kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Problem z hamulcami. Czesc !
Mam taki problem z hamulcami:
Czasami (raczej czesciej ) pedal hamulca
wpada gleboko. Hamulce dzialaja ale nie blokuja kol.
Nie ciagle , ale wlasnie czasami. W pozostalych przypadkach
hamulce sa bardzo twarde i "chwytanie" jest bardzo szybkie a skok
pedalu bardzo maly (oczywiscie blokuje kola juz w polowie wcisku hamulca).
Sytuacja sie poprawia gdy kilka razy wcisne hamulec.
Ale hamulce nie sa zapowietrzone (wymieniony plyn hamulcowy i dwa razy byly
odpowietrzone)
Klocki hamulcowe sa jeszcze w stanie powyzej polowy zuzyzycia.
Tylne hamulce to bebny. Pompa hamulcowa sprawna.
Sprawdzono regulacje tylnych hamuclow ale sa ok.
Co moze byc przyczyna??
Moj kumpel stwierdzil ze pewnie wspomaganie.
Ale jak ono dziala, ze moze byc przyczyna takiej usterki ??
Pozdrawiam
Maciek
P.s.Samochodzik to Lanos DOHC, serwis mowi ze tak ma byc,
ale jazda z takimi hamulcami czasami jest niebezpieczna
Z gory dzieki za odpowiedz
Problem z hamulcami.
bodek wrote:
bMam taki problem z hamulcami:
bCzasami (raczej czesciej ) pedal hamulca
bwpada gleboko. Hamulce dzialaja ale nie blokuja kol.
bNie ciagle , ale wlasnie czasami. W pozostalych przypadkach
bhamulce sa bardzo twarde i "chwytanie" jest bardzo szybkie a skok
bpedalu bardzo maly (oczywiscie blokuje kola juz w polowie wcisku hamulca).
bSytuacja sie poprawia gdy kilka razy wcisne hamulec.
Uszkodzona pompa hamulcowa...
[...]
bP.s.Samochodzik to Lanos DOHC, serwis mowi ze tak ma byc,
Koniecznie zmienić serwis a ten zakablować do centrali - stracą autoryzację, to
im sie odechce głupoty wygadywać.
bale jazda z takimi hamulcami czasami jest niebezpieczna
Zdecydowanie niebezpieczna.
wymiana przegubu -lanos -opis. witam
jako, ze wczoraj dokonalem tego co w temacie, chcialbym podzielic sie wiedza
na w/w temat, moze sie komus przyda.
Ja sie nameczylem troche, bo nie wiedzialem co i jak, ale udalo sie.
najwieksze trudnosci: odkrecic nakretke piasty, klucz nasadka 32, lub 30, i
spora przedluzka.
Kolejna trudnoscia jest wyczepienie polosi z przegubu, ale po kolei.
1) na zahamowanym aucie luzujemy nakretke piasy (gwint normalny, prawy), po
uprzednim rozgieciu zabezpieczen (zaklepana czesc nakretki). Hamowanie
wykonalem deska wcisnieta pomiedzy fotel a pedal hamulca i po odpaleniu
silnika (wspomaganie).
2) Luzujemy sruby kola
3) Podnosimy auto
4) zwalamy kolo
5) wywalamy oslone przegubu (ja ja obcialem, bo mi przeszkadzala, z nowym i
tak byla
6) trudnym zadaniem bylo wypiecie polosi z przegubu, pierscien
zabezpieczajacy nalezy ROZGINAC na zewnatrz szerokim wkretakiem i
jednoczesnie probowac wepchnac polos w strone skrzyni. Mi to zajelo 2
godziny i 3 piwa. Kola powinny byc skrecone w strone, wymienianego przegubu.
(sposob zapiecia polosi najlepiej podejrzec na nowym przegubie)
7) jesli uda sie wypiac, to cofamy polos jaknajdalej sie da i pokrecajac
tarcza (piasta) uda nam sie ja wysunac calkowicie z przegubu.
8) odkrecic calkowicie nakretke piasty, zdjac przegub
9) Zalozyc nowy przegub, uprzednio wciskajac smar do jego srodka i paluchem
rozprowadzajac go, a na polos nowa oslone
10) ustawic czesc wew. przegubu pod duzym katem, mniej wiecej pasujac do
kata ustawienia polosi.
11) pokrecajac piasta i cofajac polos w strone skrzyni wprowadzic ja do
przegubu
12) przez kawalek twardego klocka drewnianego pobijac przegub od strony
nakretki, az polos nie "wskoczy" w zabezpieczenie (zajelo mi sporo czasu).
Czy polos jest wlasciwie umieszczona mozna sie przekonac poruszajac nia
osiowo, powinna miec luz, ale wyraznie sie opierac na zabezpieczeniu.
13) nalozyc reszte smaru
14) skrecic wstepnie piaste nakretka (prawdopodobie bedzie pod nia gruba
podkladka, ok 5-6mm, nie zapomniec o niej).
Reszty opisywac nie trzeba, moge jedynie wspomniej, ze z powodu braku
specjalistycznego narzedzia uzylem do oslony zwyklych opasek skrecanych (na
wiekszej srednicy 2 szt.krotszych, spietych w jedna calosc, zeby skorygowac
ew. bicie).
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl