Strona główna
  Lanos Przekaźniki

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Automatyczny włącznik świateł Do czego przykręcić przekaźnik.... Dziękuję Wszystkim za podpowiedzi.
Zawinę te wystające uszy izolacją elektryczną i wpakuje za skrzynkę.
Rzeczywiście przekaźnik wykorzystywany jest w kilku innych samochodach np Lanos, Aveo.
Cena tego ustrojstwa w serwisie Daewoo 485.08 zł :o

Regulacja Przerywanej Pracy Wycieraczek dzieki uprzejmosci kolegow z astra.autokacik.pl.
znalazłem taki oto PRZEKAŹNIK od wycieraczek (Lanos,Leganza, Nubira). Podane są tam jego chrakterystyki czasowe i wynika z nich że ma on opóźnienie ruchu wycieraczek wzgledem pompki :) ; po stykach widac że chyba są takie same jak w przekaźniku od Omegi. Więc może on nadawałby się. :rolleyes:

Zanabyłem w zeszłym tygodniu, czekam na paczkę (nie chciało mi się szukać po sklepach z częściami daewoo w okolicy). Mi się też wydaje że będzie ok. Co do opóźnienia względem pompki to się zobaczy, mam nadzieję ze będzie. Dowiadywałem się też o przekaźnik czasowy do omegi b w ASO - są dwa rodzaje w zależności od tego czy samochód ma halogeny czy nie (pewnie coś związanego ze spryskami) ale oba kosztują tyle samo: 99zeta. Co generalnie jest ceną kosmiczną w porównaniu do tego do daewoo.

Szukałem w necie - generalnie takich przekaźników jest sporo, ceny też są nieduże (ja dam nieco ponad dychę) kłopot tylko w tym żeby wybrać sobie taki który ma łatwe dojście do pinów. Np w tych od renault jest coś a'la złącze krawędziowe (wewnętrzne) co znacznie utrudniłoby montaż.

Jak założę dam znać jak to się spisuje.

montaż dźwigni wycieraczek z regulacją interwału.
Panowie nie bedzie nic z tego mam schemat od omegi i tam jest zupełnie inaczej /ojciec ma tak w lanosie/ w omedze czas reguluje sie w przekazniku, a vectra ma układ czasowy ktorego nie da sie wywalic bo padnie wszystko ja cos juz w tym kierunku probuje podzialac ale jakby ktos mial ten uklad czasomierza na zbyciu to ja chetnie bo w razie czego... wiadomo nauka i badania kosztuja :)

założyłem i podłaczyłem tą dźwignię, ale nie działa za dobrze: interwał jest albo 7 sekund (czyli tak samo jak oryginalnie) albo nie chodzą wcale :(
moje źródła podpowiadają że trzeba jeszcze wymienić przekaźnik wyciekaczek na omegowski

montaż dźwigni wycieraczek z regulacją interwału. mayak dobrze kombinujesz z tym pinem 9 ale nie do konca tak to jest. sprawdzilem juz to wszystko - niestety tylko teoretycznie.

potrzebny bylby przekaznik czsowy np od lanosa /bo chyba bedzie najtanszy :) / pin30 i pin 87 sa to piny ktore sa złączane aby włączyc silnik wycieraczki. nalezaloby wpiac ten czasowy przekaznik w miejsce starego ale nie jest to mozliwe poniewaz przekaznik czasowy ma jeszcze dodatkowo dwa piny /te męskie końcówki sa mniej wiecej o polowe węższe od pozostałych / do tych dodatkowych pinów trzeba podłączyc te dwa kable od regulatora / ta mała kostka/ Sam regulator to nic innego jak potencjometr obrotowy o wartości 5K zabudowany tak aby posiadał lekki stop. i powinno na 90% zadzialac. Różnica moze wynikać jedynie z wartosci oporu np dla opla bedzie to nie 5K a 20K ale nie sądzę.

jak co ktos bedzie juz mial to niech da znac. ja jak zrobie to napisze ale poki co mam problem z DIS em.

pozdrawiam,

montaż dźwigni wycieraczek z regulacją interwału.
mayak dobrze kombinujesz z tym pinem 9 ale nie do konca tak to jest. sprawdzilem juz to wszystko - niestety tylko teoretycznie.

potrzebny bylby przekaznik czsowy np od lanosa /bo chyba bedzie najtanszy :) / pin30 i pin 87 sa to piny ktore sa złączane aby włączyc silnik wycieraczki. nalezaloby wpiac ten czasowy przekaznik w miejsce starego ale nie jest to mozliwe poniewaz przekaznik czasowy ma jeszcze dodatkowo dwa piny /te męskie końcówki sa mniej wiecej o polowe węższe od pozostałych / do tych dodatkowych pinów trzeba podłączyc te dwa kable od regulatora / ta mała kostka/ Sam regulator to nic innego jak potencjometr obrotowy o wartości 5K zabudowany tak aby posiadał lekki stop. i powinno na 90% zadzialac. Różnica moze wynikać jedynie z wartosci oporu np dla opla bedzie to nie 5K a 20K ale nie sądzę.

jak co ktos bedzie juz mial to niech da znac. ja jak zrobie to napisze ale poki co mam problem z DIS em.

pozdrawiam,

chwilowo nie mam czasu zając się tym :(

łudziłem się że założenie przerywacza od Omegi załatwi sprawę

Czy Opel Czy Daweoo. Zadziwia mnie co piszecie o Lanosach. Według mnie ten samochód nie powienien wogóle z fabryki wyjechać. W firmie mieliśmy 2. Pierwszy skończył na dachu z przebiegiem 200 tyś ale to był już trup. NIc w nim nie działało jak powinno. Z awarii: pękł, pasek po przebiegu 20 tyś, zdechło sprzęgło 2x, pękła sprężyna, problemy z nagrzewnicą, zdechłą pompa paliwa, jakieś czujniki. Nie wspomne o duperelach jak elektryka czy przełączniki. Drugi Lanos: 100tyś, padło sprzęgło, problemy ze skrzynią biegów, jakiś przekaźnik, już 2 razy tarcze wymieniane. Samochód ciągle w serwisie na regulacjach instalacji. O jakości wykonania to nawet pisał nie będę bo szkoda czasu. Co do Leganyz to dawno temu sam się zastanawiałem na tym autem. Jeździłem sporo i co mogę powiedzieć to: straszna kanapa, buja strasznie, wykonanie nie powala , te skóry to nie wiem z czego ale są porażkowate. Kierownica z plastyku, przyciski jak matizie. Ogólnie wygląd nieciekawy. O awaryjności nie mogę nic powiedzieć za bardzo. Acha auto dosyć głośne i mułowate. Po hamowaniu ze 160 następne hamowanie to tragedia (bicie tarcz i 0 skuteczności - pewnie się klocki zeszkliły, być może ktoś założył tandete).
To oczywiście moja tylko moja opinia.

Regulacja Przerywanej Pracy Wycieraczek dzieki uprzejmosci kolegow z astra.autokacik.pl. witam

opoznienia brak ;(
znalazłem taki oto PRZEKAŹNIK od wycieraczek (Lanos,Leganza, Nubira). Podane są tam jego chrakterystyki czasowe i wynika z nich że ma on opóźnienie ruchu wycieraczek wzgledem pompki :) ; po stykach widac że chyba są takie same jak w przekaźniku od Omegi. Więc może on nadawałby się. :rolleyes:
http://img502.imageshack.us/img502/5163/obrazvm9.th.jpg
Użytkownik asek edytował ten post 03 wrzesień 2007 - 16:21
Nie działają światła pozycyjne oraz mijania w Lanosie.. Witam,
mam problem ze światłami mijania i pozycyjnymi oraz drogowymi. Nie działają światła pozycyjne oraz mijania, drogowe reaguje tylko na błysk a nie działają po normalnym włączeniu.
Bezpieczniki są sprawne, przekaźniki 90229206 nowe.
Nie ma napięcia na bezpiecznikach Ef10, Ef11, Ef12, jest napięcie na Ef13 i Ef14 w komorze silnika.
Po zmostkowaniu bezpieczników Ef12 z Ef14 oraz Ef13 z Ef11 palą się po włączeniu światła pozycyjne łącznie z mijania, przy próbie włączenia drogowych nie mam żadnych świateł.

Czy ktoś ma jkiś pomysł co do przyczyny?
Moje dodatkowe pytania:
1. Jaki jest (w uproszczeniu) przebieg napięcia do reflektora?
2. Czy napięcie na bezpieczniki Ef10, Ef11, Ef12 wchodzi przed czy po przekaźniku świateł?
3. Jaki jest rozkład (kiedy jest a kiedy nie ma) napięcia na stykach 30,85,86 i 87 gniazda przekaźnika 90229206?
4. Czy można sprawdzić miernikiem sprawność przekaźnika 90229206?
Lanos sedan z 1997r. Brak świateł postojowych.. Witam, mam Lanosa sedan z 1997r. i zauważyłem że niemam po prawej stronie świateł pozycyjnychi z przodu i styłu. Posprawdzałem już bezpieczniki i przekaźniki te pod maską i koło kierownicy, sprawdziłem miernikiem dojście prądu, wymieniłem żarówki i nic.
Dziękuję za odpowiedzi_:)
Problam z centralnym w lanosie otwieranie z pilota. Witam wszystkich, jestem pierwszy raz i od razu mam zaczynam od mojego problemu z centralnym zamkiem nie chce otwierać z pilota a z kluczyka jest ok. alarm to MAT 1800 samochód Lanos , słychać jak przekaźniki działają kierunki migają przy zamykaniu i przy otwieraniu ale centralny ani drgnie, przeczyściłem wszystkie krańcówki ale nic to nie daje może jakieś pomysły kolegów którzy się znają na takich urządzeniach.
W drugim moim aucie jest to carisma alarm Frodo centralny działa kiedy chce czasem dziesięć razy otworzy a potem nie jak go wyłączę przejadę parę km. i znów załączę alarm to działa znów jakiś czas.
Za wszystkie pomysły będę bardzo wdzięczny.
Problem z pompą paliwa Lanos 1.5, 16V 1999. Mam problem z pompą paliwa, polega on na tym, że po dłuższym nie używaniu samochodu np. 3-dniowy postój w garażu pompka po przekręceniu kluczyka nie chce ruszyć.

Muszę parę razy zakręcić rozrusznikiem, żeby zaskoczyła po pewnym czasie, a zaskakuje bardzo dziwnie,bardzo powoli. Później już za drugim razem,normalnie się uruchamia.

W tamtym roku miałem identyczny problem z pompką, w końcu przestała działać i wymieniłem na nową.

Wymieniłem też przekaźnik od pompki też nic to nie daje. Zimą uruchamiała się nawet po 2 tyg stania samochodu w garażu.

Dopiero teraz to się dzieję od miesiąca. Paliwa w baku mam zawsze dużo.

Na paliwie jak silnik nie rozgrzany, nie równo chodzi na benzynie, czytałem trochę forum to pewnie wtryskiwacze zapieczone. Trzeba nowe kupować, czy wystarczy wyczyścić?

Może ktoś się spotkał z takim problemem w lanosie?
Automatyczny wlacznik swiatel. Przepraszam za zwłokę, ale chciałem załączyć skany fragmentów instalcji.
W pojazdach dalekowschodnich i większości innych z przełacznikiem zespolonym sterujacym wszystkimi światłami przeróbka instalcji, aby światła same włączały się i wyłaczały po zgaszeniu silnika jest bardzo prosta i nie wymaga dużych ingerencji w instalację elelktryczną pojazdu.
Dla pojazdów gdzie przełącznik steruje plusem zasilania ( LANOS ) wystarczy tylko przełącznik dwupozycyjny, złączki i kawałki przewodów. Przełącznik w położeniu LATO zasila przełącznik z linii +30 - jest tak jak przed przeróbką, w położeniu ZIMA przełacznik zasilany jest z lini 15C, tzn + zasilania po kluczyku zanikający na czas rozruchu.
Dla pojazdów gdzie przełacznik steruje masą ( TOYOTA CARINA ) potrzebny bedzie jeszcze przekaźnik. Przekaźnik sterowany jest z lini 15C ( IGN 2 ), tzn + zasilania po kluczyku zanikający na czas rozruchu. Przełącznik w położeniu LATO zwiera styki przekaźnika przywracając układ oryginalnej instalacji, w połozeniu ZIMA masą przełącznika zespolonego steruje przekaźnik.
Po włączeniu zapłonu światła zapalają się od razu, przy dużych mrozach jest to kożystne bo pozwala pobudzić akumulator prądem kilkunastu amper przed uruchomieniem rozrusznika, następnie gasną na czas rozruchu, i zapalają się ponownie po uruchomieniu silnika.
Gdybyśmy w zimę chcieli zostawić pojazd z włączonymi światłami pozycyjnymi to musimy przełacznik ustawić w położenie LATO.
Życzę powodzenia przy przeróbkach.
Lanos 1,5 SOHC 1998 -brak lewego światła mijania i drogowego. Witam wszystkich i proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, w dniu dzisiejszym zauważyłem (jak mi się wydawało) przepalenie lewego światła mijania, kupiłem halogen H4 wymieniłem i nadal nie mam światła mijania ku mojemu zdziwieniu po przełączeniu na drogowe nie zaobserwowałem różnicy czyli doszło brak drogowego (równocześnie prawy reflektor działa prawidłowo), po wyciągnięciu halogenu z obudowy zauważyłem że zarówno w pozycji przełącznika na światłach mijania jak i drogowych świecą się równocześnie dwa żarniki halogenu (żarzą się słabo na żółto). Sprawdziłam wszystkie bezpieczniki (wszystkie dobre, obydwie skrzynki) i przekaźniki (zamieniałem przekaźnik świateł z sąsiednimi w kilku kombinacjach – niestety bez zmian). Dokonałem pomiarów napięcia na kostce halogena lewego i prawego i są identyczne, zamiana halogenów też nie pomogła jedyne co zaobserwowałem to fakt że po założeniu samego halogena lewego nie żarzy się (nie działa bez względu na jakiekolwiek położenie przełącznika) jak dokładałem drugi halogen (prawy) to lewy zaczyna się żarzyć (obydwa żarniki) prawy tak jak poprzednio działa prawidłowo. Wszystkie pozostałe światła działają prawidłowo, jedyne co zaobserwowałem to bardzo słabe żarzenie się kontrolki świateł drogowych na desce rozdzielczej w pozycji przełącznika na światłach mijania lub drogowych (analizowałem wstępnie schemat dla lanosa i to akurat jestem wstanie zrozumieć przy wystąpieniu wcześniej wspomnianych objawów). Proszę o pomoc może ktoś już miał podobny problem lub wie jak go rozwiązać (na forum nie znalazłem żadnego postu z podobnym problemem).
Daewoo LANOS 1.4 8V brak kontrolek na desce rezdzielczej. witam
mam problem z pojazdem jakim jest lanos 1.4
nie odpala immo sie wyłącza
bezpieczniki ok przekazniki tez
na pinie c 16 w sterowniku brak plusa na a6 jest
brak kontrolek na desce i swiatek jakichkolwiek
brak iskry
pompa nie dziala ale po zwarci przekaznika w skrzynce włącza sie
nie miałem duzo do cznienia z lanosami i nie wiem czy one maja cos takiego jak przekaznik gówny
jakies sugestie z gory dzieki
Wentylator chłodnicy przepala bezpiecznik w lanosie. Witam Kolegów.
Fakty: stoję w korku, temperatura wody wzrosła prawie do "czerwonego", sprawdzam zbiorniczek woda "bulka" a więc żaden wąż nie szczelił. Sprawdzam bezpiczeniki wentylatora (skrzynka obok akumlatora) przepalony bezpiecznik 30A RAD-FAN... cóż odczekałem chwilę i pojechałem. Następny korek... znowu wskaźnik na czerwonym... postój... Wpadłem na pomysł i pożyczyłem bezpiecznik z obwodu odmrażania szyby, który po chwili też się przepalił !!!! Dzisiaj, odpiąłem wtyczkę obok chłodnicy, "minus" ma przejście do masy, "plus" ma przejście do przekaźnika FAN. Sprawdziłem czy jest przejście na wtyczce wentylatora między dwoma zaciskami... jest!!!!!!!! Czy tak może być? Moim zdaniem skoro na wentylatorze jest przejście, tak więc robi się zwarcie po zamknięciu przekaźnika i przepala się wentylator... Podpiąłem wentylator na "krótko" do akumlatora... pracuje...
Hmmmmmmmmm....... Czy dobra diagnozę postawiłem? Co w teraz zrobić? Czy to częsta awaria? Czy szukać wentylatora, czy można to naprawić?
Proszę o opinię. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Popraw pisownię, p. 8.2, inaczej post trafi do kosza,
manta.
Lanos1,4 + gaz Jak ominąć rozruch na benzynie. Witam
Posiadam Lanosa 1,4 z fabryczną instalacja gazową BEDINI. Odpalenie silnika musi nastąpić na benzynie. Aby nastąpiło przełączenie na gaz silnik musi osiągnąć odpowiednią temperaturę i odpowiednie obroty. Dzisiaj miałem awarię pompki paliwowej. A zbiornik gazowy był pełny. I niestety pozostało holowanie.
Mam zatem pytanie jak ominąć instalację benzynową, na które przekazniki instalacji gazowej podać napiecię aby móc odpalić na gazie.
Alarm typu tytan z 1999roku nie moge zaprogramowć centralki. Posiadam auto Daewoo Lanos, z pilotów wynika, że je to alarm typu Tytan.
Na centralce nie ma napisu ani żadnego kodu ,numeracji itp.
Potrzebuje ją zaprogramować,ponieważ wymieniałem przekaźnik,
Jak tylko przekręce kluczyk w stacyjce alarm próbuje odtworzyć drzwi,choć i tak są otwarte i mruga dioda.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos szarpie przy puszczaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos spadek obrotów na gazie
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT