gasl. Pojechalem wyregulowac gaz 2 razy w 2 roznych zakladach i okazalo sie ze to nie gaz jest winny tylko falujace obroty. Zostal wyczyszczony silniczek krokowy to rowniez nic nie dalo. Teraz jeżdżę z odloczonym regulatorem napiecia obroty caly czas mi trzyma na okolo 1,5tys ale przynajmniej nie gasnie pali przez to wiecej gazu bo az 13,5litra ale lepsze to niz ciagle gasniecie auta. Pondato prawopodobnie auto pali rowniez olej ma przejechane podobnoż jak wynika z deski rozdzielczej 142000km no i nie zapala sie w nim kontrolka check engine ktory chyba jest w tym modelu chociaz dokladnie nie wiem zwrocono mi na to uwage w jednym z warsztatow ,nie wspomne juz nawet o tym ze musialem wymienic rowniez amortyzatory z tylu ale to akurat element eksploatacyjny. Nie dziala mi rowniez wsteczna lampa jak rowniez podswietlanie ogrzewania i swiatel przeciwmielnych oraz klakson co ciekawe do tej pory chodzil ok pozniej przeplail bezpiecznik nastepnie po wymianie bezpiecznika dzialal tylko na wlaczonym silniku teraz znowu padl. A na to wszystko jeszcze mam zaparowana lewą przednią lampę. Takze ogolnie zrobilem "DOBRY INTERES" Czy moze ktoś mi pomoc w wyzej wymienich problemach? Pozdrawiam z gory thx
Rosnące obroty po wcisnięciu sprzęgła + złącze OBD. Witam
Od pewnego czasu mam problem z Lantrą 1,5 GLS G4DJ rocznik 95, 63kW.
Po wciśnięciu sprzęgła gwałtownie zaczynają rosnąć obroty(dodam, że nie dzieje się tak za każdym razem)
Czasem pomaga ponowne wciśnięcie gazu i problem znika, ale czasem przynosi to odwrotny skutek i obroty rosną jeszcze bardziej.Wtedy pozostaje tylko wyłączenie silnika.I tu pojawia się kolejny problem po po takim wyłączeniu z wysokich obrotów nie mogę go później odpalić.

Co do ostatniego problemu czyli z ponownym odpaleniem, to znikł on gdy wymieniłem świece.
Wracając do rosnących obrotów: Najpierw wyczyściłem przepustnicę, ale to nie pomogło bo obroty dalej rosną.
Znalazłem dziurę w gumowej rurze dolotowej do przepustnicy (tej grubej) myślałem że dostaje lewe powietrze i stąd ten problem.Zakleiłem ją , i znów pudło , obroty dalej rosną.
Wczoraj wymieniłem silniczek krokowy , i znów pudło, obroty rosną.
Pojechałem do jakiegoś warsztatu żeby go podpiąć pod komputer,ale koleś nie mógł znaleźć złącza od komputera.
Rozkładam ręce i proszę o pomoc , jakieś porady co może być nie tak, czy ktoś miał podobny problem z obrotami?
I gdzie znajduje się złącze od komputera? I czy komputer znajduje się od siedzeniem kierowcy bo znalazłem coś takiego.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
SZARPANIE. witam.mam kłopoty z lantrą 1.8gl kombi 99r.kiedy silnik jest zimny odpala i jedzie bez problemów.niestety kiedy sie nagrzeje i temperatura jest na połowie kontrolki auto zaczyna szarpać obroty szaleją przez chwile i auto gaśnie.musze odczekać dobre kilkanaście minut aż silnik ostygnie i auto znowu pali na dotyk i pracuje bez problemów.i tak w kółko.z podobnych postow czytałem że może to być wina silniczka krokowego.czy przeczyszczenie go pomoże?ile może kosztować nowy?znajomy mówi że może to być wina także czujnika temperatury który podaje złe dame do kompa i cały czas podawana jest za bogata mieszanka.czy jest to możliwe?dodam że świece kable są ok.odpinałem też aku. i nic.może jakieś inne sugestje?gdzie szukać tego krokowca?auto mam od 3 tygodni a tu taka wtopa.ani nigdzie pojechać .czekam na rady pozdrawiam
silniczek krokowy. Witam,
podejrzewam, ze w mojej lantrze padl mi silniczek krokowy. Obroty skacza w przedziale od 1200-1700, ale jak jade juz szybciej to wszystko dziala jak nalezy. Czy moglby ktos z forumowiczow dokladnie zaznaczyc na zalaczonym zdjeciu gdzie sie znajduje silniczek krokowy? Chcialbym go najpierw przeczyscic, ale nie wiem gdzie go szukac:)
Z gory dzieki

foto 1:
http://www.magnuss.hekko.pl/silnik_krokowy_001.jpg

foto 2:
http://www.magnuss.hekko.pl/silnik_krokowy_002.jpg
lantra 92 pływajace odroty. Witam po długiej przerwie, znalazłem co było powodem pływających obrotów ,czujnik temperatury tan dwu pinowy ,po wymianie wszystko wruciło do normy,mam jeszcze jedno pytanie czy u was w lantrze też jak się włącza wentylator od chłodnicy to spadaja obroty do około 500 i przes czas pracy wentylatora takie utrzymuje.A i jeszcze jedno wiecie może jak rozebrac silniczek krokowy w tym modelu żeby go wyczyścic.
falowanie obrotow na gazie i dlawienie sie po uruchomieniu?. Witam,
w samochodzie Lantra 1,6 16V 94r. z Bingo S4 i Tomasetto obroty faluja mi na biegu jalowym ale tylko na gazie i niezawsze, czasem jest dobrze a czasem strasznie, silniczek krokowy byl czyszczony i takiego problemu nie ma na benzynie wogole, jaka moze byc przyczyna??

oprocz tego czasem jest tak ze po odpaleniu i przelaczeniu na gaz samochod gasnie, spadaja obroty mimo trzymania gazu tak jakby nie go nie dostawal wogole, jak zgasnie nie mozna odrazu odpalic jakby go zalalo i tak kilka razy jest ze po przelaczeniu na gaz poprostu sie dusi i gasnie, dopiero po kilku takich razach jest ok i jakos zalapie, co tu moze byc problemem? krokowy od gazu?

z gory dziekuje za odpowiedz
Znowu obroty! Lantra 1,6 16V DOHC. obstawał bym jednak za krokowy, może jest uszkodzony ? i samo czyszczenie nic nieda, spróbuj jeszcze wymienic filtr powietrza i odłącz akumulator na chwilę, potem podłącz , zapal i poczekaj aż sie włączy wentylator chłodnicy. Leroo89 pisze że po rozłączeniu krokowego silnik gaśnie ,ja poprzednio miałem accenta i jak rozłączylem krokowy to obroty falowały między 2000-3000 ale niegasł .w lantrze jeszcze nie próbowałem pozdrawiam
Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ). Panowie, tak jak pisałem już wcześniej gdzieś na forum, umarł mi silniczek krokowy.

Myślę sobie rozkręcę gada poruszam skręce może zagada...
Okazało się ze sam silniczek (u mnie steruje przepustnicą mechanicznie- starszy typ)jest sprawny tzn po rozłożeniu i złożeniu i podłączeniu dał znak życia(schował czpień).



legenda:
Zielony: Ten element chcę sprawdzić (podłączona do niego jest wtyczka 5 przewodowa, gdy odkręce ten element od całego mechanizmu, wtedy silniczek rusza[ten czerwony się kręci])

Czerwony: silniczek (do niego podłączona jest wtyczka 2 przewodowa- u mnie działa)

Żółty: czpień



sprawa wygląda tak, podłaczam skręcony mechanizm silniczka (2 wtyczki jedna dwu przewodowa która napędza silniczek a druga5 przewodowa która wg mnie steruje silniczkiem )silniczek nie reaguje ale gdy odkręce to ustrojstwo na 5 przewodów ics? wtedy silniczek zaczyna chodzić tzn kręci się w jednym kierunku.

Wiem, troszkę chaotycznie, ale ci którzy widzieli taki silniczek z pewnością bedą wiedzieli o czym piszę.

TERAZ PYTANIE!:

Jak sprawdzić ten sterownik na 5 przewodów, w manualu znalazlem zdjęcie całego silniczka ale nic nie piszą jak sprawdzać poszczególne elementy


problem z wolnymi obrotami. Hants, nie rozumiem twojego zdziwienia lantra z silnikiem o pojemnosci 1500cm3 bo taki znalazlem a nie moge dostac silniczka krokowego do mojej 1,8 GT czy jest jakas roznica w silniczkach krokowych w tych dwoch wersjach albo moze ktos by mi podpowiedzial co mam kupic i czy z tej solucji o sprawdzaniu krokowca ten silniczek mitsubishi zniweluje moje falujace obroty??
Czy to alternator ?????. Witam
Auto Lantra z 1997r silnik 2.0

Ponad miesiac temu auto stanelo mi na skrzyzowaniu i stracilo prad
nawet jak z popychu startowal to po chwili gasl niestety lampka ladowania swieci sie tylko jak wlaczam silnik

Podjechalem do jedynego otwartego w poblizu warsztatu
na ul.Anielewicza w Wwie tj Przyszkolny warsztat
Moim autem zajal sie mechanik po 40 wiec sadze ze mechanik z zawodu i powiedzial ze to regulator napiecia
Przy okazji wymienil jeszcze lozyska i dali mi na to roczna gwarancje
Dzis problem wrocil tj jezdzilem caly czas bez awaryjnie az tu nagle zatrzymalem sie na parkingu postalem chwile i auto samo zgaslo bezobjawowo
Czy problemem moze byk akumulator??
A moze to ten silniczek krokowy ale nie wiem czy to auto go posiada bo
Lantra byla skladana w Polsce i nawet przeplywomierza nie nie montowali
Wysokie spalanie okolo 15l/100km.
Witam posiadam Lantre z 2,0l
ZAGAZOWANA
i sadzilem ze to normalne spalanie jak na te auto ale ostatnio poznalem 2 osoby z takim silnikiem jak moj i zagazowanym i ich spalanie wynosilo 9-10l
Czyscilem silnik krokowy wg instrukcji z coupehyundai forum
nawet odlaczalem na kostce czujke od lambdy i zadnych zxmian
Czy jezdze szybko czy mulasto tj do 2000-2500 obrotow spalanie takie same
Niestety nie wiem ile pali na benzynie bo pracuje strasznie nie rowno
moze jakeis sugestie?? Jak zmniejszyc spalanie?



Udaj się do stacji gdzie montowano tą instalacje - niech wyregulują- ja mam pełna sekwencje pali -9 litra gazu do 120 km/ godz. (LANTRA 2.0 Litra 16 v) :evil:Benzyna na trasie 7.5 litra .
Śliniczek krokowy PYTANIE. Mam małe pytanie.
Może ktoś z was sie oriętuje czy w Lantrze 1.6 16v z 1992 jest taki sam silniczek krokowy co w Lantrze 1.6 16v z 1994?
U mnie padł iznalazłem ale sie zastanawiam czy bedzie do mojej (92) pasował z 94.
Prosze o pomoc

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kfc.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos 1.5 dławi się na zimnym silniku
     : Lanos dziwny dźwięk silnika
     : Lanos trzęsienie silnikiem na gazie
     : Lanos głośna praca silnika
     : Laguna nierowna praca silnika
     : Lanos silnik gaśnie na benzynie
     : Lancia Lybra 2.0 kontrolka silnika
     : Lanos 1.5 silnik głośna praca
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT