Strona główna
  Lanos gałka biegów

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Renault Megane Coupe 1.9 dCi 130 Dynamique. Jeśli chodzi o mnie to ten samochód jest z zewnątrz ładny ale bez przodu i bez tego body kit'u :mryellow:

Druga sprawa to wnętrze...dla mnie porażka :| a ten drążek zmiany biegów z tym "dynksem" pod gałką do wstecznego to jakbym w Aveo albo Lanosie siedział i fotele nie wiem bo nie siedziałem może i wygodne, ale z wyglądu brzydkie.

A co to za "gała" obok karty startowej to zapalniczka :tooth: ??

Ogólnie to mi się zdaje, że przebojem to chyba nie będzie...:|
Przyjaciółka- szukam, bo warto !:). Dot.: Przyjaciółka- szukam, bo warto !:)
  Cytat:
Napisane przez Hipokryzja (Wiadomość 12110355) ha :D to dawaj konkrety :P
w weekend jedzie po Lanosa, mam nadzieje, że nie zapeszę i go kupi :-p
mm.. ale co mozna w sumie kupic do samochodu.. hm.. a moze jakis zapach ładny i bryloczek do nowych kluczy xD albo jakaś wypasiona gałka to biegów :D :D hmm bo na ładne felgi to chyba nie masz tyle w budzecie :D hehe sama nie wiem.
Czy wierzysz w przebieg swojego samochodu?. Od dawna mnie dręczy to pytanie więc o ile admini pozwolą mam ankietowe pytanie. Szczególnie do użytkowników E11 letnich i starszych z 1 z przodu (ale innych również dotyczy to pytanie)
Czy wierzysz w przebieg swojego samochodu?

Genezą tej ankiety jest zakup auta przezmojego kumpla, który szukał młodej 3-4 letniej A6, w koncu wybrał 4latke z przebiegiem 110 Kkm kupioną w polsce, z pełnym serwisem itp, itd. Byłu z mniejszym np 75 ale były też takie które prawoe 200 miały.

Od razu dam głos za siebie nie wierze w moje 185KKm i dodam do tego około 100ki
dla czego:
1. uważam sie za osobe mało jeżdzącą w stosunku do innych tzn nie jeżdze do pracy a sporadycznie do sklepów, samochód pozatym używam na wyjazdy i jakby nie patrzyć wychodzi mi ok 12-15KKm rocznie.
2. matka a potem z matką współuzytkowałem kaszlaka przez pewien czas i auto mimo że zniechęca do jazdy w 14 lat zrobilo 160KKm (auto umierało już ale w koncu nasze są mocniejsze)
3. Patrzę realnie na zużycie rolki: zużyta kierownica, wyslizgana gałka zmiany biegów, synchronizatory skrzyni biegów, przedmuchy ze skrzyni korbowej itp, itd.... (wcześniej miałem R19 z pewnym przebiegiem ok 200 KKm i silnik/skrzynia wyglądały zdrowiej)
4. do polski przyjechała 3 lata temu z przebiegiem 100Kkm (w przebieg 80Kkm w 3 lata zrobiony prez poprzedniego własciciela jestem w stanie uwierzyć) - teoretycznie więc po kiego ktoś zakładał gaz do niej żeby robić 12Kkm rocznie.

Stądmoje wątpliwości

PS chodzi mi o realne dane, jeżeli ktoś ma książkę badań to nie jest żaden dowód bo widziałem jak je sie robi (moja ex dla brata robiła) ale jeżeli ktość sprawdził auto w serwisie i mu potwierdzili obsługę to jest dość duże prawdopodobieństwo prawdziwości przebiegu - acz dodam od siebie że np w firmowym lanosie z moim szefem (bez zgody) jeżdziliśmy po polsce wyjmując 1 bezpiecznik i deska przestawała zliczać kilometry, lecz mysle że to ma miejsce incydentalnie, ew w autach firmowych

PS2 Chętnych bym prosił również o uwagi, ile mają a na ile je liczą?
proszę o pomoc-schemat skrzyni biegów IVECO ML150E25.
  Luca wrote:

> Cos takiego?
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...57fe26817.html

SUPER!!! właśnie o to chodziło :-) DZIĘKI :-)
Â*
> Pod galka skrzyni znajduje sie cos w ksztalcie kolnierza (obracanego,
> z wypustka / jezyczkiem / przelacznikiem - jak zwal, tak zwal), ktorym
> ustawiasz odpowiednio dwa zakresy biegow: L niski (mala skrzynia), H
> wysoki (duza skrzynia).

To jeszcze jedno pytanko mam: te zakresy biegów zmienia się ze sprzęgłem w
pozycji neutralnej,czy może wystarczy samo przekręcenie bez użycia
sprzęgła?
Póki co śmigam Manem w którym jest przebitka w prawo/lewo na skrzyni z małej
na dużą poprzez Â*przepchnięcie drążka.

> R wiadomo - wsteczny, C nie jestem pewien, czy przypadkiem nie chodzi
> o bieg do ruszenia (niekoniecznie z 1. biegu) - musisz dopytac.

Wydaje mi się-a mogę się mylić ;-),że ruszanie np.z 3 jest normalne poprzez
wrzucenie 3 i po sprawie?!

> Oczywiscie wsteczny dostepny z poziomu L.
Z tego co udało mi się ustalić z innym instruktorem to właśnie w tej skrzyni
Iveco wsteczny działa tak jak np. w Renówce/volvo/Lanosie ;-) czyli pod
gałką jest guma,która trzeba palcami chwycić i podciągnąć w górę i
przeskoczyć na wsteczny?Czy to prawda? Â*

> A nie mozesz zdawac na polautomatycznym Allisonie ;-)

Bardzo bym chciał :-) żeby była taka możliwość-niestety do wyboru jest
jeszcze MAN TGL 12.240 ale jest to kwestia szczęścia lub nieszczęścia,który
z nich zostanie mi przydzielony ;-)

Pozdrawiam

Jak dobrze kupić samochód?. To dosyć długa i skomplikowana procedura... Poza tym niektórych czynności nie wykonasz sam, najlepiej pojechać z takim autem na diagnostykę do wprawnego mechanika (tylko wyszukaj takiego najpierw w internecie, niekoniecznie najbliższego, żebyś nie dał się nabrać na to, że handlarz powie ci "no jasne, możemy sprawdzić auto! ma pan jakieś miejsce w których chciałby pan to zrobić? nie? a no to możemy pojechać tutaj to warsztatu XYZ, słyszałem o nich dobre opinie..." bo tam są starzy dobrzy kumple handlarza i nawet jeśli to będzie powypadkowy, popowodziowy wrak z przebiegiem pół miliona to powiedzą ci że samochód-perełka).

Warto mieć miernik grubości lakieru jeśli myślisz o jakimś ciut droższym samochodzie (wiadomo, Lanosa nikt nie będzie klepał po poważnym wypadku bo samo lakierowanie wyjdzie tyle co kosztuje Lanos, ale Lexusa czy inne BMW już mogą).

Ok, przejdźmy do konkretów:
-sprawdź numery seryjne nadwozia, silnika i szyb - VIN i nr silnika powinny się zgadzać z tymi w dowodzie/karcie pojazdu, a nr szyb bocznych powinny być takie same - świadczy to o tym że mają ten sam wiek, bo w ich numerze zawarta jest data produkcji (jeśli się nie zgadzają oznacza to na ogół uderzenie boczne, albo że było włamanie, przy czym jak włamanie to na ogół jedna szyba, jak 2 po jednej stronie się różnią od tych po drugiej = mocno bity), a jeśli umiesz taką datę produkcji odszyfrować to szczegóną uwagę zwróć na przednią i tylną szybę - tylna dyskwalifikuje auto z miejsca, przednia jest mocno podejrzana (oczywiście handlarz będzie się tłumaczył że pewnie jakiś kamień spod TIRa czy coś)
-sprawdź czy odstępy między symetrycznymi częściami pojazdu - np. drzwiami, błotnikami itp są takie same - jeśli nie to znaczy że bity (oprócz zderzaków, bo wystarczy że na parkingu o coś przytrzesz i już może odstawać, pozatym zderzak łatwo wymienić, więc zderzakami się nie sugeruj)
-zwróć uwagę na stan wytarcia wnętrza - kierownicy, gałki zmiany biegów, foteli, podłokietników itp itd (ale uważaj, bo popularne jest wymienianie kierownicy, końcówki lewarka, a na fotele zakładane są pokrowce, więc oceń pod pokrowcami i nie sugeruj się że niewytarta gałka zmiany biegów=mały przebieg)
-czy kontrolki gasną po kolei, tj. każda w trochę innym momencie, czy też wszystkie na 1 raz - powinny tak "chaotycznie"
-dźwięk silnika, kolor spalin - długo by tu pisać, poza tym jeśli nie masz o tym tak jak mówisz pojęcia, to lepiej zabrać kogoś ze sobą kto jeździł już niejednym samochodem i ma ucho na takie rzeczy, najlepiej tatę, wujka czy innego znajomego, poza tym niech ci nie wciskają że diesel może trochę kopcić na czarno - stare diesle bez turbo tak, jak diesel nowej generacji gdy jest rozgrzany wali sadzą z rury to zły znak
-jak otworzysz maskę, to sprawdź czy łączeniach różnych elementów karoserii nie ma spawów które się od siebie różnią - te fabryczne wyglądają inaczej niż te po klepaniu "u pana Mietka"
-ślady korozji itp - jeśli są, najlepiej odpuść sobie ten samochód, szczególnie jeśli planujesz nim jeździć dłużej niż 2-3 lata, korozja może mieć wiele przyczyn o których tu nie będę pisał bo i tak już się rozpisałem bardzo
-w trakcie jazdy wyłącz radio, nawiew żebyś słyszał samochód, sprawdź opony i felgi - nieraz w ogłoszeniach stawiają auto na innych, a opony nierzadko są łyse i się do niczego nie nadają - nie dyskwalifikuje to auta, ale po zakupie musisz dołożyć kolejną kasę (i tak będziesz musiał, jak zawsze w przypadku zakupu używanego)

Bądź czujny jednym słowem Z tych rzeczy które tu wymieniłem każda może mieć kilka przyczyn, z których część dyskwalifikuje samochód, a inne są wynikiem normalnej eksploatacji. Gorzej jeśli występuje kilka z tych rzeczy naraz, np. inna szyba + różnica w spasowaniu karoserii, albo wytarte wnętrze + dziwnie brzmiący silnik, wtedy odpuść sobie ten egzemplarz. Najśmieszniejsze jest to, że nigdy nie będziesz miał pewności co do stanu faktycznego auta - tj. przebiegu, bity czy nie itp (sprzedałem Toyotę po wymianie silnika bo w poprzednim pękł blok - w ASO ją macali na wszystkie strony, a nie zauważyli że silnik inny ) możesz wyeliminować tylko ewidentne trupy.

I pamiętaj - im mocniejszy/o sportowym wizerunku albo droższy samochód (odpowiednio np. Honda Civic albo Mercedes), tym większa szansa na jego zły stan/ewentualną powypadkowość. A pamiętaj, że Fiacik w lepszym stanie pojeździ znacznie lepiej i dłużej niż bity Merol z ogromnym przebiegiem i silnikiem w stanie agonalnym

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • saga.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos szarpie przy puszczaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos spadek obrotów na gazie
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT