kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
LPG -chce to zamontowac, ale.....
"TU" wrote:
Palil na trasie 9-10 (blizej 10) a w miescie do 13l/100, benzyny palil
odpowiednio 7 i miasto 10-11.
to jezeli spalanie swiadczy o dobrej instalacji to podam, ze moja Ibiza 1,4i
+ Lovato na trasie przy 80-90 km/h pali 8l przy szybszej 110-130 pali do
10l, a w miescie nie przekracza 11 l.
To ja tez powiem: Lovato trasa min 8,2 i to Lanos 1,5 znany z żarłoczności :-)
Lanos i LPG. "Włodek" <su@panda.bg.univ.gda.pl wrote in message
1. Silnik gaśnie jeśli w czasie jazdy np. przy dojeżdzaniu do skrzyżowania
[...]
W Lanosie to _nie_ jest normalne. Miałem coś podobnego w Nubirze (ale
instalacja ok. 50kkm przebiegu, przekładana z espero) - po wrzuceniu luzu
(lub wciśnięciu sprzęgła) obroty leciały gwałtownie w dół poniżej 500
obr/min i albo gasł, albo tak sobie pulsował 500-900 obr/min. Pomogła
regeneracja parownika i porządna regulacja.
Jeździłem przez miesiąc lanosem z lovato - _zero_ problemów, podobnie było w
espero. BTW - z eksperymentów wynika, że nawet przy 120-130 wyrzucenie na
luz na gazie nie powoduje gaśnięcia.
2. Są kłopoty z uruchamianiem silnika zarówno zimnego jak i rozgrzanego z
W espero zarówno przed jak i bezpośrednio po instalacji gazu palił "od
cyknięcia". Potem trochę się to zmieniło. W nubirze kłopoty są (zwłaszcza na
ciepłym silniku) od momentu instalacji gazu. Mam wrażenie, że po w/w
regulacji trochę się poprawiło, ale to dopiero tydzień, więc nie jestem
pewien ;)
Instalacja Bedini. Jeśli jesteś z miasta default ;) to polecam BrewEl na
Rakowieckiej.
saszka
Lanos i LPG. "Rafał 'Saszka' Smater" napisał(a):
"Włodek" <su@panda.bg.univ.gda.pl wrote in message
1. Silnik gaśnie jeśli w czasie jazdy np. przy dojeżdzaniu do skrzyżowania
[...]
W Lanosie to _nie_ jest normalne. Miałem coś podobnego w Nubirze (ale
instalacja ok. 50kkm przebiegu, przekładana z espero) - po wrzuceniu luzu
(lub wciśnięciu sprzęgła) obroty leciały gwałtownie w dół poniżej 500
obr/min i albo gasł, albo tak sobie pulsował 500-900 obr/min. Pomogła
regeneracja parownika i porządna regulacja.
Jeździłem przez miesiąc lanosem z lovato - _zero_ problemów, podobnie było w
espero. BTW - z eksperymentów wynika, że nawet przy 120-130 wyrzucenie na
luz na gazie nie powoduje gaśnięcia.
2. Są kłopoty z uruchamianiem silnika zarówno zimnego jak i rozgrzanego z
W espero zarówno przed jak i bezpośrednio po instalacji gazu palił "od
cyknięcia". Potem trochę się to zmieniło. W nubirze kłopoty są (zwłaszcza na
ciepłym silniku) od momentu instalacji gazu. Mam wrażenie, że po w/w
regulacji trochę się poprawiło, ale to dopiero tydzień, więc nie jestem
pewien ;)
Instalacja Bedini. Jeśli jesteś z miasta default ;) to polecam BrewEl na
Rakowieckiej.
saszka
A czy to czasem nie jest 1.6 silniczek w tej Nubirce?
Problem z przełączaniem gaz -> benzyna.
hehe ..maiłem dokadniusienenko to samo ...tyle ze nie popuscilem w ASO i
jedzilem jak to sie mowi do usranej smierci ze swoim seicento ...
po jezdzeniu na gazie , i przelaczeniu na benzyne auto zachowywalo sie tak
ze czarpalo , nie jechalo plynnie , głownie na niskich obrotach to bylo
widac ,wina lezy po stronie sondy lambda , jak ci zapna komputer to
odczytaja kod
bledu "integrator sondy lambda = sonda lambda" i okaze sie ze masz za
bogata
mieszanke
Wina lezy w waldiwym emulatorze EOBD II albo czyms co kotrnoluje sonde
lambda na gazie, porpstu podaje zle paramtry , i auto dostaje za bogata
mieszanke , przez co zarzuca ci sonde lambda ...i masz dokałdnie tem
problem
jaki opisales.
U mnie po 1 godzinie grzebania fiat examinerem (komputer fiata) i
wykreceniu obu sond ...wymienili emulator i od tej pory bylo juz dobrze
...choc i tak musieli czyscic sonde.
Btw jaki samochod jaka instalacja ?
Czyli jak dobrze rozumiem zacząć należy od wyczyszczenia sondy? To całkiem
możliwe co mówisz bo niedawno ( po wymianie świec) nie palił na wszystkie
cylindry i możliwe, że sonda jest zapaskudzona. Wiem, że komp od LPG podaje
dobrą mieszankę bo sam widziałem jego odczyty z sondy.
Instalacja Lovato, komp Autronic 700 a samochód to Lanos 1,6
Pzdr
Maciej
ile pali Lanos 1.4 LPG ?. Witam
Pytanie jak w temacie, a scislej : ile gazu (LPG) zuzywa na 100 km lanos
1.4 (przy spokojnej jezdzie, miasto 50% ,trasa 50%)
Moje pytanie wynika z takiego faktu:
1. Moj lanos 1.4 przed zalozeniem instalacji LPG zadowalal sie srednio 6,5 l
/100km benzyny (co daje sredni koszt 100km ok. 22 zl)
2. Przed zalozeniem instalacji zapewniano mnie ze zuzycie gazu wzrasta o ok
10% (maksymalnie 15%) czyli powinno wynosic ok. 7,5 LPG/100 km
3. Rzeczywiscie pierwsze tankowanie (po zainstalowaniu instalacji LPG -
LOVATO) to potwierdzilo - wyliczone zuzycie gazu wynioslo 7,65 LPG/100 km
4. Niestety pozniej juz bylo coraz gorzej - zuzycie gazu systematycznie
wzrastalo do obecnego poziomu 9,5 LPG/100 km (nie wiem czy nie bedzie
jeszcze gorzej !) - zaznaczam ze styl jazdy (spokojny) i trasa (dojazdy do
pracy) nie ulgly zmianie - co w stosunku do zuzycia benzyny daje 46% wzrost
zyzycia !!!!
5. Przy reklamacji duzego zuzycia gazu (instalacje mam 2 miesiace) pan
stwierdzil ze 9,5 litra gazu na 100 km to jest jak najbardziej normalne
zuzycie
A teraz moje refleksje:
1. jezeli koszt 100 km na benzynie byl 22 zl
2. koszt 100 km na gazie (9,5 l /100 km * 1,36 zl) wynosi ok 13 zl
3. Czyli srednio zysk na 100 km wynosi 9 zl (na 1000 km 90 zl)
4. Dochodza dodatkowe koszty przegladow
5. A wiec wychodzi mi ze musze przejechac ok. 26 000 km aby instalacja sie
zwrocila (w moim wypadku jest to 2 letni przebieg)
NO TO TROCHE SIE ZAWIODLEM NA TEJ OSZCZEDNOSCI
Pozdrawiam
Grzes K.
Zawor albo inne cus..... Witam,
Pisze na grupe po raz pierwszy wiec zaczne od przedstawienia sie - mam na
imie Tomasz.
Oczywiscie zwracam sie z pytaniem :)
Mam Lanosa 1,6 DOHC 16V niestety mam niemal pewnosc iz zaczal mi stukac
zawor. Niby na gazie jezdze zachowawczo to znaczy do odpalki i temperaturki
na beznzynie pozniej gaz.
Ale jakos uczylem kobitke jezdzic i po raz pierwszy strzelil mi (jej) gaz w
uklad dolotowy -od tego czasu na benzynie jakos szarpie i brak osiagow a na
gazie niby ok, alejakos wiecej pali, na domiar zlego ewidentnie stuka zawor
lub cos w ukladzie dolotowym (tylko co w nim moze stukac? )
Moja watpliwosc polega na tym iz spotykam sie z przeczacymi sobie
informacjami dot. zaworow - jedni twierdza iz sa "samoregulujace" inni ze
normalnie sie je reguluje - wlasciwie to niezmienia faktu iz informacja ta
jest mi potrzebna jedynie do tego aby nie wyjsc na "frajera" w serwisie i
nie zaplacic okraglej sumki.
A moze macie inne sugestie co do awarii?
Przypomne:
- przebieg (nie krecony) 112 tys gaz zalozony przy 85 po przegladzie Lovato
- klekota jak zawor ale czasami zanika zupelnie bezwyraznej przyczyny
- wiecej okolo 1,5 litra gazu pali
- na benzynie zwlaszcza jak jest zimny pracuje nierowno i szarpie a jak jest
cieply to tez mam wrazenie iz pracuje nierowno a z pewnoscia stracil
dynamike.
Pomozecie ?
Pozdrawiam
Tomasz
Regulacja instalacji LPG w Warszawie cociaz jedna odpowiedz?!.
Czy ktos z szanownych grupowiczow moze podac namiary na zaklad w
Warszawie,
ktory
wyreguluje inst. Lovato i przy okazji gaznik w Samarze?
Z gory wielkie dzieki.
I jeszcze jedno - dobrze zeby byl otwarty do dosyc pozna - tj. 20 - 21ej
Kuba
Nie wiem czy ignorowanie niektorych postow nalezy do netykity tej grupy?
Mam wrazenie ze czesciej udzielane sa odpowiedzi np na pytanie ile pali
Lanos.
Chodzi mi o godny zaufania zaklad, czynny do pozna wieczorem gdzie mozna
dobrze wyregulowac instalacje gazowa Lovato i przy okazji gaznik - ja sam
wole sie do tego nie brac.
Czy wymagam tak wiele? - do 3 razy sztuka - ten post jest ostatni - pozniej
zaczne szukac na wlasna reke.
Pozdrawiam i zycze szybkich odpowiedzi na Wasze posty.
Kuba
Lanos - 2 pytania. Witam.
Mam dwa pytania, a mianowicie:
1)Jak sie sciaga beben w lanosie? (wydaja mi sie ze tak jak w maluchu tzn. po
przez odkrecenie nakretki na lozysko a moze inaczej?)
2)Ostatnio zauwazylem ze kontrolka od rezerwy LPG nie zapala sie.Nawet po
przekreceniu przezroczystego wieczka na butli nie daje rezultatu,nawet bardzo
blisko tej wskazowki z magnesem wrecz nawet dotykajac jej.Wiadomo jak dziala ta
rezerwa na gazie ale jednak ostatnio udalo mi sie tak jakos ustawic ze zapalala
sie na ostatnie 100km.Od jakiegos czasu jednak nie pali sie?Dlaczego?
Zaznacze jeszcze ze jest to instalacja Lovato.
Prosze o odpowiedz.
Lanos - 2 pytania.
demi@poczta.onet.pl wrote:
Witam.
Mam dwa pytania, a mianowicie:
1)Jak sie sciaga beben w lanosie? (wydaja mi sie ze tak jak w maluchu tzn. po
przez odkrecenie nakretki na lozysko a moze inaczej?)
2)Ostatnio zauwazylem ze kontrolka od rezerwy LPG nie zapala sie.Nawet po
przekreceniu przezroczystego wieczka na butli nie daje rezultatu,nawet bardzo
blisko tej wskazowki z magnesem wrecz nawet dotykajac jej.Wiadomo jak dziala ta
rezerwa na gazie ale jednak ostatnio udalo mi sie tak jakos ustawic ze zapalala
sie na ostatnie 100km.Od jakiegos czasu jednak nie pali sie?Dlaczego?
Zaznacze jeszcze ze jest to instalacja Lovato.
Prosze o odpowiedz.
Wszelkie wskazniki od instalacji gazowych (w 2 autach) to sobie juz
dawno odpuscilem i nie bede sie wiecej denerwowal
Lanos - 2 pytania.
demi@poczta.onet.pl wrote:
| Witam.
| Mam dwa pytania, a mianowicie:
| 1)Jak sie sciaga beben w lanosie? (wydaja mi sie ze tak jak w maluchu tzn.
po
| przez odkrecenie nakretki na lozysko a moze inaczej?)
| 2)Ostatnio zauwazylem ze kontrolka od rezerwy LPG nie zapala sie.Nawet po
| przekreceniu przezroczystego wieczka na butli nie daje rezultatu,nawet
bardzo
| blisko tej wskazowki z magnesem wrecz nawet dotykajac jej.Wiadomo jak
dziala ta
| rezerwa na gazie ale jednak ostatnio udalo mi sie tak jakos ustawic ze
zapalala
| sie na ostatnie 100km.Od jakiegos czasu jednak nie pali sie?Dlaczego?
| Zaznacze jeszcze ze jest to instalacja Lovato.
| Prosze o odpowiedz.
Wszelkie wskazniki od instalacji gazowych (w 2 autach) to sobie juz
dawno odpuscilem i nie bede sie wiecej denerwowal
--
POzDro
MarcinJM
To sie nie denerwuj a ja liczylem jednak na inna odpowiedz:)
LANOS + GAZ + EUROIII + LOVATO + CHACK. LANOS + GAZ + EUROIII + LOVATO + CHACK
W Lanosie 1,4 Euro III (dwie sondy Lambda) + instalacja gazowa Lovato.
Może ktoś zna zakład lub wie jak usunąć przyczynę palenia się lampki CHECK.
Lampka pali się cały czas. Na pewno jest to błąd od instalacji gazowej
czyli "zbyt uboga mieszanka". Regulacje gazu nic nie dają.
Stale paląca się lampka występuje chyba tylko w wersji Lanosa z dwoma sondami
Lambda. Może ktoś zna jakiś dobry zakład gazowy który zna się na takich
rzeczach bo jeszcze nikogo takiego nie spotkałem?
Instalcję zakładałem w EKOGAZ Warszawa (generalny dystrybutor Lovato w Polsce)
www.eko-gaz.com.pl .
Ale oni nie potrafią zrobić choć mają autoryzację Daewoo.
Proponowali odcinanie zasilania komputera głównego, wtedy by się błąd kasował
co jakiś czas. Ale to jest chyba głupi pomysł.
Może ktoś zna lepszy pomysł?
Parownik - prosze o szybka odpowiedz..
a co sie dzieje Wogole nie pali ? Jak sie zachowuje Twoj samochod na LPG ?
Samochod Lanos 1.5 16V LPG Bedini.
Parownik przejechane dokaldnie 90 kkm bez zadnej regeneracji(ja 15kkm a
poprzednik mowil, ze nic nie robil, ale kto go tam wie, moze zrobil
regenaracje i nic nie powiedzial - nie wiedzial np.czy rozrzad byl
wymieniany on tylko zawozil samochod do serwisu)
Objawy pojawiaja sie od ok 2 kkm
- kilka razy zgasl na luzie (nie jest to problem z wlotem powietrza) np.
podczas zmany biegu
- czasami trzeba dodac wiecej gazu przy ruszaniu bo gasnie
- ostatnio podczas wyjazdu nad morze tracil przez np. ok 50 km troche mocy a
pozniej wszystko wracalo do normy, i pojawilo sie lekkie szarpniecie przy
puszczeniu gazu i przy ponownym wcisnieciu pedalu gazu
Ze wzg. na przebieg (90 kkm) wydaje mi sie, ze to parownik, ale sie nie
znam. Czy te objawy w jakis sposob potwierdzaja moje podejrzenia ?
Widze, ze stopniowo sie te objawy nasilaja.
to jak zamierza Ci wyregulowac instalacje ???
Mowi, ze nie trzeba po wymianie z kompem, wystarczy ta na reduktorze.
Najwiekszy parownik Landi- Renzo do 350KM kosztuje ok. 330pln brutto. Ceny
reduktorow zaczynaja sie od 200pln. Wymiana to zakrecenie zaworu przy
butli,
odkrecenie przewodow z LPG, odkrecenie przewodow wodnych, wymontowanie
reduktora, wstawienie nowego, przykrecenie przewodow wodnych, przykrecenie
przewodow LPG, regulacja.
Tzn, ze za parownik Stefanelli 300 PLN z wymiana to drogo ? W innym miejscu
chcieli za Lovato 400 PLN z wymiana.
A teraz po kreceniu ta srubka przy reduktorze ustapily wszystkie objawy...
ciekawe na jak dlugo...
ile pali Lanos 1.4 LPG ?.
"Grzegorz Kania" wrote:
Moje pytanie wynika z takiego faktu:
1. Moj lanos 1.4 przed zalozeniem instalacji LPG zadowalal sie srednio 6,5 l
/100km benzyny
Tak mało? Jak to zrobiłeś?
Mi 1,5 spalał w mieście min 10 litrów.
2. Przed zalozeniem instalacji zapewniano mnie ze zuzycie gazu wzrasta o ok
10% (maksymalnie 15%) czyli powinno wynosic ok. 7,5 LPG/100 km
7,5 to miałem jeden jedyny raz na 100% trasie Vmax 100km/h
3. Rzeczywiscie pierwsze tankowanie (po zainstalowaniu instalacji LPG -
LOVATO) to potwierdzilo - wyliczone zuzycie gazu wynioslo 7,65 LPG/100 km
4. Niestety pozniej juz bylo coraz gorzej - zuzycie gazu systematycznie
wzrastalo do obecnego poziomu 9,5 LPG/100 km
Niewiem czy Cie pocieszę.
Mi w mieście min pali 12
A na trasie 9 LPG
(nie wiem czy nie bedzie
jeszcze gorzej !) - zaznaczam ze styl jazdy (spokojny)
No to mój styl do spokojnych nie mogę zaliczyć.
Nazwę go dynamiczny.
5. Przy reklamacji duzego zuzycia gazu (instalacje mam 2 miesiace) pan
stwierdzil ze 9,5 litra gazu na 100 km to jest jak najbardziej normalne
zuzycie
Mi tez tak się wydaje.
A teraz moje refleksje:
1. jezeli koszt 100 km na benzynie byl 22 zl
2. koszt 100 km na gazie (9,5 l /100 km * 1,36 zl) wynosi ok 13 zl
3. Czyli srednio zysk na 100 km wynosi 9 zl (na 1000 km 90 zl)
4. Dochodza dodatkowe koszty przegladow
5. A wiec wychodzi mi ze musze przejechac ok. 26 000 km aby instalacja sie
zwrocila (w moim wypadku jest to 2 letni przebieg)
Nie będę wdawał się w obliczenia, ale mi instalacja zwróciła się po ok 15kkm
NO TO TROCHE SIE ZAWIODLEM NA TEJ OSZCZEDNOSCI
A ja nie.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl