Strona główna
  Lanos jak sprawdzić TPS

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

[lanos] Sprawdzanie TPS. Witam w jaki sposób można sprawdzić czy TPS działa prawidłowo.Bawię się w ustawianie gazu i tam w programie na wolnych obrotach TPS ma napięcie 0.6V a jak dodaję gazu to napięcie wzrasta maksymalnie do 1.9V a powinno przecież być prawie 5V jak sprawdzić czy TPS jest sprawny



Regulamin pkt 1 - stosujemy tagi!!
[Lanos]Odpali i gaśnie. Witam,
Na początek opis problemu:

Gdy odpalam zimny silnik obroty sa na poziomie 1200 obrotow i wraz z rozgrzewaniem silnika spadaja do 900 czyli wszystko gra. Problem pojawia sie jak odpalę silnik już rozgrzany.
Po odpaleniu obroty prawie zawsze spadaja do zera i silnik gasnie. Tak samo jest na benzynie i na gazie. Gdy nie gasnie to trzeba delikatnie ruszac bo w kazdej chwili obroty moga spasc. Czesciej gasnie jak jade na wstecznym (cofam na parkingu). Jak juz rusze problem znika. Nawet po przejechaniu 3 m juz bedzie trzymac 900 obrotow i nie pojawi sie do nastepnego odpalania.

zmienione filtry, swiece, przewody. Samochod mam od 3 miesiecy i od poczatku byl ten problem (jak kupilem to reduktor byl tak ustawiony aby silnik nie gasl - 12l gazu na 100 km w trasie)

Czyszczony krokowy (tzn wykrecony i psikniety WD40 chyba ze inaczej sie go czysci). Widac ze krokowy byl zmieniany bo nie wyglada na stary (jest made in mexico). Co do obrotow to przy ostrzejsej jezdzie na luzie trzyma 1500 obrotow by po pewnym czasie (dlugim) zejsc do 900

Samochod to Lanos 1.6 SX z przebiegiem niby 120k z 1999 roku

check engine w kolko pakazuje kod bledu 12

Ktos wie ktory czujnik trzeba sprawdzic (TPS, temperatury itd) i w jaki sposob sie sprawdza
Pozdrawiam.
[Lanos] Napięcia jakie można zmierzyć pod maską.. Witam,
Wreszcie kupiłem sobie miernik, żeby posprawdzać czy mam jakieś czujniki do wymiany i czy mam prawidłowe napięcia w różnych miejscach...
I tu moja prośba.
Moglibyście wypisać najważniejsze rzeczy, które można sprawdzić (co, gdzie, jak i jakie wartości powinny być?)
Szukając po tematach znalazłem kilka rzeczy (np. TPS) ale fajnie byłoby gdyby było wszystko w jednym miejscu....
Z góry dzięki.
[leganza] check engine - czy to moze byc cos powaznego. Witam Panowie i Panie.

Poczytalem tematy o check engine i jeden z nich mnie troche przestraszyl.
ale od poczatku...

od miesiaca czasami zapala mi sie check engine. niezaleznie od predkosci ani obrotow, nie jest to cykliczne itp. czasami przejade 20km i sie nie zapali a czasami na 1 kilometrze 3 razy. siweci sie max. 20 sekund i gasnie i tak do nastepnego razu. przy czym nie ma falowania obrotow, spadku mocy itd. sprawdzilem czy jest tak tylko na gazie - ale od paliwa takze to nie zalezy. lapmpka zaczela sie tak zachowywacpo dwoch sytuacjach - wymiana oleju i regulacja instalacji gazowej (auto gaslo po zejsciu z wysokich obrotow podczas jazdy - instalka 2 gen - wiec gazownik przestawil mi otwarcie acc na postoju z 60 na 67).

zastanawiam sie nad przyczynami - czy moze ma za wysokie obroty (nie zauwazylem tego) - to przeczytalem w temacie check engine o lanosie.
czy tez jakis czujnik wariuje? - TPS mam wypiety, gdyz wczesniej swiecila sie ciagle,a wypiecie TPS zalatwilo sprawe (to bylo 2 lata temu, wiec prawdoopodobnie nie ma zwiazku, gdyz przez dwa lata problem nie wystepowal).

jeden tematow troszke mnie wystraszyl (napisano ze w marei byl przesuniety pasek rozrzadu i stad swiecenie)

ja nie mam papierka na wymiane rozrzadu ale poprzedni wlasciciel zarzekal sie ze rozrzad byl wymieniony 15k km temu...

moje niesmiale pytanko: co polecacie i co moze byc przyczyna?

w wiekszosci tematow przeczytalem, ze jak poza swieceniem nie wystepuje zaden inny negatywny obraz to olac to, jednak troche sceptycznie do tego podchodze...
[NEXIA] Problemy z paliwem, gaz OK. 21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenie przepustnicy(TPS)

na początek sprawdź wiązkę przewodów idących do TPS, jeżeli będzie ok to zrób pomiar działania TPS, wyniknie pewnie, że trza go wymienić, zrobić reset ECM i będzie jeździł ..


http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=14752 tu masz temat o lanosie ale w nexaju jest niemalże identycznie
[Lanos] 3000 obr/min. po odpaleniu (wolne)obroty rosna od 1500 do 3000.
wymienilem silnik krokowy, ustawiłem długość trzpienia, zresetowałem komputer(swoją drogą że nie chciał odpalać pozniej), dodatkowy efekt to szarpanie na benzynie (czy sonda lambda moze mieszać - bo jak tak to lece wbić szpile i sprawdzić U)

[ Dodano: 2008-02-29, 16:08 ]
wyskakuje błąd 21 - TPS zawysokie napięcie (czujnik był wymieniany)

[ Dodano: 2008-03-01, 07:32 ]
odłączyłem kabel od TPS'a - obroty spadły do jakiś 2000 obr/min i wyrzuciło kod 22 - za niskie napięcie
[Lanos] Obroty spadają do 0 i gaśnie. Witam...
Najpierw chciałem przedstawić krótką historię... Otóż miałem problemy z odpaleniem samochodu. Po wymianie świec (poprzednie miały ok 1-mca i nie wyglądały za dobrze) samochód po ciężkiej próbie zapalił, a przypominam, że wcześniej miałem już problemy z obrotami. Niestety rozrusznik zaczął rzęzić i po prostu rozsypał się. Dzisiaj odbieram auto od mechanika z wymienionym rozr... odpalił ładnie ale po przejechaniu 500m zatrzymałem się na światłach. Po zmianie oczywiście na zielone ruszyłem i czułem ze jest coś nie tak, brak mocy, rzucało samochodem jak na rodeo aż w końcu obroty spadły do 0 i zgasł. i to nie był pierwszy taki przypadek.
Krokowca czyściłem pół roku temu.
W zeszłym roku pojawiał mi się błąd 22 ( za niskie napięcie ) Sprawdziłem TPS'a przelutowałem kabelki check nadal się palil, później była mieszanka, raz był, raz go nie było. Jak na razie żadnego błędu nie pokazuje. Ogólnie samochód chodzi dobrze tylko to że gaśnie jest zastanawiające.
Proszę o wielką pomoc.


Godz. 21:37
Żona właśnie wróciła i powiedziała mi ciekawostkę, mianowicie oznajmiła mi, że auto samo przyspiesza. To możliwe?
[Lanos] kontrolka Check w czasie jazdy. Mówisz o tym pierdzielniku w gumowej rurze za filtrem powietrza?

[ Dodano: 2010-03-03, 07:54 ]
Witam ponownie.
Dziś sprawdziłem błędy w moim Lanosie.
Oto one:22-czujnik położenia przepustnicy(TPS) za niskie napięcie
34-czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) za niskie napięcie.
I co ja biedny dalej mam z tym robić?
Prosze o porade.
Pozdrawiam.
[Lanos] Gdzie znajde czujnik temperatury i jak go wymienić?. Chcę sprawdzić czujnik temperatury i ewentualnie go wymienić.
Silnik po nagrzaniu trochę nierówno pracuje (bardziej czuć jak jest zimno i wilgotno).
Włączenie ogrzewania tylnej szyby zwiększa nierówną pracę silnika - większe drgania w kabinie i na kierownicy. Najlepiej silnik pracuje jak nie ma włączonych świateł, ogrzewania szyby, radia - mały pobór prądu.

Sprawdziłem czujnik TPS, zmieniłem krokowy, dodałem dodatkową masę akumulator-karoseria, EGR działa (brak zmian po odpięciu przewodu). Napięcie na akumulatorze jest ok.

Jak do tego czujnika się zabrać?
Może to coś innego?
[Lanos] Jak sprawdzic map sensor?. Obadałem wszystkie czujniki tps napiecie 0,60v płynnie do 4,5v krokowy sprawny ciśnienie paliwa ok wtryski czyszczone a auto na benzynie raz pali raz nie czasem załapie i gaśnie czasem sie podławi 5-10sek potem ma normalne obroty a zeby go odpalic z benzyny zazwyczaj krece rozrusznikiem 20sekund wciskając gaz i nie i łaskawie zapala lub nie i wtedy musze palić z LPG ręce mi juz opadają pozostał mi tylko do zbadania map sensor jeśli on może powodować takie objawy bo błędów poza sondą lambda (wina gazu) nie mam żadnych dodam też że po zresetowaniu kompa benzyny objawy występuja nadal, pozatym jak zimny na benzynie jak i lpg jest mułowaty strasznie jak sie rozgrzeje na lpg jest ok na benzynie na wolnych obrotach bardzo słaby jest...
[Lanos] kodybłędów. Witam ponownie.
Dziś sprawdziłem kody błędów w moin Lanosie.
oto one:
22-czujnik położenia przepustnicy(TPS) za niskie napięcie
34-czujnik ciśnienia bezwzględnego(MAP) za niskie ciśnienie.
Czy to jest coś poważnego,i co mam z tym dalej robić?
Prosze o poradę.
Pozdrawiam.
[Lanos] Czujnik ciśnienia bezwzglednego MAP + czujnik przepu. Witam.
Od 2 miesięcy użytkuje lanosa 1.6 16v + LPG, niestety od zakupu wyskoczyło (jak to ma w zwyczaju) kilka rzeczy. Z większością sobie poradzę, niestety ostatnio po szybkiej autostradowej jeżdzie odstawiłem auto na parking , a po odpaleniu CHECK ENGINE swieci na całego (tzn. zapala się chwile po odpaleniu auta), silnik zaczął nierówno chodzić, niepłynnie przyspiesza, i swiruja wolne obroty tzn czasami w okolicy 700obr. czasami do 2000obt. na postoju to na LPG, na benyznie po prostu szarpie.

Sprawdziłem kody błędów:
21 Czujnik położenia przepustnicy TPS za wysokie napięcie.
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP za wysokie napięcie.
Proszę o pomoc w zlokalizowaniu w/w elementów i info co sprawdzic ewentualnie co wymienic lub naprawic.
Pozdrawiam
[Lanos] problem z obrotami silnika na benzynie. Witam,

Błagam o pomoc bo już nie daję rady. Chodzi o o wolne obroty na benzynie. Są one niby stabilne, ale jest taki efekt jakby zarzucało silnikiem no i bardzo duże spalanie ok 20l/100. na Lpg jest ok ale spalanie też nie małe ok 14-15l/100. Wymieniłem pompę paliwa, silnik krokowy, regulator cisnienia paliwa, EGR, TPS, oczywiście filtry, kable, świece, wyczyszczona przepustnica. Dzisiaj podpiołęm go do komputera ale ale nie ma żadnych błędów ani usterek. Podejrzewałem że to sonda ale na benzynie bardzo ładnie pracowała, natomiast na gazie była martwa. Gość który go podłączał zasugerował że może to być jakaś usterka instalacji gazowej bo na gazie nie ma żadnego odczytu z sondy tylko komputer pokazuje za bogata mieszanka i należałoby odpiąć wtryski od instalacji Lpg. i tu są moje pytania:

1. Czy sonda powinna pracować na LPG, czy po to jest właśnie emulator sondy.
2. jeśli powinna pracować to dlaczego nie pracuje,
3. jeśli to emulator robi za sondę to czy on wysyła jakieś sygnały i jak go sprawdzić,
4. czy aby odłączyć instalację lpg od wtrysków wystarczy wypiąć emulator
5. czy duże spalanie lpg może być spowodowane zużyciem reduktora ( 5 lat, ok 80000 przebiegu).

uff, na razie tyle chyba że mi się coś przypomni.

Dzięki z góry za wszelkie sugestie i porady.
[Lanos] Zbyt wysokie obroty biegu jałowego. 1. Czy odłączenie akumulatora spowoduję jakieś problemy np z poduszkami powietrznymi i tym podobne? Czy wystarczy ustawić obroty biegu jałowego jak to jest w instrukcji i wystarczy?
Nie powinno być żadnych problemów.
2. Czy Jeśli reset kompa nie pomoże to czy winą może być przepustnicą lub silnik krokowy i czy manual zamieszczony na forum http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=7522 różnić się będzie od mojej naprawy w lanosie 1,6 16V SX z gazem??
Ten manual powinien Ci wystarczyć. Zanim zaczniesz resetować kompa wyczyść silnik krokowy i jego gniazdo i ewentualnie zajrzyj do przepustnicy czy nie jest zasyfiona albo czy ci się nie zacina przy końcu (a właściwie początku). Możesz także sprawdzić TPS. Do tego nie zaszkodzi sczytać błędu ECM zanim go zresetujesz.
[Lanos] Kod usterki 22. Witam raz na jakis czas pokazuje mi sie chceck wiec sprawdziłem spinaczem i wyskakuje kog błedu 22 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za niskie napięcie czy to groźne i jak to naprawic
[lanos] silnik gasnie - wina mrozów. w takim razie sprawdź pomiary podawane przez TPS

Czujnik jest zasilany napięciem stabilizowanym 5V zaś sygnałem wyjściowym z czujnika jest napięcie z zakresu 0,5 do ok. 4,5V.

są 3 przewody:

1 masa
2 zasilanie +5V
3 sygnał wyjściowy Ua

TPS sprawdzasz wpinając miernik miedzy 1 a 3 i bardzo delikatnie obracając przepustnicę obserwujesz czy napięcie jest płynne np. 0,6V > 0,7V > 0,8V > .........
jeśli są znaczne skoki napięć to TPS jest do wymiany.


a więc , piszę w osobnym poście żeby powiadomiło wszystkich zainteresowanych

więc tak wtyczka od czujnika TPS wygląda tak:

Obrazek

wtyczka pozostaje na swoim miejsu wpinamy się w niebieski przewód szpilką (obojętnie) , włączamy zapłon tak żeby czujnik (zwykły rezystor) dostał zasilanie i podłączamy tam "+" miernika a masę bierzemy z akumulatora bądz z pewnego miejca napiecie zależnie od ustawienia śrubki podrzymującej przepustnice powinno wynosić koło ~0,67V , więc gdy mamy już napięcie na wyświetlaczu miernika delikatnie przesuwamy przepustnicę aż do pełnego otwarcia napięcie powinno wzrosnąć bez żadnych skoków szpilek itp.

czyli od tych 0,67V powinno wzrastać liniowo czyli np. jak mamy 1V to nie może nagle skoczyć na 0V albo 0.4V albo 1.8V powinno liniowo czyli im więcej otwieramy przepustnicę tym wyższe napiecie , napięcie jakie powinno być maksymalne prawie równe będzie napięciu jakie jest między stykami "+" i "-" na wtyczce idącej do czujnika którą możemy wypiąć i zmierzyć biegunów "+" i "-" nie pamietam czy nie odwrotnie ale przy mierniku cyfrowym pokaże poprostu napięcie z "-" na początku , aha jeszcze jedno od pewnego stopnia otwarcia już napięcie pozostanie na maksymalnym i dalej już nie będzie rosło

mam nadzieje że opisałem wszystko , jeśli przy włączonym zapłonie napięcie nie będzie wynosiło ~0,67V w przypadku Lanosa 1.5 DOHC może to też oznaczać , że przepustnica za bardzo się domyka i trzeba lekko podkrecić śrubką (moge zrobić jej zdjęcie ale jest widoczna bez problemu

Pozdrawiam

tu masz przytoczone dwie wypowiedzi userów co do sprawdzenia ..

[ Dodano: 2010-01-24, 13:13 ]
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=20771 tu masz wtyczkę TPS ..

aha TPS to inaczej czujnik położenia przepustnicy i jest z tyłu na przepustnicy

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • julkajk.keep.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos szarpie przy puszczaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos spadek obrotów na gazie
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT