kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Kupie angola sedan. nawet sobie glowy nim nie zawracaj, chore pieniadze za anglika przerobionego, a dotego ma silnik z22se i nie wiadomo czy przeszedl akcje serwisowa opla, bo jesli nie to konieczna jest wymiana lancucha rozrzadu i dyszy smarujacej bo te silniki mialy na poczatku producji wade. koszt to min 2.5 tys z robota.
z22se lancuch. witam!!mam pytanko:czy w silniku z22se (2,2 benzyna) lancuch wymaga wymiany??
jesli tak to po jakim przebiegu??? (moj ma obecnie 118500km)
i czy jest to mozliwe do wykonania samemu ?(zmienialem poprzednia paski rozrzadu w 1.8 i 1.6 benzyna)
czytalem ze taka wymiana jest konieczna po kazdych 160000km czy to prawda??
czytalem takze ze jest ciezko samemu wymienic bez specjalnych narzedzi ??
prosze o porade!!
silnik. witam
czy ktos moze mi powiedziec jaki silnik dokladnie (typ) mam w swoim aucie?
Vectra B 2,2 benzyna, 147 kucy?, rocznik 2000
moj sie skonczl, poszedl lancuch rozrzadu i szlag trafil caly silnik, wiec musze wymienic
dzieki
jest to silnik z22se
Vectra 2.2 benzyna - Chciałbym ale boje się ;-). Witam serdecznie.
Jeśli chodzi o silnik Z22SE, czyli 2,2 benzyna to wszystkie egzemplarze do numeru seryjnego 11065400 miały błędna konstrukcję smarowania łańcucha. To powoduje jego zerwanie. Zwykle po ok. 60kkm. Dysza smarująca łańcuch jest za małej średnicy (3mm). GM bezpłatnie do końca 2007 roku wymienia rozrząd w silnikach, które przejechały mniej niż 100kkm. Wstawiają dyszę olejową 7mm, wymieniają łańcuch na nieco innej konstrukcji, napinacz itp. Poniżej info z TIS:...
Problem w tym, że nasze ASO zwykle nie przyznają się do kampanii serwisowej 03-P-24. Sam mam ten sam problem. Sprawa staje się pilna, bo zostało 2,5 miesiąca. Na razie bezskutecznie próbuje wymóc naprawę w ASO. Może macie jakiś kontakt do kompetentnych ludzi w GM Polska?
BTW: Numer silnika jest na obudowie filtra oleju, na pionowej powierzchni.
Powodzenia.
Sebastian
Muszę zerknąć w ten numer, ale i tak mam problem bo jak kupiłem to auto już miało powyżej 100 tys przejechane. A nie wiem czy serwis w Niemczech coś robił.
lancuch rozrzadu. nie wiem jak to jest w Z22SE ale w bardzo podobnym Z20NET napinacz łańcucha wykręca sie z zewnątrz duży kluczem bez jakiekokolwiek rozbierania czegokolwiek.
Dowiedzialem sie ze przy tej wymianie tego uszczelniacza nalezy zdjac kolo pasowe i zalozyc blokady(bo w silniku mojej viki nie ma klinow a to jest 2,2 GTS benzyna 16v 147KM).
nie sądze
oglądałem wał w EPC i wygląda jakby dolne kółko miało klin
wiec wymiana tego uszczelniacza to tylko zdjecie kola pasowego, wymiana uszczelniacza i założenie kola ponownie
takze nie wiem po co jakakolwiek ingerencja w rozrzad
lancuch rozrzadu. Kiedyś przerabiałem ten numer z rozrządem do Z22SE i rozchodzi sie o to jeśli kompletujesz części pojedynczo to wychodzi faktycznie kosmiczna cena.
A gdy kupisz kpl o podanym w aukcji numerze GM 56 36 400 to cena detaliczna kpl rozrządu wychodzi 880zł + materiały dodatkowe
U mnie w Z20NET też klekotał łańcuch i wystarczyła wymiana napinacza
Zacząłbym właśnie od tego, powinno pomóc.
Tym bardziej że wymiana jest tak prosta że można ją zrobić samemu.
czekam do piątku, aż wróci mechanik, do którego mam zaufanie
do ASO z wiadomych względów nie wstawię auta a do pierwszego lepszego warsztatu to się obawiam wstawiać auto na naprawę rozrządu
Coś dzwoni w silniku
Dalej szukamy :-/ zimą byla cisza,teraz znowu dzwoni. Ja mam z22se i mam taki sam dzwięk z tego samego miejsca ( lewa strona - jakby na dole) ale nie na zimnym silniku, tylko gdy uruchomię samochód po postoju 30-40 minutowym - gdy nie do końca ostygnie ale zarazem nie jest gorące. I też po przejechaniu kilkunastu metrów znika.
Też nie mam jak tego zdiagnozować.
Jeżdżę już z tym około 3000 - 4000 km.
Na zimno i na gorąco chodzi jak pszczółka
Witaj. Mialem ten sam problem. Jak wiesz Twoj silnik jest na lancuchu rozrzadu. Powodem jest pekniecie jednego slizgu. Mialem dokladnie ten sam klopoit i nawet prawdopodobnie tez sam slizg masz pekniety. luzny lancuch sie obija. radze zrobic koszt slizgu oryginalnego jakies 100zl placillem chyba tylko ze duzo roboty ale lepiej zrobic. Pzodrawiam
Jakie Świece Do 2.2 Benzyna (z22se)
ktoś zmieniał w tym silniku ??. Ja ze swoim byłem w ASO, VB 2000 Z22SE, bardzo początkowa seria, te silniki były montowane w VB od rocznika modelowego 2001, ale do rzeczy, podałem facetowi VIN, poszedł gdzieś i po 5 min wrócił z wydrukiem że mój silnik jest OK i nie obejmuje go ta kampania dot. łańcucha rozrządu. Mam to na papierze, tak więc jak coś trafi szlag to łatwiej będzie walczyć, tylko zastanawia mnie dlaczego mój silnik się nie kwalifikuje, czytałem na forum że sprawa dotyczy wszystkich z początków produkcji. Czy te silniki były montowanie w wielu fabrykach, może spaprali sprawę w jednej z nich, a w innych nie było problemu? Nie wiem, narazie 80kkm przejechane bez problemów.
A co do świec, to zmieniałem je sam, bez klucza i takich tam i z tego co wyczytałem wyżej, miałem wielkie szczęście, że nic nie rozwaliłem, następnym razem tylko ASO ;)
Użytkownik G.Redman edytował ten post 05 luty 2008 - 00:12
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|