kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Poradźcie w sprawie Primery.
co za bzdura.... rozrzad jest praktycznie niewymienialny.
ja halasuje sie go wymienia i tyle
a moze to byc kolo 300-500 tys.
Nie jest to prawda. Prawie na pewno instrukcja zaleca wymiane przy 100tys.
Faktem znanym jest natomiast to co mowisz - jak dziala to nie ma po co
ruszac.
Nie posiadam jednak dokladniejszych danych nt almery wiec nie powinienem sie
dalej upierac (mam natomiast z Micry ktora tez ma lancuch i silnik z tej
samej rodziny).
kobieta kupuje samochód i co słyszy [katalog porad].
On Fri, 24 Feb 2006 08:44:03 +0000, Primera <sr2@o2.plwrote:
| "micra nie, bo części drogie!"
Ale odpowiednio rzadziej sie je wymienia. Polecam. Autko ma łańcuszek
rozrzadu zamiast paska który to wraz z dodatkowym osprzetem trzeba
wymieniać co jakis czas we wszystkich innych wymienionych tutaj. I słono
płacić. Tylko koniecznie musi być poprzedni model. Ten aktualnie
pordukowany w kooperacji z Renaulut to juz nie to.
Och, gówno prawda. Nissan.au zaleca wymianę rozrządu po 60k mil
(~96.5kkm). W praktyce niektóre egzemplarze wytrzymują 200kkm i
więcej, z innych trzeba rzadkie wylać, a gęste wyrzucić nawet po
80kkm. Objawy kończącego się rozrządu są łatwe do wychwycenia,
ale do tego trzeba słuchać auta, a nie traktować je jak wózek na
zakupy. Jeśli zaś chodzi o wymianę, to wolałbym wymieniać pasek
co np. 60kkm: wymiana rozrządu (dwa łańcuchy, dwa napinacze,
uszczelnienia, koła łańcuchowe zostają) w ASO kosztuje około
1500PLN, poza ASO, przy oryginalnych częściach (zestaw w tzw.
cenach promocyjnych około 900PLN), oszczędzisz parę złotych, ale
i zaskarbisz sobie dozgonną wdzięczność mechanika, który więcej
Cię nie wpuści z tym autem na kanał ;
r.
kontrolka oleju nissan micra i hałas z silnika. On 2006-10-05, zete@o2.pl <zete@o2.plwrote:
wWitam, mam pytanie czy w nissanie micra k11 1.0 16v czerwona
kontrolka oleju jest też odpowiedzialna za aktualny poziom oleju( czy
tylko za ciśnienie oleju) Pytam ponieważ kupiłem wczoraj autko
jechałem i po 50 km zaświeciła się ta lampka. Olej był troch
poniżej min. i chyba dość stary. Dzisiaj dolałem 1l przejechałem
20 km i jest ok. Autko ma przejechane 155kkm. Nie wiem co to może
być proszę o pomoc.
A drugi problem to jest taki żę po rozgrzaniu silnika wydobywa się
hałas coś jakby rzężenie łańcucha i jakieś stukanie. Czy to
rozrząd? Jaki może być koszt naprawy? proszę o pomoc.
Jezeli konstrukcja silnika jest analogiczka do tej z 1.3 to
prawdopodobnie masz do wymiany rozrzad. Poszukaj postow Roberta Redziaka
o Micrze.
kontrolka oleju nissan micra i hałas z silnika. In pl.misc.samochody, siinski <siinskiWYTNI@onet.euwrote:
| Dwa lata temu za kompletny zestaw do wymiany rozrządu ( dwa łańcuchy+ dwa
| napinacze zapłaciłem w ASO Nissan Polody w Poznaniu 347 zł.
To zależy, czy i jaka jest aktualnie promocja. Jak kupowałem
graty do swojego pierda, to za zestaw: dwa łańcuchy, jeden
napinacz, pasta uszczelniająca zapłaciłem około 400PLN, a za
drugi, dolny, napinacz drugie tyle (do tego jeszcze simmering na
wał za jakieś grosze i ślizgacz -- chyba 90PLN).
| roboty multum łącznie z wywalaniem
| silnika,bo łapy jego mocowania bez jego wyjęcia nie sposób wykręcić-długie
| śruby wkręcane w blok i pere cm odległości między blokiem a nadkolem
| uniemożliwia wykręcenie srub łapy a owa łapa blokuje dostęp do rozrządu
| więc....trzeba silnik wywalać:((((Generalnie można to zrobić samemu ale wymaga
| dużo czasu i cierpliwości.
Da się wymienić bez wyjmowania silnika, ale mechanik chciał mnie
później oskalpować za tę robotę. Da się wymienić bez wyjmowania,
poza jednym wyjątkiem:
| Moje ówczesne auto to Nissan Micra 1.3 NCVT
...właśnie tym.
r.
Nissan Micra - rozrząd. Paweł <n@N-O-S-P-A-Mop.plnapisał(a):
Panowie w ASO Nissana podczas przeglądu stwierdzili ze jest "głośny rozrząd"
klasyfikujący go do wymiany.
Na pytanie o cene takiej wymiany odpowiedź była że od 800zl do 3000 zl w
zależności od tego czy nie trzeba bedzie zmienić "małego rozrządu na duży".
Czy ktoś wie o co chodzi ? Skąd może sie brać taki rozrzut cen ?
Czy to normalne żeby w mikrach rozrząd wymieniać po 50 tys ? (rocznik 98)
pozdrawiam
Paweł
Koszt czesci - zamiennikow to ok. 300 zl (2 lancuchy, 2 napinacze) - w aso
600 zl, robocizna nie w aso - 400 zl.
Wymienialem po 72000km...
Benito
Micra 1.0 1996
Micra 98 na co zwrócić uwag.
Jutro jadę oglądać autko jak w temacie. Na co zrwrócić uwagę podczas
oględzin. Na powypadkowości się orientuję ale jak każde autko Micra ma
napewno jakieś słabe punkty o których niewiem. Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrawiam
Tak jak wcześniej kilku kolegów pisało, sprawdź sobie uszczelkę na tylnej
klapie (szybie).
W moim przypadku auto stało przez trzy lata "pod chmurką" i owa uszczelka
strasznie sie skurczyła. Bardzo niedobrze to wyglądało, do tego stopnia, że
musiałem ją wyjąć i jeździłem bez niej. Poza tym trzeba sprawdzić ten
nieszczęsny rozrząd. W salonie mówią, że łańcuch ma trwałość 300 tys. km, a
w rzeczywistości wymieniałem po przebiegu 100 tys. Napinacze szybko siadają
i trochę robi się głośny.
Poza tym autko godne polecenia. Tylko wymiana płynów, pasków, filtrów
okresowo jak należy i będziesz śmigał długo. Nissany lubią mieć wszystko
wymienione jak należy i na pewno zaprocentuje to długim przebiegiem bez
awarii (sprawdzone na kilku Nissanach w rodzinie od wielu lat). O
oryginalnych częściach zamiennych nie piszę, bo pewnie przy każdej marce ma
to duże znaczenie.
Pozdrawiam,
Radek
Micra 98 na co zwrócić uwag. Ja mam z 94 K11 i też miałem problem z uszczelkami jest dwie rady droższa
wymienic a tańsza w sklepie motoryzacyjnym kupiłem silikon w szpreju do gumy
i uszczelek gumowych pryskałem do czasu kiedy usz czelki wchłaniały poszły
mi dwa opakowania po 12 zł i u mnie pomogło nawet na uszczelki
szaberdachu!!!!
Pozdrawiam
Staszek L.
| Jutro jadę oglądać autko jak w temacie. Na co zrwrócić uwagę podczas
| oględzin. Na powypadkowości się orientuję ale jak każde autko Micra ma
| napewno jakieś słabe punkty o których niewiem. Liczę na Waszą pomoc.
| Pozdrawiam
Tak jak wcześniej kilku kolegów pisało, sprawdź sobie uszczelkę na tylnej
klapie (szybie).
W moim przypadku auto stało przez trzy lata "pod chmurką" i owa uszczelka
strasznie sie skurczyła. Bardzo niedobrze to wyglądało, do tego stopnia,
że musiałem ją wyjąć i jeździłem bez niej. Poza tym trzeba sprawdzić ten
nieszczęsny rozrząd. W salonie mówią, że łańcuch ma trwałość 300 tys. km,
a w rzeczywistości wymieniałem po przebiegu 100 tys. Napinacze szybko
siadają i trochę robi się głośny.
Poza tym autko godne polecenia. Tylko wymiana płynów, pasków, filtrów
okresowo jak należy i będziesz śmigał długo. Nissany lubią mieć wszystko
wymienione jak należy i na pewno zaprocentuje to długim przebiegiem bez
awarii (sprawdzone na kilku Nissanach w rodzinie od wielu lat). O
oryginalnych częściach zamiennych nie piszę, bo pewnie przy każdej marce
ma to duże znaczenie.
Pozdrawiam,
Radek
Micra i bagnet. Witam...
...i pytam: czy prawda jest (jak twierdzi serwis autoryzowany Nissana w
Warszawie), ze w Micrze'97 normalna sprawa jest zablokowany bagnet
poziomu oleju. Bagnet sie nie daje wyciagnac chcby 300 chlopa ciagnelo.
Trzy miesiace temu byl przeglad i rzekoma wymiana oleju. Wczesniej byla
wymiana lancucha rozrzadu ale nie sadze zeby przy tym zachodzila
koniecznosc rozkrecania miski olejowej. Dlaczego pytam o miske? Otoz
jeden serwis Nissana twierdzi ze bagnet jest scisniety miska - skrecony
razem z nia?!???? (czy to mozliwe?) Drugi serwis twierdzi ze: "te Micry
tak maja. klinuje sie bagnet i trzeba ulamac plastiowa wystajaca czesc,
wyciagnac bagnet i wlozyc nowy". Nie wiem czy scigac serwis wymieniajacy
rozrzad czy dac sobie siana i poprostu zaplacic.
Dzieki,
Stalker.
Micra i bagnet. Od przeszlo trzech lat mam Micre K11 i nigdy nie mialem problemu z
wyciagnieciem bagnetu... A jesli jakis matouek zskecil Ci bagnet miedzy
miska olejowa a blokiem silnika to niech to teraz naprawia i na dodatek
zaplaci za wszystko: nowy bagnet, uszczelka pod miska i oczywiscie
robocizna...
Robert
Micra K11 1.0i LX
Użytkownik stalker <stal@csm.org.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3960A2E8.F4538@csm.org.pl...
Witam...
...i pytam: czy prawda jest (jak twierdzi serwis autoryzowany Nissana
w
Warszawie), ze w Micrze'97 normalna sprawa jest zablokowany bagnet
poziomu oleju. Bagnet sie nie daje wyciagnac chcby 300 chlopa
ciagnelo.
Trzy miesiace temu byl przeglad i rzekoma wymiana oleju. Wczesniej
byla
wymiana lancucha rozrzadu ale nie sadze zeby przy tym zachodzila
koniecznosc rozkrecania miski olejowej. Dlaczego pytam o miske? Otoz
jeden serwis Nissana twierdzi ze bagnet jest scisniety miska -
skrecony
razem z nia?!???? (czy to mozliwe?) Drugi serwis twierdzi ze: "te
Micry
tak maja. klinuje sie bagnet i trzeba ulamac plastiowa wystajaca
czesc,
wyciagnac bagnet i wlozyc nowy". Nie wiem czy scigac serwis
wymieniajacy
rozrzad czy dac sobie siana i poprostu zaplacic.
Dzieki,
Stalker.
Nissan Micra a wymiana paska rozrzĂądu?.
Dzis moja żona byla w ASO Nissana i zapytała sie o wymiane paska rozrządu(
samochód ma juz 85 kkm) Panowie powiedzieli cytuje " w tym samochodzie
pasek
jeździ aż do smierci" Na pytanie do czyjej smierci, odparli , że
samochodu.
A wiec pytam czy w Mikrze nie wymienia sie paska?? czy może mamy zmienic
warsztat?
nie zmieniaj warsztatu, widac micra jezdzi nie na pasku rozrzadu tylko na
lancuchu, ktory powinien wytrzymac nawet 200-250 kkm. tak przynajmniej jest
w dwuwalkowych szesnastozaworowych vw, w ktorych wlasnie lancuch przenosi
naped z walka zaworow wylotowych (poruszanego paskiem z kola pasowego) na
walek zaworow dolotowych. ale tak czyt owak taki przebieg to nie kres
mozliwosci samochodu i stwierdzenie "jezdzic az do smierci" jest nieco
przesadzone ;) no chyba ze stopien dekapitalizacji micry po przejechaniu 250
kkm kwalifikuje ja wprost na szrot ;)
moze gdybys sam pojechal to uslyszalbys ze to lancuch a nie pasek ?
mechanicy raczej nie lubia rozmawiac z kobietami o szczegolach.. ;)
Micra '99 czy polo 97. Witam! to cena z ASO,mozna kupic tam czesci i robic u zwykłego mechanika. ta
kwota to najgorszy wariant z mozliwych,czesto jest tak ,ze łancuch dosyc długo
chodzi cicho(wazna jest regularna wymiana oleju).jak przy kupnie auta nie
bedzie słychac zadnego brzęczenia to nie ma obaw,ze niebawem bedzie go trzeba
wymienic. czasem wystarczy sama wymiana napinaczy(pisze napinaczy,bo w ramach
sprostowania sa 2 łancuchy i 2 napinacze)tak wiec koszty moga byc nizsze .
proponuje pojechac do ASO i popytac o dokładne ceny. nie przekreslałbym micry
ze wzgledu na ten rozrzad,bo to nie jest jakas epidemia. z drugiej
strony,łancuch przejezdza duzo wiecej kilometrów niz pasek rozrzadu w Polo i
niskie jest ryzyko jago zerwania albo przeskoczenia .Pozdrawiam Łukasz
Nissan i rozrząd. Witam! w nissanach patent sie sprawdza i nie jest strasznie kosztowny:
wystarczy wymiana łancucha i napinacza.problemy z krótkiej zywotnosci
łancuchami pojawiały sie jedynie w micrach (szczególnie silnik 1.0),gdzie juz
po przebiegu 100.000- 130.000 km łancuch zaczynał hałasowac..reszta benzynowych
silników nissana nie ma z tym problemów i łancuch wymienia sie sporadycznie.
podobnie w toyocie ,jesli łancuch zaczyna hałasowac po 200.000 km to wymiana
nie kosztuje duzo . generalnie rozrzad łancuchowy u wiekszosci marek
charakteryzuje sie wysoka trwałoscia ,czym przewyzsza naped paskowy. poza
nielicznymi wyjatkami(opel corsa 1.0 , volkswagenowski VR6, łada niva 1.7 )
zerwania zdarzaja sie bardzo rzadko i jest to z regóły wynik lekcewazenia
hałasujacego łancucha.jak łatwo zauwazyc mamy dzis do czynienia z renesansem
rozrzadów łancuchowych. tak trzymac!!!!!!!!!!!Pozdrawiam Łukasz
Czy przebieg 300 tys. oznacza śmierć?. nissan Micra K11-kupiony z przebiegiem30 tysiecy od staruszki (doslownie) ponad
5 lat temu-teraz przebieg 341 tysiecy km. i smiga. niedlugo wybieramy sie nia do
holandii. rozrzad na lancuchu niewymienialny. od przebiegu 31 tysiecy km ma gaz
lpg zalozony. zjechalem nim cala polske, europe i dojezdzam do dziewczyny
prawie 400 km w 1 strone. niezawodne fajne autko, a silnik 1.3 75 km pozwala
utrzec nosa niejednym cwaniaczkom z wiekszych aut. oleju lyka od wymiany do
wymiany - 10 tys. jakies 0.4 litra ;)obym drugim autem tyle przejechal. z
wiekszych napraw to sprzeglo- kleklo przy 308 tys i skrzynia 312 tys.
10letnia corsa czy micra???. Moim zdaniem oba te auta to calkiem dobry wybor.
Micra, niby mniejsza ale moim zdaniem ma zdecydowanie wygodniejsze
fotele z przodu i bardziej foremny bagaznik.
Co do micry to silnik benz. 1.0 bardzo oszczedny w trasie przy
spokojnej jezdzie spali ok 5 ltr. Jesli chodzi o corse, to 1.0
(trzycylindrowy) tez jest bardzo oszczedny, ale troche slaby jak na
to auto (corsa jest chyba ciezsza od micry) wiec polecalbym raczej
1.2 (czterocylindrowy).
Micra ma lancuch rozrzadu (wiec trwalszy i nie peknie
niespodziewanie ale jak juz bedzie sie tlukl, to drozsza wymiana) a
corsa pasek.
Kierowalbym sie raczej stanem technicznym konkretnego egzemplarza. A
co do tego ze micra jest japonska, to te ktora kiedys mialem (z 1997
r) byla wyprodukowana w UK.
Oprocz tych dwoch, to moze jeszcze swifta warto wziasc pod uwage,
jesli komus nie przeszkadza ze to troche kanciaste auto.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl