Lanos check podczas przyspieszania
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[Lanos] Kontrolka check. Witam. Mam nastepujacy problem z kontrolka check. Podczas jazdy i przyspieszania zapala sie ona przy czym co dziwne nie ma to zadnego wplywu na prace silnika, moc jest normalna obroty tez. Przy utrzmaniu stalej predkosci check gasnie po czym potrafi sie zapalic przy hamowaiu silnikiem. Kontrolka zapala sie zarowno na benzynie jak i LPG. Bylem na komputrze jednak nie wykazal on zadnych bledow. kiedys kontrolka ta zapalala sie rzadko raz na tydzien potem raz na dzien a teraz przy kazdym przyspieszaniu sie zapala.
Dzieje sie tak tylko podczas jazdy - na postoju jak zwiekszam obroty kontrolka nie zapala sie. Czujnk predkosci raczej odrzucam (predkosciomierz dziala normalnie). Najdziwniejsze jest wlasnie to co wspomnialem ze autem czy z zapalona kontrolka czy bez jezdzi sie tak samo nie ma zadnej roznicy w pracy silnika. Czy ktos z was mial podobna sytuacje a moze jakies sugestie ? [Lanos] zapalająca się lampka check. Witam
dziś odkryłem że przy wysokich obrotach zapala się lampka check
na bezynie (od 4000-5000 ).
auto normalnie przyspiesza,normalnie się zachowuje, dodam że od jakiegoś czasu
stracił moc.lecz normalnie się zachowuje oprócz słabszego przyśpieszenia.(190tyś)
jak może być wstępna diagnoza?
Pozdr. [Lanos] Gry auto szarpie przy przyśpieszaniu i utraciło moc. Chciałbym przedstawić tutaj swój problem i drogę do jego rozwiązania. Jeśli miał ktoś podobne problemy i umiał je rozwiązać, piszcie!
1. Wstęp, czyli co było problemem:
Aktor: Lanos 1.6 16V, 1998 r., 134 tys. km, bez instalacji gazowej.
Akt 1: Na niskich obrotach, czyli tak do 3000, auto szarpało mocno przy przyśpieszaniu. Szczególnie mocno było to odczuwalne przy ciepłym silniku. Dodatkowo auto straciło moc - pod niezbyt stromą górkę nie mogłem podjechać. Dodatkowo, przy próbie mocniejszego przyśpieszenia, zapalała się czasami kontrolka "check engine".
2. Rozwinięcie z zakończeniem, czyli jak problem został rozwiązany.
Akt 2: Najpierw podjechałem z autem na komputer. Najpierw nie pokazało się nic, potem, że jest problem z czujnikiem spalania stukowego. Wystarczyło docisnąć wtyczkę czujnika i błąd więcej się nie pokazał na komputerze, natomiast kontrolka i tak czasami się zaświecała.
Wymieniłem świece i kable. Dwukrotnie przeczyściłem przepustnicę. I dalej nic.
Wymieniłem tłumik końcowy... i voila! Jak ręką odjął! Przez ponad półtora roku jeździłem z takim problemem, a okazało się, że winny był tłumik! [Lanos] Zimny nie wchodzi na obroty 1,5 DOHC. Postanowiłem założyć nowy temat, korzystałem z szukajki oraz innych dostępnych narzędzi i forum, wszędzie pojawie się podobny temat lecz nigdzie taki przypadek jak mój.
Lanosek 1,5 16V benz + LPG. Przy odpaleniu na zimnym silniku nie wchodzi na obroty, bez różnicy czy na gazie czy benzynce, ja mu w gaz a on zgas, albo dławi się w granicach 1500 obr. Jak pochodzi sobie około minutki na wolnych obrotach, to już jest ok jeździ i przyspiesza gładko sprawnie i bez szarpania - jak jest ciepły wszystko OK. Komp nie wywala błędów check się nie świeci. Wyczyściłem krokowy i przepustnicę - nie pomogło wolne obroty zaprogramowane - nie pomogło. Przewody i świece są OK, wymienione 1000km temu na NGK. Grzebałem trochę dziś pod machą i natrafiłem na coś takiego
to cięgno spadło z tego swożnia, jak to przymocować ponownie, i co to za ustrojstwo (ten tłoczek z sięgnem, i swożeń z dźwigienką) i do czego służy, czy może to być powodem nie wchodzenia na obroty przy zimnym silniku? P O M O C Y
(TO CZERWONE NA ZDJĘCIACH TO MOJA PLASTIKOWA OSŁONA SILNIKA) [Lanos] Dławienie, szarpanie rozgrzanego silnika przy przyśp. Witam od pewnego czasu mam dziwny objaw w moim Lanosie 1.5 2000r. Silnik po rozgrzaniu, kiedy np. przy redukcji z czwórki na trójkę zaczynam przyspieszać silnik dławi się, czasem strzela i szarpie, jak puszcze pedał gazu objawy ustają, ale przy ponownym przyśpieszaniu jest to samo. Kontrolka Check na desce nie świeci się ani nie błyska, nie zczytywałem jeszcze kodów usterek. Silnik nie ma instalacji gazowej. Świece i przewody są prawie nowe. Co może być przyczyną??? [Lanos] Obroty spadają do 0 i gaśnie. Witam...
Najpierw chciałem przedstawić krótką historię... Otóż miałem problemy z odpaleniem samochodu. Po wymianie świec (poprzednie miały ok 1-mca i nie wyglądały za dobrze) samochód po ciężkiej próbie zapalił, a przypominam, że wcześniej miałem już problemy z obrotami. Niestety rozrusznik zaczął rzęzić i po prostu rozsypał się. Dzisiaj odbieram auto od mechanika z wymienionym rozr... odpalił ładnie ale po przejechaniu 500m zatrzymałem się na światłach. Po zmianie oczywiście na zielone ruszyłem i czułem ze jest coś nie tak, brak mocy, rzucało samochodem jak na rodeo aż w końcu obroty spadły do 0 i zgasł. i to nie był pierwszy taki przypadek.
Krokowca czyściłem pół roku temu.
W zeszłym roku pojawiał mi się błąd 22 ( za niskie napięcie ) Sprawdziłem TPS'a przelutowałem kabelki check nadal się palil, później była mieszanka, raz był, raz go nie było. Jak na razie żadnego błędu nie pokazuje. Ogólnie samochód chodzi dobrze tylko to że gaśnie jest zastanawiające.
Proszę o wielką pomoc.
Godz. 21:37
Żona właśnie wróciła i powiedziała mi ciekawostkę, mianowicie oznajmiła mi, że auto samo przyspiesza. To możliwe? [Lanos] kontrolka Check w czasie jazdy. Witam.
Kolejny problem z moim Lanosem. Wygląda to tak:rano odpalam go,auto wskakuje na obroty ok.2500-3000,chcę ruszyć-muli,szarpie..nie ma ochoty do jazdy.Pochodzi chwilę obroty spadają do ok.900 i jest dobrze. Jedzie pięknie,normalnie przyspiesza...Co jakiś czas zapala się Check i auto znowu zaczyna mulic. Check gaśnie,pracuje normalnie. Sprawdzałem błędy-wyświetla 12,czyli standard. Dzieje się to zarówno na Pb jaki i na LPG.
Pozdrawiam. [Lanos] slabo reaguje na wciskanie gazu. witam mam maly problem otoz moj lani 1.5 16 v gaz niearaguje tak jak powinien gdy wciskam gaz do dechy i chce przyspieszyc to bardzo wolno przyspiesza a przeciez ma on niby 100 koni dzieje sie tak na gazie na benzynie to samo kable siwece wymieniane przepustnica czyszczona niewiem co robic prosze o pomoc check sie niezapala mechanicy mowia ze wszytsko jest ok ale niejst tak kiedys niebylo [Lanos] 1.6 16v dohc nie pali na 3cim garze.. Witam wszytskich bardzo serdecznie!
Otóż po przekopania większości wątków o zepsutych silnikach tudzież niepalących garach muszę zwrócić się z prośbą o pomoc:
Mój Lanos (1.6 16v DOHC ,tylko Pb95) nie pali na 3cim cylindrze od lewej strony.
Sprawdzane były:
1. wtryskiwacze - sprawne, przepuszczają paliwko (zawsze tylko 3 gar nie palił)
2. kable na świecach wydają się być w porządku, wszystkie świece kopią aż ręka cierpnie
Obserwacje: dźwięk jak przy dieslu, mocne drgania i wibracje silnika, brak stukotów w silniku, kontrolka CHECK NIE zapala się w trakcie pracy silnika, wydech pyrkocze, słabe przyśpieszenia.
UWAGA: świeca na 3cim garze jest sucha.
Nie mam zielonego pojęcia co jest przyczyną. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Jędrzej! [Lanos] Czujnik ciśnienia bezwzglednego MAP + czujnik przepu. Witam.
Od 2 miesięcy użytkuje lanosa 1.6 16v + LPG, niestety od zakupu wyskoczyło (jak to ma w zwyczaju) kilka rzeczy. Z większością sobie poradzę, niestety ostatnio po szybkiej autostradowej jeżdzie odstawiłem auto na parking , a po odpaleniu CHECK ENGINE swieci na całego (tzn. zapala się chwile po odpaleniu auta), silnik zaczął nierówno chodzić, niepłynnie przyspiesza, i swiruja wolne obroty tzn czasami w okolicy 700obr. czasami do 2000obt. na postoju to na LPG, na benyznie po prostu szarpie.
Sprawdziłem kody błędów:
21 Czujnik położenia przepustnicy TPS za wysokie napięcie.
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP za wysokie napięcie.
Proszę o pomoc w zlokalizowaniu w/w elementów i info co sprawdzic ewentualnie co wymienic lub naprawic.
Pozdrawiam [Lanos]Wsakżnik paliwa i obroty. Szukałem w szukajce, ale nie mogę znaleźć informacji na temat wskaźnika paliwa. Czy po wyłączeniu zapłonu wskazówka ma opaść na sam dół czy zostaje w tym miejscu w którym była przy włączonym zapłonie? (u mnie tak jest).
To normalne w Lanosach, że wskaźnik paliwa po wyłączeniu zapłonu nie opada i pokazuje dalej stan paliwa.
A druga sprawa to mam problemy z zapalaniem zimnego silnika, auto pali za pierwszym razem, ale zapali obroty ok. 2000 i jak tylko spadną to gaśnie, muszę go przytrzymać na gazie, żeby troche się zagrzał. Mam LPG i jak przełącze na gaz to obroty juz są stabilne. Może być to wina sondy lambda? Check się nie pali. Silnik 1,6 16V.
Ok, a jeżeli jeździsz na benzynie, to szarpie, obroty falują, czujesz "dziury w mocy" przy przyspieszaniu?
Najprostszą metodą na początek może być zresetowanie komputera (ECM). W tym wątku opisałem jak to zrobić. [Lanos] kontrolka check a prędkość jazdy. U mnie występuje podobny problem :
- jadąc na "4"ce z ostro wciśniętym pedałem gazu po kilku set metrach zapala się CHECK - prędkość około 90 km
- przerzucam wtedy na "5"tke i CHECK gaśnie
- znowu przejadę kilka set metrów wciskając (raczej dosyć mocno) pedał gazu i...... znowu lanos pięknym napisem CHECK informuje mnie że jest coś nie tak - prędkość około 120 km
- zwalniam do około 100 i CHECK gaśnie
- przyspieszam.... i wszystko zaczyna się od nowa.
- silnik po zaświeceniu kontrolki pracuje bez słyszalnych i odczuwalnych zmian.
- obrotomierza brak
- sprawdziłem błąd - komunikat 44 jak wiadomo Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
Cała ta sprawa zaczęła się przedwczoraj
Co może być przyczyną tego stanu i czy trzeba to szybko naprawić (ewentualnie jakie mogą być konsekwencję zlekceważenia tego) [Lanos] check engine i dławienie. Witam,
Niestety przygodę z forum zaczynam od problemu. Widzę, że pojawiają się tu problemy z kontrolką Check Engine, ale jakoś nie znajduję moich symptomów.
Otóż zdarza się mojemu Lanosowi, że:
1. w czasie jazdy zapala się Check Engine. Czasami samo zgaśnie, czasami trzeba wyłączyć silnik.
2. Drugim objawem jest dławienie się silnika. Przykładowo jadę 110km/h, po czym nagle zaczyna mi autem szarpać - jakby raz chciał przyspieszyć, a raz zwolnić.
3. W czasie przyśpieszania (np. wyprzedzanie) auto traci moc. Niezależnie od tego jakbym nie nacisnął gazu, obroty trzymają się na 2500 i ani trochę nie drgną. Z reguły muszę zwolnić, zmienić bieg, wrócić na poprzedni i wtedy mu się lepiej rozpędza.
Objawy występują totalnie przypadkowo albo łącznie (lampka + dławienie, samo dławianie, sama lampka). Nie ma żadnej reguły czy jadę 5km czy 50km, czy 50km/h czy 120km/h - totalna loteria.
Musze zaznaczyć, że jestem totalnie zielony w sprawach motoryzacji. Mechanik stwierdził, że Lanos na komputerze pokazuje różne dziwne rzeczy, które nie mają związku z moimi objawami (nie są do sprawdzenia - gościu może sprawdzać auto 3 dni i nic). Wywaliłem na naprawę (jakieś tam czyszczenie) 200zł, auto jeździło dobrze przez tydzień i znowu klapa.
Moje pytanie - czy ktoś spotkał się z czymś takim, wie czego szukać. Względnie może polecić dobrego elektryka w okolicach: Świętochłowice, Chorzów, Katowice. Nie chcę płacić kolejnych setek w ciemno, a szykuje mi się dłuższy wyjazd do Chorwacji i trochę się boję zamęczyć autko.
Proszę o odpowiedzi jak dla totalnego laika, względnie nakierowanie na jakieś posty, które mogą mi łopatologicznie przynajmniej namierzyć problem, żebym wiedział za co tak naprawdę płacić.. [Lanos] Lanos BRAK MOCY - słabo przyspiesza.... Szanowny kolega Riper prosił kiedyś o wrzucenie foty czujnika >> spalania stukowego << w silniku Lanos 1.4 Czujnik na fotce ponieżej
Będąc pod samochodem postanowiłem wykonać test.
>>> Wypięcie wtyczki czujnika znajdujacego sie obok czujnika wału korbowego. <<<
jak wyczytałem jest to czujnik temperatury silnika podajacy info do ECU.
Jazda próbna >> na 1, 2, 3 biegu samochod przyspieszał słabo (jak zawsze zreszta od paru dobrych dni - znow dpadała go niemoc )
Na 4, 5, biegi zero mocy.. poprostu mulenie na maxa.
Wykonałem odczyt błędow met. spinaczowa. NIC nie wykazało.
Jechalem dalej samochod jechał lepiej na 4 i 5 biegu pomimo nadal wypieje wtyczki czujnika
Ponizej fotka wypietego czujnika.
Tak sie zastanawiam. Skoro tak wazny czujnik podaje temp do silnika i nie zapala sie CHECK to o co tu chodzi.
W silniku sa z tego co wyczytałem 3 czujniki temp.
1) pod cewka - dwupinowy - jego wypiecie spowodowało >> załączenie sie check-a i włączenie wentylatora... oraz wywalenie błedy chyab 15 jak dobrze pamietam
2) przy pierwszym cylindrze >> jedno pinowy << ale nie pamietam gdzie on kieruje swoje informacje
3) kolo kola pasowego >> jedno pinowy << podaje info do ecu
Mysle tez zeby odme puscic na ziemie, a wlot zaślepic. Przy dodawaniu gazu na otwartym korku wlewu oleju nie dmucha ciepłym powietrzem ( jak sadze jest to spowodowane tym ze silnik wytwarza podcisnienie i zaciaga te przegrzane powietrze ) Na wolnych obrotach czuc strumien gazu ale nie jest to mocne.
Szczelnosc dolotu. Wszysty pisza ze wazne jest aby dolot byl szczelny. Zgadzam sie z tym ale na odcinku za przepustnica.... przed przepustnica podpieta jest odma i ona podaje rozne ilosci gazow. wiec liczy sie szczelnosc na kolektorze dolotowym.
Zapraszam do dyskusji :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|