kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[Lanos] błąd 53 lanos czy to cewka impulsatora?. Witam
Jestem nowy na forum więc pozdrawiam wszystkich użytkowników krążowników marki daewoo.
Niedawno bez powodu uzbroił mi się alarm i przestał reagować na pilota więc rozprułem laniego odłączyłem centralkę i pojechałem do domu około 12 km. W domu założyłem centralkę i ustawiłem alarm w tryb rozbrojenia więc jest całkowicie nieaktywny...
Wszystko było by ok gdyby nie następujący problem:
następnego dnia samochód pojechał niecały 1 km i stanął można go znowu odpalić i przejechać podobny dystans i problem się powtarza. Odczytałem kody usterek i jest błąd 53 układ imo. Sprawdziłem imobilajzer na zasadzie reakcji diody i jej reakcji na kluczyk reakcja jest prawidłowa mogę go odpalić na jałowym może pracować tylko podczas jazdy występuje wyżej wymieniony problem...
Moje pytanie czy to może być awaria cewki zapłonowej dodam że zakładałem tą koszmarną obudowę na kolumnie tej feralnej nocy czy mogłem ją uszkodzić? kable są podpinane sprawdziłem a ta cewka domyślam się że jest w tym plastiku na około stacyjki wiec istnieje taka możliwość...
reasumując czy ktoś zna odpowiedz na następujące pytania:
- czy to może być uszkodzona cewka?
- czy po wymianie cewki trzeba programować kluczyk lub imo?
- czy ten plastik jest odejmowalny czy trzeba wykręcać całą stacyjkę z kolumny od tyłu?
Bardzo proszę o odpowiedz bo wiem ze są tu ludzie naprawdę kompetentni.
Pozdrawiam [Lanos] Świecą się kontrolki, nie pali. Witam,
Mam problem z Lanosem. Otóż po kilku próbach odpalenia wysiadł akumulator. Po naładowaniu i włożeniu go z powrotem nadal nie chciał palić. Świeciła się dioda od immo. Poczytałem na dorum, żeby przeczyścić styki w module pod kierownicą. To też zrobiłem i rzeczywiście zgasła ale teraz wogóle się nie zapala. Niestety nie chciał zakręcić. Dodatkowo jest problem z kontrolkami na desce ponieważ po wyjęciu kluczyka po prostu nie gasną. Dodatkowo nie pompuje pompa paliwa, nie słychać jej. Bezpiecznik był spalony to wymieniłem. Wogóle bardzo dużo bezpieczników było walniętych. Wszystko wymienione na dobre. Kody błędów to standardowe 12 i dodatkowo 53 -->> immo. Błąd immo był przedtem ale później po zgaszeniu diody nie zniknął. Czy po odłączeniu klemy kasują się błędy(po nocy)? Czy ktoś może coś poradzić?
Pozdrawiam
AW [lanos] kody błędów 44, 53, 25. Witam wszystkich,
Mam nadzieje że piszę w dobrym dziale Wczoraj postanowiłem zobaczyć jakie kody mi się wyświetlają w moim lanosiku (1,5 16v na lpg) i wyszło mi 44, 53 i 25, może pomożecie mi naprawić te błedy tzn te usterki Jestem zielony w mechanice więc bardzo prosze chłopy napiszcie mi co mam teraz zrobić żeby wszystko było dobrze
kod 44 to - czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274mV
kod 53 - moduł ECM usterka w układzie imobilizera
kod 25 - czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) sygnalizacja zbyt niskiej temperatury - poniżej 38,5 stopni Celsjusza.
Może przy okazji zapytam chodź nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć: a chodzi mi jak się nazywa kawałem przewodu (rurki gumowej) wychodzącego od głównej kopuły silnika po prawej stronie (jest on długości na oko 15-20cm i taki grubszy) chce go wymienić bo mi trochę już pęka. Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi gaz na luzie. zaraz wstawie fotkę, nie wiem czy kody błędów są takie same w nexii i lanosie.ja mam kody w książce napraw od nexii. Jak zwieram styki (spinaczem) to po przekręceniu zapłonu wlącza się wentylator chłodnicy. Nic po tym zabiegu nie powinno się sfajczyc. Poszukaj może jakiś informacji na ten temat na forum Lanosa, wtedy będziesz miał 100%-tową pewnośc.
[ Dodano: 2007-03-04, 14:11 ]
Kody dla ECM typu IEFI-S:
12 - brak usterek
13 - usterka w układzie sondy lambda
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenia przepustnicy (TPS)
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza (MAT)
24 - brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu (VSS)
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego (MAP)
42 - usterka w układzie zapłonowym
44 - zbyt uboga mieszanka
45 - za bogata mieszanka
51 - niesprawność elektronicznego urządzenia sterującego pracą silnika (ECM)
Kody dla ECM typu IEFI-6 tak jak wyżej oraz dodatkowo
32 - niesprawność zaworu EGR
53 - niesprawność immobilizera
to sa dane dla nexii, nie wiem jak jest przy lanosie, a tutaj fotka zlącza
[lanos] immobilizer. Witam.mam lanosa 1.6 16v i mały problem z falującymi obrotami który pokonałem(czasowo) a teraz usterka kod 53 , czy usterka immo moze miec wpływ na obroty.ostatnio zapala sie tez podczas jazdy a po odpaleniu swieci duzo dłuzej niz wczesniej.
Regulamin pkt 1 - stosujemy tagi!! [lanos] Kod usterki 53. Witam juz od jakiegos czasu wlaczala mi sie lampka check pod czas jazy lecz teraz ona sie swieci bez przerwy.Wiec co zrobilem tak jak zawsze radzicie sprawdzilem blad i wyszlo ze to jest vlad nr 53 -Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera.JESLI wiecie co to moze byc to bardzo prosze o pomoc.Aha teraz ta lampka caly czas sie swieci i caly czas chodzi wentylator chlodnicy nawet gdy silnik jest zimny.Mysle ze to moze byc z tym powiazane bo jak wczesniej sie zapalala i gasla to rowniez wiatrak sie zalaczal i wylaczal nawet przy zimnym silniku.WIEC Co ma wspolnego wiatrak chlodnicy z checkiem i bledem w ukladzie immobilaizera?Bardzo prosze Panowie o pomoc.Aha czy silnik spala wiecej paliwa jak nie osiaga przez ten wiatrak wlasciwej temperatury?pozdrawiam sorki moje auto to lanos 1.5 8v
Tak jak kolega wspomniał - TAGI!!! Poczytaj regulamin [Lanos] Kod 53.Problem z zapłonem. WItam. Sprawdziłem w lanku kody błyskowe i wyszło mi kod 53 to by się zgadzało bo mój lanek ma ostatnio problemy z zapłonem. Bez wyraźnego powodu nagle zaczeło go "coś boleć" Nic nie grzebałem nie wiem co się mogło stać?? Co mogę z tym zrobić ? Czy resetowanie kompa coś pomoże [Lanos] Silnik (zimny) odpala i po 2-4 sek nagle gaśnie.. Lanos 1500 (1999 grudzień), tylko na benzynę, pierwszy właściciel, przebieg 69 tys km. Tydzień temu uporałem się z naprawą błędu o kodzie 63, co objawiało się że silnik po nocnym garażowaniu odpalał na 1 i 4 cylindrze, a po kilkunastu przejechanych kilometrach nagle zaskakiwał i pracował wzorowo . Usterka naprawiona po wymianie cewki na nową. Od 2 dni mam następny kłopot. Wczoraj tj 7 maja odpalił, ale na 2 sek i nagle zgasł. Próbowałem co najmniej 10 razy, ale to samo, by kolejnym razem udało się po "przegazowaniu" utrzymać silnik na obrotach. Przejechałem się 2 kilometry i wydawało się że jest OK! a silnik pracował również równo na wolnych obrotach! Odstawiłem więc Lanosa do garażu i dziś jest to samo, a dodatkowo po prawej stronie silnika przez chwilkę usłyszałem pisk jakby paska (naciąg jest właściwy) oraz wyczułem, że przy kręceniu rozrusznikiem w silniku jakby coś się odblokowywało i następowało krótkotrwałe uruchomienie. Powtarzałem kilka razy, ale nie chce pracować ciągle. Świece i przewody nowe. Nie wiem co robić, a samochód jest mi bardzo potrzebny. Proszę życzliwych o pomoc i podpowiedzi.
[ Dodano: 2010-05-08, 10:53 ]
Próbowałem kombinować odpalić, ale teraz już się nie odzywa. Czekam na Wasze podpowiedzi. Wiem, że sobota i po wczorajszej transmisji z walk MME jeszcze chce się "polenić pod kołderką" ale już czas wstawać! i pomagać potrzebującym. [Lanos] pali za drugim razem. Witam.
Mam taka sprawę, a mianowicie to, że dzisiaj mój lanos zaczął palic za drugim razem i pali sie lampka check. Po zczytaniu błedów podaje kod 53. Jak juz zorientowałem się jest to immobilajzer. W związku z tym: czy wystarczy przeczyścic styki na tym urządzeniu i czy wyjmując z niego wtyczki muszę wcześniej wyjąc bezpiecznik ECM? Lub cos takiego, aby pózniej nie mie problemów z immo. [lanos]check. Koledzy mam pytanie wyskoczył mi check odczytałem kod usterki jeden to 53 czyli imobilajzer a drugi to 33 teraz nie wiem czy to "Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP Sygnalizacja zbyt wysokiego ciśnienia - powyżej 95kPa lub Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za wysokie napięcie
znalazłen te 2 opisy ale według mnie coś jest nie tak i teraz nie wiem który jest dobry. [lanos] immobilizer kod53. Panowie mam problem!!!!!!!!! samochód nie chce mi odpalić odczytałem ze to kod 53 co radzicie????? jak moge to obejsc aby odpalic auto i zajechac do mechanika.............. [Lanos] KODY 18 i 53. Witam. Czy ktoś wie gdzie znajduje się ten czujnik? Wyświetla mi się kod 18 i 53 Kupmy samochód. Zasady:
Dorzucamy 50zł (nie można dorzucić więcej niż 50zł...) Gdy zostanie osiągnięta cena... wklejamy zdjęcie z samochodem i zbieramy dalej (nie od nowa)
POST MUSI WYGLĄDAĆ TAK:
DORZUCAM 50zł = XXXzł
ewentualnie przy samochodzie tak:
DORZUCAM 50zł = XXXzł
kupuję (nazwa samochodu)
*KOD OBRAZKA*
W przypadku kiedy 2 osoby napiszą tą samą liczbę zawsze dodajemy 50zł do ostatniego posta, nie przeskakujemy o 100zł lub więcej
Życzę miłej zabawy !
250zł - Trabant
450zł - Fiat 125p
550zł - Fiat 126p
1 250zł - UAZ 452
2 000zł - SsangYong MUSSO
3 000zł - Citroen Xantia
5 000zł - Oldsmobile Silhouette
6 900zł - Citroen Berlingo
7 500zł - Ford Mondeo
10 000zł - Citroen Picasso
12 000zł - Opel Omega
13 000zł - Suzuki Vitara 1.6
15 000zł - Fiat Stilo
15 500zł - Daewoo Lanos SE
16 000zł - Fiat Punto
20 000zł - Toyota Corolla
21 000zł - Honda Accord
22 000zł - Toyota Avensis
25 000zł - Dodge Intrepid
26 500zł - Fiat Grande
31 000zł - VW Sharan
32 000zł - Honda Civic Sport
33 000zł - Peugot 307
35 000zł - Isuzu Trooper 3.0
40 000zł - Ford Mondeo
45 000zł - VW Beetle
46 000zł - Renault Gran Escape
51 000zł - Acura TSX
53 000zł - Mazda RX 8
55 000zł - VW Passat TDI
62 000zł - Hyundai Sonata 09
65 000zł - Nissan Skyline
68 000zł - BMW 320d
69 000zł - BMW 520d
69 900zł - Jeep Liberty
70 000zł - Mitsubishi Pajero
72 000zł - Mitsubishi Lancer
74 000zł - Volvo XC90
75 000zł - Mercedes E320
77 000zł - Kia Sportage V6
77 700zł - Cadillac DTS
80 000zł - Nissan 350Z
81 000zł - Honda Accord V6 Coupe
82 000zł - Nissan Navara
84 000zł - Hummer H3
88 000zł - Acura RDX
90 000zł - Mazda CX 7
91 000zł - Infiniti FX35
95 000zł - Nissan Murano
97 000zł - Mercedes 400E
100 000zł - Porshe Carrera 911 Cabrio
105 000zł - Lexus IS350
109 000zł - Peugot 308CC V8
110 000zł - Porshe Boxter S
115 000zł - Chevrolet Avalanche
117 000zł - Acura RL
119 000zł - Buick Elektra
120 000zł - Lexus GS300
125 000zł - Subaru Lagacy GT
135 000zł - Toyota Supra
140 000zł - Infiniti QX56
150 000zł - Porsche Carrera 911
155 000zł - Mercedes CLS 350
165 000zł - Lincoln Town Car
167 000zł - Lexus GS
170 000zł - Jaguar XF
177 000zł - Plymouth Prowler Cabrio
180 000zł - Chevrolet Camaro V6
200 000zł - Maserati Gransport
250 000zł - Porsche Cayenne 09
270 000zł - Lamborghini Murcielago
300 000zł - Aston Martin DB9 F
400 000zł - Aston Martin DB9
560 000zł - Bentley Continental GT
600 000zł - Lamborghini Gallardo Superleggera
750 000zł - Ferrari F430 F1
905 000zł - Bentley Brooklands
920 000zł - Bentley Continental GTC
955 000zł - Mercedes F400
1 117 000zł - Aston Martin DBS
1 200 000zł - Pagani Zonda F
1 570 000zł - Rolls Royce Phantom kontrolka "check". zapala mi się kontrolka "check
Proponuje zacząć od zczytania błędów , metodą na spinacz .
Jak odczytać kod usterki?
Gdy podczas użytkowania Lanoska zapali nam się kontrolka CHECK na tablicy rozdzielczej możemy sami odczytać kod usterki i sprawdzić go w tabeli zamieszczonej poniżej. Do tej operacji potrzebny będzie tylko kawałeczek drutu, a najlepiej zwykły biurowy spinacz, który "rozciągamy". Bierzemy spinacz i latarkę i idziemy do samochodu. Siadamy sobie na siedzeniu pasażera. Patrząc od frontu na schowek, z lewej strony od spodu, znajduje się złącze diagnostyczne. Oglądamy je sobie oświetlając latarką i widzimy, że ma ono opisane piny, a nas interesują dwa: A i B. I właśnie je mostkujemy spinaczem (innym drucikiem). Teraz wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy w pozycję zapalenia się kontrolek. W tym momencie zacznie pracować wentylator chłodnicy- jest to normalne, więc się tym nie przejmujemy. Teraz najważniejsze- odczytanie kodu usterki. Pierwszym kodem jaki się nam pokaże, będzie kod 12. Po nim pokaże się kod informujący nas o tym co się działo z naszym samochodem.
Jednak odczytanie nie jest takie proste. Każdy kod jest pokazywany trzykrotnie w odstępie 3,2 sekundy. Natomiast przerwa między "składnikami" kodu wynosi 1,2 sekundy. Np. kod 12 wygląda tak: mrugnięcie <1,2s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie. I taka liczba mrugnięć powtarzana jest trzy razy. Po niej następuje wyświetlenie właściwego kodu informującego o danej usterce.
Dla przykładu usterka nr 32: mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <1,2s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie- tak wygląda kod 32, który też oczywiście jest powtarzany trzykrotnie.
http://www.fox2plus.one.pl/kodyd.html
1 Moduł sterowania skrzynią automatyczną (TCM) Niski sygnał
2 Moduł sterowania skrzynią automatyczną (TCM) Wysoki sygnał
3 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
4 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
5 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
6 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
7 Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zwarcie do masy (-) w obwodzie pomiędzy złączem cewki zaworu EGR, a złączem modułu ECM
8 Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zwarcie do zasilania (+) w obwodzie pomiędzy złączem cewki zaworu EGR, a złączem modułu ECM
12 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obotu wału korbowego
13 Sonda lambda Napięcie z sondy lambda w granicach 340-550 mV
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) Sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego dla temperatury powyżej 146 stopni Celsjusza
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) Sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego dla temperatury poniżej -35 stopni Celsjusza
16 Czujnik spalania detonacyjnego Niewłaściwy sygnał z czujnika
17 Wtryskiwacz Zwarcie do masy wtryskiwacza
18 Moduł ECM Błędny sygnał z czujnika spalania detonacyjnego
19 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Niewłaściwy sygnał z czujnika
21 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za niskie napięcie
23 Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt wysokiej temperatury - powyzej 140 stopni Celsjusza
24 Czujnik prędkości samochodu (VSS) Sygnał z czujnika VSS <6 km/h i czujnika MAP <25kPa
25 Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt niskiej temperatury - ponizej -38,5 stopni Celsjusza
27 Czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji (ACP) Zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji >3115 kPa
29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy
32 Przekaźnik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za wysokie napięcie
34 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie napięcie
35 Regulator biegu jałowego (IACV) Oboty silnika przy zamkniętej przepustnicy różnią się od założonych obrotów biegu jałowego o 170 obr/min
41 Styk B modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
42 Styk A modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
45 Czujnik tlenu Bogata mieszanka, napięcie powyżej 865 mV
49 Akumulator Za wysokie napięcie
51 Moduł ECM Niewłaściwie zainstalowana pamięc EPROM
53 Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
55 Moduł ECM Usterka pamięci ECM (EPROM)
61 Zawór pochłaniacza oparów paliwa (CCP) Zwarcie cewki zaworu do masy
62 Zawór pochłaniacza oparów paliwa (CCP) Zwarcie do zasilania
63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy
87 Przekażnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do masy
88 Przekażnik sprężarki klimatyzacji Za wysokie napięcie
93 Moduł ECM Usterka
Źródło informacji:
IKL Internetowy Klub Lanosa
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|