Lanos kontrolka engine na gazie
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Gaz i.....same problemy :-(. Mam podobne problemy w Lanosie żony, aktualnie brak wolnych obrotów. Obroty opadaja tylko do 1200-1500 obr/min a powinno być 900 obr/min. Zapala się kontrolka check engine i bardzo żałuję że nie zrobiłem wysiłku finansowego i nie zdecydowałem się w momencie instalacji na zakup instalacji sekwencyjnej. Mnie pomaga na krótko- 3do 6 m-cy firma Car GAZ. Poprzednio jeździłem do PZmot, tam gdzie mi montowali gaz, ale tam tylko umieją pobierać kasę i nic więcej [Lanos] Check Engine. Witam serdecznie.
Mam Lanos 1.5 SE PB/LPG
Od jakiegoś czasu zaczęła mi się w trakcie jazdy zapalać kontrolka CHECK ENGINE.
Wczoraj coś dziwnego się wogóle stało, bo zapaliła się znów ta kontrolka zazwyczaj jak zrobiłem redukcję biegu dodałem mocniej gazu i znów zmieniłem bieg to gasła. Wczoraj przez cały czas zaczęła mi się świecić a do tego zaczęła mi w trakcie jazdy mrygać lampka czerwona koło zegara w panelu centralnym kokpitu.
Proszę o pomoc co mam zrobić. Jeszcze jest jeden problem że na LPG nie odpala tak od razu tylko na 2 razy muszę odpalić ale tylko z rana tak jest przy pierwszym zapaleniu silnika potem jest okej.
Proszę o pomoc.
[ Komentarz dodany przez: koenig: 2008-07-21, 23:11 ]
Przypominam o stosowaniu tagów!!! [Lanos] dziwne objawy przy probie odpalenia. Witam
Moj problem przedstawia sie tak ze jakis miesiac temu urwal mi sie wal przy kole zebatym rozrzadu co w efekcie rozwalilo glowice. Wczoraj wstawilismy z ojcem silnik od rozbitego innego lanosa. Wszystko posprawdzane wszystkie kostki na swoich miejscach - probujemy odpalic. Przeczytalem ze po dluzszym odpieciu akumulatora trzeba wlaczyc zaplon na 5 sekund (chyba) potem wylaczyc i znow wlaczyc i odpalic. Przy pierwszym przekreceniu kluczyka wszystkie kontrolki sie zapalily pompka podala paliwo. Wylaczylem, przekrecilem kluczyk znow na zaplon, pompka znow podala paliwo i nastepnie przekrecilem dalej zeby odpalic. uslyszalem tylko pykniecie, zgasly kontrolki od smarowania, ladowania, engine check, a zapalil sie immobiliser. Po odlaczeniu aku na noc rano to samo. Bylem w ASO i pytalem co to moze byc. Powiedzieli mi ze moze byc cos z immobiliserem. Tyle tylko ze rozrusznik powinien krecic ale silnk nie odpalac. A tutaj teraz efekt jest taki ze rozrusznik nie kreci, pompka nie podaje paliwa, za to miele cos silniczek na przewodzie glownym od gazu ktory idzie juz do kolektora... i po kilku probach robi sie dosc cieply.
Jesli ktos mialby cos podobnego i moglby mi pomoc bylbym niezmiernie wdzieczny
Pozdrawiam sledz87
Dodam jeszcze ze moj stary silnik to 1.5 16v a obecny tez 16v ale nie ma pewnosci czy 1.5 czy 1.6. przepustnica zostala przelozona z mojego 1.5, ale reszta czujnikow byla w tym 'nowym' silniku. [Lanos] Sonda lambda a "Check Engine" - Obejście p. Witam.
W lanosie była sobie instalacja 2 generacji (landi, les 98). Najpierw popsuł sie silniczek krokowy który został zastąpiony trójnikiem ze śruba, następnie po kilku miesiącach siadł sterownik (właśnie ten les 98) który został niedawno niedawno wymieniony na zwykły przełącznik Stag2-W. Po tej wymianie sonda lambda podczas jazdy na gazie wykrywa inne spaliny zatem daje inny sygnał do komputerka i świeci mi sie "Check Engine" (przynajmniej tak mi sie wydaje ze to oto chodzi bo tak mi powiedzieli tam gdzie montowałam tego Staga2-W ) Stary sterownik w jakiś sposób oszukiwał komputer bo kontrolka sie nie świeciła.
Przeczytałem ze w przypadku kiedy sonda ma tylko jeden kabelek to znaczy ze nie ma obwodu grzejącego i czasem jak wystygnie to komputer nie dostaje od niej sygnału i przełącza sie na tryb sterowania czasem otwarcia wtryskiwaczy na podstawie mapy oraz nie generuje błędu.
Ponieważ podejrzewam ze "Check Engine" może zapalać sie również z innych przyczyn niż sonda lambda to chciałbym być o tym informowany, dlatego wmyśliłem żeby zamontować przekaźnik który by odłączał sondę lambda jak tylko samochód przejdzie na zasilanie LPG (czyli jak sie pojawi +12V na zasilaniu cewki-elektrozaworu gazu)
I tu pytanie do znawców: Czy to będzie działać???
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich serdecznych ludzi. [lanos] Check Engine przy zmianie z LPG na PB, POMOCY!!!. Mam Lanosa 1.6 sx, zagazowany II generacją z krokowcem (parownik Tomasetto)
Przy przełączeniu z gazu na benzynę zapala się na krótką chwilę kontrolka Check Engine.
Gazownik twierdzi że to normalne ale coś mi się nie chce w to wierzyć.
(wcześniej jeździłem niejednym samochodem na gazie i nic takiego się nie działo)
Odczytałem wyświetlany błąd i oprócz standardowego kodu 12 wyświetlił kod 93 czyli "moduł ECM usterka".
Jeśli to ma działać prawidłowo to bez wprowadzania błędów do instalacji samochodowej.
Mam jeszcze jedno pytanie...
Czy u was też elektronika z zaworami łączona jest przewodem w podwójnej izolacji (przypomina kabel z lampki biurkowej) bez peszla???
Czy ewentualne połączenia lutowane zaizolowane niechlujnie kawałkiem skotcha???
Czy dziury i odwierty także niezabezpieczone przed korozją???
Dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Regulamin pkt 1 - stosujemy tagi!! [lanos] check engine. Witam.
Jestem tu nowy, bo dopiero kilka dni temu kupiłem Lanosa 1.4 benzyna / LPG.
Problem polega na tym, że ciągle pali się kontrolka "check engine" Poprzednia właścicielka powiedziała mi, że zawsze się paliła od zainstalowaniu układu LPG.
Mam dostęp do KTS'a 200 i po wejściu w układ sterowania silnika pojawiły mi się dwa błędy - obydwa związane z sondą lambdą. Udało mi się je usunąć i kontrolka zgasła - jednak po jednym dniu znów się zapaliła.
Pytanie jest takie, czy to może być problem z sondą, czy raczej zrąbali coś montując gaz? i najważniejsze czy ma to wpływ na pracę silnika i czy może mu zaszkodzić?
Dodam tylko, że samochód dobrze jeździ na benzynie jak i na LPG.
Proszę o pomoc... [Lanos] 1,5 16V + lpg lovato - szarpie na cieplym silniku.... Witam, nie znalazlem na forum rozwiązania swojego problemu. Mam Lanosa 1,5 16v 2000r z lpg lovato. Sytuacja wyglada tak: jadac na benzynie w pewnym momencie samochod zaczal szarpac i sie dlawic - zgasla tez dioda na przelaczniku od gazu i nie moglem go wlaczyc. Na wolnych obrotach na benzynie do momentu rozgrzania chodzil normalnie ale jak tylko dostal tak okolo 60 stopni zaczal przygasac, podnosic obroty i tak w kolko. O jezdzie nie bylo mowy bo jak dodawalem mu gazu to go mulilo i nie chcial jechac. Resety kompa nie pomogly, wymiana swiec, przewodow, czyszczenie przepustnicy tez nie. Odstawilem samochod na parking - stal jakis tydzien w ogole nie ruszany. Po tym czasie wsiadam do samochodu, wlaczam zaplon - kontrolka od gazu sie swieci. Odpalilem go, pochodzil na benzynie az do rozgrzania - bez problemow, przelaczylem na gaz i tu rowniez bez problemu - wszystko wrocilo do normy. Pojezdzilem nim z tydzien i dzisiaj rano to samo. Wsiadam do fury, przekrecam kluczyk - gaz nie dziala. Probowalem pojechac na benzynie, znowu szarpie, muli przy dodawaniu gazu i faluja obroty. Co to moze sie dziac??
Dodam, ze nie zapalila sie ani razu kontrolka chceck engine ani zadna inna. Filtry wszystkie wymienione, instalacja gazowa byla regulowana 3 miesiace temu. Teraz objawy sa takie, ze jak dodaje mu gazu jadac np na 2 biegu slychac jakby strzelal z filtra - ale przeciez jade na benzynie a gazu nie moge uruchomic bo tak jakby nie mial zasilania. Sorry za chaotyczny post [Lanos] Problem z odpalaniem 1.6 16V + LPG. Witam!
Czytałem już wiele tematów na tym forum, jednak u mnie problem jest taki no dość dziwny i nie pasuje zbytnio do reszty.
Otóż gdy odpalam zimnego lanosa na benzynie, obroty skaczą do ~1100 po czym spadają do 900 (no i tak powinno być, tak mówił poprzedni właściciel), jednak silnik po sekundzie zaczyna się dławić, dusić aż w końcu gaśnie. Gdy go odpalę, przejadę się, silnik się nagrzeje, zgaszę go, to jak odpalam znów to samo. Gdy zaczyna się krztusić wciskanie pedału gazu nic nie daje, zero reakcji.
Pod deską wyprowadzony jest mikrowyłącznik, jak wcisnę go na ~10s, to komputer się resetuje i samochód z benzyny odpala prawidłowo za pierwszym razem. Nie znam się na tym samochodzie, mam go kilka dni. Wydaje mi się, że właśnie ten mikrowyłącznik resetuje komputer, ale czy na pewno dobrze mówię? Dodam, że kontrolka check engine nie zapaliła się nigdy, ale jest sprawna, przy przekręceniu zapłonu na chwilę się zaświeca i gaśnie, tak jak lampki od absu czy airbaga. W samochodzie jest LPG, samochód z gazem z 2000 roku, gaz Lovato.
Wkurzające jest cały czas resetowanie mikrowyłącznikiem. Błędów nie sprawdzałem, muszę sprawdzić, już czytałem jak to się robi. Najciekawsze jest to, że jak zresetuję te błędy, to potem czy na beznynie czy na LPG samochód jedzie normalnie, pełna moc, wszystko jest prawidłowo. Problem jest tylko z odpalaniem.
Macie jakieś pomysły? Filtry, silniczek krokowy, wszystko nowe, czyszczone lub wymieniane. [lanos]Zapalona kontrolka chceck engine. Witam
Zakupiłem kilka dni temu lanosa 1.4 z 2003 roku. Jeszcze nie jestem rozeznany w tym samochodzie wiec prosze o pomoc.
Wczoraj zaczela sie palic kontrolka chcek engine, nie mam pojecia dlaczego a po przejsciu na gaz gasnie, pali sie tylko na benzynie. Co mam zrobic w takim przypadku? Od razu udac sie do mechanika?
Z gory dziekuje za wszystkei podpowiedzi [Lanos] Błąd P0125 a kontrolka check engine - problem. Witam wszystkich.
Mam Lanosa 1.4 z 2004 roku i problem tego typu, że raz na jakiś czas pojawia się błąd P0125. Najciekawsze jest w tym wszystkim to, że gdy błąd wystąpi - zapisze się w pamięci komputera to jedyną oznaką tego że wystąpił jest to, że wiatraki przy chłodnicy przy załączonym silniku non-stop pracują niezależnie od temperatury silnika. Nawet gdy odpalam zimny silnik rano to po kilku sekundach wiatraki przy chłodnicy startują i tak non-stop. Jak się dowiedziałem jest to tzw. tryb awaryjny przy którym też zauważyłem występuje na pewno zwiększone zużycie paliwa i auto jest bardziej mułowate. Nie wiem czemu ale kontrolka "check engine" nie świeci się u mnie pomimo przejścia w ten tryb awaryjny. Napewno kontrolka jest sprawna - było sprawdzane w serwisie - przykładowo po odłączeniu sondy lamba kontrolka "check engine" sygnalizowała problem. Czy może być tak że są różne tryby awaryjne i przy niektórych trybach kontrolka "check engine" nie świeci? Może ktoś coś wie na ten temat bo serwis mi tego nie potrafił wytłumaczyć. Oczywiscie po skasowaniu błędu P0125 wszystko od razu zaczyna działać tak jak powinno tzn. komputer załącza wiatraki tylko przy wysokiej temperaturze a samochód zyskuje nieco więcej mocy i mniej pali - oczywiście do następnego razu gdy ten sam błąd wystąpi.
Wyczytałem, że błąd P0125 oznacza, że silnik w zadanym przez komputer czasie nie osiąga wymaganej temperatury.
W celu usunięcia usterki P0125 serwis wymienił termostat, sprawdzono czujnik temperatury - ok, płyn chłodniczy - w normie. Nie mam już na to pomysłu a problem się powtarza co jakiś czas. Serwis sugeruje że problem może sprawiać instalacja gazowa która niedawno też była zakładana w aucie (BRC SEQUENT 24). Mam zamiar się właśnie jeszcze wybrać w tej sprawie do gaziarza który zakładał mi instalacje.
Wszelkie sugestie i podpowiedzi mile widziane, może ktoś miał podobne problemy.
Pozdrawiam
Art78pl1 [Lanos]Check engine i objawy. A więc po kolei. Kontrolka Check engine pali mi się okresowo. Najpierw zapalała się bardzo okazyjnie i zawsze w momencie utrzymywania przeze mnie stałej prędkości. Z reguły 3500 obr/min. Teraz kontrolka zapala się za każdym razem i nie gaśnie podczas jazdy.
Ogólnie lanochód spisuje się na ogół ok. Może, gdyby się zastanowić, trochę utracił na mocy... Największy problem wyszedł dopiero podczas ostatniej dłuższej trasy (poza check engine). Po około 400km na autostradzie zaczęło go dławić, coś takiego jakby nie miał paliwa, albo siadałaby pompa. Jednak to dławienie pojawiało się właśnie od 3500 obr/min wzwyż i oczywiście zero mocy powyżej tego magicznego zakresu.
Co najdziwniejsze. Po dosłownie 15 minutach postoju... pojechał dalej normalnie. Problem pojawił się w drodze powrotnej. I też ustał po 15 minutach przerwy.
Czasem pojawiają się spadki mocy. Takie wyczuwalne, przy dodawaniu gazu, na sekundę i potem jakby się odtyka i samochód ciągnie...
Ostatnim problemem to dosyć nieregularna praca silnika. Obrotomierz nie szaleje nic, a nic. Ale na kierownicy można wyczuć regularne spadki obrotów na biegu jałowym (co 1-2 sekundy lekko trzęsie, coś jak w starym autobusie )
Przeszukałem forum i spisałem kody check engine. Na forum jak zwykle kompendium wiedzy Jak dobrze je czytam, to sytuacja wygląda tak:
12 45 44 13 12 --> i tu znowu 45 44 i tak w kółko
Czy mógłby mi ktoś pomóc w lokalizacji problemu?
[ Dodano: 2009-01-14, 16:09 ]
Nikt nie pomoże?
To może być tylko sonda lambda? Czy takie wskazania i objawy które opisałem mogą jeszcze sugerować inne usterki? [Lanos] check engine i dławienie. Witam,
Niestety przygodę z forum zaczynam od problemu. Widzę, że pojawiają się tu problemy z kontrolką Check Engine, ale jakoś nie znajduję moich symptomów.
Otóż zdarza się mojemu Lanosowi, że:
1. w czasie jazdy zapala się Check Engine. Czasami samo zgaśnie, czasami trzeba wyłączyć silnik.
2. Drugim objawem jest dławienie się silnika. Przykładowo jadę 110km/h, po czym nagle zaczyna mi autem szarpać - jakby raz chciał przyspieszyć, a raz zwolnić.
3. W czasie przyśpieszania (np. wyprzedzanie) auto traci moc. Niezależnie od tego jakbym nie nacisnął gazu, obroty trzymają się na 2500 i ani trochę nie drgną. Z reguły muszę zwolnić, zmienić bieg, wrócić na poprzedni i wtedy mu się lepiej rozpędza.
Objawy występują totalnie przypadkowo albo łącznie (lampka + dławienie, samo dławianie, sama lampka). Nie ma żadnej reguły czy jadę 5km czy 50km, czy 50km/h czy 120km/h - totalna loteria.
Musze zaznaczyć, że jestem totalnie zielony w sprawach motoryzacji. Mechanik stwierdził, że Lanos na komputerze pokazuje różne dziwne rzeczy, które nie mają związku z moimi objawami (nie są do sprawdzenia - gościu może sprawdzać auto 3 dni i nic). Wywaliłem na naprawę (jakieś tam czyszczenie) 200zł, auto jeździło dobrze przez tydzień i znowu klapa.
Moje pytanie - czy ktoś spotkał się z czymś takim, wie czego szukać. Względnie może polecić dobrego elektryka w okolicach: Świętochłowice, Chorzów, Katowice. Nie chcę płacić kolejnych setek w ciemno, a szykuje mi się dłuższy wyjazd do Chorwacji i trochę się boję zamęczyć autko.
Proszę o odpowiedzi jak dla totalnego laika, względnie nakierowanie na jakieś posty, które mogą mi łopatologicznie przynajmniej namierzyć problem, żebym wiedział za co tak naprawdę płacić..
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|