Strona główna
  la Gare d Orsay

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Terrory ci na kolei (było: WTC - bynajmieniej nie OT). Dnia Fri, 14 Sep 2001 14:52:10 +0200, Przemyslaw Kowalik napisał(a):


Na dworcu czolowym to troche mozna. Przypomina mi takie slynne zdjecie z
19 wieku, bodajze z dworca Orsay w Paryzewie,


Gare Montparnasse.
W Paryżewie, jest trochę dworców czołowych, ale TGV pod sam koniec suuuną
powoooooli.


Paryż - co warto zobaczyć?. On 2006-01-26 10:49:17 +0100, Rafał  <bezspamu@gazeta.plsaid:


Poza tym polecam wszystkie dworce !
jest ich tylko 6, a na 3 znich są TGV.
Tylko tam jest klimat, którego nigdzie indziej nie uświadczysz.
Typowe hale peronowe są na dworcach St Lazare, Lyon, Nord i Austerlitz.
przykładowo hala na dworcu Paris Austerlitz jest z 1866 r i ma prawie
53 m rozpiętości.
St Lazare ma rozpiętość 55 m i jest 1889 r.


No i jeszcze jest Gare d'Orsay, dziś bardziej znany jako Musee d'Orsay.
Też warto zajrzeć, chociaż pociągi tam już od dawna nie jeżdżą ;)


kolej w Paryzu.


| Gdyby ktos chcial sobie "poszperac", jak przebiegaja linie kolejowe w
| Paryzu,

| Wyglada na to jakby spora czesc torów przebiegala pod ziemia.
Metro nad i pod ziemia, dworce czolowe


Jak rozumiem to fukcje "dalekobiezne" spełnia te 6 dużych dworców czołowych?
(dosyć dobrze widocznych na zdjęciu). A jakie fukcje pełni (pełnił) dworzec
Gare d' Orsay (zamieniony chyba teraz na jakieś muzeum?). Na planiku Paryża
jaki posiadam przez niego prowadzi jakas podziemna kolej - gdzies z rejonu
wieży Eifla wzłuż Sekwany aż do dworca Austerlitz. Jakie jest przeznaczenie tej
linii?

Pozdr.
paweł f.


Paryż kolejowy. Piotrek <piot@wp.plnapisał(a):


takie pytanie. Co warto zwiedzić będąc w Paryżu ? Oczywiście chodzi mi o
tematykę kolejową :-)


Odpowiem nieco przekornie, ale nie off-topic: Musee Orsay!
A bardziej powaznie, to ja bardzo lubie lazic po paryskich dworcach --
niestety ostatnio je mocno odnowili i troche stracily, moim na zdaniem, na
uroku. Na Polnocnym (Gare du Nord) i Lyonskim (Gare de Lyon) mozna zobaczyc
sklady TGV. Moze na innych tez ale nie wiem.
  O ile metro podpada pod tematyke kolejowa, to jest pelna wyzera! Czasami tak
mnie ciagnelo, zeby wlezc do takiego tunelu i polazic :) Zawsze bylem ciekaw
rozjazdow i bocznych tuneli, ktore co jakis czas sie mija w metrze. W
warszawakim jest jedna prosta, a w paryskim jest strasznie pogibane, no sklady
rozne jezdza w zaleznosci od linii.
Pozdrawiam,
RM


A gdyby tak...Muzeum Kolejnictwa na Świebodzkim?.


| Hejkum :)
| Oceńcie mój pomysł:
| Gdyby tak na stacji kolejowej Wrocław Świebodzki zorganizować Muzeum
| Kolejnictwa?

Ten pomysł był dość mocno rozpatrywany około 1992 roku, po
paradzie "wrocławskiej" z okazji 150-lecia. Niestety sprawa upadła przez
to, że
dworzec przewidywano do likwidacji i sprzedazy. Wtedy, jak pamietam była
koncepcja miasta aby zrobic tam teatr :-(


-----
Żeby zrobili choć coś w rodzaju Hamburger Bahnhof czy Gare d'Orsay...
SmAs


Warszawa przyszłości..


On Thu, 15 Jan 1998 13:40:48 +0100, ROBBO <paw@waw.pdi.netwrote:
Marcin Jedrysiak wrote:

| On Thu, 15 Jan 1998 07:22:20 +0100, "Rutek" <0@priv.onet.plwrote:
[ciach]
| Rutek

| Bardzo podobny system funkcjonuje w Paryzu -- oprocz kilkunastu linii
| metra, siegajacych az na przedmiescia miasta, jest tez kilka linii
| szybkiej kolei, jezdzacej z miejscowosci polozonych 30-40 km od miasta
| i laczacej sie z metrem w strategicznych punktach miasta.

Tak ale zauwaz ze ten RER to po prostu metro przeciez w miescie jest pod
ziemia.Paryskie metro jest malutkie a RER przypomina wielkoscia nasze metro.


Tak, ale  RER troche rozni sie od metra. Sa to normalne pociagi
obslugiwane przez SNCF, zasilane z gory i nawet maja  podzial na
2 i 1 klase.


Przeciez spokojnie mozna by od Kabat  wyprowadzic metro na wierzch tylko po
co nie jestesmy tak wielkim miastem jak Paryz. Pozatym Paryz nei ma lini
kolejowych


No niezupelnie, np. RER nad Sekwana miedzy bylym dworcem Orsay
(obecnie muzeum malarstwa) a dworcem bodajze Austerlitz to chyba idzie
tak jak niedgysiejsze tory dalekobiezne do w/w Gare d'Orsay.


tam wszystkie dworce sa czolowe wiec ten RER to takie nasze podmiejskie


Oui, Monsieur, dokladniement 8-)

Przemek

tylko ze wiecej stacji (u nas tez mozna by kilka dodac)

| Pozdrawiam,

| Marcin Jedrysiak



W czerwcu rusza budowa sali koncertowej. W czerwcu rusza budowa sali koncertowej
A gdyby tak wykorzystać na wzor paryskiego Gare d'Orsay i przykryć perony
dworca Świebodzkiego konstrukcja scalająca oba skrzydła dworca mieszczącą w
sobie przestrzeń z salą widowiskową oraz sceną. Miejsce jest spore no i
wykorzystywano by neoklasycyzm budowli frontonu i holu Dworca.Trzeba nieco
wyobraźni !!!
z ORLY do Wersalu ????. Gość portalu: akosta napisał(a):

> Czy ktoś wie jak dojechać z lotniska ORLY do Wersalu o godz. 22 w nocy ?

Trzeba sprawdzic detale na planie RER www.ratp.fr

Linia "C" zolta, jest bezposrednia od stacji "Pont de Rungis, Aeroport d'Orly"
do Wersalu (jaki ? Versailles-Chantier ? czy Versailles-Rive-Gauche?), co
prawda wolniejsza niz "B", ale bez przesiadki, jezdzi do polnocy.
Z Orly Ouest czy Orly Est powinny byc shuttle na te stacje RER. Nigdy tak nie
jechalam, bo moja droga jest na Antony, ale logicznie tak jest najlepiej.

Przystanki po kolei:
Pont de Rungis, Aeroport d'Orly
Orly-Ville
Les Saules
Choisy-le-Roi
Les Ardoines
Vitry-sur-Seine
Ivry-sur-Seine
Bibliothèque Mitterand
Gare d'Austerlitz
St Michel Notre Dame
MusĂŠe d'Orsay
Invalides
Pont d'Alma
Champs de Mars Tour Eiffel
Javel
Boulevard Victor
Issy-Val de Seine
Issy
Meudon Val Fleury
Chaville-VĂŠlizy
Viroflay - Rive Gauche

kolej w Paryzu. Pawel F. a ĂŠcrit :


Jak rozumiem to fukcje "dalekobiezne" spełnia te 6 dużych dworców czołowych?
(dosyć dobrze widocznych na zdjęciu).


Tak. Podzial jest nastepujacy:

- Gare du Nord - kierunek polnocny (Lille, Londyn, Bruksela, Amsterdam,
Kolonia, Creil, Amiens, Boulogne, Calais)
- Gare de l'Est - 5 minut piechota od Nord - kierunek wschodni
(Strasbourg, Metz, Nancy, Frankfurt /M, Monachium, Reims, Chalons en
Champagne, Miluza)
- Gare de Lyon - kierunek poludniowo-zachodni - Lyon, Marsylia, Nicea,
Grenoble, Genewa, Dijon, Nimes, Montpelier, Perpignan)
- Gare d'Austerlitz - dworzec raczej drugorzedny - kierunek poludniowy
(Orlean, Tours, Limoges, Brive, Tuluza) oraz sporo pociagow nocnych,
przewaznie sezonowych.
- Gare Montparnasse - kierunek poludniowo-zachodni (Bordeaux, Hendaye,
Irun, Nantes, Rennes, Qumiper, Brest, Tuluza). Niekiedy jako osobny
dworzec podaje sie
- Gare St. Lazare - kierunek polnocno-zachodni (Rouen, Le Havre,
Cherbourg, Caen)


A jakie fukcje pełni (pełnił) dworzec
Gare d' Orsay (zamieniony chyba teraz na jakieś muzeum?). Na planiku Paryża
jaki posiadam przez niego prowadzi jakas podziemna kolej - gdzies z rejonu
wieży Eifla wzłuż Sekwany aż do dworca Austerlitz. Jakie jest przeznaczenie tej
linii?


Dworzec Orsay jest obecnie muzeum, natomiast kiedys pelnil role taka jak
teraz dworzec Montparnasse - obslugiwal pociagi w kierunku Sud-Ouest
(Bordeaux, Nantes, Rennes etc.).
Linia o ktorej piszesz jest dwutorowa linia kolejowa, biegnaca czesciowo
pod ziemia, po ktorej kursuja pociagi RER, linii bodajze C (mapki ciagle
szukam ;). Jest nawet na tej linii przystanek MusĂŠe d'Orsay :)

Pozdrawiam


Łapię depresję jak jadę ruskim metrem. Dwupoziomowy tabor metra - prosze bardzo
metron1 napisal:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Tak zapytam się z ciekawości, gdzie widziałeś dwupoziomowy tabor
metra. Może podaj jakieś linki do zdjęć, opisy, rysunki
Nie ma takiego wynalzaku jak piętrowy tabor metra. Po pierwsze
wymagałoby to zupełnie innej technologii budowy, po drugie tabor
metra ma zapewnić błyskawiczną wymianę pasażerów, po to są 4 pary
drzwi w wagonie"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Chociazby w Paryzu. Miasto to posiada wlasciwie dwa metra.
Tradycyjne "metro parisien", zasilane z dwoch dodatkowych szyn i
jezdzace na "gumowych kolkach" kursujace glownie we wlasciwym
Paryzu, czyli w jego centrum i drugie, tzw. "metro ekspresowe",
czyli RER majace zasilanie z sieci gornej, ktore obejmuje swoja
siecia cala aglomeracje paryska, natomiast w centrum przebiega
jeszcze glebiej pod ziemia od metra tradycyjnego (linia A). O ile
wiem linia A ma wieksze i szersze wagony od tradycyjnego metra, ale
nie pietrowe. Ale sa jeszcze linie B, C itd., ktore czesto
przebiegaja w plytkich tunelach uzywanych dawniej przez kolej i
dostosowanych do metra. Linia wzdluz Sekwany, biegnaca pod dawnym
dworcem Gare d'Orsay posiada pietrowe wagony.

www.youtube.com/watch?v=DmiT-pn3Up8
Na peryferiach RER przebiega na powierzcni.
Mapa sieci:

www.bonjourlafrance.net/france-map/images/map-paris-rer.jpg
Paryż w 5 dni :). Paryż w 5 dni :)
Żeby nie było tak, że na forum wątki zaczynają się zawsze od pytań, ja
rozpocznę od sprawozdania. W sierpniu spędziliśmy w Paryżu 5 pięknych dni,
chwaląc sobie swobodę jaką dało nam metro i karnety.
Sieć metra jest bardzo gęsta i bardzo często kolejki jeżdżą. Jest też świetnie
opisana, są linie lepiej zadbane i gorzej. Spaliśmy w Formule 1, z
Gare-St-Lazare (dużego skrzyżowania kilku linii metra) do stacji Basilique
St.Denis jedzie się 10-12 minut. Ze stacji do hotelu też 10 minut na piechotę.
Hotel nazywa się Formule 1 Saint Denis centre Basilique. Dzielnica bezpieczna,
bardzo kolorowa. Mniej więcej co dziesiąty to biały :0 Ale czemu to komuś
przeszkadza??

1 dzień:
przyjazd
Champs Elysee i Łuk Triumfalny by night - za dużo ludzi i za duży hałas jak
dla mnie

2 dzień (1. nd miesiąca)
Luwr: nie cały, bo całego się nie da - polecam wejście od metra (przystanek
Louvre), bo jest dużo mniejsza kolejka, warto pooglądać malarstwo holenderskie i
francuskie na samej górze i sale "parkowe" z rzeźbami francuskimi i antycznymi.
Musee d'Orsay - bardzo ciekawy budynek strarego dworca, ale ekspozycja nie
fascynuje :(
Kościół Polski przy St.Honore - nareszcie miejsce gdzie ludzie mówią po polsku!

3 dzień:
Concergerie, St.Chapelle - można kupić karnet do obu mijesc, jest taniej i
krócej się czeka zaczynająć od Concergerie, więzienie bardzo mi się podobało
Notre Dame - odradzam, zwiedzanie jak po sznurku w tłumie turystów
Kawałek dzielnicy łacińskiej + pyszne naleśniki z kurczakiem na ostro, pycha ! -
w okolicach La Huchette i St.Michelle znaleźliśmy wiele bardzo smacznych
restauracyjek, budek z naleśnikami itp. Świetne miejsce żeby coś zjeść

4 dzień:
Montmarte - labirynt urokliwych uliczek, placyki pełne malarzy sprzedających
swoje obrazy, świetne miejsce spacerowe, chodziliśmy tam chyba z 4 godziny.
Bazylika Serca Jezusowego ze spokojną, stonowaną atmosfera. Monumentalna,
dostojna od zewnątrz. Piękne miejsce. Niestety mało ciekawy widok na Paryż.
Uwaga na murzynów-naciągaczy oferujących bransoletki...
Muzeum Imprezjonizmu na La Muette - piękna ekspozycja Moneta, ułożona
chronologicznie, miejsce, gdzie na spokojnie, bez turystów i całego tego
zgiełku, można poczuć sztukę. Bardzo polecam :)

5 dzień:
Les Invalides - obszerne Muzeum Armii, Broni, Zbroi itp. , grobowiec
Napoleona, który należy zobaczyć, ciekawy obiekt
wyjazd
strefy w paryzu. Sprawozdanie
Wróciłem 10.08.2007, ale dopiero teraz mogę Wam odpisać.
Spędziliśmy 5 pięknych dni, chwaląc sobie swobodę jaką dało nam metro i karnety.
Sieć metra jest bardzo gęsta i bardzo często kolejki jeżdżą. Jest też świetnie
opisana, są linie lepiej zadbane i gorzej. Jeśli chodzi o F1, to z
Gare-St-Lazare (dużego skrzyżowania kilku linii metra) do stacji Basilique
St.Denis jedzie się 10-12 minut. Ze stacji do hotelu też 10 minut na piechotę.
Dzielnica bezpieczna, bardzo kolorowa. Mniej więcej co dziesiąty to biały :0 Ale
czemu to komuś przeszkadza??

1 dzień:
przyjazd
Champs Elysee i Łuk Triumfalny by night - za dużo ludzi i za duży hałas jak dla mnie

2 dzień (1. nd miesiąca)
Luwr: nie cały, bo całego się nie da - polecam wejście od metra (przystanek
Louvre), bo jest dużo mniejsza kolejka, warto pooglądać malarstwo holenderskie i
francuskie na samej górze i sale "parkowe" z rzeźbami francuskimi i antycznymi.
Musee d'Orsay - bardzo ciekawy budynek strarego dworca, ale ekspozycja nie
fascynuje :(
Kościół Polski przy St.Honore - nareszcie miejsce gdzie ludzie mówią po polsku!

3 dzień:
Concergerie, St.Chapelle - można kupić karnet do obu mijesc, jest taniej i
krócej się czeka zaczynająć od Concergerie, więzienie bardzo mi się podobało
Notre Dame - odradzam, zwiedzanie jak po sznurku w tłumie turystów
Kawałek dzielnicy łacińskiej + pyszne naleśniki z kurczakiem na ostro, pycha ! -
w okolicach La Huchette i St.Michelle znaleźliśmy wiele bardzo smacznych
restauracyjek, budek z naleśnikami itp. Świetne miejsce żeby coś zjeść

4 dzień:
Montmarte - labirynt urokliwych uliczek, placyki pełne malarzy sprzedających
swoje obrazy, świetne miejsce spacerowe, chodziliśmy tam chyba z 4 godziny.
Bazylika Serca Jezusowego ze spokojną, stonowaną atmosfera. Monumentalna,
dostojna od zewnątrz. Piękne miejsce. Niestety mało ciekawy widok na Paryż.
Uwaga na murzynów-naciągaczy...
Muzeum Imprezjonizmu na La Muette - piękna ekspozycja Moneta, ułożona
chronologicznie, miejsce, gdzie na spokojnie, bez turystów i całego tego
zgiełku, można poczuć sztukę. Bardzo polecam :)

5 dzień:
Les Invalides - obszerne Muzeum Armii, Broni, Zbroi itp. , grobowiec Napoleona,
który należy zobaczyć, ciekawy obiekt
wyjazd

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : last minutes Side
     : Lacoste Crocodile
     : larwy much zdjęcia
     : łazienki z brodzikiem z płytek
     : las bonsai
     : laseroterapia na zatoki opinie
     : LANOS ROZSTAW ŚRUB
     : ładne modelki
     : LAMPA STUDYJNA 160WS
     : Landsberg auf warten
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT