Strona główna
  Lanos początek otwarcia zaworu

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Lanos i gaz - wtrysk na 2 czy jeden cylinder.... Przemek napisał(a):


Czy ja napisalem cos o wtrysku bezposrednim?


Pisałeś chyba o wtrysku _do cylindra_?


a co ma piernik do wiatraka ? Czyli rodzaj aparatu zaplonowego
do tego czy iskra na dwie czy jedna swiece idzie? Jestes
przekonany o tym ze stabilizowanie napiecia do wytwarzania iskry
jest takie dobre ? Stabilizowania czyli obcinania!!! - aby
podniesc napiecie musialby byc przetwornica a chyba w lanosie
jej nie ma ? Zreszta o czym my mowimy - na chodzacym silniku z
wlaczonymi wszysrtkim pierdolami (w moim przypadku) napiecie nie
spada ponizej 13v a napiecie "obcinane" jest przy okolo 14,v -
wiec o czym my mowimy ? Stabilizacja napiecia jest w kazdym
aucie z elektornika sterujaca (zreszta akurat na 5v np dla TPS)
jest


Całkowicie mylisz pojęcia. Nie pisałem że napięcie uzyskiwane po
wtórnej stronie cewki jest stabilizowane (czyli "obciete" według
Ciebie). Nie chodzi mi też o "stabilizowanie" napięcia poprzez
regulator napięcia. Chodzi mi o to czego według Ciebie w Lanosie
nie ma - tylko że trudno to nazwać "przetwornica". Ale mówiąc w
skrócie w układzie DIS napięcie podawane na pierwotne uzwojenie
cewki zależy od pozimu sygnału strującego z komputera - a ono
niezależnie od obciązenia akumulatora jest stałe - a nawet w
pewnych warunkach komputer moze celowo je zwiększyć (zwiększajac
tym samym napięcie po stronie WN!) aby zapewnić pewny zapłon.


pozbycie sie polowy klopotow z zaplonem to akurat droga w druga
strone - powrot do zrodel.. czyli tak jak to mialy rozwiazane
(bez zadnych czujnikow!!!, komputera itp) samochody 20 lat temu
- elektornike zastosowano w innym celu niz pozbycie sie
kloptow...- a pozniej pada czujniczek np. polozenia walu w pol
rocznym aucie wzywa sie lawete...


Według Ciebie im więcej delikatnych ruchomych części tym bardziej
niezawodne urządzenie?  


| Taki wtrysk "dwukanałowy" jak w Lanosie jest dosć obecnie
| popularny. Jest to taki pośredni etap między wtryskiem
| jednopunktowym a wtryskiem  przez wszystkie wtryskiwacze
| osobno.

Dosc obecnie popularny ? Np jakie wspolczesne auta tak maja ?
(pytam z ciekawosci bo nie wiem)


Chyba wszystkie popularne, a i w droższych też pewnie dużo się
znajdzie.


jestes pewny ze w monecie rozpoczecia a nie konca ? - zreszta to
moze byc inaczej jak silnik chodzi przy 2 tys a inaczej jak przy
7 tys..


To praktycznie sprawdziłem w swoim Lanosie - z tym że z powodu
trochę amatorskich metod i przyrzadów dokłądny moment wtrysku mógł
być później niż poczatek suwu wydechu  - byłoby zresztą logiczne
aby komputer zmieniał ten czas w zależnosci od obrotów - aby ten
czas "czekania" mieszanki był taki sam.


tego wlasnie nie bardzo rozumiem - w przypadku gaznika, mono i
wiel. wtrysku (w kolektor) dazy sie do maksymalnego wymieszania
mieszanku (w malcu nawet lansowano turbinke Kowalskiego) -
dlaczego przy wtrysku do cylindra dazy sie do uwarstwienia ? -
mniejsze spalanie stukowe czy co?


Mniejsze zużycie paliwa - i tak zresztą jest to uzyskiwane w dosć
wąskim zakresie obciazenia.


z tymi wtryskiwaczami to akurat jest cvhyba odwrotnie - jezeli
cylinder w przypadku lanosa dostaje 2x tyle "wtryskow" co w
przypadku sterowanaia w pelni wielopunktowego to chyba akurat
jezeli mniekjsza ilosc wtryskiow ma podac tyle samo paliwa to te
wtryski musza byc "bogatsze"


Zgadza się - coś mi się "odwróciło"


a jaki zysk daja
- 4 (czy wiecej) zawory na cylinder
- wtryski zamiast gaznika
- zmienna dlugosc dolotu
- zmienne fazy rozrzadu
- zmienna stopien sprezania (saab chyba a takie cos wchodzi)
- itp?
- czy ktorykolwiek z tych "bajerow" zwiekszyl osiagi silnikow o
20% albo zmniejszyl o tyle spalanie? - zaden.. a jezeli lanosowi
spadloby spalanie dzieki temu (wtryski normalnie sterowane)
srednio o 0,1 - byloby warto ?


Kazdy z tych "bajerów" coś daje - ale zeby nastaiła zmiana o 20% to
trzeba zmienić całą konstrukcję silnika - i zastosować np. Wankla
;).


W trakcie rozruchu to slyszalem (ale to inna sytuacja... zimny
silnik, rozruch).. ale przyspieszania ? Jestes pewny (nie mowmy
o lanosie!!!), ze nie polega to na zwiekszeniu czaswo otwarcia
wtryskiwaczy i wczesniejsze ich otwieranie? (ale ciagle robienie
tego osobno)


Też sprawdziłem - impulsy są jednoczesnie w obydwu kanałach. I to
po ich zmierzeniu uświadomłem sobie idzle paliwa idzie przy
gwałtownym naciśnięciu na gaz:
- rozruch zimnego silnika - czas trwania impulsu do 3.5 msek;
- bieg jałowy ~2 msek;
- przyspieszanie - powyzej 10 msek. Ponieważ nie miałem w
przyrządzie możliiwości pamiętania wartości max, to mogło to być
nawet więcej. .


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos szarpie przy puszczaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos spadek obrotów na gazie
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT