kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[Lanos] Obrotomierz szaleje. Problem polega na tym że w moim LANKU obrotomierz szaleje przy włączonej większej ilości odbiorników prądu typu światła mijania i ogrzewanie tylnej szyby. Nie tylko w tym składzie, bo wystarczy już gdy są światła mijania włączone i naciskam stop. Obrotomierz skacze jak szalony. Co jest tego przyczyną? Czy ktoś już miał taki problem i jak sobie z nim poradził? Pytałem jednego eksperta od DAEWOO i oświadczył mi że jest to wina alternatora ( dlatego pisze w tym dziale ) lub gdy pasek na nim piszczy. Alternator wymieniłem przy okazji innej usterki i nic to nie dało, a pasek nie piszczy. O co tu chodzi?? [Lanos] rozrusznik swiece przewody. Witam i prosze o porade.
Dwa miesiace temu cieżko zaczął palic, rozrusznik krecił a silnik nie chciał zaskoczyc i strzelał troszke ale za drugim razem palił a po Rozgrzaniu palił bez problemu (to moze swiece lub kable). 2 tygodnie temu wymieniłem u mechanika rozrząd z pompa wody i pasek klinowy (plus 2 łoż. i 2 sworznie z przodu) Od tamtej pory, gdy jest zimny strzeli raz a rozrusznik tylko "rzęzi" i nie kreci silnikiem. Dopiero za drugim, trzecim razem zalapuje. Jak jest ciepły w miare jest dobrze ale bez rewelacji. Dodam, że po wizycie u mechanika piszczy jak bym miał turbo ale to moze pasek klinowy. Co to moze być? bez gazu jest lani płyn chłodniczy / pasek / klocki. 3 w 1 Lanos
1) Płyn chłodniczy - jak zlać (powinien być jakiś kranik po prawej stronie chłodnicy) no i czy da radę to zrobić bez kanału. Czy mógłbym uzupełnić brak wodą - czy to później nie będzie miało wpływu (po zlaniu) na nowy płyn.
2) Pasek mi piszczy - tyle ze wymieniłem go z 2 tygodnie temu - naciąganie alternatora nie daje skutku , gdzie może być przyczyna
3) klocki - jak wygląda wymiana (począwszy od lewarka) - śruby odkręcamy na ziemi, po podniesieniu na lewarku upychamy jakieś cegły (czy może być na lewarku) no i co dalej
wszelkie odpowiedzi mile widziane [LANOS] GAŚNIE PRZY PRZEŁĄCZENIU NA GAZ- TYLKO NA ZIMNYM. Witam,
W czasie tych ostatnich mrozów lanosik jak postoi 8h na zewnątrz to po przełączeniu z pb na lpg gaśnie. Jak przygazuje kilka minutek aż się DOBRZE rozgrzeje silnik to wszystko jest w porządku. Gaz sekwencyjny, przejechane dopiero 4 tys. Może to jest normalne przy takich mrozach? Pytam się tak na wszelki wypadek, bo nie wiem czy mam jechać do gazownika na jakąś regulacje?
Dodam że piszczy mi też czasem pasek alternatoram a przy włączeniu np ogrzewania + ogrzewania tylnej szyby na zimnym silniku to nawet przygazowanie nie pomaga, więc może w tym jest problem?
Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam [LANOS] szybka pilka - cos piszczy pod maska. czesc, szybkie pytanie
ostatnio zauwazylem ze po nocy jak odpalam auto to jest taki chwilowy strasznie smutny pisk piiiiiiiii jakby sie pasek jakis slizgal.
no i wlasnie, co to moze byc za pasek, od alternatora? od rozrusznika? wogole caly rozrzad trza robic? dajcie jakies wskazowki [Lanos] Popiskuje pasek alternatora. no a mi w sklepie daewoo sprzedał 1030 :/ i mi teraz piszczy pomimo poprawnego naciągu.
Choć wedle tego sklepu ten mój jest poprawny http://www.daewoo.win.pl/...0alternatora%27
Teraz już też sobie trochę rozjaśniłem 970 mm powinien mieć pasek dla silników 1.4 i 1.5 8V. Dla silników 1.5 16V i 1.6 16V powinno to być ok. 1008 mm (info z katalogu części zamiennych Daewoo). Tak więc jak najbardziej powinien to być pasek ok. 1010 mm, przy dłuższym nie wiem czy dasz radę odpowiednio go naciągnąć... Zresztą w tym linku który dałeś nie widzę aby oferowali do Lanosa paski 1030 mm... tylko 1013 mm. [Lanos] Piski spod maski.. Moj problem polega na zlokalizowaniu dziwnych piskow i dzwiękow spod maski w momencie dodawania gazu. Bez dodawania gazu, na wolnych obrotach wszystko jest w porządku. Piszczenie jest nieregularne, powiedzialbym raz o wyzszej, raz o nizszej czestotliwosci. Sprawdzilem stan naciągu paska alternatora i jest w porządku. Dodam rowniez, ze nie za kazdym razem to charakterystyczne piszczenie występuje, co mnie bardzo dziwi. Pasek rozrządu ma przejechane 45 tys km. [Lanos] Piszczący pasek wielorowkowy. Witam mam problem tego typu : Zakażdym razem gdy odpalam mojego Lanosa słysze pisk paska. Wymieniałem go juz z 3 razy dalej to samo naciągałem i też nic podejrzewam że ślizga się na której rolce. Czy jest możliwość założenia szerszego paska? I jak tak to jakiej firmy i gdzie go można dostać?? Pozdrawiam [Lanos] PAsek alternatora piszczy. Witam.Ostatnio denerwuje mnie pasek alternatora który piszczy zaraz po odpaleniu auta.Myslałem że nadszedł czas na wymiane.Przy wymianie zauważyłem że poprzedni właściciel założył pasek od Nexii.JA założyłem pasek do Lanosa.PRoblem piszczenia nie ustąpił.Pasek był naciągniety jak struna a a dalej piszczał.Wiec kupiłem drugi pasek od Nexii.Pasek dalej popiskiwał.CZy to możliwe że ta rolka alternatora wymaga wymiany??Szukałem na allegro takiej rolki ale nie moge znaleźć. [Lanos] Piszczący pasek. Witam
Ostatnio zmieniłem pasek rozrządu z tym wszystkim (nie znam się ale wymienione zostało wszystko żeby ten pasek nie walnął ) tylko teraz przez tą pogodę zaczął mi piszczeć jak dodaje gazu (raz często raz wo gule ) wcześniej piszczał tylko czasami podczas odpalania pojechałem do tego mechanika i on powiedział mi że tak może być i nie ma się co przejmować ale czasami jak tak ostro zapiszczy to aż mi głupio jechać ale przy 3000 obrotach już przestaje,czytałem że można popsikać WD 40 ale mój spec-mechanik powiedział że w żadnym przypadku nie.Kolega mi jednak mówi iż on popsikał i mu nie piszczy komu ja mam wierzyć i czy jest jakiś inny sposób oprócz zostawienia samochodu w garażu żeby nie piszczał?? Piszczenie paska klinowego. Mam ten sam problem, tzn pomimo wymiany dalej piszczy. Koła pasowe wszystkie odtłuściłem rozpuszczalnikiem-też nie pomogło. Na chwile obecną założyłem oryginalny pasek z innego Lanosa który ma już 12 lat i zastosowałem środek firmy BOLL do pasków klinowych, od kilku dni piszczenia nie odnotowałem. Głównym powodem piszczenia jest chyba fatalna jakość pasków, ale to może tylko moja opinia [Lanos] Piszczy podczas przyśpieszania. Mam lanosa 1,5 16V 100km, Piszczy mi podczas przyspieszania jak już pószcze gaz to przestaje na luzie mi nie piszczy...
Co to może być?
Mi sie wydaje że to może pasek rozrządu ale wole sie upewnić zanim kupie bo nie chce kasy wyrzucić w błoto...
A może te silniki tak pracują? (Tu proszę o wypowiedzi ludzi którzy maja lanosa z tym silnikiem) [Lanos] Dziwny dźwięk przy odpalaniu. zgodzę się z przedmówcami to nic poważnego,takie dżwięki Lanosy wydają przy mrozach.
mój też,to sprawka gęstniejących olejów.
natomiast jak pisał Wielebny,że paski się odzywają ( piszczą ) to oznacza,że trzeba go naciągnąć i będzie ok. miałem to samo z paskiem i naciągnięcie pomogło. [Lanos] Pasek napedu alternatora-piszczy. Witam, mam problem z piszczacym paskiem piszczal juz wczesniej wymienilem pasek i problem powrocil.gdy swiatla sa wylaczone i zaden odbiornik pradu nie pracuje(dmuchawa,ogrz. tyln. szyby itd) wogole nie piszczy.gdy przy ruszaniu mam wlaczana dmuchawe i swiatla pasek zaczyna przerazliwie piszczec wylaczenia tych odbiornikow powoduje natychmiastowe przestanie piszczenia.Czy warto wymieniac znowu ten pasek??? Dodam jeszcze ze pasek jest juz maxymalnie naciagniety!!! na postoju wlaczenie wszystkich swiatel i odbiornikow pradu powoduje ze pasek rowniez piszczy!!!Prosze o pomoc!!!
Czy moze to byc wina alternatora???-tak mi sie wydaje...-Po nocnym postoju po uruchomieniu silnika pasek tez piszczy ok.30 s po czym przestaje.
Jeszcze jedno pytanie jakie klocki i tarcze polecacie i w jakich przedzialach cenowych???
http://moto.allegro.pl/it...anos_nexia.html - znalazlem cos takiego (podobno na 1 montaz)??? Warto je kupic??? [Lanos] Dziwne piszczenie, chyba pasek alternatora?!?. Witam, mam taki problem. Jak odpalę autko to słychać dziwny pisk, bardzo głośny, ale po paru sekundach (góra 5s) przestaje piszczeć. Bardzo często zdarza się tak, że zaraz po odpaleniu samochodu nic nie słychać, tylko dopiero po chwili jak wrzucę bieg i zacznę cofać (przy jeździe do przodu też) zaczyna piszczeć i po paru sekundach milknie. Oprócz odgłosów przy starcie nic więcej nie było słychać. Natomiast kilka dni temu jak przechodziłem koło zapalonego auta wydawało mi się, że słyszę dziwne „popiskiwania”, bardzo ciche.
Jakoś rok temu w samochodzie wymieniłem cały rozrząd i rozrusznik. Jeśli chodzi o samą jazdę to śmiga bez problemu, tylko ten dziwny pisk na początku. Wydaje mi się, że jest to pasek klinowy na alternatorze, ale nie jestem pewny, bo się nie znam na tym za bardzo. Jeśli to jest to to bardzo proszę o info: jaki pasek jest odpowiedni dla mojego autka i ile może kosztować jego wymiana u mechanika (mniej-więcej)
Jest to Lanos, 1,5 8V, rocznik 1999r. Przebieg ok. 106 tyś km. Pasek klinowy chyba jeszcze nigdy nie był wymieniany [S] Lanos 1.6 elektryka klima gaz. Witam.
Na sprzedaż samochód DAEWOO LANOS, rok produkcji 1999, przebieg 181 000 km, silnik o pojemności 1.6L typu DOHC generujący moc 106KM max moment 144Nm.
Auto posiada bardzo bogate wyposażenie:
- 2 poduszki powietrzne
- elektryczne szyby
- elektryczne lusterko
- klimatyzacje
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek sterowany z pilota
- autoalarm z odcięciem zapłonu
- halogeny
- blokada skrzyni biegów
- hak (obecnie zdemontowany bo nigdy nie używałem)
- oryginale radio
Jest to najbogatsza wersja Lanosa.
Dodatkowo komplet kór letnich i zimowych na osobnych felgach
Auto posiada instalacje gazową, co czyni je tanie w codziennej eksploatacji. Butla w miejscu koła zapasowego. Spalanie 10-11 l gazu w mieście, 8-9 na trasie.
Jestem trzecim właścicelem tego pojazdu. Auto jest bezwypadkowe. Za mojej kadencji wymieniłem następujące podzespoły:
- zbiornik paliwa z wężem doprowadzającym
- kompletny rozrząd przy 166 000 km
- łączniki stabilizatorów
- linki nawiewów
- komplet hamulców tył
- klocki hamulcowe przód
- przewody wysokiego napięcia
- na bieżąco olej (mobil 10w40) oraz filtry gazu i powietrza
Do zrobienia w przyszłości:
- tłumik końcowy czasem daje o sobie znać - pół roku jeszcze spokojnie pożyje
- ABS (prawdopodobnie czujnik)
- jakaś gumka przy stabilizatorze z przodu do wymiany - stuknie czasem na dziurach
Ogólnie auto jest bardzo zadbane w środku, własciel niepalący, środek czysty w stanie bardzo dobrym. Nowe porządne gumowe dywaniki.
Blacharka - drobne ogniska rdzy, ryski i wgniotki, jak w każdym 11 letnim aucie. Delikatnie wgnieciona klapa z tyłu - żona nie zauważyła barierki przy parkowaniu.
Mechanicznie wszystko gra, jedynie pasek klimy wymaga naciągnięcia bo piszczy przy załączeniu klimatyzacji. Instalacja gazowa do regulacji.
Jest to auto godne polecenia, przy prawidłowej ekcsploatacji i przejedzie jeszcze wiele kilometrów. Auto można zobaczyć w Gdańsku.
Na wszystkie pytania chętnie odpowiem telefonicznie albo na maila.
Kontakt: 500 225 626, andrzejukw@gmail.com
Cena 5500 pln do negocjacji.
Pozdrawiam
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=941321851 [Lanos] Coś piszczy przy włączonym nawiewie. Witam,
Ostatnio coś mi cały czas piszczało, byłem przekonany, że to pasek alternatora ale wczoraj zauważyłem, że piszczenie pojawia się na włączonym nawiewie. Co to może być? Mogło tam się coś dostać, czy to kwestia czegoś innego? [Lanos] Popiskuje pasek alternatora. Zauważyłem iż jak się autko nagrzeje to pasek lekko lekko popiskuje (nie piszczy) i jak sobie "na niego" prysknę WD40 to przestaje ale tylko na kilka dni bo popiskiwanie powraca. Czy to świadczy o konieczności wymiany paska? [Lanos] Pasek napędu alternatora. Czy wymiana paska klinowego jest dużym problemem, czy tylko należy poluzować alternator? Piszczy mi ostatnio dość często.. Oszczędności w Loganie. Ja do Dacii zapraszałem wielu kierowców, miłośników Fordów, Toyot, Volkswagenów. No i jest jakaś bariera psychologiczna (MARKETINGOWA).
Wszyscy zaproszeni zgodnie chwalą zawieszenie jako rewelacyjne, "Francuzi mocno się postarali", (potwierdzam, to mocny atut Dacii), przestronne wnętrze (chyba największe w tej klasie samochodów, spróbujcie usiąść na tylnej kanapie Thalii-grozi to urazem kręgosłupa), bardzo skuteczne hamulce, i dobrą skrzynię biegów. Wygodne wsiadanie do samochodu, szczególnie na tylną kanapę, chwalił sobie użytkownik Skodii Octavii. Ja cenię sobie w Dacii zupełny brak elektroniki (poza elektroniczną blokadą zapłonu, i chyba ABS z EBD to też elektronika).
"Ale człowieku, ten silnik, 8 zaworów, stara 10 letnia konstrukcja, o mocniejszej, hałaśliwej, i paliwożernej jednostce nie wspominając, mogli zaproponować coś nowocześniejszego", lub "dobra, dobra, fajne, duże autko, ale po trzech-czterech latach, to rdzę z ulicy śmiatkiem będziesz zmiatał". Mój ojciec stwierdził, że za te pieniądze lepiej kupić porządne 3-4 letnie auto produkcji japońskiej, lub niemieckiej z pewnej ręki. No bo jak-mężczyzna w Dacii (dla kawalerów też problem, bowiem która kobieta spojrzy na takie coś)???
Spytajcie się niektórych użytkowników, którzy mają w samochodzie tzw. elektroniczny moduł sterujący silnikiem, i kontrolkę "check engine" na tablicy jakie problemy stanowi często znalezienie w nim źródła awarii. Albo właścicieli BMW, i Mercedesów, którzy muszą zagłębiać się w grube, opasłe instrukcje obsługi, by mogli zrozumieć jak ich cacko działa, jakie je uruchomić bez kluczyka, lub jak zmienić biegi, a dźwignia w stylu retro jest przy kole kierownicy!, i dlaczego ta cholerna lampka tak piszczy.
Przyznam, chciałem kupić Skodę Fabię z silnikiem 1.4, 75 KM. I co sie okazało? Znalazło się wielu użytkowników Fabii, który zamysł ten wybili mi z głowy (skutecznie). W Skodzie Fabii częste są kłopoty z cieknącą na fotele przednie wodą (wina uszczelek, czy źle spasowanych drzwi?), psującym sie wyłącznikiem (lub włącznikiem) wentylatora chłodnicy, źle zabezpieczonymi przewodami elektrycznymi, zacinającymi się podnośnikami szyb przednich, wybijającym się przednim zawieszeniem. Bezawaryjnie przejedzie się maksymalnie 30.000-40.000 tysięcy kilometrów, a potem różnie to bywa. A przecież ten model przewodzi w rankingach sprzedaży samochodów nowych w Polsce!
Przy Fordzie Focusie podobna historia. Sam mechanik w autoryzowanym warsztacie Forda powiedział, że ten samochód jest bezawaryjny przez około 50.000-60.000 tysięcy kilometrów. Poźniej trzeba pilnować paska, gdyż często wymaga wcześniejszej wymiany, często pada pompa paliwa, w pierwszych modelach rdza zjadała krawędzie klapy bagażnika.
Pseudoamerykańskie Chevrolety (w rzeczywistości koreańskich Daewoo, Smark to następca Matiza, Aveo Lanosa, Laccetti Nubiry) często swoich swoich właścicieli doprowadzają też do rozpaczy...
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|