Strona główna
  Lanos jaki zbiornik LPG

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Instalacje Gazowe .. ''... Z informacji, jakie uzyskaliśmy od rzecznika prasowego Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu wynika, że przyczyną zdarzenia mógł być upał. Wzrost temperatury gazu LPG o 1 stopień Celsjusza może spowodować wzrost ciśnienia w zbiorniku nawet o kilka atmosfer. Pamiętajmy więc, by w czasie upałów nie tankować gazu do pełna! Na szczęście, prowadzącej lanosa kobiecie nic się nie stało.''

http://motoryzacja.interi...-grozny,1508817
Regulacja zaworow, jaki koszt i co ile km ?.
Ja bym się przy takim planowanym przebiegu nie zastanawiał tylko montował
Więc ja się nie zastanawiam, już się nawet wstępnie zapisałem na montaż, bo goście mają dużo klientów i trzeba czekać 3 tygodnie. Zastanawiałem się tylko czy cena jest OK, ale jak widzę wcale drogo nie chcą.

Mam jeszcze jedno pytanie, najlepiej do właścicieli sedana z LPG. Jaki zbiornik udało się wcisnąć w miejsce koła zapasowego, i czy nie lepiej dać zwykły zbiornik walcowy ?

Wczoraj jak podjechałem do gazownika, to akurat przyjechał gość po odbiór, więc nie miał czasu na dokładne pomiary, ale tak na szybko ocenił że wejdzie zbiornik toroidalny 42l lub walcowy 65.

Jeśli to prawda, to chyba zdecyduję się na walec, ale 42l w kole miałem w Lanosie który ma przecież mniejsze koła. Więc może jednak wejdzie większy ?
[Lanos] [Lanos]Wskaźnik poziomu paliwa. Jeszcze jeden problem jest ale opiszę to na moim przykładzie w życiu. Nie wiem czemu, ale miałem taką sytuacje. Kiedyś chciałem gdzieś jechać ze znajomym. Przed odpaleniem silnika patrze na wskaźnik paliwa jest blisko zeru a dokładniej miedzy zerowym a następnym. Nie świeciło lampki kontrolnej rezerwy, więc było ok. Potem próbowałem odpalać silnika, zero reakcji. Coś było nie tak. Po kilku próbach nie poskutkowało. Potem jak wlałem paliwo do baku, które musiałem iść na piechotą po paliwo. To silniczek zapalił bez problemu.

Jeśli chodzi o twoje problemy z odpaleniem przy niskim stanie paliwa to być może pompa paliwowa jest zamulona szlamem z dna baku - to możliwe jeśli często wyjeżdżasz paliwo do końca.

kiedyś przytrafiły mi się takie sytuacje jak jeszcze nie miałem LPG. Po wyjeciu pompy okazało się, że dno zbiornika czyściutkie jak łza. Żadnego syfu i szlamu. Pompa podawała ciśnienie książkowe. Po dolaniu kilku litrów paliwa do baku autko odpaliło po kilku sekundach, aż pompa podała paliwo do listwy.
Nie katuj pompy "oparami" a podejżewam, że będziesz jeździł długo i bezproblemowo.

BTW, niedziałająca kontrolka rezerwy to zapewne wina uszkodzonego termistora przy pompie. Mała pierdółka która jest chyba najczęśtszą "mini" usterką w Lanos-ach.
[Dyno Week] Hamujcie się nad morzem - pomiar mocy auta. Tak apropos wagi auta Dziś zważyłem swojego Lanosa... i szczena mi opadała waga pokazała 1220 kg Oczywiście nic nie wypakowywałem z auta - miałem 1/2 baku benzyny i 1/4 zbiornika lpg. Sporo pierdół w schowku, kieszeniach, bagażniku. Podejrzewam, że gdybym wypakował, to pewnie z 30 kg mniej by było Ale i tak swoją drogą taka wartość daje do myślenia... Większe niż fabryczne - 15'' koła, instalacja lpg, rozpórka, w sumie pełne wyposażenie samochodu i do tego zawalony bagażnik... wpływa to wszystko nieźle na masę.
[Lanos] 2002 1.4 białystok LPG MINA. http://otomoto.pl/daewoo-...-C14225506.html
nawet nie wiem od czego zaczać

przód - w opsisie lampy przeciwmgnielna- ale ich nie ma bo zderzak wymieniony i porysowany, podłuznica wgieta

silnik 1.4 zalanu olejem ale został umyty i widac resztki oleju oraz resztki wody stojacej w zakamarkach silnika... uszczelka pod głowica - sa to 2 sprasowane uszczelki lezace jedna na drugiej - nie wiem czy tak powinno byc...

nawet zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzacej został wymyty od wewnatrz - tak ze nawet mucha nie siada

maska - malowana, i wgieta przy mocowaniu (nie chciało sie wyciagac, ) uszkodzenia w miejsach mocowania zawiasów do karoserii.
szyba przednia z 2005 roku słabo wstawiona tak ze uszczelki odchodza...

lewa od kierowcy nie ma znaczka - i jest to zamiennik, reszta szyb 2001 rok.

cały samochód malowany! łacznie ze słupkami, bokami przodem i tyłem,
rdza zostałą pomalowana i to chamsko. na tylnj klapie porobione zacieki z farby

wokoło logo daewoo, listwach i szybach widac stara farbe bo sie malarzowi dokładnie nie chciało okleic samochodu,

na drzwiach sa pecherze pod lakierem...
od kierowcy trzepniety próg, i jak sie otorzy drzwi to widac wgniecenie w progu.

blacha tylnego błotnika i pasa tylnego w bagazniku sa pokrzywione i odchodza od innych blach w miejscu mocowania...


przyszedł wlasciciel komisu i pytam co było z autem i mu pokazuje a on powiedział ze nie wie i musi isc bo jest zajety...
[Lanos] Lanos wpieron pali - temat prozaiczny problem już ni.
Ja na 35litrach LPG robię zawsze minimum 360 km, a w trasie zdarzyło mi się na jednym zbiorniku przejechać 430km.
Jak widzisz spalanie to 8,15 - 9,7 l/100km.
Silnik 1.4 8V

Gdyby mi palił 15l to bym się już dawno pochlastał... kolego ,,twój Lanos zimą chyba stoi w garażu a i nie wie co to miasto sorki ale to nie tylko moje zdanie
[Lanos] pali benzyne!!!. Witam mam pytanko mam lanosa 1.5 8v na LPG i od 2 dni w czasie jazdy na LPG strzela mi w filtr powietrza.jaki moze byc powód ???????

Przewody WN mają przebicie.

[ Dodano: 2010-03-15, 20:58 ]
fajna masz robotę

czy mozliwe ze w trasie raz poraz jakis wtryskiwacz sie załączy ? bo jak nie to ja nic nie rozumiem... czyzby na samo odpalanie tyle szło ? w piątek wlałem z 10litrów beny (mniej wiecej pół karnistra) było prawie 1/4 zbiornika a dzisiaj za chwile wskazówka wskoczy mi na czerwone pole dodam ze zrobilem ze 150km od piątku...

Może masz przeciek , może powrotny do baku przepuszcza gdzieś
[Lanos] Pytania odnośnie instalacji LPG. Witam, zakupiłem przed paroma dniami lanosa 1.5 16V 2000r z instalacją gazową założoną w 2001r. czyli już ma spory kawałek na karku. I tu moje pytania: ponieważ po przełączaniu na gaz silnik palił z benzyny i przełączał się na gaz po przekroczeniu 3 tys. obrotów nawet jeśli jest zimny, czy nie powinno tak być, że przełącza się na gaz po osiągnięciu jakiejś temperatury?, dzisiaj o dziwo po odpaleniu na gazie na zimnym silniku zaczął gasnąć, więc to tak jak by było prawidłowo, dopiero jak się rozgrzał po paru minutach jazdy na benzynie można było przełączyć ręcznie na gaz. Jeszcze jedno pytanie odnośnie przełącznika gaz/benzyna, jest na nim pięć diód (4 zielony i 1 czerwona), które jak się nie mylę powinny wskazywać ilość gazu, ale niestety w ogolę się nie palą, czy to zależy od instalacji, czy może coś jest uszkodzone? Na razie to chyba tyle odnoście LPG. Aha i jeszcze pewnie mam napisać jaka to instalacja gazowa, wiem że nie jest to sekwencja. Może napisze po kolei co ona w sobie ma: Reduktor: EMMAGAS, Elek. Zawór: ZAVOLI, ZAWÓR NAP.: TOMASETTO, Wielozawór: TOMASETTO, Obud. Wielo.: TOMASETTO, Zbiornik: STAKO.[/u]
[Lanos] Elektrozawór w zbiorniku LPG. Mam taki problem , a mianowicie w czasie tankowania bardzo często mi sie zdarza , że nie odbija zawór (wtedy tankuje sie do oporu ąż ledwo kręca sie cyferki i wtedy dystrybutor jest recznie zatrzymany) Mam butle w kole zapasowym o poj 42l. zdarza sie , że po przejechaniu np: 300km zatankuje 38-39l bo zawór nie odbił( pali mi ok.10l/100km .Następnym razem przejadę też 300km i wchodzi np 15l gazu.Pytałem jakiegoś gazownika czy można tak tankowac do oporu.Powiedział, że nic złego się nie stanie bo dystrybutor i tak więcej nie zatankuje niż może wejść do butli. Troche mam obawy i dlatego mam pytanie czy można tak zostawic tą sprawę , czy lepiej coś z tym zrobić. Co może być przyczyną i czy ewentualnie sam mogę to usunąć.Czasami mam takie wrażenie , że zależy to od mocy tankowania dystrybutora( jeśli taki parametr istnieje)Bardzo proszę o poradę.Pozdrawiam serdecznie.
[Lanos] Pojemność butli oraz kontrolka rezerwy. Znalazłem fajny dokument opisujący właściwości fizyko-chemiczne mieszanki lpg: http://www.malopolskie.pl...o-chemiaLPG.pdf
Mozna tam przeczytać:
Cytat: Może się zdarzyć, w przypadku zbyt małej objętości poduszki gazowej, że
gaz w fazie ciekłej wypełni całkowicie wnętrze zbiornika. Od tej chwili wzrost
ciśnienia cieczy przy wzrastającej temperaturze jest znacznie szybszy, niż
wynikałoby to z krzywej parowania.
Przyrost ciśnienia wynosi 0,7 á 0,8 MPa przy wzroście o 1º C.

Ciśnienie robocze w mojej butli to 2000 kPa, minimalne ciśnienie rozerwania butli 6750 kPa. Czyli jeżeli dobrze rozumuje to przy całkowitym wypełnieniu butli wystarczyłaby zmiana temperatury gazu o 6°C aby osiągnąć wartość minimalnego ciśnienia rozerwania butli. Oczywiście do tego potrzeba jeszcze niesprawnego zaworu bezpieczeństwa. Czyli jak widzimy przepis o tankowaniu do max 80% objętości to nie żadne widzi mi się tylko kwestia bezpieczeństwa. Więc raczej nie lekceważyłbym niesprawności zaworu bo może się okazać że w Opolu usłyszymy w tym roku o drugim przypadku rozerwania butli w Daewoo Lanosie.
[Lanos] 1,5 16v jaką instalację założyć ?. popmean18, a zapytam z ciekawości jaka masz pojemność zbiornika LPG, skoro piszesz, że staracza na 200 km Ja mam 40litrów ( realnie oczywiście 80% zapełnienia czyli 32 l ) i robię na lpg teraz w zimie od 330 -350 km.



p.s. z całym szacunkiem, ale do lanosa czerwone valteki - nie chce tego g*na na oczy widzieć...
[Lanos] problemy w zimę.. 2 stycznia kupiłam lanosa 1.4 na LPG(46l), niedługo nim jeżdżę i tylko do szkoły więc zrobiłam niecałe 500km. Wcześniej jeździłam tylko na benzynę.

Problem jest w tym, że pomimo tankowania LPG "do pełna (80%)" wskaźnik wariuje.
Po odpaleniu wskazówka pokazuje mi stan paliwa(staram się mieć zawsze 3/4 baku), po ok. 2km przechodzi na gaz i tu zaczyna się parodia. najpierw jest 0, później się zmienia na 1/2 zbiornika znów wraca na trochę ponad 0, 1/4, znów 1/2, przy 0 na wskaźniku, rezerwa gazu się nie zaczyna świecić.
Początkowo myślałam, że może gaz zmniejsza objętość pod wpływem zimna, bo auto stoi 24h na zewnątrz. Teraz już nie wiem.
[lanos 1,4 + lpg] piana pod korkiem wlewu oleju - pomocy!. Na wstępie chciałbym wszystkich powitać.
Oto mój problem:
Pojawił się u mnie płyn w oleju , wymieniłem więc uszczelkę pod głowica.
Zmieniłem olej.
Niestety wiele to nie dało majonez znowu zaczął się osadzać.
Ubytku z płynu w zbiorniku na razie nie obserwuję , chociaż nie wykluczam że jest bardzo powolny.
Czy możliwym jest ze odparowują jeszcze resztki starego oleju , ( filtr miał dopiero 500 km więc go nie wymieniłem tylko wylałem z niego stary olej)?
Czy wchodzi w grę inna usterka niż pęknięta głowica ?
Czy jest jeszcze jakieś miejsce gdzie płyn może się mieszać z olejem (mnie nic innego nie przychodzi do głowy) ?
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
[Lanos] problem z odpalaniem. Wymieniłem filtr i nic nie pomogło 30.- w plecy. Jest przekaźnik, pompa pompuje po każdym przekręceniu kluczyka. Nigdy nie dopuszczałem do niskiego poziomu paliwa w zbiorniku. Po pprostu któregoś razu przestał zapalać jak się potocznie mówi "na pyk".
Co do regulaminu - czytałem, ale nie nie znalazłem pobobnych przyczyn w opisach

"Lanos 1.4 PB+LPG ciężko zapala zimny i ciepły. Muszę parę razy kręcić by odpalił. Jakby nie dochodziło paliwo. Czasem zapali i zgaśnie po następnej próbie zapali i jest ok, ale gdy daję gazu to się zachowuje jakby ktoś go z tyłu trzymał. Tak jest do momentu gdy złapie wyższe obroty - gdzieś od połowy pedału gazu. Jak dodaje lekko to nie chce iść i lekko szarpie. Jeśli wyłączę silnik i odczekam parę minut jest to samo również na ciepłym silniku (tylko na paliwie - po przejściu na gaz jest dobrze)."

RIPER jak sądzisz czy to coś z krokowcem lub wtryskami?
Krokowy niby pracuje bo go wykręciłem i trzpień się wysuwa i chowa podczas włączania i wyłączania stacyjki. Procedura wolnych obrotów też była przeprowadzona - robiłem to już kiedyś po wymianie aku i było OK.
Wtrysków nigdy nie rozbierałem więc nie wiem jak to się robi.
Jest jeszcze coś takiego jak taki bączek zwany regulatorem ciśnienia, który utrzymuje odpowiednie ciśnienie w układzie paliwowym a nadmiar paliwa odprowadzany jest przewodem do zbiornika - czy może on być uszkodzony, że ma wpływ na takie trudne zapalanie?
Pozdr:

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • myszka-misiu.keep.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos szarpie przy puszczaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos spadek obrotów na gazie
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT