kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Doradztwo techniczne. maniek, wiesz przecież w jakiej firmie pracuję i wiesz też jakie cuda i "cuda" działy się tam Więc chyba dużo widziałem
A wracając do paliw to kierowcy tirów potrafią wrzucić łańcuch do zbiornika bo do niego przymarza woda. Słyszałem o tym z kilku źródeł ale potwierdzi się to albo i nie jak spotkam się z zawodowym kierowcą tira z rodziny
Żeby utrzymać zbiornik z benzyną wolny od wody to 2 razy w roku wiosna i późna jesień dolewam do zbiornika płyn absorbujący wodę i w 12 letnim nissanie jeszcze nigdy nic się nie stało Diesel zimą?. Witam wszystkich serdecznie! Mam pytanie do szanownych kolegów czy macie jakieś patenty na zapobiegnięcie gęstnieniu ropy w coraz to niższych temperaturach. Co prawda zima na całego i temp. na minusie, ale jeszcze nie widziałem na stacjach benzynowych informacji o zimowym ON.
Stacje nie mają obowiązku informować że sprzedają zimowy ON ale są zobowiązane regulacjami prawnymi do sprzedawania latem ON letniego w okresie przejściowym oleju tzw przejściowego (jego temp krystalizacji to coś około -10) i od listopada ON zimowego pozbawionego cięzkich frakcji które się krystalizują.
Osobiście to do zbiornika leje depresatory - jest tylko jedno ale ! jeśli ropa już zaczęłą krystalizować to można zapomnieć o depresatorze bo poprostu już nie zadziała.
Gdy ropka jest jeszcze płynna to depresator ma za zadanie rozbić długie łańcuchy chemiczne parafiny i nie pozwolić na wytrącenie kryształków parafiny.
Z tego co zauważyłem to małe ilości wody nie są tak straszne jak parafina zaklejająca filtr i odcinająca dopływ paliwa więc dolewanie suchej nafty czy benzyny która rozpuszcza troche prarafine miało sens kiedyś dawno temu jak w CPN sprzedawano "co było" Audi A4 z silnikiem 2,8 quattro czekam na opinie. Andrewb ty mówisz o Passacie śmigającym w firmie,nie wiesz ile razy było robione przednie zawieszenie,ja widziałem na drodze Paska z urwanym wahaczem przy przebiegu 160kkm.Kiedykolwiek czytałem o tych samochodach to zawsze przewijała się ocena nietrwałego ,przedniego zawieszenia(kosztownego w wymianie) ,Opel wypada lepiej! Ten Opel jest polecany szczególnie dla osób,którzy dużo podróżują w długich trasach,wtedy konsumpcja paliwa znacznie spada.Dla fanów benzyny godne polecenia są silniki:2.0 turbo,2.2 trwały i mocny silnik z łańcuchem rozrządu oraz mocny i bardzo elastyczny silnik 3.2 V6,który potrafi spalać poniżej 10 l zapewniając świetne osiągi.Diesle warte uwagi to 1.9CDTi oraz 2.2 CDTi.Jest to VECTRA o jakości zdecydowanie wyższej jak VECTRA C,cóż nie jest nic gorszym samochodem AUDI A 4.Lepszym samochodem natomiast od Mercedesa C klasse(w 202),nawet Hondy Accord.Dorównuje jej(VECTRZE C) Ford Mondeo II oraz Seat Toledo II,te wszystkie bryczki niestety muszą ustąpić tylko jednej, TOYOCIE AVENSIS I.
[ Dodano: Nie Lip 19, 2009 12:15 ] nagrzany chodzi nierówno i trzęsie. 1,8IS M42 `92 LPG po odpalaniu chodzi ładnie jak sie porządnie nagrzeje na jałowym biegu chodzi nierówno, trzęsie 750-800RPM, też przy ok 3tys obr/m zaczyn być słychać rzęcholący łańcuch (wymieniany z napinaczem 10tys km temu to jakaś podróba za 150zł znów sie wyciągnoł)
Sprawdziłem elektryke prawie wszystko: u elektryka podmieniłem przepływkę, krokowca, cewki, czujniki wału, gen impulsów, wym świece. ModiC-iem sprawdziliśmy Motronic-a TPS, Lambde czujki temp pokazują prawidłowo (80st C)
Czy możliwe że dzieje się to przez złe ustawienie łańcucha? Mógły się górne koła przestawić np przy strzale LPG ? Bo widziałem IS-a z bardziej wyrąbanym rozrządem który chodził równo...
powiem też że po zgaszeniu czasem sobie odbije i tylko na LPG ma taką czkawkę.
i nie zawsze tak było zrobiłem na LPG ze 20tkm i było OK. Silnik na High RPM chodzi cacy, może troche słaby ale tłumacze sobie że to może przez latka... Problem z nierównym chodzeniem na wolnych obrotach występuje zarówno na LPG jak i na benzynie identycznie.
Help bo jestem załamany tyle juz nakombinowałem i wywaliłęm kasy że mam ochotę go spalić ale jest taki śliczny .... [w220] 320 S rok 99 ROZRZĄD - wymiana. No więc jeszcze raz - silnik to 320 benzyna v6 a nie CDI o których i ja słyszałem że za dobre nie są.
Przebieg z tego co się orientuje to ok 300 - 350 kkm i mi też na łańcuch toto nie wygląda bo widziałem łańcuch z m119 po 500 kkm i nie wygląda na rozciągnięty ani koła zębate nie są zużyte.
Kompressor - co to za hydro popychacze? - chodzi ci o samoregulatory zaworów?
To raczej nie one - odgłosy podobne to szurania na wolnych obrotach po zdjęciu paska klinowego słychać z przodu silnika - a więc rozrząd.
Jeśli przy tym przebiegu nie powinien to być łańcuch rozrządu to może tylko napinacz łańcucha (domyślam się że hydrauliczny)?
No i jeszcze raz - jakie inne propozycje na diagnoze - gdzie podjechać lub jak samemu sprawdzić? jaka moc silnika???. daniello a Ty sie z choinki urwales ??
kazda 2,2 benzyna w vectrze C ma lancuch zamiast paska
a serwis ktory nie widzial takiej vectry to zaklad kowalski
a z moca
hmmm
pokaz wykres :cool:
bo takich co duzo mowia juz sie sporo tutaj przewinelo ;) dymi/kopci diesel jak zimny.
Moja wersja - wszystkie silniki diesla przy niskich temperaturach mają objawy dymienia być może winny jest przepływomierz.Mierzy on masę zasysanego powietrza (czasami też jego temperaturę) i do niej ECU dostosowuje dawkę wtryskiwanego paliwa,i jak jest zimno to wtedy dawka paliwa jest nie dokładnie spalona,wyrzucana do wydechu i następuje dymienie.Wystarczy 3min i wszystko wraca do normy.Co do rozrządu to moim zdaniem diesel nie zapali jak będzie miał jeden ząbek przestawiony [w benzynie tak bo pasek idzie na całośći] tutaj jest łańcuch on ciągnie pompę a dopiero od pompy jest pasek i ustawiany jest na kołki i muśi być tak włożony bo inaczej się nie da,jak ktoś nie zna zasady działania,nie widział jak to się robi to lepiej nie zabierać głosu.Mam w rodzinie Audi A4-Pasata B5 oba TDI i one też rano puszczają tylko bardziej ciemny dym,do tego grzechoczą popychacze hydrauliczne.Forda silniki diesla tak mają i nic na to się nie poradzi.Mój Focus stoi w garażu i mimo to jak wyjadę na mróz to też dymi,już tyle lat mineło i chodzi dalej.Jeżeli jest to tylko na zimnym silniku i parę minut to bym się nie przejmował.[Na pewno w Afryce tego problemu nie ma] Smarowanie łańcucha - raz jeszcze.. Co do czyszczenie łańcucha benzyną to sa podzielone zdania.
Ponoc o-ringi w łańcuchu nie sa odporne na działanie benzyny.
Podobno puchną i po jakimś czasie rozwalaja się.
Ja czyszczę łańcuch tylko naftą świetlną.
Robiłem eksperymenty ze smarowaniem łańcucha olejem ale nie byłem zadowolony.
Używałem oleju przekładniowego.
Pomimo tego iz po smarowaniu i odczekaniu jakiegos czasu wycierałem nadmiar oleju szmatka to zawsze miałem ubryzgane tylne koło. ( nie mówiąc o gnoju który się robi za osłoną zębatki na silniku)
Może są osoby którym to nie przeszkadza.
Ja tego nie nawidzę.
Po z atym olej szybko znika z łańcucha i rolki świeca jak ....
Ostatnio zakupiłem szpraja do łańcucha BEL RAY.
Jestem w 100% zadowolony.
Nie bryzga wcale po kole i da się go normalnie zmyc naftą/szmatką.
Nie pie... się z nakładaniem oleju , wycieraniem itp...
Ponoc smary w szpraju zalepiaja łańcuch...
Gówno prawda!
Jak się nie nawali tony samru na łańcuch to się nic nie zalepi.
Nie raz widziałem jak ludziska szprajuja łańcuch
Wali taki kilo szpraja na łańcuch i potem się dziwi,że się zmyc nie da i łańcuch zalepiony/sztywny.
Ja psikam na zapalnonym silniku + I bieg na wewnętrzną stronę łańcucha (rolki) i troszeczkę po oringach.
Rolki zawsze mam ładnie nasmarowane, łańcuch jest elastyczny i czysty.
Nie łapie syfu z ulicy więc nie robi się pasta ścierna.
Zwykły smar + olej łapią piach i inne brudy z ulicy
Fabrycznie pod rolkami łańcuch jest nasmarowany.
Nie widze wiec konieczności smarowania olejem,który ma niby pod rolki wejść.
Wypłuka on tylko ten samr i będzie problem.
Byłem kiedyś w fabryce łańcuchów Galla i wiem jak wygląda produkcja łańcucha.
Pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|