kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Transport z Węgier.
czy ktoś z grupowiczów sprowadzał kiedys towary z Węgier? Jesli tak to
poprosze o namiary lub ewentualne rady z usług jakiej firmy powinienem
skorzystać.
Sprowadzal. :o)
To zalezy co chcesz przewozic. Jezeli to ladunki drobnicowe na paletach, to
ja osobiscie korzystalem z lokalnych przewoznikow (ksiazka telefoniczna -
telefon - zlecenie - transport przyjechal - faktura - platnosc). Pozniej o
wzgledy spolki zaczal zabiegac przedstawiciel Wincantona (www.wincanton.pl),
oferowal faktycznie ciekawe warunki, niemniej za mojej kadencji spolka z
nich nie korzystala. Ale to duza, miedzynarodowa firma, mysle, ze mozna im
zaufac. Ale jezeli to jakies niezbyt czeste akcje, to polecam lokalnych
przewoznikow.
Czy naprawde z koleja jest tak zle?....
"Leschek Jeschke" <m@leschek-jeschke.dewrites:
| Mehr als 1,2 Millionen PKW im Jahr werden in Bremerhaven, Europas
grĜğtem
| Autoverladeplatz, fÄźr den Im- und Export verschifft.
Czy ja dobrze czytam, ze to jest 1.2 miliona samochodw rocznie? No ta
liczba wyglada rozsadnie. Ale gdyby to mialo byc 37000 pociagow, to
wychodzi 32 samochody na pociag. To jakie te pociagi, trzywagonowe????
Rózne bywają pociągi w różnych krajach - ostatnio na pięknej linii
Praga-Pilzno widziałem śmigający 3 minuty przed planowym podmiejskim skład
złożony z szybkiego elektrowozu (nie pomnę serii, ale taki sam jak na czele
ekspresów), JEDNEGO wagonu wiozącego 8 samochodów osobowych VW i jednego
Gbs-a...
Zresztą co to w porównaniu do Polski, gdzie dwa pustawe bagażowe w pociągu
kurierskim ciągnie ET22 (PKP poglebiło totalnie ładunki paczkowe i
drobnicowe w ciągu niespełna 10 lat)
JH
Czy naprawde z koleja jest tak zle?....
On Tue, 2 Jul 2002 00:49:41 +0200, Jakub wrote:
Zresztą co to w porównaniu do Polski, gdzie dwa pustawe bagażowe w pociągu
kurierskim ciągnie ET22 (PKP poglebiło totalnie ładunki paczkowe i
drobnicowe w ciągu niespełna 10 lat)
Ale Cargo wygląda na wygrzebujące się z zapaści szybciej niż reszta
towarzystwa (to niedawne uruchomienie ekspresu towarowego do Skandynawii,
chociażby).
JH
Tarhimdugurth
Piraci zdobyli tankowiec Sirius Star. CyRat napisał:
Tak, czytałem o tym. Za trzochę ponad 1 milion dolarów. Podchodzę
sceptycznie do informacji o uwolnieniu "Sirius Star". Trochę za szybko - w
sobotę porwany i już wolny? Nie widzę za bardzo "technicznych" możliwości
wynegocjowania i zapłacenia okupu w tak krótkim czasie. Statek przecież jest
na oceanie. No chyba, że piraci porzucili łup. Ale wartość ładunku (nie
licząc statku i załogi) jest jednak spora.
W przeciwieństwie do większości ładunków kontenerowych czy nawet
drobnicowych ropy z tankowca nie opylisz na lewo jak armator nie zapłaci
okupu. Dla piratów wartość praktycznie żadna. Mogli porzucić łup z tego
powodu albo:
a) doszli do wniosku, że bliskich sąsiadów, braci w wierze nie będą
okradać
b) cała sprawa była ukartowana z góry i jakaś grupa Saudów znalazła
sposób na finansowanie grup militarnych w Somalii
m.
cbm?.
Tomasz Tarkowski wrote:
"...., jak rozumieć metr kubiczny? I jeśli ktoś mółby mi rozwinąć
1 cbm
Witam
kwestia umowy miedzy firmami zajmujacymi sie spedycja drobnicową
miedzynarodowa .
moze byc 250,300,330 kg za m3 (24 T/90m3=266 kg)
wiekszosc ladunkow jes wozonych jako kg ale i sa ladunki przestrzenne
ktore sa rozliczne miedzy partnerami jako cbm(skrzynie ,twarde
opakowania na ktorych cos mozna jescze polozyc) lub metry ladowne-1 LDM
= 1500,1650,1800 kg (24T/13,6=1764 kg)dla ladunkow na ktorych juz nic
nie mozna polozyc (np maszyny etc )
Poiniewaz jeden z partnerow w drobnicy podbiera towar w swoim kraju i
konsoliduje samochod drobnicowy a drugi odbiera ten samochod i rozwozi w
swoim kraju porozumienie miedz partnerami(ameta ?) reguluje kto zarabia
jaki part z przesylki i kto placi przewoznikowi który przewozi drobnice
miedzy terminalami partnerow
tak najkrocej
pozdr Jan
Przywioze z zagranicy i wywioze poza nia!!!. Witam!!!
Jesli ktos z Was ma do przewiezienia ladunki drobnicowe(np 1 paleta) lub cos
wiecej np 26 T, lub cos w tym przedziale, po calym swiecie a w szczegolnosci
po calej Europie, to polecam sie........:-)
Pozdrawiam!!!
kontakt:
voj@poczta.onet.pl
Głębszy tor, większe statki. A zauważ -yntelygentny Warcisławie - czym dysponuje port i miasto aby takie
duże statki obsłużyc. Przeładunki masowe wyszły z mody - a Basen Górniczy tymi
patykami -"jeszcze z epoki"-obsługuje duże statki "ruski miesiąc". Przeładunki
drobnicowe - jedyne nabrzeże Czeskie, które można by poważnie potraktować jest
praktycznie nabrzeżem preładunkowym statek/nabrzeże/statek. Poszę zauważyć że
połączenie Łasztowni ze światem to jedna (podkreślam jedna) nitka torów
kolejowych i ani jednego porządnego dojazdu drogowego. Dojazd od Gdańskiej
jeszcze nie zaznaczony na planach i mapach nowej edycji, a już się sypie i jest
naprawiony prowizorycznie. Dojazd od Energetyków -totalna żenada.
Już ...dziesiąt lat temu taksówkarze nie chcieli tamtędy wozić dziewczyn do
portu bo można "zaliczyć" podwozie. A jak tamtędy wjechać/wyjechać z
kontenerem - to tylko niektórzy miejscowi wiedzą.
Ładunki przechodzace przez port rzeczny -Szczecin, to tylko skromna część tego
co hula po Renie, Łabie, Sekwanie, Loarze... i tam to są porty rzeczne.
Może i niektórzy zgodzili by się z moim zdaniem - ale co wtedy zrobić z Urzędem
przy placu Batorego (taki ładny budynek).
Outsourcing specjalistów handlu zagranicznego.... Outsourcing specjalistów handlu zagranicznego
----------------------------------- ------------
Profesjonalna obsługa kontraktów eksportowych i importowych przez
wysokowykwalifikowanych specjalistów handlu zagranicznego z międzynarodowym
doświadczeniem , dokonywana w imieniu i na rachunek zleceniodawcy.
Obsługujemy zdalnie lub z dojazdem:
- zlecenia stałe,
- zlecenia okresowe,
- zlecenia jednorazowe,
Ustalany z klientem zakres obsługi obejmować może łącznie lub rozdzielnie:
- nawiązanie kontaktów handlowych z kontrahentami zagranicznymi,
- obsługę handlową przedkontraktową,
- zawarcie kontraktu i nadzór jego wykonania,
- obsługa ubezpieczeniowa kontraktu i ładunku ,
- pełna obsługa logistyczna kontraktu zawartego w tym transport
lądowy i morski,
- obsługa realizacji międzynarodowych kontraktowych zobowiązań płatniczych,
- pełna obsługa umów podwykonawstwa usług przemysłowych,
Zakres terytorialny obsługi:
- kraje arabskie,
- kraje basenu Morza Śródziemnego,
- EUROPA- kraje francuskojęzyczne,
- EUROPA- kraje anglojęzyczne,
- EUROPA- Skandynawia,
- USA i Kanada,
Wysyłka ładunków drobnicowych, masowych i w kontenerach realizowana bez
ograniczeń terytorialnych,
Gwarantujemy najwyższą jakość usług świadczonych przez naszych specjalistów,
skuteczność, elastyczność
i wydajność serwisu oraz radykalne oszczędności w kosztach własnych firm
zainteresowanych współpracą
z kontrahentami zagranicznymi.
Zapraszamy do współpracy
Kontakt:
naviact@naviactiva.com
tel:+48(0)609 38 56 30
TELS Polska Sp. z o. o. - transport Niemcy, Belgia, Holandia, Francja, Anglia, Ukraina, Rosja, Kazachstan. Grupa TELS jest szybko rozwijającym się europejskim dostawcą usług
transportowych i logistycznych działającym na rynku od 2001 roku. Nasz
model operacyjny jest oparty o elastyczność, niezawodność, jakość i
wysoką wydajność ekonomiczną. Ustawicznie zwiększamy naszą aktywność
rynkową rozwijając stosunki partnerskie z klientami, rozbudowując sieć
operacyjną i partnerską oraz wdrażając najnowsze technologie
informatyczne. Obecnie tworzymy grupę spółek, w skład której wchodzą:
TELS Transeuropean Logistics Services Ltd. - siedzibą główna w
Londynie;
TELS Polska Sp. z o. o. - transporty międzynarodowe wewnątrz Unii
Europejskiej;
TELS-RUS OOO - spedycja wewnątrz Rosji, obsługa transportów
międzynarodowych dla klientów rosyjskich; TELS-BY JV - spedycja
międzynarodowa do krajów trzecich, przewozy drobnicowe, kontenerowe i
kolejowe;
TELS CARGO - obsługa floty samochodowej Grupy TELS.
TELS Polska Sp. z o. o. specjalizuje się w spedycji drogowej
międzynarodowej na terenie Polski oraz innych krajów Unii Europejskiej
i Europy Środkowo-Wschodniej. Obsługujemy przewozy importowe i
eksportowe w relacjach: Polska, Niemcy, Włochy, Francja, Austria,
Wielka Brytania, Portugalia, Belgia, Holandia, Szwajcaria, Hiszpania,
Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja, Ukraina, Turcja, Kazachstan, Uzbekistan,
Armenia, Gruzja, Rumunia, Bułgaria, Czechy, Słowacja, Norwegia,
Finlandia, Szwecja.
Obrót handlowy Grupy TELS stanowił:
12 mln. Euro - w 2004 r.
20 mln. Euro - w 2005 r.
36 mln. Euro - w 2006 r.
Wszystkie firmy należące do Grupy TELS posiadają polisę ubezpieczenia
OC Spedytora opiewającą na sumę 750 000 Euro w każdej szkodzie.
Jesteśmy członkiem indywidualnym Międzynarodowej Federacji Zrzeszeń
Spedytorów FIATA. Grupa TELS posiada wdrożony System Zarządzania
Jakością ISO 9001:2000. Obsługujemy około 250 stałych klientów wśród
których są zarówno małe firmy jak i wielkie koncerny.
Ofeta firmy:
Do dodatkowych usług oferowanych przez Grupę TELS należą:
- planowanie wysyłek i optymalnych tras przejazdu;
- ubezpieczenie mienia w transporcie międzynarodowym (CARGO);
- dostawa towaru w trybie ekspresowym;
- konsolidacja drobnych ładunków na terminalach w Niemczech, Włochach
i w Polsce;
- przewozy drobnicowe oraz przewozy samochodami o małej ładowności na
wybranych trasach;
- transporty specjalistyczne ładunków ciężkich i ponadgabarytowych;
- odprawa celna w eksporcie do krajów trzecich;
- przewozy kolejowe i kontenerowe.
Typy przyczep i naczep:
skrzynia, kontener, chłodnia, izoterma, zasłonowa, specjalistyczna,
jumbo, cysterna
Kontakt:
Właściciel: T.E.L.S. Transeuropean Logistic Sevices Ltd.
Ulica: Mińska, 63
Miasto: Warszawa
Kod: 03-828
Województwo: mazowieckie
Telefon: (0-22) 813-45-54
Faks: (0-22) 813-44-35
Adres WWW: www.telsgroup.pl
NIP: 1132624028
REGON: 140617479
NIE dla drogi ekspresowej S3 Szczecin - Gorzów!. > Tiry na pociagi dla ochrony autostrad - te tylko na osobowe i dojazdy Tirow od
> najblizszego wezla kolejowego do miejsca docelowego. Ochrona srodowiska i zmnie
> jszenie zuzycia paliwa rowniez jest istotne w tej kalkulacji.
Ostatnio rozmawiałem sobie na temat właśnie przewozu tirów koleją. Jedna
platforma kolejowa (wagon) do przewozu ciągnika siodłowego z naczepą kosztuje
ok. 170 tys. euro. A przecież wymiary ciągników siodłowych nie są
ustandaryzowane. Wygląda to tak, że np. ciężarowy Mercedes wejdzie a Scania już
nie. No i kicha. To samo jest z naczepami, które też mają różne konstrukcje. A
przecież nie będziemy uruchamiali pociągu tylko dla naczep niskopodwoziowych,
albo tylko dla cystern.
Dla porównania jedna platforma kolejowa (wagon) do przewozu kontenerów to już
jest koszt 20 tys. euro. Wymiary kontenerów są standaryzowane. Ktoś widzi
różnicę? Jeżeli ktoś tutaj zna się na transporcie może się wypowiedzieć, czy
jest to opłacalny interes wożenie tirów pociągami. Bo ja jakoś nie przypominam
sobie kraju, w którym tiry były by ładowane na dużą skalę na platformy. Nie
liczmy Szwajcarii bo to naprawdę zupełnie inny kraj niż Polska. A jeżeli ktoś
twierdzi, że można dopłacić do transportu tirów koleją z budżetu państwa to ja
od razu dziękuję, bo z własnych pieniędzy (czyli podatków) nie mam zamiaru
dopłacać do działalności prywatnego przedsiębiorstwa.
Nie sprawdzałem ostatnio żadnych danych statystycznych ale wydaje mi się, że w
naszym kraju na 1000 mieszkańców nie przypada więcej niż 300 samochodów. Mogę
się mylić. W krajach zachodnich ta liczba dochodzi nawet do 600 samochodów na
1000 mieszkańców. Ale też np. statystyczny Niemiec kilka lat temu odbywał 10
podróży koleją rocznie, Polak zaledwie 2. A przecież więcej Niemców ma samochody.
Było już wiele opracowań na temat opłacalności transportu kombinowanego czy też
multimodalnego. A jeżeli mamy przewieźć ładunek drobnicowy (np. meble) na
odległość 200 - 300 kilometrów, to nikt o zdrowych zmysłach nie puści tego
ładunku koleją, bo ważny jest czas. 300 kilometrów to jest ok. 6 godzin
transportu tirem. Koleją ładunek potrafi jechać 2 dni. GUS wyliczył (nie
pamiętam tylko, czy są to dane za 2003 czy 2004 rok), że średnia odległość
przewozu ładunku w transporcie samochodowym wyniosła ok. 69 kilometrów,
natomiast w transporcie kolejowym było to ok. 270 kilometrów. Osobiście nie
wysłałbym ładunku pociągiem, który musi dojechać natychmiast do celu. Kolej to
jednak duże ładunki na długie odległości i kontenery. Samochody są o wiele
bardziej elastyczne. Nie wyobrażam sobie by kolej przejęła transport żywności
mrożonej, która jest wożona po całym kraju tirami Fresh Logistics czy
Militzer&Muench.
Co tu dużo gadać, ja też jestem zwolennikiem budowy S3. Nawet pomimo tego, że
jestem miłośnikiem kolei :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl