kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Uprzejmie proszę o pomoc w sprawie wyboru auta. Witam.
Mam zamiar zmienić auto i mam przeznaczone na nie w granicach 4 do 9 tyś.
Do tej pory jeżdże 125P i chciałbym by po zamianie nie było za stare i jeśli się uda to z lat 1998 do 2001 najlepiej z gazem.
Zastanawiałem się nad matizem ale nie wiem na ile warto bo jak będzie z gzaem to nic do bagażnika nie włożę.
Ale matiz byłby moim zdaniem w miarę dobry za te pieniądze ale słyszałem że są problemy z gazem że coś czasem szarpie.
Może jeśli napiszę jakie auta oglądałem to pomoże rozwiązać mój problem.
Corsa -z silnikiem do 1.4
Polo -z silnikiem do 1.3 troszkę większe od corsy
Punto -w sam raz bo większe ale chyba za te pieniądze kupię gorsze punto od Polo
Seiczento -ma mały skręt kołami na zakręcie
Matiz -ładny ale mały
Siena -fajna bo większa ale nic nie wiem ile pali
Tempra -fajna bo większa ale nic nie wiem ile pali
Skoda felicia -fajna bo większa
Seat toledo -ładny
Astra clasic -nie wiem czy uda się coś znaleść w tej cenie ale autko chyba najlepsze z wszystkich
Lanos -fajny bo większy ale nic nie wiem ile pali
Nubira -fajny bo większy ale nic nie wiem ile pali
To tak napisałem by cokolwiek przybliżyć co wiem o tych autach.
Mam zamiar jeżdzić tym autem dwa razy w miesiącu po 420 km w jedną stronę czyli ok 1600km na miesiąc.
Chciałbym by się nie psuło i w miarę mało paliło ewentualnie by był z gazem.
Mój fiat 125p ma w sam raz miejsca i może znajdzie się coś co ma przyblizoną pojemność bagażnika.
Nie chcę go szybko sprzedawać.
Chcę by się trzymał drogi w miarę dobrze zimą.
To tyle co wiem i proszę o pomoc.
Fiata mam od 1996roku i jest już stary.
Pozdrawiam serdecznie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Marcin.
lanos 1.5 problem z cewką zapłonową, brak dynamiki.. witam was, mam nadzieją że mi pomożecie, chociaż wiem co jest nie tak ale wole zapytać.
Tak jak pisałem w temacie lanos 1.5 na wtrysku 98r benzyna. zapala i jak mu nacisnę gaz do dechy na biegu jałowym to najpierw go przydusi a potem nabiera obrotów a strzela z rury, jadąc na na wolnich obrotach dzieje sie to samo po naciśnięciu gazu"szarpie" na początku myślałem ze benzyna coś nie bardzo na stacji potem wymieniłem filtr benzyny następnie wkład filtru powietrza, i nic bez zmian.
Aż tu nagle zdejmuje po kolei kable z cewki zapłonowej i na 4 ma przebicie do masy a na 3 bardzo słaba iskra. Świece zmieniane rok temi razem z rozrządem. czy myślicie ze to CEWKA padła?? czekam na odpowiedzi. lanos 1,5 16v szarpanie silnikiem. witam. czy mógłby ktoś poradzić? w lanosie 1.5 16v cyklicznie szarpie silnikiem, nie zależnie od jego temperatury, objawy pracy na trzech cylindrach. jak wymienię świece na pierwszym cylindrze, to dwa dni chodzi normalnie, ale po tym czasie objawy wracają. włożę nową świecę to dwa dni pochodzi i znowu...ma ktoś jakiś pomysł? wymieniłem wiązkę WN, sondę lambda i oczywiście śweice..Czy może być to powodem walniętej cewki wysokiego napięcia? ja już głupieje a nie chce jeszcze bardziej. za każdą podpowiedź będę wdzięczny.
Nieodpowiedni dział forum. Lanos 1.5 DOHC problem z praca silnika po myciu karcherem. Witam. Wszystko działało idealnie do puki nie zachciało mi się jechać na myjkę umyć silnik. Po tym myciu silnik zaczął nie równo pracować. Na benzynie podczas jazdy auto szarpie i narywa. Na LPG nie ma mowy o jakiejkolwiek jeździe. Przy ruszaniu strzela i nie da się ruszyć. Od czego zacząć i co z tym robić.
Pozdrawiam
warka2119 Lanos - zimny silnik dławi się. Witam!
Mam problem z Lanosem 1.5 16V LPG Bedini. Problem polega na tym, że silnik nie pracuje prawidłowo na benzynie gdy jest zimny (dławi się na niskich obrotach poniżej 2000/min., szarpie, nie przyspiesza). Problem nie występuje na gazie, na wyższych obrotach i gdy silnik choć trochę się zagrzeje. Nie ma problemów z odpalaniem czy to na zimnym czy ciepłym silniku. Wymienione zostały do tej pory: filtr powietrza, świece (Iskra) i przewody zapłonowe, filtr paliwa, pompa paliwa ma nieco ponad rok, instalacja gazowa po przeglądzie i regulacji. Podejrzewając wtryski przejeździłem ok. 50l benzyny kolejno z dwoma dodatkami firm STP i Xeramic - bez zmian. Wyczyściłem też przepustnicę i tzw. "krokowca". Na tyle na ile udało mi się stwierdzić silnik nie dostaje "lewego powietrza". Tryb diagnostyczny nie wyświetla żadnych kodów błędów. Szukałem podpowiedzi odnośnie rozwiązania mojego problemu na różnych forach - jak dotąd bezskutecznie. Jeśli ktoś potrafi mi pomóc będę bardzo wdzięczny. Lanos - zimny silnik dławi się. MicSer jest jeszcze jedna sugestia podrzucona przez osobę zajmującą się naprawą Daewoo. Silnik nie pracuje prawidłowo na benzynie gdy jest zimny (dławi się na niskich obrotach poniżej 2000/min., szarpie, nie przyspiesza) jak rozjedzie się ECM. Podczas jazdy na gazie komputer zapisuje trochę inne parametry niż wymagane dla benzyny i to jest powód szarpania na zimnym silniku. Pomaga reset komputera, ale niektórzy instalują też urządzenie które powoduje reset przed każdym uruchomieniem.
Mój Lanos też szarpał, po resecie przejechałem na samej benzynie 100 km (do pracy, z pracy itp. czyli silnik był kilka razy odpalany zimny) i szarpanie zniknęło. lanos 1.5 8v 98 r z gazem-szarpie na benzynie. witam mam problem z tym lanosem, samochod mam już od 4 miesięcy przejechane ok 5 tyś km, auto kulawo chodziło na benzynie po wymianie wtryskiwacza chodzi dużo lepiej lecz szarpie, ostatnio zmieniłem pompke paliwową ponieważ się spaliła, ale to nie ma nic wspólnego bo dalej szarpie gdy jest ciepły, a gdy jest zimny nie ma siły jechać no i też szarpie.Czy ktoś miał podobny problem lub się spotkał z czymś takim proszę o pomoc wężyki ciśnieniowe w sedan LANOS 1.6 SX z 98r.. Witam,
Po każdej wizycie u mechanika (remont silnika , regulacje itp.) zauważyłem, że za każdym razem mam pozmieniane podłączenie wężyków ciśnieniowych. Raz silnik pracuje równo innym razem (tak mam teraz ) szarpie i powoduje straszne wibracje karoserii na wolnych obrotach. Stwierdziłem, że to wina podłączenia wężyków. I teraz moje pytanie.
Jak prawidłowo powinny być poprowadzone i ile powinno być tych czarnych rurek? Jak to prawidłowo podłączyć z kąt do czego?
Mam nadzieję, że pomoże to wielu użytkownikom lanosów, którzy mają podobny problem z nierówną pracą silnika ( objaw jest taki jak by palił na 3 garach). Pewnie mają podobne problemy. Bo widać dla niektórych mechaników to czarna magia.
Proszę o pomoc bo już totalnie mnie to ogłupiło?
z góry dziękuję,
pozdrawiam,
SW daewoo lanos 1.5 16v. problem z instalacja b+gaz sekwencja. Witam! Mam problem z sekwencja b+gaz w lanosie 1.5 16v 1999r. Przy wysokich obrotach silnik dostaje wibracji,a na niższych obrotach szarpie. Na biegach 4-5 nie wchodzi w wyższe obroty i szarpie. Chciałbym sie dowiedzieć co to za usterka w instalacji b+gaz? i gdzie mógłbym ją naprawic w okolicach Wołomina. Bo wszedzie gdzie pytałem nie posiadali programu do sekwencji b+gaz. [Nubira II] Błąd 13 - nierówna praca silnika, strzelanie LPG. " />Witam forumowiczów, otóż jestem posiadaczem Nubiry z silnikiem 2.0. Niepokoi mnie "dziwna" pracz silnika na wolnych obrotach. Mianowicie silnik niby nie gubi obrotów, ale na wolnych obrotach szarpie nim do tego stopnia aż drżą lusterka. Dodatkowo w czasie jazdy na LPG lubi sobie strzelić przy redukcji. Metodą na spinacza pokazało mi błąd 13 (czyli coś z sondą lambda), ponadto w czasie jazdy na gazie czasami pokazuje się check i gaśnie po przełączeniu na benzynę. Sprawdzałem cewkę przekładając z lanosa ale nie dało to poprawy. Kable WN i świece ponoć były wymieniane.
Czy sonda lambda może dawać takie objawy ? Demontaż wtryskiwaczy - doradźcie. " />Koledzy pomóżcie bo ostatnimi czasy Nubcia fatalnie sprawuje się na PB. Jak odpalam zimny silnik to często wygląda to tak, że silnik wchodzi ładnie na obroty a potem stopniowo jest coraz gorzej, szarpi, nierównomiernie pracuje i czasem gaśnie. O jeździe na Pb to raczej ciężko nawet pomyśleć - ciągłe szarpanie nawet przy minimalnym wciśnięciu gazu. Podło na wtryskiwacze. Bo na LPG autko chodzi dobrze. Poczytałem trochę manuali ale do Lanosa 1,6. Czy w Nubie 2.0 jest to wszystko podobne? Na co zwrócić uwagę przy demontażu? Jak wyczyścić wtryski (mam dostęp do myjki ultradźwiękowej ale nie wiem jakim płynem zalać wtryski do mycia). A może przed demontażem sprawdzić coś jeszcze z układu paliwowego? (filtr zmieniony)? A może ktoś wie jak sprawdzić ciśnienie paliwa i jakie powinno być? LANOS DO BANI................... " />WCZORAJ MOJA SIOSTRA KUPIALA SOBIE LANOSA, NO COZ NAMAWIALEM JA NA COS INNEGO ALE SIE NAPALILA, ROR 98, PRZEBIEG 92 TYS, CZYLI NIE ZA DUZY, KOLOR BIALY, Z WYGLADU W DOBRYM STANIE. CZYM PREDZEJ POPEDZILEM NA LUBLINEK(LÓDZ) ABY PRZETESTOWAC. PIERWSZE SPOSTREZENIE, ZAWIESZENIE STRASZNIE MIEKKIE, LUZY NA LEWARKU ZMIENY BIEGÓW MASAKKRYCZNE, SKRZYNIA PRACUJE Z OPORAMI, SPRZEGLO TWARDE I SZRPIE.
POD MASKA 1.6 106 KM, WIEC MOZNA SIE SPODZIEWAC NIEZLYCH PRZYSPIESZEN, NO TO ZACZYNAMY, JEDYNKA, GAZ W PODLOGE, CIAGNE DO KONCA....NAGL 6300 OBR, SZARPANIE, TO OGRANICZNIK, JUZ........,DWOJKA, ZGRZYT SPRZYNI BIEGOW, JAKOS NIE CZUJE SUPER PRZYSPIESZENIA, 80 KM/H, ZBLIZA SIE 6000 TYS OBR, TRÓJKA, NIE CHCE WEJSC, JESZCZE RAZ SKOKOJNIEJI NIC, JESZCZE JEDNA PROBA, PREDKOSC SPADA DO 70 KM/H, TROJKA WCHODZI WRESCIE NA SILE, OPOR, 100, 110, 120, ZBLIZ SIE ZAKRET, HAMOWANIE, HAMULCE JAKO JEDYNA RECZ DOTYCHCZAS DZIALAJA DOBRZE, 65 KM/H, REDUKCJA NA DWOJKE PRZED ZAKRETEM, NIE CHCE WEJSC NAWET NA SILE, TRUDNO TROJKA.......TEZ CHACZY, W EFEKCIE ZBIERAM ZAKRET BEZ BIEGU. WJEDZAM NA PARKING, JEDYNKA OPOR, LEWO, PRAWO ,RZECZNY I .............NIC NIE BLOKUJE, MOZE NIE DZIALA, WJEZDZAM NA LÓD, JESZCZE RAZ TO SAMO, JEDNAK DZIALA , NA LODZIE.
OSTATNIA PROBA, 106 KM POWINNO NIEZLE JARAC GUMY, TAK WIEC ROZPED NA JEDYNCE, POBOCZE OSNIERZONE, MOZE RECZNY ZALAPIE, PRAWO, LEWO, OBRACA SIE, STRZAL ZE SPRZEGLA, OBROTY 6300, ZARAZ, ZARAZ COS NIE TAK , KOLA SIE NIE KRECA, SPRZEGLO SIE SMAZY, OUUUUUUUUUUUUCH.
NO TO PODSUMOWANIE, WSZYSTKIEGO MOGLEM SIE SPODZIEWAC PO LANOSIE ALE NIE MYSLAM ZE MOZE BYC TAK ZLE
LANOS DO BANI................... " /> ">WCZORAJ MOJA SIOSTRA KUPIALA SOBIE LANOSA, NO COZ NAMAWIALEM JA NA COS INNEGO ALE SIE NAPALILA, ROR 98, PRZEBIEG 92 TYS, CZYLI NIE ZA DUZY, KOLOR BIALY, Z WYGLADU W DOBRYM STANIE. CZYM PREDZEJ POPEDZILEM NA LUBLINEK(LÓDZ) ABY PRZETESTOWAC. PIERWSZE SPOSTREZENIE, ZAWIESZENIE STRASZNIE MIEKKIE, LUZY NA LEWARKU ZMIENY BIEGÓW MASAKKRYCZNE, SKRZYNIA PRACUJE Z OPORAMI, SPRZEGLO TWARDE I SZRPIE. POD MASKA 1.6 106 KM, WIEC MOZNA SIE SPODZIEWAC NIEZLYCH PRZYSPIESZEN, NO TO ZACZYNAMY, JEDYNKA, GAZ W PODLOGE, CIAGNE DO KONCA....NAGL 6300 OBR, SZARPANIE, TO OGRANICZNIK, JUZ........,DWOJKA, ZGRZYT SPRZYNI BIEGOW, JAKOS NIE CZUJE SUPER PRZYSPIESZENIA, 80 KM/H, ZBLIZA SIE 6000 TYS OBR, TRÓJKA, NIE CHCE WEJSC, JESZCZE RAZ SKOKOJNIEJI NIC, JESZCZE JEDNA PROBA, PREDKOSC SPADA DO 70 KM/H, TROJKA WCHODZI WRESCIE NA SILE, OPOR, 100, 110, 120, ZBLIZ SIE ZAKRET, HAMOWANIE, HAMULCE JAKO JEDYNA RECZ DOTYCHCZAS DZIALAJA DOBRZE, 65 KM/H, REDUKCJA NA DWOJKE PRZED ZAKRETEM, NIE CHCE WEJSC NAWET NA SILE, TRUDNO TROJKA.......TEZ CHACZY, W EFEKCIE ZBIERAM ZAKRET BEZ BIEGU. WJEDZAM NA PARKING, JEDYNKA OPOR, LEWO, PRAWO ,RZECZNY I .............NIC NIE BLOKUJE, MOZE NIE DZIALA, WJEZDZAM NA LÓD, JESZCZE RAZ TO SAMO, JEDNAK DZIALA , NA LODZIE. OSTATNIA PROBA, 106 KM POWINNO NIEZLE JARAC GUMY, TAK WIEC ROZPED NA JEDYNCE, POBOCZE OSNIERZONE, MOZE RECZNY ZALAPIE, PRAWO, LEWO, OBRACA SIE, STRZAL ZE SPRZEGLA, OBROTY 6300, ZARAZ, ZARAZ COS NIE TAK , KOLA SIE NIE KRECA, SPRZEGLO SIE SMAZY, OUUUUUUUUUUUUCH. NO TO PODSUMOWANIE, WSZYSTKIEGO MOGLEM SIE SPODZIEWAC PO LANOSIE ALE NIE MYSLAM ZE MOZE BYC TAK ZLE
Jezdzilem lanim 8v i 16v i akurat sprzeglo bylo ok, praktycznie odrazu do wyczucia Tylko po co siostrze je zjarales ? Lanos 1.5 16V 2001. Auto zagazowane od 3 lat-od kilku tygodni problem z zapalaniem i jazdą na benzynie. Ciężko zapala, szarpie jakby chodził na 3 garach. Nawet po zagrzaniu mułowaty (na gazie OK ). CDIF wywala kilka błędów ( 5,7,61,32,62,54 )-w tym 93- modół ster. ECM-uszkodzenie sterownika. Prawie wszystkie błędy to zwarcie do masy lub zwarcie do plusa. W sterowniku ślady lutowania. Nie chcę narażać klienta na koszty, ale myślę o wymianie sterownika- proszę o opinie. Lanos 1.3 kod usterki 63, 64. Witam, mam następujący problem do rozwiązania:
Lanos 1,3 zagazowany zarejestrowane dwie usterki 63, 64
w momeńcie ich rejestracji szarpie silnikiem /wypadanie zapłonu/
wg opisu kodów usterek są to usterki obwodu sterowania cewka zapłonową (zwarcie sygnału do masy).Usterki powstają równocześnie
i bardzo sporadycznie. Przewody sygnałowe sprawdziłem, żaden nie ma zwarcia do masy.
Wymieniłem kable zapłonowe (1 uszkodzony-wypalony), świece.
Może spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem i zna rozwiązanie.
Bardzo proszę o pomoc. Mój Lanos. Witam. Chyba znalazłem przyczynę falowania obrotów w wolnej jeździe (korkach ulicznych) Jak wspomniałem mój Lanos 16v ma umieszczone świece głęboko w głowicy i druga pływała woleju ( uszczelka pokrywy zaworów) wyczyściłem i wymieniłem przewody W.N. i jest ok. Przewody stare miały 15kom. Przyczyną było prawdopodobnie wypadanie zapłonu drugiej świecy przy dodawaniu lekko gazu i sterownik bronił silnik przed zgaśnięciem zwiększał obroty co nie mogłem tego odczuć przy normalnej jazdy. Pozdrowienia B.W.
piszesz ,że jesteś diagnostą, tylko czego? dwa lata masz cdifa i parametry są Ci obce ? falowaniem nazywasz szarpanie? szukasz pomocy nie sprawdziwszy podstawowych rzeczy? a na koniec zacytuję tu kolegę:
Odpowiedź i tok rozumowania SUPER Lanos 1.5 8V. Koledzy potrzebuje pinologi sterownika. Przedstawie problem.Z gazem auto na przelotce. Auto pracuje jak traktor ,po wymianie swiec.przyciągnięte od innego warsztatu.Po wstępnych ogl. temat prosty nie przykręcona masa do kol.ssącego i przyginanie na świecach elektrod masowych .Temat opanowany .Zonk Brak iskry .Przewody od impulsatora ugnite.Naprawa. Iskra jest ,nie robi motor.Pomoa bezn out.Nowy zesp.paliwowy.Kabelki sprawdzone brzęczkiem ,żaróką 50W,wszystko ok.Silnik pięknie zapala ipracuje kilka minut czasami kilkanascie ,gaśnie . szarpie ,po czym równo pracuje .Jak zgasni zapala bez większych problemów.Powodem tego jest zanik iskry.Sprawdziłem oscyloskopem,że na ster. cewki (dwa przewody brązowy i biały brak sygnalu tuz przed zgasięciem )Do stera z impulsatora spr. jest sygnal ideal.Z kompa wychodzi zle jak gasnie.Komp sprawdzony,ma być dobry, jedynie co może byc to coś z procesorem.Czy to możliwe .może ktoś to sprwadzić ?Robie to auto na czuja nie dusp.rzadnymi danymi do tego.Wkluczam immo bo na wtryskiwaczach sterowanie jest caly czas ok, dopiero jak zgaśnie to ginie.Jaki tam powinny być sygnały przy wej i wyj na wtykach jak pracuje silnik.co jeszcze moge sprawdzic.Może ktoś dysponuje czystym sterem do tego.Jak najlepiej spr zasilania gdy pracuje motor? Pozdrawiam najlepszych. Będów nie zarejestrowano ,jakby kto pytał>Nie pytajcie o parametry bie. bo posiadam tylko cdifa.
Ps To badziewie mnie wykończy. Problem ze STAG 300. Mam pewien problem z moja instalacja stag 300 w samochodzie Daewoo Lanos 1.6 16V na zimnym silniku jadac na benzynie brakuje mu mocy dlawi sie wciskajac peal gazu do konca silnik prawie w ogole sie nie zbiera a wrecz go muli i dzieje sie do w przedziale 1tys obr do 3 lub 3.5 tys obr powyzej ciagnie dobrze . 2 sprawa jak juz przechodzi z benzyny na lpg to szarpie go niemilosiernie i tak samo musze wbic luz i go przegazowac bo inaczej szarpie go strasznie i to przez mniej wiecej 1 kilometr nie wiem powiedzcie mi cos co moge gazownikowi powiedziec bo ostatnio powiedzial mi ze to wina pompy paliwa(sprawdzana wszystko gra-salon daewoo) co do szarpania powiedzial ze to 2 mieszanki sa i tak musi byc no kurde jezdzilem wieloma samochodami z instalacja lpg i nigdzie czegos takiego nie bylo pytanie czy po przejechaniu okolo 10tysiecy km na gazie a lacznym przebiegu 66 000 jest mozliwe zeby wtryskiwacze poszly?Wyjezdzilem caly zbiornik paliwa z dodatkiem do czyszczenia wtryskiwaczy no i dalej sie tak dzieje. Jaka moze byc tego przyczyna chce pojechac do gazownikow i zrobic mala awanture zeby wreszcie zrobili mi ta instalacje porzadnie a do tego potrzebne mi sa jakies wasze rady. Wielkie dzieki za all i wrazie czego moge odpowiedziec na pytania. Instalacja ta sklada sie z: -reduktor-ALASKA -zawor gazowy-VALTEK -zbiornik-ATRAMA 600/200-42 -wilozawor-TOMASETTO -obudowa wielozaworu-ATRAMA -zawor tankowania-TOMASETTO -uklad elektroniczny-stag 300 -listwa wtryskowa VALTEK
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|