kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Problem z silnikiem lanosa.. Mam problem z moim lanosem. Po odpaleniu ze stanu zimnego (pali bardzo dobrze) i obciążeniu gaśnie, słabnie, szarpie. Aby się przed tym bronić muszę dodać dużo gazu. Auto posiada instalację gazową, palone jest zawsze na benzynie. Mój problem nie występuje gdy auto pracuje z instalacji gazowej i gdy jest ciepłe. Dodam jeszcze że kiedy jadę małą prędkością na benzynie przy zimnym silniku to szarpie trudno jest ustalić prędkość na jednym poziomie. Wcześniej nigdy nie miałem takich problemów, a przejechałem tym autem 160000km. Za pomoc z góry dziękuję. dziwne zachowania silnika. Spalania na benzynie nie liczylem ale wczoraj wieczorem przegonilem go troche i problemy z benzyną ustały (przynajmniej na razie), rura wydechowa jest OK. A z gazem to się faktycznie wybiore do gazownika:) No i jeszcze z gazem mam taki problem, jak jest zimny to zaraz po odpaleniu jest ok ale po przejechaniu 200 metrów jak go spuszczę z obrotów to gaśnie ze dwa razy a jak sie bardziej rozgrzeje to jest w porządku.
Z tym podpisem to ja kudłaty durnowaty:) Pomyliło mi się z lanosem żony w którym jest sekwencja. Uzupełniłem, wszystko jest tak jak należy. dzięki za zwrócenie uwagi na błąd... Instalacja Gazowa Lanos - Pytania. Witam, zakupiłem przed paroma dniami lanosa 1.5 16V 2000r z instalacją gazową założoną w 2001r. czyli już ma spory kawałek na karku. I tu moje pytania: ponieważ po przełączaniu na gaz silnik palił z benzyny i przełączał się na gaz po przekroczeniu 3 tys. obrotów nawet jeśli jest zimny, czy nie powinno tak być, że przełącza się na gaz po osiągnięciu jakiejś temperatury?, dzisiaj o dziwo po odpaleniu na gazie na zimnym silniku zaczął gasnąć, więc to tak jak by było prawidłowo, dopiero jak się rozgrzał po paru minutach jazdy na benzynie można było przełączyć ręcznie na gaz. Jeszcze jedno pytanie odnośnie przełącznika gaz/benzyna, jest na nim pięć diód (4 zielony i 1 czerwona)dokładnie taki: , które jak się nie mylę powinny wskazywać ilość gazu, ale niestety w ogolę się nie palą, czy to zależy od instalacji, czy może coś jest uszkodzone? Na razie to chyba tyle odnoście LPG. Aha i jeszcze pewnie mam napisać jaka to instalacja gazowa, wiem że nie jest to sekwencja. Może napisze po kolei co ona w sobie ma: Reduktor: EMMAGAS, Elek. Zawór: ZAVOLI, ZAWÓR NAP.: TOMASETTO, Wielozawór: TOMASETTO, Obud. Wielo.: TOMASETTO, Zbiornik: STAKO. Daewoo Lanos 1.5 SOHC, benzyna. - Gaśnie po nagrzaniu.. Witam.
Auto gdy jest zimne odpala bez problemu. Gdy się nagrzeje do normalnej temperatury pracy, nawet w czasie jazdy gaśnie i nie mogę go odpalić do momentu gdy ostygnie. Po ostygnięciu silnika odpala poprawnie i znowu po nagrzaniu gaśnie. Tak w kółko. Proszę o pomoc i z góry dziękuję. Lanos Daewoo 1.6. Mam problem z lanosem 1.6 16V. Otóż jak jest zimny to bardzo nierówno pracuje, co prawda pali od pierwszego ale "chodzi" nierówno i gaśnie po czym nie chce zapalać. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem zanim znowu załapie. Jak jest ciepły wszystko niby jest normalnie. Lanos jest z gazem ale zachowuje się tak samo na gazie i na benzynie.
Znajomy sprawdzał mi go podpinając do urządzenia uni-check no i pojawił się problem z nastawieniem wyprzedzenia atdc i btdc które nie zgadza się sugerowanym. System zgłasza oczekiwane nastawienie atdc gdzieś koło -80 a podaje że jest około +5 i cały czas się zmienia, z btdc jest podobnie choć różnica jest znacznie mniejsza waha się w granicach zalecanego, nie pamiętam już dokładnie ile coś koło +10. Nie wiem, ale podejrzewam, że to może być przyczyną problemów z pracą zimnego silnika i z jego odpalaniem. Jak jeszcze umiejętnie operuję gazem i trzymam na wyższych obrotach to udaje się przytrzymać kryzysowy czas i jak się rozgrzeje to chodzi.
Ktoś mi powiedział, że to może być źle ustawiony rozrząd, ale nie wiem. Fakt, że ostatnio wymieniłem świece, przewody napięciowe i komplet rozrządu i o ile wymiana świec czy przewodów nic nie dała to po wymianie rozrządu problem jakby na kilka dni znikną myślałem więc że to pomogło ale op kilku dniach jest znowu to samo więc sam już nie wiem. Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc bo samochód niedawno kupiłem a mam już z nim problemy.
Z góry dziękuję. LANOS - poratujcie kobiete kierowce !. LANOS - poratujcie kobiete kierowce !
Mam problem. Lanos 1600 sd cos tam, banzyna, od jakiegos czasu zachowuje sie dziwnie. Gdy silnik jest zimny jest wszystko OK, ale od czasu do czasu, gdy nagrzeje sie ( a ostatnio coraz czesciej) zaczyna sie dlawic przy dodaniu gazu, trzeba to robic bardzo delikatnie, a na wolnych obrotach pracuje nierowno, chociaz nie gasnie. Gdy jest zimny to bez zrazutu. Im cieplej na dworzu + korki, tym opisane objawy sie poglebiaja.
Fachowcy snuja najrozmaitsze teorie najczesciej sprzeczne.
Moze ktos z Was mi doradzi. Chodzil bez problemu, ostatnia naprawa 2 lata temu to wymieniono modul ten co daje iskre.
pozdr Instalacja LPG - przełączanie błysk. na gaz.
> Ujeżdżam właśnie Lanosa z LPG. Fajną ma instalację LPG -- na gaz (w obecnych
> temperaturach, silnik zimny) przełącza się po raptem 5 sekundach (nie zdążę
> ruszyć).
>
> We własnym muszę przejechać ok. 1-2km (na temp. cieczy mam wówczas 50st.) i
> dopiero przełącza się na LPG.
>
> To jakaś cecha instalacji czy jakiś "trick"? Nie ukrywam, że natychmiastowe
> przełączanie na LPG jest bardzo przyjemne :).
Skoro w zimie zaraz po przełączeniu na gaz nie gaśnie, to albo nowa ta
instalka albo miała remoncik ostatnio. A jeżdżąc w ten sposób na
przyszłą zimę, będzie trzeba robić kolejny.
--
Mateusz Bogusz
Faluja Obroty przy odpalaniu MK1 1.8 16v 1995r. Panowie, mam ten sam kłopot! Samochód chodzi jak złoto, pod warunkiem że uda mi się go odpalić, gdy silnik jest zimny, a temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 20C. Wygląda to tak, że po uruchomieniu silnika, obroty wskakują na 1100, utrzymują się przez 1-1,5 sekundy, po czym spadają do 300 i silnik niemiłosiernie klepie zaworami. Jeśli nie dotykam pedału gazu, sam po 2 sek gaśnie. Nie daj Boże, gdy próbuję go ratować pedałem - obroty wariują, a silnik kołysze się pomiędzy 150 a 300 obr/min.
Przez ostatnie miesiące wypracowałem sobie metodę omijania tego problemu - gdy tylko po ok. 1 sekundzie od uruchomienia obroty spadają poniżej 800, natychmiast odłączam zapłon. Za drugim razem silnik zaskakuje i chodzi jak zegarek.
Co to jest??!!
Fachowcy z TopCar przy Połczyńskiej w W-wie powiedzieli mi że to może być fabryczna wada silników, związana z otworami wywierconymi w bloku silnika pod mechanizm pracy zaworów... Hm... nie wiem, co mam o tym myśleć.
Wyczytałem też, że wpływ może mieć zaworek odpowietrzający skrzynię korbową - jeszcze tam nie zaglądałem.
Przeczyściłem natomiast układ paliwowy wlewając całą buteleczkę do baku. Moc silnika trochę wzrosła (dopóki był płyn), ale po wypaleniu całego paliwa, problem nie zniknął.
Rozebrałem układ dolotowy w poszukiwaniu silnika krokowego, i muszę przyznać, że znalezienie go graniczy z cudem - mi się nie udało. Może przemycie go coś zmieni? W Lanosie to podobno pomaga...
Pozdrawiam wszystkich, którzy mimo takich drobnostek i tak kochają mondka :P
-----------------------
Mondeo 1995, 1.6 16V
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|