kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Głośniki w Lanosie. Witam
Niestety nie mogę znaleźć w instrukcji jakie są rozmiary głośników w
Lanosie, a za bardzo nie chce mi się rozbierać drzwi. Jeśli by ktoś mógł mi
podać średnicę głośników przednich i tylnych byłbym bardzo wdzięczy.
Może też ktoś może mi polecić jakieś głośniki do 200 zł.
Pozdrawiam
Centralny zamek w Lanosie 1.4 HB -troche dlugie.
Witam,
ĂÂ ĂÂ Mam pytanie dotyczace usterki w centralnym zamku sterowanym w
pilocie w Lanosie, co moze byc przyczyna?
Objawy:
ĂÂ ĂÂ 1. Zamykjac auto od strony kierowcy kluczykiem zamykaja sie
wszystkie piec drzwi i jest OK.
ĂÂ ĂÂ ĂÂ ĂÂ ĂÂ ĂÂ - otwieranie poprzez kluczyk jest OK
ĂÂ ĂÂ ĂÂ ĂÂ ĂÂ ĂÂ - otwieranie przy uzycia pilota: otwieraja sie wszystkie
drzwi poza od strony kierowcy, dalsze operacje pilotem nie
przynosza zadnego efektu
ĂÂ 2. Zamykajac samochod ĂÂ przy uzycia pilota: zamykaja sie wszystkie
drzwi poza od strony kierowcy, dalsze operacje pilotem nie ĂÂ przynosza
zadnego efektu.
Jak sadze jest awaria albo silownika, albo jego sterowania. Gdzie zaczac
szukac uszkodzenia? Gdzie mozna zdobyc schematy elektryczne? Czy naprawa
wiaze sie z rozkrecaniem wszystkich pieciu drzwi?
Pozdrawiam i dzieki za wszelkiego rodzaju sugestie.
Slawek
Zacznij od sprawdzenia połączeń pomiędzy siłownikiem dzwi kierowcy a centralką
zamka. Reszty nie ma potrzeby rozbierania.
Jeżeli masz 5 przewodów to dwa są sterowaniem siłownika a trzy /"czyjniki"
kierunku ruchu/
Na dwóćh sterujących powinieneś dostawać jakieś napięcie w czasie otwierania i
zamykania za pomocą alarmu. Jeśli napięcia występuje to duze prawdopodobieństow
uszkodzenia siłownika. Odłącz go wówczas i sparwdz poprzez podłączenie mu
zewnętrznego zasilania 12V.
Q: Lanos 1.4 S VAN - jakie glosniki byly montowane fabrycznie w 2001 r?. Jak w topicu. Nie chce rozbierac przednich drzwi, zeby sprawdzic, jakie sa
glosniki.
Z tylu obok polki sa Pioneera - nie wiem, fabrycznie montowane czy przez
uzytkownika indywidualnego.
pzdr
Pawel
Na co byscie zwrocili uwage przy zakupie lanosa?. Dnia 03-03-2008 o 12:12:17 jan <moje_serce_jest_jak_p@op.plnapisał(a):
Na jakie rzeczy mechaniczne i techniczne byscie zwrocili uwage
przy zakupie lanosa?
1. Kiedy był robiony rozrząd (musi być co 60 tys. km).
2. Czy nie cieknie olej (po lewej, nisko) - jeżeli leje się, to uszczelka
pod głowicą do roboty.
3. Czy podczas jazdy nie słychać takiego dziwnego klekotu z tyłu, zupełnie
jakby drzwi były niedomknięte. Nie daj sobie wmówić, że to uderza półka (w
hatchbacku) - walą amortyzatory; niedrogie, ale zrobić trzeba.
4. Czy tłumik nie jest dziurawy (jeżeli jest, auto "pierdzi", w skrajnych
przypadkach dławi się), musisz pomacać i "poszarpać" za wydech, czy tłumik
nie uderza o podłogę - jeżeli wali, to jest urwany/naderwany - trzeba
będzie wymieniać na nowy (zazwyczaj nie ma sensu łatać, bo wyjdzie
niewiele taniej, a pod spodem i tak już sama rdza).
5. Czy wszystkie drzwi zamykają się bez skrzypienia (drobiazg - wystarczy
nasmarować, wyregulować zawiasy, ale jednak).
6. Czy ABS działa poprawnie (czy w ogóle działa i czy nie świeci się
kontrolka - każde skasowanie błędu /podpięcie do komputera to ok.
50-60zł). Podobnie - poduszka.
7. Kiedy były wymieniane świece _i_ przewody wysokiego napięcia (ale to
chyba w każdym używanym aucie...).
8. Czy podczas przyspieszania (wciskasz gaz) rozgrzany silnik pracuje
równo, wchodzi w obroty, nie dławi się (silnik krokowy/przewody wysokiego
napięcia/świece), nie szarpie.
9. ILE bierze oleju. Nie: CZY bierze, ale właśnie ILE bierze. Jeżeli ktoś
Ci powie, że Lanos w ogóle nie spala oleju, to wciska kit. Jeżeli bierze w
"rozsądnym" zakresie, to tak ma być.
10. Czy tylna szyba jest dobrze ogrzewana, tzn. czy nie są poprzerywane
nitki od ogrzewania szyby (niestety da sięto tylko wtedy sprawdzić kiedy
szyba jest zaparowana).
11. Czy wysuwana antena od radia swobodnie się wysuwa/chowa.
12. Czy pulpit się podświetla i czy wszystkie kontrolki świecą
(pracochłonne jest rozbieranie deski rozdzielczej aby wymienić byle
żaróweczkę).
Reszta - jak w każdym używanym samochodzie: czy gumy nie za bardzo zdarte,
czy wycieraczki nie mażą, czy świecą światła, czy hamulce działają...
Acha, po kupieniu i tak i tak coś_musi_ wysiąść. Taka karma po prostu. Nie
wstawiaj auta do ASO (broń Boże nie Towarowa 33 w DC! - mam same złe
doświadczenia z nimi). Lepiej do zaufanego warsztatu.
To wszystko, co mi przyszło do głowy "na gorąco".
pwz
Na co byscie zwrocili uwage przy zakupie lanosa?. Our newsgroup friend pwz wrote:
Dnia 03-03-2008 o 12:12:17 jan <moje_serce_jest_jak_p@op.plnapisał(a):
| Na jakie rzeczy mechaniczne i techniczne byscie zwrocili uwage
| przy zakupie lanosa?
Na mniej więcej to, co przy każdym innym jakimkolwiek używanym
samochodzie.
1. Kiedy był robiony rozrząd (musi być co 60 tys. km).
To faktycznie warto sprawdzić. Niech na zrobienie rozrządu będzie jakiś
dowód w postaci rachunków/paragonów z warsztatu.
2. Czy nie cieknie olej (po lewej, nisko) - jeżeli leje się, to uszczelka
pod głowicą do roboty.
Słusznie- jednak nigdzie nie powinien cieknąć olej z silnika, silnik
powinien być suchy. Nawet błache przecieki spod pokrywy zaworów dużo
mówią o... właścicielu.
3. Czy podczas jazdy nie słychać takiego dziwnego klekotu z tyłu, zupełnie
jakby drzwi były niedomknięte. Nie daj sobie wmówić, że to uderza półka (w
hatchbacku) - walą amortyzatory; niedrogie, ale zrobić trzeba.
Bardziej ogólnie: czy podczas jazdy w ogóle cokolwiek złego
niepokojącego słychać z zawieszenia, jakiekolwiek luzy można spokojnie
usłyszeć, a dla prawdziwego spokoju zabrać samochód na test
zawieszenia, kosztuje to kilkanaście/dziesiąt złotych i znów daje
pojęcie o właścicielu/ewentualnych potrzebach napraw.
4. Czy tłumik nie jest dziurawy (jeżeli jest, auto "pierdzi", w skrajnych
przypadkach dławi się), musisz pomacać i "poszarpać" za wydech, czy tłumik
nie uderza o podłogę - jeżeli wali, to jest urwany/naderwany - trzeba
będzie wymieniać na nowy (zazwyczaj nie ma sensu łatać, bo wyjdzie
niewiele taniej, a pod spodem i tak już sama rdza).
To też mogą obejrzeć mechanicy a propos testu zawieszenia.
5. Czy wszystkie drzwi zamykają się bez skrzypienia (drobiazg - wystarczy
nasmarować, wyregulować zawiasy, ale jednak).
Ale jednak daje opinie o właścicielu z tym, że to pierdoła i wolałbym
zadbane zawieszenie i skrzypiące drzwi niż odwrotnie ;)
9. ILE bierze oleju. Nie: CZY bierze, ale właśnie ILE bierze. Jeżeli ktoś
Ci powie, że Lanos w ogóle nie spala oleju, to wciska kit. Jeżeli bierze w
"rozsądnym" zakresie, to tak ma być.
I co tu zrobić z takim baranem który i tak powie, że auto mu nie pije
oleju...
12. Czy pulpit się podświetla i czy wszystkie kontrolki świecą
(pracochłonne jest rozbieranie deski rozdzielczej aby wymienić byle
żaróweczkę).
Tym niemniej nie jest to znów kryterium decydujące.
Reszta - jak w każdym używanym samochodzie: czy gumy nie za bardzo zdarte,
czy wycieraczki nie mażą, czy świecą światła, czy hamulce działają...
Wycieraczki- zupełnie nieistotna sprawa.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl