kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[Lanos] lanos kod usterki 5,3,45. opornica jest cała byłem na komputerowej kontroli komputera w lanosie i wykazało tylko problem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego. wskazywał na -40stopni na rozgrzanym aucie. czy ma to coś wspólnego z tym błędem 45? jak sprawdzić co wywołuje błąd 45 i jak go usunąć? dodam że jakieś pół roku temu wymieniałem ten czujnik który teraz pokazuje błędną temperaturę. help!!!! [Lanos] Regulacja LPG. Witam.
Pytanie i prośba do znawców tematu. (Łódź)
Znajdzie się pomocna dłoń wsprawie regulacji gazu? Dzisiaj próbowałem ustawić centralkę i mieszankę, ale poległem. Troszkę namieszałem. Komputer poakzuje mi błąd:
13. Sonda lambda Napięcie z sondy lambda w granicach 340-550 mV
44. Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
Centralka Bingo S , Reduktor Tomasetto. Mam oprogramowanie i przewód.
Błagam o pomoc, jutro wieczorem jadę w Beskidy, a nie chcę zajechać silnika, poza tym jest strasznie słaby.
Nie ukrywam, że zależy mi na tym, by ktoś się tym zajął osobiście, oczywiście odpłatnie.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-06-26, 22:20 ]
Może chociaż jakieś porady jak ustawić w programie żebym pojechał na wakacje jakoś.
[ Dodano: 2010-06-27, 17:45 ]
No cóż. Chyba się nie doczekam pomocy. Ale za to obejrzałem dużo reklam.
Pozdrowionka. [lanos] błąd 45. Koledzy kupiłem lanosa 1.5 16v z instalacją gazową. Mam problem z obrotami, a mianowicie utrzymują sie na poziomie 1800 obrotów. Wymieniłem silniczek krokowy od gazu i przez jeden dzień było dobrze. obroty w granicach 900 , ale dzisiaj znowu się ustawiły na 1800. Spróbowałem szczytać kody z check i wyszło mi 12 oraz 45. czytałem że 12 to normalny objaw, ale nurtuje mnie to 45. Co oznacza zbyt bogata mieszanka? Poradzcie coś. [Lanos] błąd 13 i 45. Odczytałem błędy jaki pojawiały się w moim aucie:
13 Sonda lambda Napięcie z sondy lambda w granicach 340-550 mV
45 Czujnik tlenu Bogata mieszanka, napięcie powyżej 865 mV
Teraz mam pytanie co z tym fantem.Mam wymienic ta sonde i czujnik czy da sie cos z tym zrobic?? [lanos] Błąd nr 17 - Wtryskiwacz Zwarcie do masy wtryskiwacz. Błąd nr 17 – Wtryskiwacz Zwarcie do masy wtryskiwacza
Temat trochę związany z gazem, ale dałem tutaj.
Opis:
Przy jeździe na benzynie silnik pracował nierówno (jak na 3 cylindry), bez żadnych błędów.
Okazało się że emulator wtryskiwaczy Lecho E4 jest zepsuty. W stanie wyłączonym (czyli gdy pracuje na benzynie) na wyjściu na jeden z wtrysków oprór wynosił 107 ohm (na pozostałych 14 ohm).
Wymieniłem na emulator A-Max, przy okazji polutowałem zaciski kabli na wiązce elektrycznej wtrysków, tej od benzyny (oryginalnie są zaciskanie nie lutowane).
Pomogło, ale. Po miesiącu czasu silnik na benzynie zaczął pracować jeszcze gorzej i dodatkowo wyskakuje błąd 17.
Emulator jest ok. przy czym w stanie wyłączonym czyli na pracy na benzynie jego opór to 3 ohm (stary miał 14 ohm).
Po wypięciu wiązki kabli od emulatora, i podpięciu tylko benzyny jest tak samo, silnik pracuje nierówno i pojawia się błąd 17.
Mierzyłem opór wtryskiwaczy wszystkie około 14 ohm.
Sprawdzałem wiązkę elektryczną wtrysków od benzyny (ta wypinaną w komorze silnika) i wiązkę od emulatora wtrysków, Mój miernik nie wykazał żadnego zwarcia?? Czyżby zwarcie gdzieś w wiązce głównej?
Stawiam na jakieś zwarcie w wiązce od układu wtrysków benzyny, tylko gdzie i skąd nagle się to pojawiło?.
Mam pytanie czy inny opór nowego emulatora jest prawidłowy?
I czy ktoś miał podobny problem?
[ Dodano: 2009-07-24, 00:45 ]
Problem jak zwykle rozwiązany.
Tylko nie rozumiem jak to się stało.
Połączenia wiązki elektrycznej wtrysków te od benzyny i od emulatora znam na pamięć, gazowe wyeliminowałem. Te oryginalne od benzyny sprawdzałem przez dwa dni i to po kilka razy. Żądnego zwarcia czy przerwy nie wykryłem.
Okazało się że coś nie grało we wtyczce i to tej którą badałem razem z wiązką i nic nie wykryłem.
Teraz nie mam wtyczki wychodzącej z wiązki głównej, wtyczkę wyciąłem, przewody zlutowałem.
Nie rozumiem jak nagle ni z tego ni z owego zapalił się błąd 17 i winna była wtyczka, której nikt nie ruszał. Stało się to na stacji benzynowej po zatankowaniu paliwa…..
Może coś jest powodem, a ja wyeliminowałem skutek a nie przyczynę.
Ponawiam też prośbę o poradę czy przejmować się tym, że stary emulator wtrysków dawał opór 101 ohm dla każdego z wtrysków, a nowy daje:
Dla 1 wtrysku: 115,6 ohm
Dla 2 wtrysku: 119,6 ohm
Dla 3 wtrysku: 116,6 ohm
Dla 4 wtrysku: 120,8 ohm
PS. Wczorajsze pomiary dawały jakiś obraz, ale odczyty nie były idealne, ponieważ w mierniku miałem wyczerpaną baterię. [Lanos] Znowu wolne obroty!!!. Witam wszystkich.
Mam znów problem z obrotami w moim lanosie.
Po naprawieniu (lutowaniu) przewodów czujnika położenia przepustnicy i wymianie dolotu + uszczelki pod deklem zaworów, znikneły błedy które sie pojawiały czyli 21 i 33.
Pozostał niestety problem z wolnymi obrotami a mianowicie:
1. Rano na zimnym silniku auto odpala idealnie (od pierwszego kopa) obroty 800 silnik chodzi idealnie! Przełącza się na gaz przy 2500obr/min i ogólnie wszystko cacy!
2. Auto stygnie, ponowne odpalenie na benzynie (zimny silnik) auto odpala, wchodzi na ok.1500 obr/min po czym auto gasnie lub sie krztusi i ledwo reaguje na pedał gazu, jesli przedeptam gazem krytyczny moment, obroty stabilizuja sie na ok 800 obr/min, silnik niestety nie chodzi idealnie (turbulencje), przełączenie na gaz nastepuje przy ok 4000obr min.
Instalacja LPG którą mam to produkt ELPIGAZ-u czyli TOMASETTO + komp i emulator DAB (chyba dobrze pisze, tak sa opisane) gaz odpięty od elektroniki w celu zdiagnozowania objawów.
Auto na gazie chodzi dobrze!!!
Co do odpalania potrafi cały dzień palic dobrze, lub w kratke! Po ogrzaniu silnika problem jest nadal choc mniejszy.
Jak wspominałem przelutowałem wtyczke z czujnika podcisnienia, wymieniłem kable WN bosch, swiece ngk, wyczyszczony krokowiec, wymienione gumy na dolocie + odmy, uszczelka pod deklem zaworów.
Dodam że 2 razy wyswietliło mi błąd 45 szyli sonda lambda, ale po resecie kompa, brak błędów a silnik odpala raz dobrze raz żle.
Prosze o pomoc co można jeszcze sprawdzic?
Dla tych którzy jeszcze nie wiedzą wiekszość warsztatów to zdziercy i nieuki!!!!!
Jeśli ktoś może polecic dobry warsztat w okolicach Katowic, z góry dziękuje!
Pozdrawiam i dzieki za pomoc! [Lanos] Kod diagnostyczny nr 45. Może mi ktoś powiedzieć co można zrobić jak pojawia mi się błąd numer 45 czyli : Czujnik tlenu - bogata mieszanka. Dodam że pojawia się jak jeżdżę na gazie. Na benzynie nie zauważyłem czegoś takiego. [Lanos] czujnik spalania stukowego. Witam. Jestem tu nowy więc wybaczcie błędy i niedociągnięcia. Niedawno kupiłem lanosa 1.4 (bez gazu, tylko benzyna) . Szukam pomocy bo mam problem z zapalającą się kontrolką „check” (silnik słabnie i głośniej pracuje). W warsztacie odczytali błąd i okazało się że to czujnik spalania detonacyjnego i został on wymieniony a błąd skasowany. Niestety pomogło to na kilka godzin, po czym problem znowu powrócił. Następnie dowiedziałem się że przyczyną spalania stukowego mogą być kable WN i świece. Wymieniłem kable na nowe (ST-45 LANOS OHC – tak napisane jest na fakturze z warsztatu), nowe świece to NGK-2. Wszystko wyglądało, że problem został rozwiązany, auto normalnie jeździło, kontrolka się nie zapalała. Niestety sielanka trwała tydzień po czym problem wrócił choć w trochę innej postaci check zapalał się czasem, jeden czasem dwa trzy dni auto jeździło normalnie, a w kolejnym dniu kontrolka się zapalała, auto słabło. Za każdym razem komputer wyświetlał problem z czujnikiem spalania stukowego. Czasem pomagało na chwilę „pogmeranie” przy kablach WN – to znaczy poodciskanie kabli przy cewce , jak również pomagało na chwilę odłączenie i ponowne podłączenie kabli zasilających cewkę. Niestety teraz to już nie pomaga. Zauważyłem natomiast, że jak przejechałem trochę dalszą trasę ( bo na co dzień jeżdżę tylko po miesicie parę kilometrów) i z powodu że kontrolka się cały czas świeciła to cisnąłem gaz do „dechy”, to na następny dzień auto jeździło idealnie ale tylko jeden dzień. Następna moja obserwacja to jak „przygazuję” tak porządnie na postoju wyłączę silnik i po pewnym czasie gdzieś jadę to auto jedzie idealnie , ale na następny dzień problem powraca . Jeszcze jedna uwaga – auto odpala idealnie, wolne obroty są w porządku, nie zauważyłem nadmiernego spalania, po odpaleniu kontrolka „check” gaśnie i gdy powoli wyjeżdżam z parkingu wszystko jest w porządku, dopiero jak wyjeżdżam na drogę i przyspieszam to kontrolka się zapala i auto słabnie. Jeszcze jedno może ważne – jak lekko dodaję gazu to czuć, że jedzie problem słabnięcia zaczyn się dopiero po mocniejszym dociśnięciu gazu. Dużo się spisałam, ale chciałem jak najdokładniej opisać objawy. Próbowałem przeszukiwać forum ale nie znalazłem takiego problemu. Chce jeszcze dodać, że oprócz czujnika spalania detonacyjnego, kabli i świec to wymieniłem olej, rozrząd, filtr powietrza i filtr paliwa. Nie wiem co jeszcze można wymienić, jak również do jakiego mechanika się udać czy do elektryka czy do kogoś od silników.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|