kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
D14A2 co z tym można zrobić??. w sumie jak w temacie, miałem civica 5 ale to był mój pierwszy samochód i nie przetrwał starcia z lanosem :) teraz jezdze focusem ale to nie ma duszy- może kopa ale frajdy z tego auta to nie ma, mam okazje kupic civica 6 D14A2 w fajnym stanie ale te 90 koni... troszke mi malo, wiem wiem lekkie to to i obroty...ale jednak, da sie to tego turbo wstawić?
napewno póloski, heble i sprzeglo byłoby do wymiany ale wykonalne to jest? a moze jest jakis inny sposób w miare ekonomiczny zeby to miało min 110 ps?a najlepiej ze 130:)
i nastepne pytanie :
za 10k taki civic z klima i elektryką, lekko poździerany ale na bank oryginalny przebieg 130k a w srodku jak nowy kupić?
[ Dodano: 2010-03-18, 22:05 ] Pierwszy samochod do 8000 - wiekszy, ale oszczedny i pewny. Amida powiedz mi dokladnie skad jestes to znajde Lanosa wmiare dobrego zreszta polecam ci to auto jako dla kobiety poniewaz moja matka jezdzi takowym juz ponad 6lat i mowi ze auto jest naprawde super (rocznik 98 i dosc dobrze wyposazony)
Jestem ze Szczecina i najchetniej chce je zobaczyc i kupic na miejscu. Widuje wiele ciekawych aut typu VW,Nissan,Honda etc, ale oferty z drugiego konca Polski - takie przejazdzki nie wchodza w gre.
No a co do Lanosa, jak jest z ta awaryjnoscia? Wiele osob je poleca, napiszcie, co w nim sie chwali i np. ile kosztuje taka wymiana sprzegla? Bo to mnie zalamalo przy tym idealnym niemal Lanosem pod nosem...;) Pierwszy samochod do 8000 - wiekszy, ale oszczedny i pewny. no sluchaj u mnie jest Lanos od stycznia 2003r i szczerze powiem oprocz filtrow,plynow,opon i czesci naturalnego zuzycia nie bylo wymieniane naprawde nic,ojciec jest doswiadczonym mechanikiem wiec dba o niego mechanicznie i wie co i jak,zreszta czasami widuje sie Lanosy we firmach ktore maja po 300tys i robia je bez przeszkod ale po 300tys dopiero zaczynaja sie sypac,i mowisz ze jestes ze Szczecina to mam oferte wsam raz dla ciebie w innym temacie tez go podrzucilem http://otomoto.pl/daewoo-...l-C8954674.html ale jesli chcesz zwyklego Lanka prosze bardzo
http://otomoto.pl/daewoo-...a-C8923080.html ja powiem szczerze jakbym mial kase i jakby bylo blizej to tego 1 bym bral od strzala
Dzieki za linki. Lanos, ktorego ogladalam, sprzedawany bezposrednio, jest z 2000 r. i ma przebieg ok.85 tys., sluzyl na dojazdy do pracy i jest b. zadbany, jednak ktos (nie- fachowiec;) mi mowil, ze ew. wymiana sprzegla to moze byc koszt do 2000 (???) Czy ktos z Was to potwierdza?
[ Dodano: Pią Cze 12, 2009 17:44 ] kia ceed. Witam. Właśnie przymierzam się do zakupu kia ceed 1,6 benzyna. czytałem dużo opinii i są one bardzo różne na temat tego samochodu i to w temacie zawieszenia, ślinika, wykończenia. Oczywiście że do wszystkiego można się przyczepić. W tej chwili jeżdżę jeszcze Lanosem który też ma bardzo różne opinie ale jedno mogę powiedzieć oby następny samochód tak się sprawował jak Lanos. Przez 7 lat zrobiłem 210000 km awaryjność praktycznie żadna zużycie części na normalnym poziomie. Sprzęgło wymiana po 130tyś, tarcze hamulcowe 180tyś, bębny i hamulce tylne też po tym przebiegu, dwa razy wymieniałem końcówki sworznia wahacza, amortyzatory tył stan dobry to są najbardziej kosztowne naprawy w tym czasie. W tracie drugiej wymiany paska wymieniłem też pompę wody i naprawiałem rozrusznik. Spalanie uważam że jest do zaakceptowanie w trasie może trochę za duże w miesicie. Myślę sobie że kia chyba nie powinna być gorsza. Silnik nowocześniejszy bo na łańcuchu i ze zmiennymi fazami rozrządu zawieszenie niezależne może mnie odporne na nasze drogi. Może ktoś wie jaki typ amortyzatorów jest stosowany w kia bo hyundaiu są gazowe. Pozdrawiam land rover freelander 2003-sprzeglo.
(...)
albo wysprzeglik, ten znajduje się w obudowie sprzęgła. w jednym i drugim wypadku zauważysz wyciek płynu (dot 4). jego dolanie spowoduje poprawę na jakiś czas.
pozdr.
az
Pompa hamulcowa może przepuszczac "do tylu", tzn. tlok nie ma szczelnosci i plyn wraca spowrotem przez uszczelnienie tloka. Wtedy pompa do wymiany.
Ja wymienilem na pompe do Lanosa - poszukaj opisu.
P.S.
Pisze z terminala - dlatego brak polskiej czcionki. DAEWOO LANOS 1,6 SX 16V BENZ/GAZ. Witam mam nastepujący problem z lanosikiem i bardzo proszę o pomocy.
Nikt nie może sobie z tym poradzić (moim zdaniem tacy fachowcy jak...)
Na gazie przy ruszaniu i szybkim puszczeniu sprzegła strzela... ale nie wy tym cały problem nawet na luzie przy normalnym dodawaniu gazu chodzi oki ale jak chcesz mu dac na całą parę od razu to też strzela ;P
na benzynie dusi się również na niskich obrotach w tym przedizale co strzela na gazie (500-1500rpm) na luzie spadaja mu obroty z wymaganych 850 do ok 600-650rpm. nie wiem czy o czymś zapomniałem ale jak tak to dopisze.
Nadmienie żę został ostatnio wyremontowany silnik ( planowanie głowicy, wymiana zaworów wszystkich uszczelek itp itd, świece, przewody wysokiego napięcia, cewkę zapłonową) objawy nie ustąpiły
czekam na pomoc!!! [Inne] Swap Lanos 1,3 SOHC -> 1,6 DOHC. Tylko ze mechaniory u mnie mówią ze sie nie da 1.6 a teraz nie rozumiem, bo na forum lanosa goscie mowia ze nie ma wielkich problemów - chociaz nie sa wstanie mi napisac o co dokladnie chodzi. Najgrosze w tym jest ze tato przychodzi co godzine z pytaniem czy cos znalazlem i tylko sie przeraza wszystkim co powiem. Aktualnie wymyslil zeby 1.5 SOHC bo on mysli ze na pewno bedzie mniej problemów. A z tego co wiem to wlasnie tylko 1.5 nie maja czujnika spalania stukowego i trzeba by z tym kombinowac. Wiem tez ze do 1.6 moze byc problem z wspornikiem klimy, komputerem i chyba sprzeglo do wymiany. Bardzo groznie to nie brzmi ale tato i tak przerazony tym wszystkim. No i kompetentnego mechanika w moim miescie ciezko znalezc. Bo albo Panie nie chce mi sie, albo Panie nie da sie i taka rozmowa. [E36] Dylemat 325i. Nie czytałem tego co siwy zamiescił ale to na pewno dobre , madre uwagi bo z dobrego żródła.Lukasz oczywiscie zartuje.Taki tam zgrywus.
zadnej Vectry a jesli juz tym tropem chcesz isc to proponował bym lanosa Bierz bmke i jak najbardziej trafny silnik.Czesci w miare tanie to nie jest tak że duży silnik i duże wydatki.Ze spalaniem porównując osiagi 316 i 325 to palą nie wiele wiecej a osiagi niesamowicie różne.Bierz bmke.Moja pochodzi z twojego miasta i trafił mi sie w miare dobry egzemplarz szczególnie że kupowałem go z 4 lata temu i wtedy niestety nie było możliwosci tak sobie sciagania autek z zza granicy a w kraju znalezc egzemplarz 2,5 coupe czarna i z jasna skóra było nie możliwe praktycznie.Pamietaj nie łap pierwszej lepszej szukaj takiej jak sobie wymażysz.Teraz i tak jest o niebo łatwiej o taką bawarke.
Ja jedyna droższa usterke jaka miałem to wiskoza czyli kłopot z chłodzeniem.Wymiana sprzegła wisotycznego czyli wtedy koszt koło 500 zł.No i nie typowa usterka kable wiązka w bagażniku sie przetarła i spaliła kompa ale to poprostu ktoś w nieodpowiedni sposób zabezpieczył przewody.Tak to standart co jakis czas koncówki zawieszenia ale ogółem jak trafisz w miare dobry zadbany egzemplarz to bedzie ci lepiej służył co wiekszosc aut na naszym rynku 3-5 letnich a wiem cos o tym bo robie przy tym i wiem jakie dziadostwo teraz robia pomijając bmki bo te nawet po schrzanionym wyglądzie ,technicznie zostały bez uwag.pozdro i czekamy na foty w naszych smigiełkach Dobry blacharz poszukiwany - naprawa powypadkowa. Pawel Galinski napisał(a):[color=blue]
> Witam
>
>
> Mam do "klepania" i lakierowania przednia maske, zderzak do wymiany, tyl do[/color]
<cut>
To może ja się podepnę w sprawie mechanika w miarę znającego się na
takim ustrojstwie jak Daewoo Lanos... Mam do roboty sprzęgło i (w
późniejszym terminie) uszczelkę pod głowicą.
Ktoś ma kogoś sprawdzonego i godnego polecenia, bo jakoś trafiam na
"technicznie" sprawnych inaczej :(
A może ktoś korzystał z Auto Fit na Chwarznieńskiej w Gdyni (wg.
trojmiasto.pl mają całkiem przyzwoite noty)?
Dzięki z góry za podpowiedzi!
Pozdrawiam,
M.
Problem ze wstecznym. Cytat:
U mnie wsteczny jak zgrzytał tak i zgrzyta teraz po wymianie sprzęgła.
A robiłeś coś z wybierakiem biegów? Wystarczy wymienić ten biały plastik w przegubie krzyżakowym i wyregulować biegi (jest o tym na forum) ewentualnie wymienić cały mechanizm wybieraka - pasuje od Lanosa (podobno pasuje bez problemu bo sam to muszę zrobić i pytałem na forum). Wytrzymałość silnika - ostra jazda /czwartkowo :-) /..
> Witam. Zawsze zastanawia=B3o mnie, jak d=B3ugo mozna bezawaryjnie
> uzytkowac samoch=F3d /dok=B3adnie: silnik i skrzyni=EA/ przyspieszaj=B1c na
> maksa w kazdym mozliwym momencie, tzn dla typowego benzyniaka kr=EAc=B1c
> do 6 tys obr, a diesla do 4..4,5 tys obrot=F3w. Oczywiscie, do czasu
> nagrzania silnka do temperatury roboczej traktowany by=B3by delikanie, a
> w przypadku turbo tak=BFe ch=B3odzony po ostrzejszej jezdzie, wymiana
> oleju na czas itp.
> Czy ktos tak jezdzi i nie ma problem=F3w?
Tak zupełnie na oko:
Lanos 1.6 - około 30kkm do czasu kiedy uszczelki zaczynają się psuć,
wcześniej poduszka pod silniikiem i amortyzatory, skrzynia mocna.
Safrane silnik renult - około 60kkm, poduszki mocniejsze, z zawieszniem się
nic nie dzieje, skrzynia/sprzegło ok (tylko to konstukcje są pod biturbo).
Safrane silnik volvo - pewnie się za chwile okaże że 20kkm, bo coś zaczyna
olej jeść chyba ze tak silnik ma.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Dławienie się Lanosa na wyższych obrotach. Dławienie się Lanosa na wyższych obrotach
Padł mi kat w Lanosie 1500, tłukł się głośno, aż przestał, ale zaczęło
się dławienie silnika.
Pomyślałem, ze w rurę poszło coś ze środka z kata. Faktycznie przy
wymianie wydłubali/wytrzepali 2 kawałki kata z rury. Założyli nowe
ustrojstwo i puścili. A tu nadal jest jakieś dławienie, najpierw przy
ruszaniu, żabka jeśli normalnie puszczę sprzęgło. A potem ze wzrostem
prędkości przyspieszam i w pewnym momencie zaczyna sie dusić, mimo, że
graniczna prędkość (chyba 6k obr.) nie jest osiągnięta.
Jak na luzie podgazuję, to w rurkach wydechowych słyszę lekkie pykanie
jak przy złym kacie wyprzedzenia zapłonu.
Czy ktoś ma jakieś sugestie?
TL
[Inne] Swap Lanos 1,3 SOHC -> 1,6 DOHC. Wiem ze to nie skoda ale mam problem z lanosem taty - lanoska fabryka obdazyła silnikiem 1340cm^3. Ostanio zaczely sie dziac rzeczy dziwne. Mrugajac na wolnych kontrolka oleju - tylko przy cieplym silniku. Pierwsza mysl - czujnik - po wymianie 2 razy gorzej - pokazuje niskie cisnienie nawet przy jezdzie na 1 i 2. Auto do mechanika -diagnoza byla nastepuja - luz na wale, wyrobione panewki i ogolnie dolna czesc silnika do remontu - krzyknał 3500zł! Decyzja taty wiec prosta - szukamy nowego silnika i teraz powiem ze ja mu radze najmocniejsza opcje 1.6 DOHC, ewentualnie 1,5 DOHC bo z obecnym silnikiem i klimą auto sie zupelnie nie zbiera i ma muła... - mnie przy rozmowie ze szpeniem nie bylo, bo pewnie bym marudzil ale ten sam mechanik powiedzial mu ze taka przekladka nie jest mozliwa bo musi tez wymienic skrzynie i sprzęglo. I powiem wam ze mi sie wierzyc nie chce zeby trzeba bylo zmieniac tez skrzynie. Prosze o pomoc kto wie bo ja myslalem ze taki swap to plug & play, a ciezko mi cos w sieci znalezc. Wiem narazie ze 1,6 ma czujnik spalania stukowego a 1,4 nie wiec dochodzi zmiana komputera - ale to kwestia 100zł wiec maly problem, bardziej mnie martwi skrzynia bo pierwsze slysze o tym. Na forum lanosa napisalem temat ale temat pilny wiec was tez pytam. Moze ktos wie co trzeba zmienic i z czym moze byc problem. Aha i jeszcze jedno w laniaku jest klima wiec tez trzeba by przelozyc wszystko - mocowanie jest takie same? I jeszcze 2 rzeczy, moze lepiej sie nie pakowac w silnik lanosa tylko dac cos z Astry lub cos takiego? Jakies opinie?
No i ostatnia kwestia - za wymiane silnika u mechaniora krzykneli tacie 700zł. Powiem ze troche duzo - moze ktos z was w okolicy by sie podjał swapa taniej? Jak cos to ja moge sluzyc za pomocnika/kluczopodawacza bo bym chetnie potowazyszyl przy wymianie i sie czegos nauczył Czy 13 letnie BMW to fajna sprawa?. Witam
Jak do tej pory jestem w miarę szczęsliwym ujeżdzaczem koreańskiej myśli technicznej i to tej najmniejszej czyli Matiza. W miarę szczęśliwy gdyż auto poza bezawaryjnością i tanią eksploatacją nie daje mi nic innego. BMW od zawsze mi się podobało i tak się zastanawiam czy nie władować się w coś takiego? Myślałem o modelach 316 lub 318 (w tej nowszej budzie prostokątne reflektory). Użytkowanie auta to w większości miasto + co dwu tygodniowy wypad 20km za miasto. Przebieg roczny liczę tak na max 15tys km, ale pewnie będzie coś 10 . A teraz po krótki wstępie seria pytań 8) :
1. Jak łatwo/trudno znaleźć te modele z początków lat 90 w miarę przyzwoitym stanie (będę kupował tylko zarejestrowane w PL)?
2. Jak wygląda sprawa z AC (głównie chodzi o kradzież) - czy ubezpieczyciele dają bez problemu na starsze auto powyżej 10 lat?
3. Ile wy Warszawiacy płacicie za OC/AC (nie chciałbym przekraczać 1500zł, mam 40% zniżki)?
4. Wiem że spalanie w mieście dla 1.6 to kolo 10l, srednio wyjdzie chyba z 8.5, a czy dla 1.8 jest jakies sporo wieksze?
5. Jak kształtują się ceny w serwisach w Warszawie w których naprawiacie auta? Możecie podać np koszt wymiany sprzęgła+meteriały? Albo jakieś inne przykłady cenowe?
Te pytania odnoszą się do egzemplarzy nie wypieszczonych, ale też nie zarżniętych, czyli do przeciętnego BMW w Polsce.
6. Co się najczęściej sypie a tych autach? Ile km wytrzyma zawieszenie?
7. Czy silnik lub osprzęt sprawiają jakieś problemy?
8. A jak ma się elektronika w 13 letnim aucie?
9. Ile tak rocznie wydajecie na naprawy+wymiane czesci/materiałów ekploatacyjnych??
Uff, to tyle narazie. Aha w konfrontacji z BMW stoi Lanos, czyli marzenia vs rozsadek. Zobaczymy komu dacie wygrać . Tylko nie bądzcie jednostronni
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|