Strona główna
  Lanos trzęsienie silnikiem na gazie

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Czy warto kupić Alfę Romeo 146..

Sławomir Rubach napisał(a) w wiadomości: ...
:Warto przejrzeć dzisiejszy Auto Świat.
:Daje odpowiedź na możliwości porównania Alfy Romeo 156 do BMW 3, Mercedesa
:C, Audi A4.
:Poza tym panu Więckowi ułatwiłby zrozumienie, czego brak Daewoo Lanosowi,
:dlaczego uważam, że 90 KM w Xsarze to za mało itd.
:Polecam panie Darku.

Troche zaniepokoilem sie panie Slawomirze po przeczytaniu tego listu. Mysle
sobie - ja tu porownuje Alfe do Citroena, VW, ba nawet Daewoo a tu spece
niemieccy pewnie wykazali ze Alfa jest lepsza od BMW....?! Poszedlem do
sklepu i nabylem pismo niemieckie tlumaczone na polski o nazwie AŚ -
wyrocznie dla pana Slawomira - i zaczalem czytanie.
I co sie okazuje ? Otoz do BMW 320d, Audi A4 2.5TDI, Mercedesa C220 CDI
porownuje sie tam Alfe 156 2.4JTD, chyba najdrozszy samochod osobowy
koncernu Fiata, ktory kosztuje w przeliczeniu na zlote - bagatela: ok.
90tys. ! Do chyba jednego z najtanszych BMW porownuja najdrozszy produkt
Fiata... No ale coz - patrzmy dalej co te niemieckie gryzipiorki wypisuja:
zachwyt nad wspolczesnymi nowoczesnymi dieslami (!) - to fakt - 2.5TDI Audi
to klasa sama w sobie ! Dalej porownanie silnikow przez pryzmat przyspieszen
(?) z ktorego wynika ze najlepszy (? - chyba najszybszy) jest silnik Audi,
pozniej Alfa, BMW, Mercedes. Tyle tylko, ze Audi nie maja nic do zarzucenia
a Alfie maja: brak kultury pracy silnika, brak odpowiednio szybkiej reakcji
przy naciskaniu gazu, najwyzsze z 4 aut zuzycie paliwa, a ja bym dodal -
niedopuszczalny w tej klasie halas: podczas gdy normalne, komfortowe
samochody (BMW, Audi, Mercedes) przy 50km/h maja poziom halasu 57dB to Alfa
ma 61dB, gdy one przy 100km/h maja 64dB to Alfa ma 69dB itd.. Te 4-5dB Alfa
ma zawsze wiecej od pozostalej trojki. Dla niezorientowanych dodam, ze 3dB
wiecej oznaczaja dwukrotnie wiekszy halas !!! Ale Alfiarze to widac lubia...
Porownanie zawieszenia: BMW, Mercedes - komfort, Audi nieco twardawy, Alfa
twarda i nerwowa (?). Wnetrze - najlepsze w Mercedesie, pozniej Alfa, BMW i
Audi.
I podsumowanie: w ogolnej ocenie wygrywa ... : BMW !!
Najlepszy silnik: Audi !
Najlepsze wykonczenie i komfort: Mercedes !
I zeby kazdy z uczestnikow mogl stanac na podium to wymyslono specjalna
kategorie dla Alfy: serce wybiera Alfe (hahaha...).
Ani silnik, ani zawieszenie, ani osiagi ani wnetrze ani wykonczenie czy
komfort nie pozwolily Alfie na zwyciestwo - wszedzie przegrywala.... No ale
coz - pochodzi ona wszak od producenta, ktory specjalizuje sie w kompaktach
i autach malych a auto klasy sredniej stanowi dla niego zbyt wielkie
wyzwanie. I konkluzja moja: Tam gdzie normalne, solidne firmy zaczynaja
produkowac samochody (wszak BMW 3 to najmniejszy, najslabszy, najtanszy i
jakby - przedsmak prawdziwego BMW) firmy typu Fiat prezentuja szczyt swoich
osiagniec, ktory niestety nie jest w stanie dorownac normalnym firmom w
zadnej kategorii...
A moze panie Rubach porownamy Alfe z jakims przecietnym (a nie najslabszym)
samochodem BMW - 5, 7 a moze Mercedesem S ?! Tylko wowczas porazka bylaby
bardziej druzgocaca niz w przypadku porownania z BMW 3 !!

Co do Daewoo Lanos 1.6SX - pytanie jest takie jak w Panskim poscie - Czy
warto ? I coz maja do zarzucenia Niemcy - malo miejsca z tylu (jak sie
bierze wersje 3 drzwiowa do testu to trudno tego wymagac...), maly bagaznik
(trzeba bylo wziac do testow sedana a nie hatchbacka !!), brak ABS i
poduszek w standardzie (trzeba bylo doplacic i wziac wersje lepiej
wyposazona), glosny i nieekonomiczny silnik (zgoda), bujanie i trzesienie
(?), wykonanie slabe (odpadlo im lusterko - urwali na sile ? :-)). Cena - to
plus Lanosa - ale twierdza ze lepiej kupic tanszego 1.5 - i z tym sie
zgadzam - dodajac, ze Lanos 1.5 jest wart swojej ceny, czym odpowiedzieli
sobie na zadane pytanie !!

A Xsara - zastrzezenia maja jedynie do silnika, ze gaz trzeba dawac do dechy
jak sie chce przyspieszyc a nie delikatnie wciskac - i co z tego ? Ogolnie
wszystkie oceny bardzo wysokie i w podsumowaniu polecaja Xsare 1.6 jako
bezpieczny i funkconalny compact !

Panie Slawomirze - radze wpierw uwaznie przeczytac artykuly o pozniej
dopiero powolywac sie na ich tresc - bo jak widac tresc nie przystaje w
ogole do Panskich teorii !

Tak naprawde to jedynym interesujacym artykulem, ktopry cos ciekawego
pokazuje jest w tym numerze artykul o Hondzie NSX - naprawde fajny wozek.
Poziom reszty gazety - tak jak jej ceny - niski...

przepraszam ze przydlugawy post ale jak ktos powoluje sie na artykuly to
niestety aby moc o nich rozmawiac trzeba poznac ich tresc i wypowiedzi,
ktore musialem przytoczyc aby nie byc goloslownym.

Pana Slawomira, ktory zapewne bardzo sie zdenerwuje po przeczytaniu mojego
listu, informuje ze na wszelkie niekulturalne zaczepki, docinki i epitety
pod moim adresem nie bede odpowiadal.

DW


Czy warto kupić Alfę Romeo 146..

toc,

 On Fri, 5 Jun 1998 08:58:43 +0200, "Dariusz Wiecek" <d.wie@il.wroc.plwrote:

 Troche zaniepokoilem sie panie Slawomirze po przeczytaniu tego listu. Mysle
 sobie - ja tu porownuje Alfe do Citroena, VW, ba nawet Daewoo a tu spece
 niemieccy pewnie wykazali ze Alfa jest lepsza od BMW....?! Poszedlem do
 sklepu i nabylem pismo niemieckie tlumaczone na polski o nazwie AŚ -
 wyrocznie dla pana Slawomira - i zaczalem czytanie.

i wyczytał pan zupełnie co innego niż tam jest napisane. nie wiem może są
dwa wydania `aś' i ja o tym nie wiem.

 a Alfie maja: brak kultury pracy silnika, brak odpowiednio szybkiej reakcji
 przy naciskaniu gazu, najwyzsze z 4 aut zuzycie paliwa,

ehm. w moim wydaniu jest napisane że alfa ma gorszą kulturę pracy od
najlepszego w teście audi, ale to pewnie wersa specjalna `aś', a i jeszcze
że pali .6l wiecej od tegoż audi.

 a ja bym dodal -
 niedopuszczalny w tej klasie halas: podczas gdy normalne, komfortowe
 samochody (BMW, Audi, Mercedes) przy 50km/h maja poziom halasu 57dB to Alfa
 ma 61dB, gdy one przy 100km/h maja 64dB to Alfa ma 69dB itd.. Te 4-5dB Alfa
 ma zawsze wiecej od pozostalej trojki. Dla niezorientowanych dodam, ze 3dB
 wiecej oznaczaja dwukrotnie wiekszy halas !!!

dla "zorientowanych" pytanie: dlaczego natężenie dźwięku mierzymy w db,
skali logarytmicznej a nie liniowej? na przyszłość proszę się nie sugerować
tym co mówią w telewizji...

 komfort nie pozwolily Alfie na zwyciestwo - wszedzie przegrywala....

jest drobna różnica pomiędzy "nie wygrać" a "przegrać". najczęściej nazywana
demagogią ale to już inna bajka.

 Co do Daewoo Lanos 1.6SX - pytanie jest takie jak w Panskim poscie - Czy
 warto ? I coz maja do zarzucenia Niemcy -

o i znowu się okazuje że jednak są 2 wydania `aś'...

 malo miejsca z tylu (jak sie
 bierze wersje 3 drzwiowa do testu to trudno tego wymagac...),

sugeruje pan że w wersji 5 lub 4 drzwiowej jest tego miejsca więcej?
może przedstawi pan nam swoją teorię n/t "wpływ nadwozia 3drzwiowego na
ograniczenie niejsca na tylnych siedzeniach"?

 maly bagaznik
 (trzeba bylo wziac do testow sedana a nie hatchbacka !!),

albo nubirę kombi! o!

 brak ABS i
 poduszek w standardzie (trzeba bylo doplacic i wziac wersje lepiej
 wyposazona),

albo top model leganzy, albo nawet s-klasse bo kto mówi że się mamy
ograniczać do jednej marki...

 glosny i nieekonomiczny silnik (zgoda), bujanie i trzesienie
 (?),

co "(?)"? mam zacytować słownik języka polskiego - hasła "bujanie" i
"trzęsienie"?

 wykonanie slabe (odpadlo im lusterko - urwali na sile ? :-)).

tak, a jeden cały czas siedział w bagażniku (przez co ten zrobił się taki
mały) i "bujał i trząsł"...

 Panie Slawomirze - radze wpierw uwaznie przeczytac artykuly o pozniej
 dopiero powolywac sie na ich tresc - bo jak widac tresc nie przystaje w
 ogole do Panskich teorii !

najpierw trzeba trafić na to "odpowiednie" wydanie.

/                                                              
! diżej gienio pozdrawia was wszystkich, bi kul adt haf gud fan !
                                                              /


Czy warto kupić Alfę Romeo 146..

dj-gie@dresy.z.pl napisał(a) w wiadomości:
<357a3f71.5528@news.polbox.pl...
:toc,
:
: On Fri, 5 Jun 1998 08:58:43 +0200, "Dariusz Wiecek" <d.wie@il.wroc.pl
wrote:
:
: Troche zaniepokoilem sie panie Slawomirze po przeczytaniu tego listu.
Mysle
: sobie - ja tu porownuje Alfe do Citroena, VW, ba nawet Daewoo a tu spece
: niemieccy pewnie wykazali ze Alfa jest lepsza od BMW....?! Poszedlem do
: sklepu i nabylem pismo niemieckie tlumaczone na polski o nazwie AŚ -
: wyrocznie dla pana Slawomira - i zaczalem czytanie.
:
:i wyczytał pan zupełnie co innego niż tam jest napisane. nie wiem może są
:dwa wydania `aś' i ja o tym nie wiem.
:
: a Alfie maja: brak kultury pracy silnika, brak odpowiednio szybkiej
reakcji
: przy naciskaniu gazu, najwyzsze z 4 aut zuzycie paliwa,
:
:ehm. w moim wydaniu jest napisane że alfa ma gorszą kulturę pracy od
:najlepszego w teście audi, ale to pewnie wersa specjalna `aś', a i jeszcze
:że pali .6l wiecej od tegoż audi.
:
: a ja bym dodal -
: niedopuszczalny w tej klasie halas: podczas gdy normalne, komfortowe
: samochody (BMW, Audi, Mercedes) przy 50km/h maja poziom halasu 57dB to
Alfa
: ma 61dB, gdy one przy 100km/h maja 64dB to Alfa ma 69dB itd.. Te 4-5dB
Alfa
: ma zawsze wiecej od pozostalej trojki. Dla niezorientowanych dodam, ze
3dB
: wiecej oznaczaja dwukrotnie wiekszy halas !!!
:
:dla "zorientowanych" pytanie: dlaczego natężenie dźwięku mierzymy w db,
:skali logarytmicznej a nie liniowej? na przyszłość proszę się nie sugerować
:tym co mówią w telewizji...

ze wzgledu na fizjologie ucha. Czlowiek szybko sie przyzwyczaja do
glosniejszego dzwieku i nie robi on juz na nim wrazenia. To ze dzwiek jest
2-krotnie glosniejszy nie ma dla niego znaczenia.... A 5dB, o ktore Alfa
jest glosniejsza prz 130km/h od BMW i Mercedesa to halas  ponad 3 razy
glosniejszy... Ale to i tak nie ma dla wielbicieli Alfy znaczenia - przeciez
oni wlasnie tego pragna...:-)

: komfort nie pozwolily Alfie na zwyciestwo - wszedzie przegrywala....
:
:jest drobna różnica pomiędzy "nie wygrać" a "przegrać". najczęściej
nazywana
:demagogią ale to już inna bajka.
:
: Co do Daewoo Lanos 1.6SX - pytanie jest takie jak w Panskim poscie - Czy
: warto ? I coz maja do zarzucenia Niemcy -
:
:o i znowu się okazuje że jednak są 2 wydania `aś'...
:
: malo miejsca z tylu (jak sie
: bierze wersje 3 drzwiowa do testu to trudno tego wymagac...),
:
:sugeruje pan że w wersji 5 lub 4 drzwiowej jest tego miejsca więcej?
:może przedstawi pan nam swoją teorię n/t "wpływ nadwozia 3drzwiowego na
:ograniczenie niejsca na tylnych siedzeniach"?

po prostu nie siedzial Pan w Lanosie 4dr i 3dr i nie mamy o czym rozmawiac..

: maly bagaznik
: (trzeba bylo wziac do testow sedana a nie hatchbacka !!),
:
:albo nubirę kombi! o!

testuje sie Lanosa o ile Pan nie zapomnial...

: brak ABS i
: poduszek w standardzie (trzeba bylo doplacic i wziac wersje lepiej
: wyposazona),
:
:albo top model leganzy, albo nawet s-klasse bo kto mówi że się mamy
:ograniczać do jednej marki...

no tak - przy tescie Lanosa wziac S-klasse.. Pan w ogole zastanawia sie nad
tym co pisze czy tylko wali co popadnie...?

: glosny i nieekonomiczny silnik (zgoda), bujanie i trzesienie
: (?),
:
:co "(?)"? mam zacytować słownik języka polskiego - hasła "bujanie" i
:"trzęsienie"?
:
: wykonanie slabe (odpadlo im lusterko - urwali na sile ? :-)).
:
:tak, a jeden cały czas siedział w bagażniku (przez co ten zrobił się taki
:mały) i "bujał i trząsł"...
:
: Panie Slawomirze - radze wpierw uwaznie przeczytac artykuly o pozniej
: dopiero powolywac sie na ich tresc - bo jak widac tresc nie przystaje w
: ogole do Panskich teorii !
:
:najpierw trzeba trafić na to "odpowiednie" wydanie.

najpierw trzeba zrozumiec co jest tematem artykulu.

DW


Czy warto kupić Alfę Romeo 146..

Dariusz Wiecek napisał(a) w wiadomości:


Troche zaniepokoilem sie panie Slawomirze po przeczytaniu tego listu. Mysle
sobie - ja tu porownuje Alfe do Citroena, VW, ba nawet Daewoo a tu spece
niemieccy pewnie wykazali ze Alfa jest lepsza od BMW....?! Poszedlem do
sklepu i nabylem pismo niemieckie tlumaczone na polski o nazwie AŚ -
wyrocznie dla pana Slawomira - i zaczalem czytanie.
I co sie okazuje ? Otoz do BMW 320d, Audi A4 2.5TDI, Mercedesa C220 CDI
porownuje sie tam Alfe 156 2.4JTD, chyba najdrozszy samochod osobowy
koncernu Fiata, ktory kosztuje w przeliczeniu na zlote - bagatela: ok.
90tys. ! Do chyba jednego z najtanszych BMW porownuja najdrozszy produkt
Fiata...


A przypadkiem, to nie ta sama klasa auta i silnika?
Mieli porównać Alfę 156 do BMW 850?
Tak jak Pan?

 No ale coz - patrzmy dalej co te niemieckie gryzipiorki wypisuja:


zachwyt nad wspolczesnymi nowoczesnymi dieslami (!) - to fakt - 2.5TDI Audi
to klasa sama w sobie ! Dalej porownanie silnikow przez pryzmat
przyspieszen
(?) z ktorego wynika ze najlepszy (? - chyba najszybszy) jest silnik Audi,
pozniej Alfa, BMW, Mercedes. Tyle tylko, ze Audi nie maja nic do zarzucenia
a Alfie maja: brak kultury pracy silnika, brak odpowiednio szybkiej reakcji
przy naciskaniu gazu, najwyzsze z 4 aut zuzycie paliwa, a ja bym dodal -
niedopuszczalny w tej klasie halas:


W jakiej klasie niedopuszczalny?
Alfa to nie Ford - musi być ją słychać.
To tkwi jej duży urok.

 podczas gdy normalne, komfortowe


samochody (BMW, Audi, Mercedes) przy 50km/h maja poziom halasu 57dB to Alfa
ma 61dB, gdy one przy 100km/h maja 64dB to Alfa ma 69dB itd.. Te 4-5dB Alfa
ma zawsze wiecej od pozostalej trojki. Dla niezorientowanych dodam, ze 3dB
wiecej oznaczaja dwukrotnie wiekszy halas !!! Ale Alfiarze to widac
lubia...
Porownanie zawieszenia: BMW, Mercedes - komfort, Audi nieco twardawy, Alfa
twarda i nerwowa (?). Wnetrze - najlepsze w Mercedesie, pozniej Alfa, BMW i
Audi.
I podsumowanie: w ogolnej ocenie wygrywa ... : BMW !!
Najlepszy silnik: Audi !
Najlepsze wykonczenie i komfort: Mercedes !
I zeby kazdy z uczestnikow mogl stanac na podium to wymyslono specjalna
kategorie dla Alfy: serce wybiera Alfe (hahaha...).


Tyle, że te samochody poza tymi kategoriami, w których wygrały wykazywały
duże braki.
A Alfa była niezła, we wszystkich konkurencjach, choć żadnej nie wygrała.

A co do serca - nie myśl o tym.
I tak nie zrozumiesz o co chodzi.
Może testujący lepiej wiedzieli o czym piszą, niż Ty.


Ani silnik, ani zawieszenie, ani osiagi ani wnetrze ani wykonczenie czy
komfort nie pozwolily Alfie na zwyciestwo - wszedzie przegrywala.... No ale
coz - pochodzi ona wszak od producenta, ktory specjalizuje sie w kompaktach
i autach malych a auto klasy sredniej stanowi dla niego zbyt wielkie
wyzwanie. I konkluzja moja: Tam gdzie normalne, solidne firmy zaczynaja
produkowac samochody (wszak BMW 3 to najmniejszy, najslabszy, najtanszy i
jakby - przedsmak prawdziwego BMW) firmy typu Fiat prezentuja szczyt swoich
osiagniec, ktory niestety nie jest w stanie dorownac normalnym firmom w
zadnej kategorii...


Tak, bo Mercedes, BMW i Audi to normalne firmy.
Jakich wiele w Europie i na świecie.
A i tak Alfa od nich nie odstaje.


A moze panie Rubach porownamy Alfe z jakims przecietnym (a nie najslabszym)
samochodem BMW - 5, 7 a moze Mercedesem S ?! Tylko wowczas porazka bylaby
bardziej druzgocaca niz w przypadku porownania z BMW 3 !!


A jakie kryterium na to pozwala?
Czy Pan rozumie o czym Pan mówi?
Mercedes S, czy BMW 7 i Alfa 156?
Co te samochody mają wspólnego?


Co do Daewoo Lanos 1.6SX - pytanie jest takie jak w Panskim poscie - Czy
warto ? I coz maja do zarzucenia Niemcy - malo miejsca z tylu (jak sie
bierze wersje 3 drzwiowa do testu to trudno tego wymagac...), maly bagaznik
(trzeba bylo wziac do testow sedana a nie hatchbacka !!), brak ABS i
poduszek w standardzie (trzeba bylo doplacic i wziac wersje lepiej
wyposazona), glosny i nieekonomiczny silnik (zgoda), bujanie i trzesienie
(?), wykonanie slabe (odpadlo im lusterko - urwali na sile ? :-)). Cena -
to
plus Lanosa - ale twierdza ze lepiej kupic tanszego 1.5 - i z tym sie
zgadzam - dodajac, ze Lanos 1.5 jest wart swojej ceny, czym odpowiedzieli
sobie na zadane pytanie !!


A koreańskie koniki cienko przyspieszające powyżej 3000 obrotów, zawieszenie
nie wytrzymujące obciążeń przy silniku 1.6 itd.
Czytanie wybiórcze?


A Xsara - zastrzezenia maja jedynie do silnika, ze gaz trzeba dawac do
dechy
jak sie chce przyspieszyc a nie delikatnie wciskac - i co z tego ? Ogolnie
wszystkie oceny bardzo wysokie i w podsumowaniu polecaja Xsare 1.6 jako
bezpieczny i funkconalny compact !


I ja tak sądzę - Xsara to bardzo funkcjonalny i ładny samochód.
Tylko, że Xsara z tym silnikiem nie może się równać nawet z moim 1.4 boxer,
a do 1.6 Twin Spark to już różnica wielka.
Wymagania spełnia dopiero silnik 1.8, a z nim Xsara już bardzo dużo
kosztuje.


Panie Slawomirze - radze wpierw uwaznie przeczytac artykuly o pozniej
dopiero powolywac sie na ich tresc - bo jak widac tresc nie przystaje w
ogole do Panskich teorii !


A może do Pańskich?
Z czytaniem widać ma Pan duże kłopoty.


Tak naprawde to jedynym interesujacym artykulem, ktopry cos ciekawego
pokazuje jest w tym numerze artykul o Hondzie NSX - naprawde fajny wozek.
Poziom reszty gazety - tak jak jej ceny - niski...


Oj tak.


przepraszam ze przydlugawy post ale jak ktos powoluje sie na artykuly to
niestety aby moc o nich rozmawiac trzeba poznac ich tresc i wypowiedzi,
ktore musialem przytoczyc aby nie byc goloslownym.


Jasne, tylko że wyciągnięte wnioski coś nie tego.


Pana Slawomira, ktory zapewne bardzo sie zdenerwuje po przeczytaniu mojego
listu, informuje ze na wszelkie niekulturalne zaczepki, docinki i epitety
pod moim adresem nie bede odpowiadal.


Kiedy byłem niekulturalny wobec Pana?
Chyba jak odpowiadałem na jakąś zaczepkę z Pana strony - i to zupełnie bez
powodu.
Ja z Panem dyskutuję o faktach, więc nie mam potrzeby się denerwować.
Chyba, że Pan tak czyni.


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • plytydrogowe.keep.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos szarpie przy puszczaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     : Lanos jaka instalacje polecacie
     : Lanos układ paliwowy Schemat
     : Lanos po wymianie płynu poziom
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT