kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
daewoo lanos 1.5 16v. problem z instalacja b+gaz sekwencja. Witam! Mam problem z sekwencja b+gaz w lanosie 1.5 16v 1999r. Przy wysokich obrotach silnik dostaje wibracji,a na niższych obrotach szarpie. Na biegach 4-5 nie wchodzi w wyższe obroty i szarpie. Chciałbym sie dowiedzieć co to za usterka w instalacji b+gaz? i gdzie mógłbym ją naprawic w okolicach Wołomina. Bo wszedzie gdzie pytałem nie posiadali programu do sekwencji b+gaz. Demontaż wtryskiwaczy - doradźcie. " />Koledzy pomóżcie bo ostatnimi czasy Nubcia fatalnie sprawuje się na PB. Jak odpalam zimny silnik to często wygląda to tak, że silnik wchodzi ładnie na obroty a potem stopniowo jest coraz gorzej, szarpi, nierównomiernie pracuje i czasem gaśnie. O jeździe na Pb to raczej ciężko nawet pomyśleć - ciągłe szarpanie nawet przy minimalnym wciśnięciu gazu. Podło na wtryskiwacze. Bo na LPG autko chodzi dobrze. Poczytałem trochę manuali ale do Lanosa 1,6. Czy w Nubie 2.0 jest to wszystko podobne? Na co zwrócić uwagę przy demontażu? Jak wyczyścić wtryski (mam dostęp do myjki ultradźwiękowej ale nie wiem jakim płynem zalać wtryski do mycia). A może przed demontażem sprawdzić coś jeszcze z układu paliwowego? (filtr zmieniony)? A może ktoś wie jak sprawdzić ciśnienie paliwa i jakie powinno być? Mazda 3 BK 2003-2008. Jazda spod świateł... no właśnie. Światła, długa prosta, lekko pod górkę a dalej most. Meganem pod mostem jechałem max 170, mazda troche ponad 160...
Ciekawe jest, że M3 ma 9,9s do 100 a M6 z teoretycznie tym samym silnikiem 9,5 do 100. Czyżby to nie był jednak do końca ten sam silnik ? Zwłąszca w kontekście tego, co piszesz o słabym momencie przy 2tys. obr. Prędkości mierzyłeś licznikiem czy GPS ?
Ciągła praca pod dużym obciążeniem i jak na diesla przy wysokich obrotach (np. 3,5) powoduje że te elementy nagrzewają się do dużych temperatur i nie mają jak schłodzić, przez co znacznie szybciej się zużywają. Tyle teorii.
Lanos po 40h (4x10h) jazdy z obrotami blisko 5tys nigdy już nie chodził tak samo. To fakt. M3 powinna być trochę lepiej jednak zrobiona .
Dzisiaj sprawdzałem jak wchodzi jedynka - wcześniej nie zwracałem uwagi. Właściwie nie ma różnicy między włączaniem na postoju a w czasie toczenia. Zawsze lest lekki opór. Podejrzewam, że u Ciebie skrzynka się jeszcze dociera. poczekaj do 15-20 tys. Problemy z zapalaniem zimnego silnika - LPG. " />Mam problem z Odpaleniem zimnego silnika w Daewoo Lanos 1.5 SOHC z instalacja gazowa LPG ELPI-GAZ. Mam nowy akumulator i przy zapaleniu rannym nie wchodzi na wysokie obroty i gasnie na paliwie (zapala zawsze najpierw na paliwie ). dopiero po dlugim rozgrzaniu wchodzi na obroty i pracuje normalnie. Czesto na Gazie przy dluzszej jezdzie zaczyna go dusic i musze przelaczac na benzyne i po kilkukrotnym przelaczeniu GAZ-BENZYNA pracuje normalnie (przypuszczam ze jest to wina zlego Gazu lub instalacji )
Prosze o pomoc .
QB ODPALANIE PROBLM :(. " />WITAM
Mam lanosa 1,5 sohc ,problem polega na tym ze jak postoi pare godzin to ma bardzo wielki problem z odpaleniem po nocy jak rano odpalam to jest tak
odpalam pierszy raz odrazu gasnie odpalam 2 raz chwile obroty podskocza do 2.tyś i spadaja do zera az zgasnie za 3 razem jak odpale i dodaje szybko i puszczam gaz to wchodzi na obroty ale jak bym puscil to by zgasl (jak nacisne gaz mocno odrazu to sie bardzo muli tak jak by malo paliwa dostawal) zeby nie zgasl musze przez jakies 2 minuty naciskac pulsacyjnie na gaz zeby sie rozgrzal puzniej juz jest w miare ok ale tez nie chodzi jak powinien jest troche mulowaty
prosze o rady co moze byc przyczyna tego odpalania?
mam zamontowany gaz na gazie jest wszystko ok
wtryski bylem sprawdzic w serwisie boscha i sa jak nowe
acha jak dzisiaj odpalalem i dalem wiecej gazu z rana to cos szczelilo tak jak by w wydechu 2 razy
czekam na wasza pomoc i z gory dziekuje LANOS DO BANI................... " />WCZORAJ MOJA SIOSTRA KUPIALA SOBIE LANOSA, NO COZ NAMAWIALEM JA NA COS INNEGO ALE SIE NAPALILA, ROR 98, PRZEBIEG 92 TYS, CZYLI NIE ZA DUZY, KOLOR BIALY, Z WYGLADU W DOBRYM STANIE. CZYM PREDZEJ POPEDZILEM NA LUBLINEK(LÓDZ) ABY PRZETESTOWAC. PIERWSZE SPOSTREZENIE, ZAWIESZENIE STRASZNIE MIEKKIE, LUZY NA LEWARKU ZMIENY BIEGÓW MASAKKRYCZNE, SKRZYNIA PRACUJE Z OPORAMI, SPRZEGLO TWARDE I SZRPIE.
POD MASKA 1.6 106 KM, WIEC MOZNA SIE SPODZIEWAC NIEZLYCH PRZYSPIESZEN, NO TO ZACZYNAMY, JEDYNKA, GAZ W PODLOGE, CIAGNE DO KONCA....NAGL 6300 OBR, SZARPANIE, TO OGRANICZNIK, JUZ........,DWOJKA, ZGRZYT SPRZYNI BIEGOW, JAKOS NIE CZUJE SUPER PRZYSPIESZENIA, 80 KM/H, ZBLIZA SIE 6000 TYS OBR, TRÓJKA, NIE CHCE WEJSC, JESZCZE RAZ SKOKOJNIEJI NIC, JESZCZE JEDNA PROBA, PREDKOSC SPADA DO 70 KM/H, TROJKA WCHODZI WRESCIE NA SILE, OPOR, 100, 110, 120, ZBLIZ SIE ZAKRET, HAMOWANIE, HAMULCE JAKO JEDYNA RECZ DOTYCHCZAS DZIALAJA DOBRZE, 65 KM/H, REDUKCJA NA DWOJKE PRZED ZAKRETEM, NIE CHCE WEJSC NAWET NA SILE, TRUDNO TROJKA.......TEZ CHACZY, W EFEKCIE ZBIERAM ZAKRET BEZ BIEGU. WJEDZAM NA PARKING, JEDYNKA OPOR, LEWO, PRAWO ,RZECZNY I .............NIC NIE BLOKUJE, MOZE NIE DZIALA, WJEZDZAM NA LÓD, JESZCZE RAZ TO SAMO, JEDNAK DZIALA , NA LODZIE.
OSTATNIA PROBA, 106 KM POWINNO NIEZLE JARAC GUMY, TAK WIEC ROZPED NA JEDYNCE, POBOCZE OSNIERZONE, MOZE RECZNY ZALAPIE, PRAWO, LEWO, OBRACA SIE, STRZAL ZE SPRZEGLA, OBROTY 6300, ZARAZ, ZARAZ COS NIE TAK , KOLA SIE NIE KRECA, SPRZEGLO SIE SMAZY, OUUUUUUUUUUUUCH.
NO TO PODSUMOWANIE, WSZYSTKIEGO MOGLEM SIE SPODZIEWAC PO LANOSIE ALE NIE MYSLAM ZE MOZE BYC TAK ZLE
LANOS DO BANI................... " /> ">WCZORAJ MOJA SIOSTRA KUPIALA SOBIE LANOSA, NO COZ NAMAWIALEM JA NA COS INNEGO ALE SIE NAPALILA, ROR 98, PRZEBIEG 92 TYS, CZYLI NIE ZA DUZY, KOLOR BIALY, Z WYGLADU W DOBRYM STANIE. CZYM PREDZEJ POPEDZILEM NA LUBLINEK(LÓDZ) ABY PRZETESTOWAC. PIERWSZE SPOSTREZENIE, ZAWIESZENIE STRASZNIE MIEKKIE, LUZY NA LEWARKU ZMIENY BIEGÓW MASAKKRYCZNE, SKRZYNIA PRACUJE Z OPORAMI, SPRZEGLO TWARDE I SZRPIE. POD MASKA 1.6 106 KM, WIEC MOZNA SIE SPODZIEWAC NIEZLYCH PRZYSPIESZEN, NO TO ZACZYNAMY, JEDYNKA, GAZ W PODLOGE, CIAGNE DO KONCA....NAGL 6300 OBR, SZARPANIE, TO OGRANICZNIK, JUZ........,DWOJKA, ZGRZYT SPRZYNI BIEGOW, JAKOS NIE CZUJE SUPER PRZYSPIESZENIA, 80 KM/H, ZBLIZA SIE 6000 TYS OBR, TRÓJKA, NIE CHCE WEJSC, JESZCZE RAZ SKOKOJNIEJI NIC, JESZCZE JEDNA PROBA, PREDKOSC SPADA DO 70 KM/H, TROJKA WCHODZI WRESCIE NA SILE, OPOR, 100, 110, 120, ZBLIZ SIE ZAKRET, HAMOWANIE, HAMULCE JAKO JEDYNA RECZ DOTYCHCZAS DZIALAJA DOBRZE, 65 KM/H, REDUKCJA NA DWOJKE PRZED ZAKRETEM, NIE CHCE WEJSC NAWET NA SILE, TRUDNO TROJKA.......TEZ CHACZY, W EFEKCIE ZBIERAM ZAKRET BEZ BIEGU. WJEDZAM NA PARKING, JEDYNKA OPOR, LEWO, PRAWO ,RZECZNY I .............NIC NIE BLOKUJE, MOZE NIE DZIALA, WJEZDZAM NA LÓD, JESZCZE RAZ TO SAMO, JEDNAK DZIALA , NA LODZIE. OSTATNIA PROBA, 106 KM POWINNO NIEZLE JARAC GUMY, TAK WIEC ROZPED NA JEDYNCE, POBOCZE OSNIERZONE, MOZE RECZNY ZALAPIE, PRAWO, LEWO, OBRACA SIE, STRZAL ZE SPRZEGLA, OBROTY 6300, ZARAZ, ZARAZ COS NIE TAK , KOLA SIE NIE KRECA, SPRZEGLO SIE SMAZY, OUUUUUUUUUUUUCH. NO TO PODSUMOWANIE, WSZYSTKIEGO MOGLEM SIE SPODZIEWAC PO LANOSIE ALE NIE MYSLAM ZE MOZE BYC TAK ZLE
Jezdzilem lanim 8v i 16v i akurat sprzeglo bylo ok, praktycznie odrazu do wyczucia Tylko po co siostrze je zjarales ? Dobór dysz a komunikaty. Witam, Chciałem zmienić u siebie wtryskiwacze, pacjent to lanos 1.5 DOHC z 99 roku, do tej pory miałem czerwone valteki, w planach oczywiście zmiana na matrixy, ale póki uzbieram fundusze to zmieniłem same cewki na żółte. Najpierw zostawiłem dysze i zrobiłem autokalibrację po której wyszło że mam za duże dysze(1.8mm) przy ciśnieniu 1.1, kupiłem nowe dysze 1.5 mm rozwierciłem najpierw na 1.6mm i przy ciśnieniu 1.1 nadal dostawałem komunikat że dysze są za duże dopiero przy ciśnieniu 0.9 mnożnik wyszedł... powiedzmy w miarę ludzki.
Przy takich dyszach i ciśnieniu lambda na gazie pracuje niestabilnie, na wolnych obrotach rysuje jakieś zygzaki gdzie na benzynie ładnie oscyluje góra - dół, na gazie trudno wchodzi silnik na obroty - co mogę jeszcze z tym fantem zrobić?
PS. czy to normalne że w programie mam nieaktywny wybór typu lambdy oraz wtrysku? Dostane do niego części???. " />Ok, a wiec po koleji, na poczatku zmien swiece, na chociazbu os'a, mi ta co dostalem do modelu starczyla na 3 odpalenia - spalilem ja napieciem 4v :/, w instrukcji (jesli takowa posiadasz) i jesli to jest ten silnik cpx15 powinno pisac zebys jezdzil ok 1 litra na ustawieniach fabrycznych, potem mozesz zubozyc mieszanke ale bez przesady...
Co do jakosci materiałow, jak juz wspomnialem kupujac serwa carsona, w rzeczywistosci okazaly sie byc one ze smartecha (naklejka oraz pudelko z carsonowskim logiem), wiec przpuszczenie ze smartecha od carsona rozni tylko silnik jest jak najbardziej uzasadnione pozatym jezeli wziac pod uwage czesci plastikowe, a nawet ich spasowanie! to sa one identyczne w obu modelach (np zles pasowana klapka zamykajaca elektronike), zdaje mi sie po prostu ze oba modele to tzw "skladaki" przeciez tak naprawde nie dostanie sie np wahaczy z napisem smartech czy carson, jak kupowalem nazwa firmy na opakowaniu byla zupelnie inna, co pozatym... kola i w smartku i w stormie nie maja wypelnien... jezeli brac pod uwage jakosc karoserii (malowanie - naklejki, jednym slowem wyglad) to carson zostaje w tyle ze swoja 2 kolorowa buda... jedyna rzecza ktora mnie martwi w smartechach to ten zninawidzony silnik... ja jestem z niego zadowolony, mimo ze go nie oszczedzam to nadal trzyma kompresje, wchodzi na obroty itd... ludzie sa zle nastawieni do tzw podrob (kopi - jak kto woli), to samo jest z deawoo (czy jak to sie tam pisze ;P), sam mam lanosa, ma przenbieg 170tys (2000r) a mimo to jescze nigdy nie byloi sytucji zeby gdzies nie dojechal z jego powodu, nie mialem zadnej usterki, a co powie przecietny polak (fan niemieckiego zlomu) deawoo... eee... to sie psuje/ brzydkie / itp, a ja jezdze samochodem z 2000r ktory jest wart tyle co zgnily pasat z 93, ;P no i jescze blache w ocynku mam
PS, przegladalem ostatnio jakies recenzje sklepu w usa (jakis niszowy - wpadlem na niego przypadkiem, przez link z tego forum) i tam ktos sie pytal o stormracera (chyba carson w usa nie jest popularny ) a inny uzytkownik mu odpisal, ze to taka kopia smartecha speedy car no coment pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|