kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
sterownik ECM - traci pamięć EPROM po dłuższym postoju.
A zakładając wymiane kompa, to przy pozostawieniu immobilayzera i
kluczyków, to będzie trzeba go przeprogramować rozumiem? To też koszt
kilku stówek, nie wiesz może?
nie wiem jak w lanosie ale u mnie immobilizer to osobna skrzyneczka i nie ma
nic wspolnego z modulem sterujacym silnikiem.
jesli by trzeba bylo zmienic kod w kluczyku, to tez kiedys to robilem jak
dorabialem kluczyk i kosztowalo mnie to chyba 20 pln. facet zczytal kod z
pierwszego kluczyka a potem przylozyl drugi do maszynki i zaprogramowal.
jesli chodzi o ewentualna zmiane kodu w centralce immobilizera to nic o tym
nie wiem.
pozdrawiam,
cholo
centralny zamek - Lanos c.d.. Witam!
Wracam do tematu, który zacząłem jeszcze przed świętami (centralny zamek
w Lanosie "zwariował", tzn. przy zamknięciu drzwi kierowcy otwierał
pozostałe zamki i na odwrót). "Mechanik" w ASO (Towarowa 33 w W-wie -
nie polecam - straszni naciągacze) odłączył mi ten zamek (żebym chociaż
ręcznie mógł pozamykać drzwi), po czym zdiagnozował, że naprawa będzie
kosztowała 150zł (wymiana Czegoś Bardzo Ważnego + robocizna).
Dzięki pomocy BiSwK z niniejszej grupy, idąc za wskazówkami RoMana
Mandziejewicza (dzięki!), dzisiaj rozebrałem słupek od strony pasażera.
Problem w tym, że zamiast płytki/centralki zamka jest tam usytuowana
centralka ABSu, ALE i tak na wszelki wypadek się dobrałem do rozłączonej
kostki od zamka. I... zamek działa prawidłowo! Tak więc bez żadnej
wymiany, a nawet bez dostania się do modułu sterującego centralnym
zamkiem (na przyszłość - gdzie on jest? jeszcze głębiej w słupku, za czy
pod centralką ABS?) naprawa została wykonana w pięć minut. Przypuszczam
zatem, że wtedy dostała się gdzieś wilgoć i nastąpiło jakieś niewielkie
spięcie, które po naturalnym wyschnięciu i ponownym podłączeniu
elektrycznego układu zamka centralnego, po prostu "się naprawiło".
Cóż dodać: panom z Towarowej 33 serdecznie i już na zawsze dziękujemy
:-
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl