Strona główna
  Lanos 4000 obrotów

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

[Lanos] Ocena pomiaru sondy lambda (filmik). Panowie naczytalem sie o pomiarach napiecia sondy lambda . Niektorzy pisza , ze sie nie da zdiagnozować zwyklym miernikiem inni , ze wyniki sa miarodajne . Wyczytalem , ze zakres powinien zmieniac sie od 0,2 V do 0,7 gdzie indziej, ze 0,9V. Jak to wlasciwie jest?

Postanowilem sprobowac zmierzyc te napiecie na sondzie. Rozgrzalem silnik , wskazowka temp. płynu w kabinie delikatnie ponizej srodka. Coz tysiace slow nie zastapia obrazu, nagralem wiec wskazania miernika. W wiekszosci czasu silnik pracowal na obrotach jalowych , w momencie gdy ciagne linke przepustnicy jest to slyszalne . Max. obroty około 4000 .
Prosiłbym życzliwych o interpretacje pomiarow.
link: filmik

Po sciagnieciu trzeba dodac rozszerzenie .3gp lub .avi . Powinno zadziałać.

EDIT: Film na youtube

Pozdrawiam
[Lanos] Gorący przewód (+). Witam
Ostatnio w czasie jazdy moim lanim 1.6 16v przytrafił mi się dziwny przypadek, mianowicie jechałem z predkością 165 km/h i po wyrzuceniu biegu na luz zgasł mi silnik i poczułem dziwny zapach w aucie. Zacząłem kręcić 1,2,3...razy i nic, a nawet zauważyłem, że rozrusznik ledwo kręci. Po zatrzymaniu się na poboczu i otwarciu maski poczułem zapach palonej gumy. Zacząłem grzebać pod maską i dotykając przewodu (+) przy akumulatorze sparzyłem się o niego, był tak gorący,że się po prostu topił. Następnego dnia zmierzyłem napięcie na akumulatorze, przy niskich obrotach - ok 1000/min napięcie wynosiło 12,65 v, natomiast przy 4000-5000/min napięcie wynosiło 13,95 v. proszę o pomoc co jest grane, czy grozi mi pożar w aucie przy wyższych prędkościach?

[ Komentarz dodany przez: koenig: 2008-09-27, 08:13 ]
Proszę stosować tagi!!! (poprawiłem)
[Lanos] zapalająca się lampka check. Witam
dziś odkryłem że przy wysokich obrotach zapala się lampka check
na bezynie (od 4000-5000 ).
auto normalnie przyspiesza,normalnie się zachowuje, dodam że od jakiegoś czasu
stracił moc.lecz normalnie się zachowuje oprócz słabszego przyśpieszenia.(190tyś)
jak może być wstępna diagnoza?
Pozdr.
[Lanos] Odcięcie zapłonu. Ja wiem po sobie. Lanos przy ok 3400 osiągam max moment obrotowy i wtedy pali najmniej. Jak mojego kręciłem ponad 4000 obrotów palił ok 7 litrów. Jak go oszczędzałem od 8 - 9 więc różnica jest. Mówię o trasie. Bo w mieście to tragedia. Nie ma go jak kręcić bo zaraz jakieś swiatła czy coś.
[lanos] gaśnie zaraz po przełączeniu na gaz. Witam wszystkich mam problem z gaśnięciem silnika zaraz przy przełączeniu na gaz dzieje sie tak tylko rano czy po długim postoju , wsiadam rano do samochodu odpalam chodzi na bęzynie jadę jakieś 2km silnik sie zagrzeje po 2000 słychć przełączenie iii obroty spadają do 0 gaśnie odpalam znowu przegazowanie i juz jest dobrze , każde następne odpalenie wciągu dnia jest jak najbardziej prawidłowe . Następnego ranka jest tak samo gaśnie . Problem ten wystąpił po ochłodzeniu wcześniej tego nie było.Instalacja jest nowa II generacji ma przejechane 4000 jest na gwarancji . Byłem dzisaj u gazownika ale po oczach było poznac ze nie bardzo wie co by tu zrobic , tak czy owak jestem umówiony na drugi tydzień na anaprawę gwarancyjną , może ktoś miał podobny problem jestem ciekaw czym to jest spowodowane.
[Lanos] Proble z włączaniem LPG. Witam wszystkich,
juz od jakiegos czasu mam problem z silnikiem i LPG 1.6 16V.
LPG powinna włączać sie przy 2500obr. bez limitu temp. niestety od jakiegoś czasu włącza się kiedy sie jej podoba 1500obr/ 2500/ 4000 albo nie włącza się wcale.
Pytanie? Z którego czujnika centralka instalacji bierze dane o obrotach?
Instalacja jest w tej chwili na śrubę, natomiast cyrki jakie robi pojawiły się po problemach z czujnikiem TPS i MAP.
W tej chwili kable z TPS polutowane, podcisnienie porobione, świece NGK, kable BOSCH.
od tygodnia wiecej pali (koło 14, wcześniej 12,5)
Od czasu do czasu podczas jazdy zapala mi sie na chwilke CHECK ENGINE za uboga mieszanka, czyli sonda.
Wszelkie wskazówki mile widziane.
Pozdrawiam
[Lanos] Poważny problem z gazem (dyskusja na dłuższy czas). witam Cie kolego mam podobny problem jestem po wymianie uszczelki pod głowicą docieraniu zaworów wymianie uszczelniaczy itd wymieniłem świece przewody na wzmocnione i nic strzela a do tego po tej naprawie silnika przy 4000 obrotów odcina mu dopływ gazu niedługo będe jechał do gazownika może jednak coś z tym parownikiem u mnie nie tak:( mam takiego samego lanosa z przebiegiem 265 tys km który był taksówką :/ podobnie jak Ty jestem zdesperowany i z chęcią posłucham opinii i rad od bardziej doświadczonych forumkowiczów

[ Dodano: 2010-07-22, 22:51 ]
dodam jeszcze że mam ta samą instalacje gazową tylko troszkę inny przełącznik
[Lanos]błędy 63 i 64 przy nowej cewce. Witam, jestem tu nowy, szukałem lecz nie mogę znaleźć sensownego rozwiązania. Otóż tak, moje auto Lanos 1,5 DOHC pb+lpg. Ostatnio stracił na mocy i zaczął chodzić jak traktor, to pojechałem na wymianę świec. Kupiłem NGK i oryginalne kable koreańskie, bo jak mechanik zdjął kable, to się okazało, że jest przepalony(świece były trochę upaprane olejem, podejrzewał uszczelkę pod głowicą, lecz ona była robiona niedawno. Dla pewności sprawdził tam jakieś ciśnienie oleju, ale okazało się, ze jest ok. to powiedział, że z uszczelką jest dobrze). Wymienił świece i kable, zapaliliśmy, było lepiej, lecz dalej nie palił na wszystkie cylindry, to wymienił cewkę, było gites. Lecz wczoraj "mając gdzie jechać" na III biegu przy obrotach ok 4000-4500 zapaliła się kontrolka silnika, niezależnie czy jadę na lpg, czy pb. Poszperałem w necie, odczytałem kody i są to 63 i 64
"63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy". Co robić?
[Lanos]błędy 63 i 64 przy nowej cewce. cewka jest nowa, ale nie wiem jakiej firmy, czy mogą uznać reklamację?

możźe mechanik coś z kablami poruszał, problem kontrolki pojawia się na chwilę na III biegu przy 4000-4500 obr i za chwilę gaśnie


Czyli jak odpalisz auto i jedziesz tak, że zmieniasz biegi koło 2500-3000 obrotów wszystko jest ok ? Cewkę DAC miałem w Lanosie założył ją poprzedni właściciel, sądząc po naklejce na cewce padła po niecałym 1,5 roku.
[Lanos] sprzęgło (kolejne) pada :-(. ja jezdze na tym wiekszym sprzegle lanosowym choc nie widze okrutnej roznicy pomiedzy wiekszym a mniejszym, zdecydowanie wytrzymalszymi sprzeglami sa sprzegla oplowskie, szkoda ze nie mieszkasz blisko katowic moj mechanik pozarlby ten problem na sniadanie i pewnie o sprawie moglbys zapomniec;) a z drugiej strony cos musieli spieprzyc przy tym sprzegle jednym badz drugim bo nigdy nie spotkalem sie z takimi objawami ze sprzeglo sie tak szybko wykancza to nie pojete a moze cos z wysprzegleniem, pokrec lanosa na wyzszych obrotach, czy biegi chodza normalnie tak kolo 4000 obr ... a i spróbuj ruszyc z miejsca na rownym terenie z 4 biegu, co sie bedzie dzialo, jakies stuki i inne i jak wysoko bedzie pedal kiedy auto zacznie ciagnac ..
[Lanos] Brzęczenie w kolektorze ssącym...?. Witam wszystkich. Mam taki dziwny problem, otóż coś brzęczy mi w kolektorze ssącym gdzy siłownik vgis jest wciągnięty, zaś gdy zdejmą przewód podciśnienia z siłownika i siłownik vgis dopuści, brzęczenie ustępuje. Co to może być? Dodam, że po przekroczeniu 4000 obr. siłownik nie reaguje tylko jest w pierwotnej pozycji. Gdy raptownie dam gazu wtedy się ruszy na chwile ale potem wraca spowrotem do pierwotnej pozycja nawet gdy utrzymuje wysokie obroty... Co to może być??? Jak ktoś wię, proszę o pomoc
problem z zapaleniem. nxnxnx udało Ci się uporać z problemem? U mnie też gaśnie po ok. 2 sek. po odpaleniu i czasem muszę próbowac kręcić kilka razy, żeby w końcu załapał... świece i przewody w/n wymienione 4000 km temu. Co ciekawe rano na zimnym silniku raczej nie ma problemów; gorzej jest kiedy np. po przejechaniu kilku km (silnik nie jest jeszcze do końca rozgrzany) wyłącze zapłon i próbuje ponownie zapalić - wtedy zdarzają się najczęściej problemy. Ja mam wrażenie, że tak jakby go "zdmuchiwało" albo "zalewało", bo przez chwilę wchodzi na obroty ale zaraz spadają i gaśnie, nie pomaga pompowanie pedałem gazu...
Moje auto to Lanos 15 16V LPG BEDINI rok. prod. 2000
[LANOS] 1.5 16V PROBLEM Z OBROTAMI NA CIEPŁYM SILNIKU. Witam mam problem z obrotami na ciepym silniku podczas pracy na PB w Lanosie 1.5 16v na LPG niema tego problemu.Wygląda on następująco.Auto traci moc nie wchodi na obroty a jak wejdzie to maksymalnie do 4000.Przewody filtr paliw ,powietrza oraz świece wymieniłem.Silniczek krokowy wymieniony i ustawiony.
Wasza maksymalna prędkość. Osobiście wycisnąłem 180km/h. Lanos rocznik 1990, silnik1.5 16V DOHC 100km, przebieg silnika 300000 (nigdy nie ruszany), spalanie oleju jakieś 3-4litry na 10000, LPG bez sekwencji-->zwykła instalacja I generacji (szajs ale idzie ) ;-p
Prędkość osiągnięta na długim prostym odcinku. Na co dzień bez problemu wyciskam 170km/h na wiejskich asfaltówkach ;-p Dodam tylko że pod maską króluje stożkowy firmy green z osłona . Pewnie was ciekawi ile się rozpędzałem ;-p Do 170km/h potrzebuje jakieś 2-2,5 kilometry Dodam tylko że 5 bieg wrzucam przy 160km/h. Przy tej prędkości silnik osiąga jakieś 4000-4200 obrotów na 4. Trudno mi to określić bo nie posiadam obrotomierza. Wyniki bez ściemy, koledzy z Trójmiasta wiedza na co mnie stać ;-p Prędkość do powtórzenia w każdej chwili. Pozdrawiam
206 Łyknięty :). Ja też niedawno miałem starcie we Wrocku na światłach, jak jechałem do szkoły. Jadę i nagle czerwone, to się zatrzymałem z metr od linii, albo trochę więcej, a patrzę na lewy pas zajechał Daewoo Lanos 3d 1.5 hatchback i koleś stanął na linii i gazuje, to ja od razu powiedziałem kolega nie wie z kim zadziera i trzymam 4000 obrotów i pomarańczowe, to zacząłem wolno sprzęgło puszczać, żeby mi nie stracił przyczepności i ja już na samej jedynce jak pociągnąłem do końca, to się z nim zrównałem i wrzuciłem dwa i koła zerwały mi przyczepność i tak ciągnie ibi do przodu i jednocześnie mieli, ale lecimy równo łeb w łeb na dwójce, ale patrze ibi się wychyla do przodu lekko i 80km/h, a kolesiowi się dwójka skończyła i dał 3, a ja pociągnąłem na dwójce do ~95km/h i przed samą odcinką dałem 3 bieg i takim oto sposobem został 3 długości za mną Nie wiem jaką mocą dysponował ten Lanos, ale na dwójce w miarę dawał radę...

Podobnie było z Astrą 2 1.4 Twinport coś takiego, koleś ruszył równo ze mną, ale nie było się z kim ścigać, bo już odpadł od jedynki... CloNu dobrze kiedyś pisał, że te astry na pół sprzęgle wyprasza

Jadąc z Wrocka spokojnie już zwalniałem przed przejazdem kolejowym, a koleś astrą I stylizowaną na GSi ciemne szyby, lotki itd. wyprosił mnie na samym przejeździe kolejowym, to długo się nie zastanawiając pognałem za nim i taki był tego finał, że jechał tir za nim ta astra, a za astrą ja i koleś tą astrą bierze tego tira i ja 3 bieg i też biorę i od razu nie zjeżdżałem na prawy pas tylko lecę tym lewym i wyobraźcie sobie, że koleś z tej astry nie chciał mi zjechać i mnie puścić, a jechałem równo z nim za nim i w końcu zjechał, a ja gaz do podłogi i przed samą odcinką na 3 dałem 4 i koleś odpadł przy około 140, bo jeszcze walczył

Podobnie było z golfem 4 1.4 we Wrocku został wyproszony na trójce przed zjazdem na autostradę...

A już golfikom, to w ogóle nie radzę się brać za ibizki, szczególnie golf 3 silniki 1.4, 1.6, 1.8 i dieselki 1.9 90KM. Z tych golfów to jedzie VR6 2.8 174KM, 2.0 16V GTi silnik ABF 150KM, 1.9 AFN 110KM. Nie wiem czy w golfie 3 był montowany G60 na kompresorze, czy tylko w dwójce. Golf 3 GTi 2.0 8V 115KM nie daje rady zwykłej ibizie 1.5 90KM...
[Lanos] 1.6 założyłem LPG wpadka (było: jaka instalacja). No i założyłem instalację

Instalator: P.H.U. Górnik Tychy http://www.autogaz-gornik.pl/.
Komputer: STAG 4
Reduktor: Zavoli Zeta
Wtryskiwacze: Magicjet
Zbiornik: Stako 42l
Koszt: 2580zł

Auto oddałem 29.06.2010 rano, odebrałem na następny dzień. Od tego czasu zrobiłem prawie 500km. Mam pewne zastrzeżenia, tzn.:

- nie działa wskaźnik poziomu gazu (cały czas pali się tylko pierwsza dioda)
- jeśli silnik nie jest rozgrzany to auto szarpie po przełączeniu na gaz, trzeba trzymać wysokie obroty żeby jechać lub przełączyć na gaz ręcznie kiedy wskazówka dojdzie do 1/4 skali (jak się tyle rozgrzeje to już nie szarpie)
- utrata mocy jest dość wyraźna, szczególnie w zakresie 4000 - 6000 rpm, z butem w podłodze wskazówka zatrzymała się tuż przed 160km/h
- auto nie zostało umyte mimo, że na stronie jest napisane o gratisowym myciu przy zakładaniu instalacji (to jestem gotów odpuścić )

W środę 07.07.2010 mam zostawić auto do regulacji, zobaczymy co Panowie wymyślą.

Na razie tankowałem gaz 2 razy, zawsze na BP, na tym samym dystrybutorze. Według tych tankowań spalanie wyszło 8,6l na 100km czyli bardzo, bardzo optymistyczne. Po rozgrzaniu i pomiędzy 2000 a 4000 rpm auto jeździ sprawnie.

Tutaj http://pokazywarka.pl/lanos/, pod spodem są zdjęcia spod maski, może kogoś to zainteresuje.

Gdyby ktoś z was miał jakieś cenne wskazówki na co można zwrócić uwagę specom, przy okazji tej regulacji, to bardzo proszę o ich podanie
[Lanos] Problemy z: szarpaniem, zawieszeniem, obrotami. Witam,
Posiadam Lanosa 1.6 16V hatchback z 98 roku, przejechane 132 tys km, bez instalacji gazowej.
Mam kilka problemów z moim autkiem:
1. Przy mocniejszym dodaniu gazu auto najpierw szarpie, a gdy obroty dojdą do ok. 4000, wtedy przyśpiesza już równomiernie. Czasami zapali się przy tym kontrolka "check engine". Sprawdzałem na komputerze, czy są jakieś usterki. Komputer albo nie pokazywał żadnych, albo wskazywał, że należy sprawdzić czujnik spalania stukowego. Dodam, że auto, gdy silnik jest zimny, jest bardziej mułowate, po mocniejszym dodaniu gazu mam wrażenie, że się dusi (choć nie zawsze tak jest).
2. Lewa przednia część auta (ta od strony kierowcy) jest niżej niż prawa. Sprawdzałem dziś specjalnie, jak duża jest szczelina pomiędzy kołem a nadkolem i wyszło, że ten prześwit z prawej strony jest o ok 2 - 3 cm większy, niż po tej obniżonej lewej stronie. Jak to zniwelować?
3. Auto samo skręca na lewą stronę. Możliwe, że jest to związane z punktem 2, lecz jeśli nie jest, to gdzie szukać przyczyn? Dodam, że po wymianie opon (około 1.5 roku temu) auto jeździło prosto, lecz nie jestem w stanie powiedzieć, czy wtedy już było przechylone, czy nie.
4. Od paru dni, gdy odpalam auto, czuję coś jakby takie szarpnięcie...
5. Na biegu jałowym obroty mam na poziomie 800. Jednak co kilka sekund, czasem kilkanaście, autem trochę szarpnie, a obroty nieznacznie podskoczą (naprawdę nieznacznie, np do 950). Dzieje się to dość szybko, więc może być tak, że obroty podskoczą, ale sam obrotomierz nie zdąży zareagować. Co może być nie tak? Krokowy?
Dzięki za wszelkie porady.

PS. Czy ostrzejsze potraktowanie auta i np przejechanie się nim przez kilkadziesiąt kilometrów na wyższych obrotach może pomóc na taką mułowatość, czy raczej mógłbym zaszkodzić Lanosowi? Jeśli może pomóc, to na jak wysokich obrotach go potrzymać?
Dziwny problem-jak turbo dziura. Witam Szanowne Grono
Chciałbym przedstawić swój problem , z którym walczę od ostatnich wakacji. Objawia się tym , że auto w trakcie przyspieszania(łagodnego, normalna eksploatacja, nie pałowanie od świateł do świateł), ma jakby niewielkie zadławienia. Generalnie , po wciśnięciu gazu, tak jakby się przez chwile zastanawiało a potem dostaje przyspieszenia-zachowuje się tak, jak nie przymierzając mój lanos na gazie jak kończy mu się gaz-za duże otwarcie przepustnicy powoduje zdławienie auta(kto ma gaz ten wie o czym piszę), po czym dopiero zaczyna przyśpieszać. Przy prędkości jednostajnej, zwłaszcza przy obrotach powyżej 4000, czuć takie niewielkie wahnięcia/zadławienia jakby momentami brakowało paliwa(nie jest to wypadanie zapłonów!)
Auto zapala normalnie na zimnym i na ciepłym, obroty biegu jałowego jak przyklejone, spalanie w normie, gazu niet.

Przez ten czas :
-przestudiowałem całe forum
-wymieniłem wszystkie filtry
-wymieniłem przewody zapłonowe
-wymieniłem świece(2 razy-na NGK, potem na takie jakie są opisane pod maską)
- wymieniłem przepływomierz (2 razy)
-była czyszczona przepustnica
-byłem 2 razy na diagnostyce komputerowej-za każdym razem 0 błędów
-kilka razy robiłem reset
-podmieniłem cewki zapłonowe(ale musiałem oddać i wróciłem do swoich)
- osłuchałem cały silnik-nigdzie nie syczy podciśnienie
- z króćca regulatora paliwa nie wycieka paliwo a na wężyku podciśnienia jest podciśnienie

W końcu wpadłem na pomysł : po zatankowaniu na Shellu ichniego paliwa cos tam 99+ oraz wlaniu 2 butelek STP do czyszczenia układu paliwowego nastąpiła poprawa-zadławienia/wahnięcia mocy nie są już tak intensywne, ale są. Zrobiłem to dopiero niedawno i zastanawiam się czy te problemy nie będą jednak od układu paliwowego, czyli : wydajność pompy? Ciśnienie paliwa(regulator)?zabrudzone wtryski?

Zastanawia mnie zwłaszcza ten regulator-jeśli nie dławi powrotu paliwa na wysokich obrotach jak jest małe podciśnienie lub się przycina na „otwartym” to może rzeczywiście to jest to, hmmm…

Macie może jakieś pomysły lub sugestie, będę wdzięczny
pozdrawiam

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • axunarts.xlx.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos szarpie przy puszczaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     : Lanos 1.5 dławi się na zimnym silniku
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT