kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
kupno samochodu. witam. mam zamiar sprowadzic sobie auto z niemiec i nie wiem jeszcze jakie byloby najlepsze. wybieram miedzy audi a4, volvo v40 a lancia lybra. samochod bedzie z roku okolo 2002, diesel, kombi. jak jest z awaryjnoscia tych aut? ktore jest najlepsze? moj budzet to okolo 7000 euro, jest moze jeszcze jakis model samochodu warty uwagi ktory mozna kupic w dieslu, kombi i w takim roczniku za takie pieniadze?? prosze o rady. pozdrawiam jaki diesel za 20-24 tys?
jaki diesel za 20-24 tys?. Witam. Poszukuję autka z dieslem o mocy od 120 KM. Rocznik 2002-2004. Zastanawiam się nad Passatem, Mondeo , Laguną , ewentualnie Vectrą. Które z tych samochodó uwazacie za najlepsze? Do Laguny mam lekki uraz, bo miałem Clio II z 2002 rocznika i wtryski szlag trafił. Trochę się boję Renaultów. Które z tych samochodów jest najmniej awaryjne? Kolega polecił mi jeszcze Lancię Lybre (2.4 JTD, 150 KM) , ale wydaje mi się to śmierdzieć Fiatem i Alfą Smile Trochę zbyt egzotyczne autko. A może Golf IV? Pomocy!!!
Samochód w okolicach 15 tys. zł
diesel/klimatyzacja/ABS/wspomaganie kierownicy. Witam, jak w temacie
Kilka dni temu spalili moje Vivaro i zastanawiam się nad "nowym" autem na które nie chcę wydać zbyt wielkiej kwoty
Rocznie będę pokonywał nim nie więcej jak kilka tysięcy kilometrów (dojazd do pracy), mimo tego zdecydowanie wolałbym, żeby miało silnik diesla
Z wyposażenia wymagana jest klimatyzacja, wspomaganie kierownicy i ABS
Na razie zastanawiam się nad Lancią Lybrą
Miałem okazje jeździć tymi samochodami kilka lat temu i muszę przyznać, że sprawują się na prawdę świetnie a cena na rynku wtórnym jest bardzo przystępna
Chyba ciężko będzie znaleźć porównywalne auto z takim wyposażeniem (i stanem) w tej cenie, ale jeśli ktoś może coś polecić to jestem otwarty na propozycje
Od samochodu wymagam też praktyczności dlatego mile widziane będą kombi
Za odpowiedzi z góry dziękuję
zdaniem mechanika - co lepiej kupić. Interesuje mnie opinia mechaników mających do czynienia z takimi samochodami jak Citroen C5 i Lancia Lybra. Mam zamiar kupić jeden z nich używany, rocznik 2002-2004, sedan. I teraz prośba o praktyczną poradę:
1. Który z tych samochodów jest mniej awaryjny, do którego mniej dołożę już na początku, z jakimi problemami muszę się liczyć, dla którego łatwiej o części i serwis (użytkownicy tych marek piszą tak różnorodne opinie, że nie wiem co sądzić).
2. Kupić silnik benzynowy, czy diesel - tzn. czy oszczędności na paliwie nie skonsumują wydatki typu pompo-wtryskiwacze, filtr cząstek stałych.
3. Gdyby doświadczony mechanik kupował i miał wybór Citroen-Lancia, to co i dlaczego wybrałby.
Z góry dziękuję za opinie.
zdaniem mechanika - co lepiej kupić. Kalkulacja benzyna-diesel mnie zupełnie przekonuje. Robię rocznie 20-25 tys. a więc najrozsądniej kupić pojazd z silnikiem benzynowym. Nie podobają się mi kombi, pozostaje sedan. Teraz pytanie do znawców obu marek C5 - Lancia Lybra - zakładając porównanie sedanów z silnikami benzynowymi, co lepiej kupić z roczników 2002-2004 i dlaczego?
co po Coupe?.... Ja pierwszy wiedziałem że już nie ma srebrzynki z nami, ale miałem zakaz pucowania na forum . Seba nie martw sie jak będziesz chciał wyrwać kawałek asfaltu to dostaniesz niebieską... jak ostatnio i turbo ci poświszczy i wogóle psyyyttt. co do tematu to jeśli chodzi o wygląd to audi mi sie bardziej podoba niż bmw i moim zdaniem diesle audi sa lepsze, aczkolwiek ta bmka, którą mi pokazywałeś też niczego sobie. a może cos włoskiego ? jakaś lancia np Lybra...
Ps. Problem w tym, ze bmw i audi strasznie lubią się gubić...
Ps.2. Ja w swoja inwestuje kupiłem jej coś fajnego .
Ps.3. Ryszard mówi, że damy radę KUPIE AUTO. selespeed fajna sprawa, ale do czasu
naprawa w 147 pochłonęła kilka tysięcy złotych i kilkanaście tygodni walki
poza tym selespeed występuje tylko z benzynowym TS
a Lancia Lybra? są te same co w AR diesle 1.9 i 2.4, a oprócz tego znany z FC 2.0 20V i to moim zdaniem fajna opcja jest
np http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7425016 Alfa 147/Lancia Lybra/Chrysler Neon. alfa 147 jest samochodem paskudnie wykonanym i gwarantujacym klopoty.mimo atrakcyjne sylwetki,standardy jego wykonczenia sa z innej epoki. i nie wazne co tutaj fiat wciska spoleczenstwu.ciekawostka jest fakt ,ze fiat stilo jest o niebo lepiej wykonany.
alfa przebojem wbila sie na rynek i zdobyla niezasluzenie tytul samochodu roku.o czym wielu klientow sie gorzko przekonalo.
osiagi samochodu z silnikiem 1,6 to zart,nawet 2 litrowka ma sie tak do samochu sportowego jak edenberg to leupa. zdecydowanie najlepiej spisuje sie diesel JTD. sprzedaz alfy na rynkach europy jest niska a w polsce b.niska. dolicz do tego jeszcze drogi serwis. wiem co mowie ,bo jezdzilem tym samochodem przez 20000 km.
lancia lybra to kolejny eksponat na rynku. kompletnie nigdzie sie nie sprzedaje,zreszta lancia jest firmą do kasacji.juz z tego powodu niechcialbym takim samochodem jezdzic. ale ten samochod mimo iz w mojej opinii srednio ładny jest bardzo przyjemny w uzytkowaniu,komfotowy i przestronny. z dieslem bardzo sprawny i dynamiczny.na plus tego samochodu zalicze wnetrze,na minus jakosc wykonczenia,egzotyke,serwis i problemy z prowadzeniem w pewnych sytuacjach.
neon to stary samochod,reanimowany w nieskonczonosc. tak jak bardzo lubie chryslery to tego modelu na razie bym ci nie polecil. egotyka i czesci plus drogi serwis to raczej srednio praktyczne rozwiazanie.ten samochod nie jest oferowany na rynku polskim i nawet chyba w wiekszosci krajow w europie. zreszta szykowany jest jego nastepca,a od przyszlego roku do europy i polski wchodzi DODGE i sytuacja pewnie sie zmieni.IMHO neon swego czasu byl doskonalym samochodem,a jego najnowsza wersja SR4T zsilnikiem 240KM byla jednym z fajniejszych aut jakimi jezdzilem. Jaki tani samochod do intensywnej ekspoatacji.. Multipla zwana też multikupą to podobno całkiem niezgorszy samochód. No, ale ja bym tego w życiu nie kupił JTD to dobre silniki. Marea to w gruncie rzeczy samochód kompaktowy. Jeśli chcesz duży samochód z dieslem to w fiacie ciężko coś znaleźć. Prędzej Lancię Lybrę bym szukał jak lubisz zapach fiatowskich plastików chcę kupić rover 45. główne pytanie co bardziej polecacie 45 czy 75? i nastepne pytanie czy zawieszenie 45 jest identyczne jak w hondzie civic,jaki jest komfort jazdy,materiały wykończeniowe i jak oceniacie diesla 2.0 tdi i czy gumy stabilizatora mozna gdzies dostac? Jestem posiadaczem Lanci Lybry 1.9 jtd.Zainteresowanych tą marką zapraszam na http://lanciapolska.org/ Dlaczego ludzie kupują diesle.
dobrym przykładem jest np. mój klekot (wiem, nie "R") gdzie na ostatnim letnim zlocie był niewiele gorszy (bodaj o 0.03sek.) na kresce od ZS180 (a jechałem wtedy z pasażerem a nie samemu)
Bez urazy ale o ile pamietam to chyba "zapomniales" wylaczyc u siebie ESP, tlumaczac sie ze nie wiedziales ze cos takiego masz... -> inaczej wynik bylby znaczaco gorszy...
A teraz na temat Diesel'i.
Od jakiegos czasu (chyba bedzie z 3-4 miechy, moze dluzej), probuje "nakreslic" samochod jaki bede chcial kupic i uzytkowac:
Stary sie robie i dzwiek silnika musi w znikomy sposob dawac o sobie znac przy predkosciac 90-130km/h (w diesel'ach tylko 6 stopniowy manual), automat bylby mile widziany min. 5 bieg., malo awaryjny, parktronic, climatronic i takie tam udogodnienia.
Takie zalozenia poczatkowe mialem.
Ze swoich obserwacji i poszukiwan doszedlem do wniosku takiego ze ropniaka (mowie o nowych konstrukcjach opartych na CR w tym R75), to teraz nie za bardzo oplaca sie kupowac, jesli przebiegi nie beda rocznie przekraczac 15kkm i srednie spalanie benzyny nie przekroczy powiedzmy 9-10l.
Dlaczego:
Rozgladajac sie za ropniakami przegladnelem wiekszosc marek samochodow: Ford (Focus/Mondeo silniki TDCi), Alfa 156/Lancia Lybra (1.9 i 2.4 JTD), Seat/Skoda Octavia/VW (silniki 1.9 -> te z okrasu 2001->2004/2,5 v6 TDI), Opel/Seat (2.0 i 2.2), Rover75 CDT/CDTi stwierdzam Z TEGO CO WYCZYTALEM silniki te sa wytrzymale ale niestety nie ich osprzet. Koszty jakiejkolwiek naprawy sa wrecz w niektorych wypadkach astronomiczne i niweluja jakakolwiek oszczednosc Diesle'a podczas spalania. Przyklad: znajomy moich tesciow poszukiwal Audi A6 2,5 v6 TDI w manualu -> po 5 miesiacach znalazl i byl zadowolony przez 8 miesiecy kiedy to padla pompa -> w serwisie koszt wymiany i robocizny pompy, listwy wtryskowej jakis tam innych pary mniej waznych rzeczy, to 11k PLN O_O. Cala oszczednosc ropniaka poszla w ... na okres jakis 4-5 lat jezdzenia.
Wyglada na to ze przy nowych silnikach z CR trzeba niestety tankowac takze ten lepszy ON lub co 2 tankowanie dodawac preparatu ktory pomaga czyscic uklad paliwowy, bo przy jakosci ropy w Polsce awarie nowych konstrukcji silnikow na ON zaczynaja stawac sie standardem.
Praktycznie zrozpaczony tym czego sie naczytalem na roznych forach i stronach poswieconych samochodom z pokora wracam do poszukiwan Roverka ale:
Jesli silnik benzynowy to tylko v6 R45 lub R75 w automacie lub starego dobrego Diesel'a R45 ale o mocy 113 KM. Po ostatnich przejsciach z naszym R45 i silnikiem 1.6 jakos mam awers do padajacych uszczelek.
To tyle z moich subiektywnych odczuc i spostrzezen. Lancia Delta HPE Concept. Podczas 63. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji miała miejsce premiera prototypu Lancia Delta HPE, sportowej, funkcjonalnej limuzyny (shooting brake). Czerpie ona inspirację z równie eleganckiego, funkcjonalnego sportowego samochodu z drugiej połowy lat 70- tych - Lancia Beta HPE – kontynuując w niezwykle nowoczesny sposób jego założenia.
Lancia Delta HPE charakteryzuje się wymiarami; długość - 4,5 m, szerokość - 1,8 m, wysokość - 1,5 m, które gwarantują dużą swobodę poruszania się wewnątrz pojazdu (zwłaszcza w tylnej jego części), duży komfort jazdy, wyjątkową łatwość wsiadania, oraz pojemny regulowany bagażnik; a z drugiej strony sprawiają, iż jest to model wyróżniający się zgrabną, smukłą, sportową sylwetką.
Zrodzona ze stuletniego doświadczenia marki, Delta HPE jest kontynuacją "wielkich" samochodów o średnich wymiarach takich jak Aprilia, Appia, Fulvia, Lancia Beta HPE, Prisma, Dedra oraz Lybra. Oferuje ona innowacyjne rozwiązania, które czynią z niej idealną syntezę wszystkich walorów tej marki. Chodzi przede wszystkim o styl w jakim odradza się tradycja Lancii - a są to oryginalne rozwiązania konstrukcji nadwozia: otwierany dach, wykorzystujący technikę "flying bridge", dużych rozmiarów tylna szyba pozbawiona dolnej ramy, chromowana kratka wlotu powietrza stanowiąca nowoczesną wersję tej klasycznej wykorzystywanej w latach 50-tych oraz boczne chromowania, które jeszcze bardziej podkreślają bogate przeszklenie samochodu i dodają polotu liniom bocznym nadwozia.
Założeniem projektu jest znaczna przestrzeń wewnątrz pojazdu - pod tym względem prototyp Delta HPE plasuje się na szczycie w swojej kategorii. Rozstaw osi wynosi 2700 mm co przekłada się na znacznych rozmiarów przestrzeń w tylnej części samochodu dzięki czemu pasażer może czuć się tak samo komfortowo jak w limuzynie. Ponadto, tylne siedzenie jest przesuwne a jego oparcie można opuszczać, co pozwala powiększyć i tak już dużą przestrzeń bagażnika, bądź też cofając je lub odpowiednio dostosowując uzyskać możliwość pełnego relaksu... jak w fotelu pierwszej klasy międzykontynentalnego lotu.
Lancia Delta HPE zapewnia podróżowanie w komfortowych warunkach dzięki świetnemu wyciszeniu kabiny. Jest to zasługą zastosowania m.in. dźwiękochłonnego sufitu. O odpowiednie naświetlenie kabiny dba duży otwierany dach i przeszklenia boczne.
Ponadto całkowity relaks zapewnia wysokiej klasy urządzenie Hi-Fi Bose z przyciskami sterującymi umieszczonymi na kierownicy. Do tego dochodzi idealna temperatura wewnątrz samochodu regulowana przez automatyczną klimatyzację dwustrefową. Wreszcie komfort to także możliwość korzystania z obszernego, regulowanego bagażnika o pojemności ponad 400 litrów.
Lancia Delta HPE odzwierciedla klasę i prestiż Lancii także w dziedzinie rozrywki, o czym świadczy wbudowany odtwarzacz MP3, ale przede wszystkim Blue&Me - innowacyjny system oparty na "Windows mobile" (powstały dzięki współpracy między Fiat Auto i Microsoft), który łączy możliwości technologii Bluetooth i portu USB, umożliwiając słuchanie swojej ulubionej muzyki zarejestrowanej w telefonie komórkowym, na nowych "smart phones", na odtwarzaczu MP3 bądź na nośniku USB.
Kolejną osobliwością Lancii jest stylistyka wnętrza. Od zawsze bowiem marka ta jest synonimem włoskiego stylu. Wnętrze pojazdu jest doskonałym dopełnieniem oryginalnej i wyrafinowanej linii samochodu. A nowa Delta HPE nie stanowi wyjątku. Kabina pasażerska zaprojektowana w Centro Stile Lancia, jest prawdziwym "salonem". Deska rozdzielcza i poszycie przednich i tylnich drzwi oraz siedzeń jest największym wyrazem wyszukanego i ekskluzywnego włoskiego stylu.
Zaletą, równie silnie związaną ze stylistyka wnętrza, jest zastosowanie wysokiej klasy materiałów nie tylko ze względu na ich estetykę, ale również ze względu na wrażenia dotykowe jakich dostarczają: wykończenia w drewnie, chromowane detale, obicie z materiału alcantara czy też welurowe dywaniki.
Wreszcie dla prototypu Delta HPE została przewidziana szeroka gama silników benzynowych oraz silników typu diesel - wszystkie zostały wzmocnione i połączone z sześciobiegowymi skrzyniami biegów (ręcznymi i automatycznymi), o różnej mocy, od 120 KM do ponad 200 KM. Chodzi o sprawdzoną i udoskonaloną technologię, która przy wykorzystaniu zawieszenia typu SDC (z elektroniczną regulacją tłumienia) zapewnia komfort, łatwą obsługę i zwiększa przyjemność jazdy.
(C)www.lancia.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|