Strona główna
  Lanos sedan z nalepkami Tuning

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Jak najlatwiej zeszpecic samochod,czyli pseudo-tuning. Tuning uwalnia indywidualizm seryjnego samochodu.
Oczywiscie, sposob pokazania owego indywidualizmu w
wiekszosci zalezy od pomyslu wlasciciela. W Polsce
decydujacym czynnikiem jest rowniez zasobnosc portfela
polaczona z rozpietoscia oferty. Odrebnym tematem jest
niepowtarzalnosc. Wiadomo, ze najbardziej popularne i
jednoczesnie przystepne cenowo ospojlerowania beda
kupowane przez najszersze grono fanow tuningu. W ten
sposob o indywidualizmie trudno juz rozmawiac. Co mozna
zrobic? Korzystajac z inwencji wlasnej kompilowac
odpowiednie zestawy nie oferowane na rynku. Tutaj
zaczyna sie problem. Zmyslem plastyczym i dobrym smakiem
moga pochwalic sie jedynie nieliczni (ostatnio w
warszawie mignal mi Lanos sedan z lotka na pokrywie
bagaznika zapozyczona z Alfy 156 - bardzo wyrafinowany
pomysl).
Zazwyczaj domorosli stylisci czerpia pomysly z obecnych
w Empikach pism tuningowych niemieckich, francuskich i
angielskich. Surowcami sa spojlery przywozone w ramach
tzw. rozbitkow z Zachodu (w Wielkopolsce sa wrecz
miejsca gdzie milosnicy Brabusow, AC Schnitzerow i
Lorinserow moga nabyc spojlery zdjete z uzywanych,
przywiezionych do Polski samochodow). Inna metoda jest
przerobienie spojlerow dostepnych na rynku. Rozcinanie,
dodawanie, szlifowanie - o takie zmiany moga pokusic sie
jedynie tzw. zlote raczki majace dobry zmysl plastyczny.
Skad biora sie owe "cudaki" poobwieszane roznego rodzaju
spojlerami, gadzetami i naklejkami?
Po pierwsze, z braku szczegolowego rozeznania w ofercie
rynkowej. Zrodlem sa pokatne sklepiki i gielda
samochodowa. Jaki standard prezentuja takie zrodla - nie
musze wyjasniac.
Po drugie - specyficzna moda nalepkowa. Jesli nie stac
cie na akcesoria danego tunera, kup sobie za grosze jego
naklejke (czesto podrabiana). W efekcie popyt na napisy
"tuning", "racing", "remus", "sebring" i inne jest
ogromny. To one maja sugerowac niesamowite mozliwosci
silnika, doskonala prace zawieszen itd. Ten sam
mechanizm dziala przy umieszczaniu na tylnym pasie
zawyzonych oznaczen pojemnosci silnikow i emblematow
wersji sportowych (GTi, GSi, GT itd).
Rowniez waznym problemem jest umiejetny dobor dodatkow.
Jaki jest efekt koncowy - najczesciej mozna okreslic go
mianem przesyt.
Kazdy ma prawo do wlasnego wyrazania upodoban - zyjemy w
demokratycznym panstwie. Warto jednak czasem zachowac
zdrowy rozsadek. Polacy lubia pochwalic sie przed innymi
rodakami, podkreslic swoja wyzszosc, odmiennosc.
Niestety, niektore, poddane tuningowi auta prezentuja te
cechy w bardzo krzywym zwierciadle.
Pozdrawiam!
Robert M.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nasza-bajka.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos szarpie przy puszczaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos spadek obrotów na gazie
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT