Lanos silnik gaśnie na benzynie
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Daewoo Lanos 1.6 gaśnie i nie chce odpalać jak jest zimny. Mam problem z lanosem 1.6 16V. Otóż jak jest zimny to bardzo nierówno pracuje, co prawda pali od pierwszego ale "chodzi" nierówno i gaśnie po czym nie chce zapalać. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem zanim znowu załapie. Jak jest ciepły wszystko niby jest normalnie. Lanos jest z gazem ale zachowuje się tak samo na gazie i na benzynie.
Znajomy sprawdzał mi go podpinając do urządzenia uni-check no i pojawił się problem z nastawieniem wyprzedzenia atdc i btdc które nie zgadza się sugerowanym. System zgłasza oczekiwane nastawienie atdc gdzieś koło -80 a podaje że jest około +5 i cały czas się zmienia, z btdc jest podobnie choć różnica jest znacznie mniejsza waha się w granicach zalecanego, nie pamiętam już dokładnie ile coś koło +10. Nie wiem, ale podejrzewam, że to może być przyczyną problemów z pracą zimnego silnika i z jego odpalaniem. Jak jeszcze umiejętnie operuję gazem i trzymam na wyższych obrotach to udaje się przytrzymać kryzysowy czas i jak się rozgrzeje to chodzi.
Ktoś mi powiedział, że to może być źle ustawiony rozrząd, ale nie wiem. Fakt, że ostatnio wymieniłem świece, przewody napięciowe i komplet rozrządu i o ile wymiana świec czy przewodów nic nie dała to po wymianie rozrządu problem jakby na kilka dni znikną myślałem więc że to pomogło ale op kilku dniach jest znowu to samo więc sam już nie wiem. Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc bo samochód niedawno kupiłem a mam już z nim problemy.
Z góry dziękuję. Lanos 1.5 16V (1999r.) - Problem, obroty wariują. Witam! Mam następujący problem z samochodem wymienionym w tytule. Pojazd traci obroty. Spadają do poziomu 600 i auto wtedy strasznie się trzęsie. Lekko wciskając gaz i szybko go puszczając, obroty podskakują do poziomu 2000 i pozostają tak przez około 5 sekund. Podczas jazdy samochód czasami nie może się rozpędzić. Nawet gdy pedał gazu wciskam do samego końca, obroty się nie zmieniają a prędkość max. to 30 km/h Bywa również tak, że auto po takiej sytuacji gaśnie na środku ulicy. Po takiej zapaści jakby się coś w nim "przepaliło" i lanosik idzie jak żyleta. Przejedzie tak kilka kilometrów (max 5) i znów jedzie z maxymalną prędkością 30 km/h. Nie mam pojęcia co się dzieje z pojazdem. Byłem u kilku mechaników w mieście i żaden nie wie co się dzieje. Silnik był sprawdzony na komputerze i wszystko jest ok. Pojazd posiada również LPG, jednakże na benzynie jak i na gazie dzieję się to samo. Proszę o rady i pomoc! Pozdrawiam. Lanos 1.5 16v pb+lpg gaśnie jak jest ciepły. Witam!
5 mies temu kupiłem Lanosa 1.5 16V 1999rok z instalacją gazową Stefanelli (data montażu 2004r). Aktualny przebieg to 147 tys (nie mam pewności czy to faktyczny przebieg czy nie).
W samochodzie została wymieniona:pompa paliwa, filtr paliwa, filtr powietrza, olej, filtr oleju, świece, przewody zapłonowe oraz rozrząd.
Problem polega na tym, że gdy silnik jest zimny to jest wszystko dobrze, natomiast gdy się nagrzeje to nagle gaśnie i nie da się go uruchomić ani na benzynie ani na gazie. Czasem wystarcza trzymać go cały czas na obrotach co jest niemożliwe w mieście bo nikt nie ma 3 nóg żeby hamować, trzymać sprzęgło i trzymać gaz, lecz czasem nawet wciśnięcie gazu "do dechy" nie pomaga i samochód gaśnie. Późniejsze uruchomienie go trwa zazwyczaj jakieś 5-10min.Temp silnika nie utrzymuje się na stałym poziomie (raz jest za niska, raz za wysoka) a nagrzewnica grzeje bardzo słabo-to zaczęło się dziać po wymianie kompletnego rozrządu (wraz z pompą wody oczywiście).
Problem jest na tyle uporczywy że przejechanie więcej jak 3km staje się udręką ;/.
Mogę dodać że samochód lepiej pracuje na gazie niż na benzynie.
Jeśli ktoś ma pomysł czego może to być wina to chętnie spróbuję swoich sił.
P.S. Prawdopodobnie uszkodzona jest jeszcze sonda lambda ponieważ pomiar miernikiem (oczywiście na ciepłym silniku, na benzynie) wartość jest stała i wynosi 0,125V, niezależnie czy na wolnych obrotach czy przy odcięciu.
Pozdrawiam
Dodam że samochód gaśnie zarówno na benzynie jak i na lpg, a na wężu od parownika nie ma silnika krokowego tylko śruba (tylko do czego służy??) Lanos 1,6-Problem z rozruchem. Mam problem z rozruchem silnika na benzynie.Wymieniłem filtr paliwa ,pompę,przewody WM,świece.Zapala się silnik za dopiero za entym razem ,czasami na krótko zapala i znowu gaśnie , mam wrażenie jak by paliwo nie dochodziła ,pompę wstawiłem używaną ,trochę głośno zaczyna pracować A wymieniłem silniczek krokowy Nubira Gasnie. " />Witam Nazywam się Tomek Sam Posiadam DAEWOO LANOSA Po Zmianach Ale to nieważne Moja mama ma problem z nubirą 1.6 16v Benzyna SX Posiada Nubirke Sedan 98r Od pewnego czasu samochód w trakcie jazdy sam gasnie.. Zaden mechanik nie wie co to moze byc. Wspomne,że zostala dopiero co wymieniona pompa paliwa bo myślelismy,ze to tkwi w usterce Lecz Zauwazylem,ze gdy jade okolo 80km/h gdy temp silnika dojdzie do polowy samochod nagle gasnie i nie da się go odpalic przez 2minuty (Musi wystygnac) Podejzewam wiele rzeczy jak np cewka zaplonowa lub imobilaizer. Co proponujecie moze ktos wie w czym tkwi usterka [Nubira II] Błąd 13 - nierówna praca silnika, strzelanie LPG. " />Witam forumowiczów, otóż jestem posiadaczem Nubiry z silnikiem 2.0. Niepokoi mnie "dziwna" pracz silnika na wolnych obrotach. Mianowicie silnik niby nie gubi obrotów, ale na wolnych obrotach szarpie nim do tego stopnia aż drżą lusterka. Dodatkowo w czasie jazdy na LPG lubi sobie strzelić przy redukcji. Metodą na spinacza pokazało mi błąd 13 (czyli coś z sondą lambda), ponadto w czasie jazdy na gazie czasami pokazuje się check i gaśnie po przełączeniu na benzynę. Sprawdzałem cewkę przekładając z lanosa ale nie dało to poprawy. Kable WN i świece ponoć były wymieniane.
Czy sonda lambda może dawać takie objawy ? Problemy z zapalaniem zimnego silnika - LPG. " />Mam problem z Odpaleniem zimnego silnika w Daewoo Lanos 1.5 SOHC z instalacja gazowa LPG ELPI-GAZ. Mam nowy akumulator i przy zapaleniu rannym nie wchodzi na wysokie obroty i gasnie na paliwie (zapala zawsze najpierw na paliwie ). dopiero po dlugim rozgrzaniu wchodzi na obroty i pracuje normalnie. Czesto na Gazie przy dluzszej jezdzie zaczyna go dusic i musze przelaczac na benzyne i po kilkukrotnym przelaczeniu GAZ-BENZYNA pracuje normalnie (przypuszczam ze jest to wina zlego Gazu lub instalacji )
Prosze o pomoc .
QB Problem z silniczkiem. " />CZeść
Mam problem z silnikiem w lanosie 1,5 100KM, gaz
gdy odpalam z rana auto na benzynie to silnik pracuje bardzo nie równo obroty skaczą od okolo 1500 do 0
jak wyjeżdzam z garażu to często gaśnie chyba że wkręce go tak na 3000-3500 obr.
nie jestem mechanikiem choc prubuje się nauczyć i moim zdaniem silnik ma problem ze srterowaniem ssania(tak jakby miał przerwy w dostawie bajury ale bak mam na pól więc jest) jak sięsilniczek rozgrzeje to czy nagazie czy nie problem znika.
Jesli to jest to co mi się wydaje to powiedzcie czy jakoś moge to wyregulować sam czy muszę jechać do serwisu 80 km
Mam, nadzieje że dobrze wyjaśniłem Stag 300 w oplu c20xe problem?. Witam Mam ponad roczną instalacje STAG 300 w Oplu silnik C20XE 2.0 16v i od kiedy zaczeły sie mrozy mam problemy z gazem na benzynie idzie dobrze jezdziłem do gaziarzy wgrywali kalibrowali mape 1 (silnik juz był ciepły) i do domu wróciłem nawet było okej na drugi dzień znowu to samo szarpanie na niskich obrotach oraz zawsze gaśnie jak sie przełączał na gaz no to pojechałem jeszcze raz wyczyścili reduktor niestety mało co pomogło gdy silnik jest zimny i się przełacza na gaz po otrzymaniu temp 25 stopni szarpie zaraz po przełaczeniu oraz tak jak by tylko na 2 gary chodził po ok 3 sekundach przestaje szarpać i jak dodaje gaz to nawet jedzie ale jak puszczam noge z gazu to zaraz szarpie oraz jak jade w okolicach obrotów 1000 1500 naciskajać lekko na gaz przy zimnym silniku to szarpie (na benzynie jest ok) dodam ze jak silnik jest ciepły trzma ok 80 stopni to nie jest tak tragicznie
wkorzam mnie to tylko ze co chwile musze jezdzić i płacić za ustawienie mapy albo czyszcze nie reduktora w poniedziałem bede zmuszony jechać znowu ponownie macie moze jakieś sugestie moze filtry pop prostu sa zapchane albo wtryskiwacze sa zimne i sie im czasy przestawiają
moj ojciec ma w lanosie najtańszą instalacje 1,5 16v i jest minus -10 przełacza sie na gaz i samochód idzie normalnie a ja dałem za sekwencje 3000 i same problemy :/ Stag 300 w oplu c20xe problem?. Witam Mam ponad roczną instalacje STAG 300 w Oplu silnik C20XE 2.0 16v i od kiedy zaczeły sie mrozy mam problemy z gazem na benzynie idzie dobrze jezdziłem do gaziarzy wgrywali kalibrowali mape 1 (silnik juz był ciepły) i do domu wróciłem nawet było okej na drugi dzień znowu to samo szarpanie na niskich obrotach oraz zawsze gaśnie jak sie przełączał na gaz no to pojechałem jeszcze raz wyczyścili reduktor niestety mało co pomogło gdy silnik jest zimny i się przełacza na gaz po otrzymaniu temp 25 stopni szarpie zaraz po przełaczeniu oraz tak jak by tylko na 2 gary chodził po ok 3 sekundach przestaje szarpać i jak dodaje gaz to nawet jedzie ale jak puszczam noge z gazu to zaraz szarpie oraz jak jade w okolicach obrotów 1000 1500 naciskajać lekko na gaz przy zimnym silniku to szarpie (na benzynie jest ok) dodam ze jak silnik jest ciepły trzma ok 80 stopni to nie jest tak tragicznie
wkorzam mnie to tylko ze co chwile musze jezdzić i płacić za ustawienie mapy albo czyszcze nie reduktora w poniedziałem bede zmuszony jechać znowu ponownie macie moze jakieś sugestie moze filtry pop prostu sa zapchane albo wtryskiwacze sa zimne i sie im czasy przestawiają
moj ojciec ma w lanosie najtańszą instalacje 1,5 16v i jest minus -10 przełacza sie na gaz i samochód idzie normalnie a ja dałem za sekwencje 3000 i same problemy :/ Ewidentne objawy złych wtrysków Valteki, nieprawdaż?. I złego strojenia auta. lanos bedini od -5 przestał zapalać na benzynie. Lanos 2002 ( przebieg 225tys ) 1.6 DOHC gaz fabryczny bedini, od nowości mój. Po 40 tys. zaczął strzelać i rozleciała się obudowa filtru powietrza. Po wymianie przewodów WN i świec na polskie ISKRY GAZ problem zniknął. Na tych świecach jeździł do tej pory!!! Zamontowałem też przekaźnik odłączania pompy paliwa. Po 120 tys. była wymiana parownika.
Od wiosny tego roku lanos przestał zapalać na benzynie. Ale, że zapalał bez problemu na gazie, więc nie przejmowałem się. Kiedy teraz temperatura spadła poniżej 0, a parkowany jest "pod chmurką", to i na gazie też przestał zapalać.
Reset komputera ( odłączenie klemy na 1 godz.), wymiana świec, przewodów WN, pompy paliwa ( słychać jak startuje) i przepłukania wtryskiwaczy trochę pomogło - zaczął z wielkim trudem zapalać na benzynie, ale trzeba było wielokrotnie wciskać pedał gazu i dopiero po kilku dłuższych próbach dawał się uruchomić. Benzyna została wyjeżdżona, bak napełniony świeżą. Po uruchomieniu się silnika - wszystko OK - przełącza się na gaz, jedzie, nie gaśnie - jest w porządku. Tak dla porządku tylko wspomnę że mimo jeżdżenia, bez wypalania, na 1/4 baku benzyny, była czyściutka,bez żadnych osadów, a bak w środku lśnił.
Niestety przy temp. -5 zamilkł kompletnie. Jednakże wstawiony do ciepłego garażu zapala bez problemu.
Byłem u gazownika - komputer nie wskazuje żadnych problemów i ustawienia są OK.
Przy temp -15 strzykawką wstrzyknąłem w filtr powietrza 10 cm3 benzyny i bez problemu zapalił ??? Wygląda na za małą dawkę paliwa przy rozruchu - ???? jakieś pomysły ??
Dodano po 8 [minuty]:
Dodam jeszcze, że filtr paliwa też wymieniony.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|