Strona główna
  Lanos sprężyny progresywne

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

lepsze sprężyny - H&R czy Eibach ?. w najblizszy wtorek zamierzam wlozyc
ktores z nich do lanosa z amorami KYB
znalazlem kpl eibacha za 611 zł
lub kpl H&R za 640 zł

prosze o info, czy ktores z nich sa progresywne ?
czy progresywnosc sprezyny sprawdza sie w uzytkowaniu ?
no i ktore lepiej zakupic ?

pozdrawiam
piotr
email: 602333180(malpa)eranet(kropa)pl


Sprężyny sportowe progresywne.
Jak beda sie mialy inne elementy zawieszenia po zastosowaniu takich sprezyn
(chodzi mi o trwałosc podwozia)???


Trzeba uwazac jedynie na progach, bardzo glebokich dziurach, bardzo wysokich
kraweznikach itp
Moim zdaniem zdecydowanie warto zainwestowac w dobre (sztywne)
zawieszenie. Oprocz wzgledow bezpieczenistwa (!!!), ma sie duzo wieksza
przyjemnosc z jazdy :)
Co do podwozia, to jezdze juz z obnizonym zaweszeniem z jakis niecaly rok,
i nic sie specjalnie zlego nie stalo.

Jaki jest komfort po założeniu takich sprężyn, czy znacznie się obniża???


Nie, jest naprawde nie duzo twardziej niz na serii (w lanosie naprawde
w standardzie jest b. miekko). Sprezyny progresywne
pracuja tym twardziej, im wieksza dziala na nie sila, czyli
w normalnej jezdzie zachowuja sie niemal jak cywilne.

Narka
Dominik


Lanos - amortyzatory i sprezyny.


Moj Lanos ma juz troche przebiegu (70 kkm) i chcialbym wymienic cos z
zawieszenia w nim. Chcialbym zeby auto mniej przechylalo sie w zakretach,
bylo mniej wrazliwe na podmuch wiatru. Jednoczesnie nie chcialbym specjalnie
obnizac zawieszenia i wydac fortuny.


Witaj.

Po pierwsze: ok. 750 zl na amortyzatory Bilstein B4 - gazowki
Po drugie: ok. 200 zl na rozporke na kielichy amortyzatorow
Po trzecie: ok. 500-600 zl za sprezyny (Eibach / Ventura)

Uwaga - nie stracisz na komforcie (eibachy sa progresywne)
ale samochod siadzie jakies - 30 mm.
jesli sie zdecydujesz na sprzezyny sugeruje zalozenie
blachy pod silnik. (ja tak mam i jest OK)
Amen

Pozdro
Dominik


Sprezyny eibach a rozporka..... Witam Szanownych Grupowiczow!

Male pytanko...
Czy po wymianie w Lanosie sprezyn na progresywne eibacha (-30mm)
zaleca sie zalozenie rozporki na kielichy?
Jest duzo roznych opini na ten temat,
takze licze na odpowiedz | fachury<<
z jakims logicznym uzasadnieniem najchetniej :-))

Z gory wielkie dzieki!

Zdrowka!
Dominik


Sprezyny eibach a rozporka..... "Dominik" <domi@eranet.plnaskrobał(a)...


Czy po wymianie w Lanosie sprezyn na progresywne eibacha (-30mm)
zaleca sie zalozenie rozporki na kielichy?


Rozporki na kielichy ;))) Ale jeszcze lepsza jest reklama "Kołki rozporowe"
i ktoś dopisał literkę "K" w odpowiednim miejscu.

Ale wracając do tematu. Rozpórki zaczynają montowac już fabrycznie (Saab,
Matiz). Jeśli kielichy są oddalone od przegrody silnika lub konstrukcja
samochodu jest zbyt "oszczędna"(DU). Jeśli masz na ten cel pieniążki to
wkładaj do Laniego. Nawet przy standardowym zawieszeniu usztywnisz
kielichy - co na "polskie drogi" jak znalazł. Rozpórka to bardzo fajny
wynalazek, bardziej rozsądny niz "tjunigowy".


turbo u Grabowskiego ?.


Sam jestem ciekaw, moze ktos sie wypowie kto cos wie w tym temacie
(pucharowe Lanosy).


Ale co chcesz wiedziec?
Napisze w skrócie, czym pucharowy Daewoo Lanos różni się od cywilnego:
1. Silnik
    - sportowy wkład filtru powietrza
    - inne świece zapłonowe
    - inne przewody wysokiego napięcia
    - dobry olej
2. Przeniesienie napędu
- seryjna skrzynia
- seryjne przełożenia
- seryjne przeguby
- dowolne sprzęgło (najczęściej sprzęgło wyczynowe z lub bez tłumikiem drgań
skrętnych)
3. Układ wydechowy
- wydech zgodny z załącznikiem J, zbudowany w/g specyfikacji grupy N lub
seryjne tłumiki "wypatroszone"
- seryjny katalizator
4. Zawieszenie
    - twarde (na asfalty) sportowe amortyzatory
    - progresywne sprężyny lekko obniżające
5. Wzmocnienia, zabezpieczenia, karoseria, wnętrze
- płyta pod zespół napędowy dowolna i opcjonalna
- górna rozpora kolumn McPhersona dowolna i nieobowiązkowa
- dolna rozpora wahaczy: j.w.
- wyspawana karoseria
- klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J
- fotele homologowane przez FIA
- pasy szelkowe 4 lub sześciopunktowe homologowane przez FIA
- seryjna tapicerka

itd..
itp...

Pitt
CC Sporting '96 N-1


Miękkie zawieszenie Lanosa. Mamy tu pomieszanie pojęć. W zawieszeniu samochodu są elementy sprężynujące
(resory, drążki skrętne, sprężyny śrubowe) i tłumiące (amortyzatory).
Sama istota budowy amortyzatora gazowego nie oznacza, że jego praca będzie
subiektywnie twardsza niż olejowego, to kompletna bzdura.
Po pierwsze, w Lanosie sprężyny są mało progresywne, tzn. nie stają się
wyraźnie twardsze wraz ze wzrostem ugięcia. Podobno pasują jakieś od Opla
Kadetta E, ale głowy nie dam.
Amortyzatory też są do klipy, bo już fabrycznie nowe mają zbyt słabą siłę
tłumienia (jak w większości aut koreańskich - po prostu taki jest
południowokoreański ideał komfortu). Wystarczy wymienić na nowe dowolnej
renomowanej firmy (Monroe, Bilstein, Sachs itp., niekoniecznie usportowione) i
już będzie lepiej.
Gdy powstawały Lanos, Nubira i Leganza, szefem działu badawczo-rozwojowego w
Daewoo Motor był Ulrich Bez, były pracownik BMW i Porsche, obecnie prezes Aston
Martina. Gdy po pierwsze jeździe Lanosem w Korei zapytałem go, dlaczego tak
skandalicznie zestrojono w nim zawieszenie, odpowiedział, że się spieszy.
potem dowiedziałem się, że wszechwiedzący żółci prezesi kazali przerobić
nastawy zawieszenia na swoją modłę...
LANOS + zawieszenie + tuning. Tak przygladam sie waszej dyskusji i ciekawie ona wyglada.
Pozwolcie, ze i ja dorzuce swoje 3 grosze, jako byly posiadacz Lanosa z tymi
wlasnie sprezynami.
Otoz:
- prawda jest, ze sprezyny to najtanszy sposob istotnych zmian w
zawieszeniu.

- prawda, ze samochod sie wtedy obniza, ale pamietasz o tym, wiec uwazasz.
Przeszkadza tylko przy co wyzszych kraweznikach, wjazdach do bram
dwuskrzydlowych (bo przewaznie w srodku wystaje w takiej bramie jakies
badziewie z ziemi) i przy grudach sniegowych lub w przypadku zakopania sie w
sniegu. Samochod jest tez wyraznie sztywniejszy w prowadzeniu, co czuc
szczegolnie na nierownych torowiskach. Proponuje sprezyny progresywne, ktore
maja jakby 2 stopnie tlumienia. Najpierw uginaja sie bardziej -
przypominajac zwykle zawieszenie, a przy mocniejszym dociazeniu staja sie
twardsze. Wynika to z faktu, ze 1/3 sprezyny zwinieta jest ciut gesciej niz
reszta.

- prawda tez, ze nie ma nawet porownania w prowadzeniu sie samochodu na
zmienionych sprezynach i amortyzatorach gazowych. Te drugie sa oczywiscie o
niebo lepsze (ale nie musza byc to amorki sportowe typu koni, billstein czy
inne tuningowe wynalazki - wystarcza jakies porzadne, ale nie firm o stricte
sportowym rodowodzie). Jest to jednak rozwiazanie o co najmniej 400 zlotych
drozsze. Poza tym amorki gazowe NIE zapewniaja obnizenia auta - jesli np na
tym Ci tez zalezy. Lanos wyglada super.

- prawda tez, ze o sztywnosci sprezyn decyduje ilosc zwoi, ale material tez
ma znaczenie. Sprezyny H&R naleza do raczej twardszych, ale nie sa tak
twarde jak np OMP. Miano mniej twardych maja sprezyny np firmy Ventura lub
Billstein (ale nie wiem, czy robia do Lanosow i nie znam cen).

- rowniez prawda jest, ze przy takich krotszych i sztywniejszych sprezynach
amortyzatory standardowe zuzywaja sie szybciej  (choc logicznie nie powinno
tak byc), wiec z czasem powiniennes je wymienic - wtedy polecam gazowe

- faktem tez jest, ze przy zamontowaniu sprezyn zmienia sie charakterystyka
pojazdu. Masz twardsza tylna os i bardziej zwarta os przednia. Zaleznie
oczywiscie od jazdy jest to odczuwalne, ale przy ostrzejszej jezdzie
samochod na utwardzonym zawieszeniu staje sie bardziej nadsterowny. W
przypadku przednionapedowego, podsterownego Lanosa na dobre mu to wychodzi,
ale nie licz na to, ze zakrety bedziesz pokonywal bokami - do tego trzeba
zaprzegnac left foot braking. ;-) Charakterystyka generalnie bardzo
poprawna - jest jednak jedno ale: jesli masz Lanosa ze standardowymi
oponami, to nie daj sie zwiezc tej nadserownosci i uczucia przyklejenia
samochodu do nawierzchni. O ile samochod chetnie pojechalby torem
wyznaczonym przez Ciebie, o tyle opony maja bardzo kiepska przyczepnosc i
trzeba uwazac na ich granice tolerancji, a nie na granice tolerancji
zawieszenia.

- faktem tez jest, ze skraca sie droga hamowania na sztywniejszych
sprezynach (niewiele oczywiscie, ale kazde 0,5 metra to juz cos), poniewaz
mniejszy jest czas zlozenia zawieszenia - innymi slowy mniejszy jest czas
nurkowania samochodu. Przy ostrym hamowaniu masa pojazdu z tylu przenosi sie
nagle na przod obciazajac przednia os. Wtedy nastepuje nacisk na sprezyny i
amorki. Sztywniejszy i krotszy uklad powoduje, ze czas ten sie wydatnie
skraca.

Z grubsza to wszystko
Mam nadzieje, ze pomoglem
Sorry za dlugosc
pozdro
Marcin

P.S. Jesli jestes zainteresowany, to mam w domu jeszcze stozkowy filtr
powietrza do Lanosa, ktory chetnie po cienkich kosztach sprzedam. :-) Mialem
to niedawna tez wydech, ale stal w garazu zbyt dlugo i w koncu poszedl na
zlom - jesli bedziesz mial watpliwosci to pisz. Chetnie odpowiem w miare
mozliwosci.

MT.


Witam



  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • revelstein.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos szarpie przy puszczaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos spadek obrotów na gazie
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT