kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[Lanos] Wentylatory chłodnicy. Kilkanaście dni temu wyciekł mi w czasie jazdy cały płyn z chłodnicy.Wskaźnik temperatury niczeko niepokojącego nie pokazał. Zauważyłem to po tym, że zaczęły pracować wentylatory na chłodnicy, co wcześniej się nie zdarzało. Problem polega na tym, że po załataniu dziury w układzie chłodzenia te wentylatory ciągle pracują - za każdym razem gdy uruchomię silnik, nawet gdy jest całkowicie zimny. co może być tego przyczyna? Mam Lanosa 1.6 16v. [lanos] Kod usterki 53. Witam juz od jakiegos czasu wlaczala mi sie lampka check pod czas jazy lecz teraz ona sie swieci bez przerwy.Wiec co zrobilem tak jak zawsze radzicie sprawdzilem blad i wyszlo ze to jest vlad nr 53 -Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera.JESLI wiecie co to moze byc to bardzo prosze o pomoc.Aha teraz ta lampka caly czas sie swieci i caly czas chodzi wentylator chlodnicy nawet gdy silnik jest zimny.Mysle ze to moze byc z tym powiazane bo jak wczesniej sie zapalala i gasla to rowniez wiatrak sie zalaczal i wylaczal nawet przy zimnym silniku.WIEC Co ma wspolnego wiatrak chlodnicy z checkiem i bledem w ukladzie immobilaizera?Bardzo prosze Panowie o pomoc.Aha czy silnik spala wiecej paliwa jak nie osiaga przez ten wiatrak wlasciwej temperatury?pozdrawiam sorki moje auto to lanos 1.5 8v
Tak jak kolega wspomniał - TAGI!!! Poczytaj regulamin [Lanos] Problem w układem chłodzenia!. Witam. Mam następujący problem z układem chłodzenia oraz temp. płynu chłodzącego. Tak w ogóle to termostat mam wymieniony, uszczelkę pod głowicą tez i ogrzewanie chodzi. Po pierwsze gdy silnik się nagrzeje to chłodnica 3/4 chłodnicy jest ciepłe a 1/4 na samym dole jest zimna, węże od chłodnicy (patrząc od przodu auta) ten lewy jest gorący a ten po prawej również ciepły ale nie tak bardzo jak tamten. Jak jade bardzo dlugo gdzies po miescie czy w trasie i temp jest ok czyli przed srodkowa kreska a pozniej po dluzszej jedzie wzrasta troche ponad srodkowa kreske ale nie przekracza tej na 3/4 skali. jak włacze ogrzewanie na maxa i nawiew na 2 to temp spada do tej prawidłowej a dzis po tym jak podnisła sie temp. podniosłem maske i bylo bardzo duzo płynu z zbironiku z płynem mozna by powiedziec ze byl prawie pełny a i wentylator włacza sie. Może mam układ zapowietrzony? albo przytkana chłodnice lub nagrzewnice? Bardzo prosze o pomoc. [Lanos] Awaria uszczelniaczy przy rozrządzie. Moje auto to lanos 1.5 16V LPG
5 miesięcy przed awarią miałem wymieniany u mojego mechanika rozrząd (koszt 500zł). Po około 5 miesiącach nastąpiła awaria - wyciekł mi cały olej. Początkowo podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą - uszczelkę, płyn do chłodnicy kupiłem. Mechanik jednak stwierdził, że to 'uszczelniacze przy pasku rozrządu'. Olej zachlapał pasek, więc jego też trzeba było wymienić. I teraz pytanie, czy gdy mechanik wymieniał mi rozrząd powinien był też wymienić te uszczelniacze? Gdy go o to zapytałem, odpowiedział, że tego się nie wymienia. Cała zabawa kosztowała mnie około 600 złotych. Czy zostałem oszukany? Mam podstawy do reklamacji?
Teraz, gdy już wszystko poskładał do kupy, co jakiś czas mi coś dziwnie świszczy (początkowo piszczało - teraz ten dźwięk jest cichszy) - ponoć wałek, najczęściej, gdy jest zimny. Czy to normalne, czy coś zostało spaprane i może spowodować dalsze awarie? [Lanos] Czy błędy które pokazuje check są gdzieś zapisywane. Witam,
Chodzi o to, że w moim Lanosie zaczął świecić check i nie wiem czy informacje o błędzie są gdzieś zapisane, bo po wyłączeniu auta i ponownym włączeniu check już nie świeci.
1. Czy check może pokazywać, że pompa paliwowa jest już na wykończeniu ? Wnioskuję po szarpaniu przy jeździe na gazie jak i na LPG, ale tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym nie szarpie.
2. Czy ten krótki gumowy wąż idący od chłodnicy do termostatu ma być twardy ? Bo u mnie jest tak twardy, że nie da rady go nawet ścisnąć.
3. Wydaje mi się, że u mnie tylne hamulce w ogóle nie hamują, a jak już, to bardzo słabo. Kiedyś z roztargnienia nie zwolniłem ręcznego i nawet ujechałem ze 100 metrów nim załapałem, że hamulec mam zaciągnięty. Po tym wnioskuję, że skoro ujechałem 100 m, to tył w ogóle nie hamuje. Przy gwałtowniejszym hamowaniu wydaje mi się, że cała siła hamowania idzie na przód i mocne ciągnięcie do przodu. Wydaje mi się, że siły powinny się trochę rozkładać między tyłem i przodem, a ja czuję, że wszystko idzie na przód. Nie mam porównania z innym samochodem, bo żadnym innym nie jeździłem oprócz Peugeotem 207 i Lanosem, ale w Peugeocie hamulce były cudowne i czegoś takiego jak teraz w Lanosie nie było.
Dobra, to chyba tyle co mnie trapi. Liczę na pomoc [Lanos] zimna chłodnica. Mam Lanosa. Zapowietrza mi się chłodnica-i jest zimna- tzn. termostat prawdopodobnie sie nie otwiera (zalozylem juz trzeci, więc to chyba nie wina termostatu) i płyn płynie małym obiegiem, a w zbiorniku wyrównawczym aż się gotuje. Co mże byc przyczyną ? Czy moze to byc wina uszczelki pod głowica (tworzy się bańka powietrzna w układzie chłodzenia?) Doradzcie coś !
Masz Lanosa? Napisz o tym w tytule tematu! Przeczytaj regulamin forum [lanos] Ogrzewanie. Zrobilo sie zimno a ogrzewanie bardzo slabo grzeje.Plyn w chlodnicy jest na swoim poziomie.Silnik jest odpowiednio nagrzany.A z nawiewu dmucha takie ledwo letnie powietrze.Chyba po przejechaniu 20km po mieście powinienem mieć upal w aucie a tu ledwo sie nagrzewa w środku.Poradzicie mi coś na to [Lanos] temperatura. Opowiem swoją historię.
Mam lanosa 16. Od tygodnia zauważyłem że jakoś zimno w samochodzie ale myślę sobie mrozy po 25 stopni to musi być zimno. Zwrociłem jednak uwage że spada strzałka od temperatury w czasie jazdy opada. Jak zatrzymywałem się w korku to podnosiła się do stanu normalnego (milimetr poniżej połowy skali) po przejechaniukiluset metrów znów zaczynała opadać.
Po przeczytaniu kilku postów m.in. na tym forum stwierdziłem że termostat. Otóż rura doprowadzająca wodę do chłodnicy była gorąca tak samo jak rura odprowadzająca do silnika (w okolicach akumulatora, łatwo sprawdzić). Dodam że wskazówka od temperatury była na 1/4 skali.
Po zmianie jednego termstatu (w plastikowej obudowie) sprawa się nie zmieniła. Pomogło kupienie termostatu firmy wahler, sam wkład.
Powiem jedno od kilku godzin temperatura silnika mimo mrozów na poziomie 20-22 stopni (wschodnia Polska :-)) jest stała. Strzałka dochodzi do stałego poziomu i stoi jak skała. I jeszcze jedno. Rura doprowadzająca wodę do chłodnicy jest minimalnie letnia (spowodowane odprowadzeniem ogrzewania przepustnicy wchodzącym już za termostatem) ale odpływ jest zimny.
Mam nadzieję że coś pomogłem... [Lanos] Dziwny problem z gotującym płynem chłodniczym???. Witam wszystkich. Zacznę od początku a mianowicie dziś postanowiłem wymienić wkład termostatu bo ciągle pracował na dużym obiegu czyli ciągle był otwarty... Rozebrałem termostat wymieniłem wkład i wszystko skręciłem dodając jeszcze odrobine silikonu by wszystko lepiej się trzymało i nie było wycieków. Odpaliłem samochód i wszystko było ok temperatura od razu rosła a samochód pracował na małym obiegu( gruby przewód od chłodnicy od strony pasażera był zimny a od strony kierowcy nagrzewał się więc się przejechałem jakieś dwa km gdy już wracałem temperatura nagle zaczęła niepokojąco rosnąć a mianowicie przekroczyła połowę otworzyłem maskę a tak w zbiorniczku wyrównawczym gotowało się... I tak już gdy tylko odpale samochód nie zakręcając zbiorniczka zaczyna kipieć dodam że temperatura na wskaźniku jest ok czyli ponożej środka, co to może być??? Czy coś jest zapiowietrzone? [Lanos] PROBLEM ZE SPALANIEM. Lanosy są paliwożerne, chociaż mój na 100 km tylko na krótkich odcinkach spala ok 10-11l. To trochę mniej niż u ciebie. Za zimny silnik odpowiada termostat, często przepuszczają, na dochodzącym do temperatury pracy silniku metalowa część chłodnicy musi być cała zimna. Druga sprawa to czujni temperatury silnika idący do ECM. Może sygnalizować za długo niedogrzany silnik i do chwili zadziałania sondy lambda (w zimie na krótkiej trasie wogule może nie działać regulacja lambda) paliwo jest dawkowane bez regulacji. Trzecia sprawa to silnik pracujący w trybie awaryjnym, zczytaj błędy, ale nie resetuj ECM przy duzym mrozie, bo twój lani może się nie zagrzać. [Nexia] Ogrzewanie/nawiew. Witam, zastanawiałem się czy napisać ten temat gdyż był on poruszany ale z tego co ja zauwazyłem chyba tylko w Lanosie a nie wiem czy tu jest tak samo...
Posiadam daewoo Nexię wersję sedan silnik 1,5, 75 KM rok produkcji: 1998.
Samochodzik jest sprawny z tym, że prawie w ogóle nie grzeje ;/ Leci delikatnie letnie powietrze po 5-7 minutach pracy silnika i bardziej się już nie grzeje. Co może być przyczyną? Płyn w chłodnicy był wymieniony i wlany nowy. Zasłoniłem chłodnicę, aby w czasie jazdy nie leciało na nią zimne powietrze - troszeczkę pomogło ale i tak prawie nic. Pamiętam czasy kiedy leciało powietrze (nawet w zimę) prawie, że gorące a teraz cóż...
Kolejną sprawą jest bardzo bardzo słaby nadmuch na szybę przednią. Nadmuch na pasażera, nogi i szyby boczne jest ok, ale jeśli chodzi o szybę przednią - porażka. Co tam się mogło uszkodzić i jak to wymienić? ?I jak w ogóle przeczyścić układ nadmuchu z liści itp?
Z góry dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam. [LANOS]gorąca chłodnica. witam.
wczoraj podczas deszczu zauwazylem ze dymi mi sie z chłodnicy.okazalo sie ze to wida z deszczu paruje.ale dlaczego ona sie tak grzeje gorna polowa chlodnicy jest goraca a dolna zimna.temperatura na wskazniku jest w normie .co sie moglo stac?? [Lanos] Dymi z rury, ucieka płyn, przybyło oleju, rwie na ni. No i jakiś czamu zaczeła się sodoma i gomora z moim lanim.
Silnik 1.5 16V, rok 2000
Wpierw odpadł wąż z obudowy termostatu - spoko, po 9 latach sie zestarzał cypel z obudowy.
Dostałem plastik.
Zmieniłem rozrząd (teoretycznie.... dalszy ciąg za chwile)
Od tego czasu zaczęło płynu chłodniczego regularnie ubywać.
Kilka dni temu wymieniłem rozrząd kompletny + dostałem nowy termostat.
Się okazało że ten "rozrząd" który mi "mechanik" wymienił wczesniej zmienił tylko pasek...
ciekło z pompy wody i termostatu.
Teraz mam komplet INA + pompe SKF.
Od miesiąca sytuacja jest taka, że płyn znika w mig.
Naleje, odpale silnik - minuta - zbiornik wyrównawczy pusty.
Pod autem nie widać śladów płynu :/
troche mokrego jest wokół termostatu,
i na dole na lewo od silniki jest jakaś osłona podwozia czy coś w ten desen,
jest wgłębiona w środku i tam widzę że płynu jest conieco.
Dalej.
Od 2 tygodni szarpie na gazie i benzynie, na niskich obrotach,
ale i przy starcie z miejsca.
Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, czy zimny.
Startuje - TUK TUK TUK TUK, gaz w połoge - obroty nie rosna, auto jedzie jakby miało nie 100 a 30 koni.
Z wyedchu tak samo - dzwiek TUK TUK TUK TUK, jak auto powoli jedzie potrafi zasilanie na chwile wysiąść (mniemam po spadających na chwile wskazówkach)
Na dodatek z rury wydechowej leci dym - niezależnie czy z zimnego czy z ciepłego silnika,
bardziej w sumie z ciepłego.
Takich kłębów nigdy nie miałem.
I do tego dziwnie pachnie, nie jak spalana benzyna lub gaz.
Załączam też filmik, żebyście mogli pooglądać - TAKIE dymienie z całą pewnością nie jest normalne.
http://www.youtube.com/watch?v=KakGFNETlLE
Idąc dalej krótko mówiąc:
- mam objawy jak powyżej - ucieka płyn (leje sie jak z kranu), dymi z rury, auto szarpie na niskich (bez względu czy lpg czy Pb), dziwny zapach spalin, i ogolnie dziwnie silnik pracuje.
- brak majonezu na korku wlewu oleju
- brak dziwnych oznak na korku od zbiorniczka wyrównawczego
- chłodnica wygląda na szczelną
Pytanie: co to może być?
wszystko wskazuje na uszczelke w silniku, ale nie wiem.
Sam nie wiem od czego zacząć żeby nie wydawać na dzien dobry kolejnych tys PLN.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|