łącznik Lotnisko Graniczna Wrocław
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Autostradowa Obwodnica Wrocławia - dużo map i info. Ale mi wcale nie przeszkadza przebieg AOW (pomimo ze bedzie biegla blisko
mojego domu) ale jej planowany ksztalt a konkretnie skrzyzowania i pobor oplat.
Tak zbudowana autostrada bedzie bardziej dzielila niz laczyla poszczegolne
dzielnice Wroclawia:
1. Pobor oplat moze w skrajnych przypadkach dwukrotnie wydluzyc przejazd
krotkim odcinkiem autostrady.
2. Poniewaz skrzyzowania zjazdow z AOW beda kolizyjne (zapewne ze swiatlami)
3. Lotnisko bedzie polaczone z miastem Graniczna i lacznikiem Strzegomskim a
dalej z Obwodnica Sodmiejska, gdyz zapewne ta droge wybierze wiekszosc
wroclawian jeli AOW bedzie platna. A propos obwodnicy gminnej i lotniska. dudiw napisał:
> Dwa dni temu media podały dobrą informację o porozumieniu gmin w sprawie
> budowy obwodnicy gminnej Bielany-Łany-Długołęka. Logiczne byłoby także
> uzupełnienie tego połączenia o łącznik: węzeł bielański - Lotnisko
> Strachowice we Wrocławiu. Czy są jakieś konkretne plany realizacji takiej
> inwestycji? Całkiem niedawno głośno było o wielkim centrum logistycznym na
> terenie byłogo kombinatu ogrodniczego na Mińskiej, bo to i lotnisko, i linia
> kolejowa, i połączenie drogowe. Wszystko jednak jakoś przycichło.
>
> Pozdrawiam
Dudiw, oddzielny łącznik nie będzie potrzebny, gdyż planowana Autostradowa
Obwodnica Wrocławia (AOW)- łącząca Węzeł Bielański z trasą na Warszawę, będzie
przebiegała pobliżu portu lotniczego i tam też będzie znajdował się zjazd z na
lotnisko. Nie wiem jaki będzie dokładny przebieg, jednak wcześniej planowano,
że AOW będzie przechodziła mniej więcej w okolicy skrzyżowania
Graniczna/Buczacka/Płaska. Pozdrawiam.
Nowe rondo na Mińskiej. Tez mnie zaskoczyl w projekcie ronda brak zjazdow na Shella i do Centrum
Handlowego. W koncu rondo doskonale spelnia funkcje skrzyzowania wielu ulic.
Moze nie chciano zapobiec zbytniemu zaklocaniu ruchu na osi Lotnisko -
Klecinska, poprzez planowany lacznik Strzegomski. W przyszlosci to bedzie
glowny wjazd z lotniska do poludniowej czesci Wroclawia. Same swiatla i tak
bylyby potrzebne ze wzgledu na pieszych, gdyz w momencie gdy Minska zostanie
poszerzona przejscie przez nia byloby bardzo utrudnione. Ponadto ulatwia wjazd
i wyjazd do Shella oraz CH. Miejmy nadzieje ze cykl swiatel bedzie preferowal
ruch na Minskiej. Ponadto w tym miejscu Misnka zostala juz poszerzona wiec
plynnosc ruchu nie powinna zbytni ucierpiec. Na pewno po podlaczeniu Granicznej
do ronda bedzie lepsza niz obecnie. ul.Przybyły - blisko lotniska, a taki wstyd!!!. kakunia13 napisała:
> Czy w najbliższym czasie szykuje się jakaś poprawa nawierzchni na tej ulicy?
> Jest to często przejeżdżany łącznik południowego-zachodniego Wrocławia, a
> asfalt jest tylko od strony ul.Granicznej (ulica do lotniska).
Bardzo chętnie byśmy ją wyremontowali. Nawet kiedyś zaczęliśmy, przeciwko czemu
gwałtownie zaprotestowała ówczesna Rada Osiedla. Problemem nie są pieniądze.
Problemem jest ich brak.
Pozdrawiam
KK ul.Przybyły - blisko lotniska, a taki wstyd!!!. ul.Przybyły - blisko lotniska, a taki wstyd!!! Czy w najbliższym czasie szykuje się jakaś poprawa nawierzchni na tej ulicy?
Jest to często przejeżdżany łącznik południowego-zachodniego Wrocławia, a
asfalt jest tylko od strony ul.Granicznej (ulica do lotniska). LOTNISKO - ROZBUDOWA. Oczywiście zgadzam się z twierdzeniem, że nie wolno zaniedbać komunikacji
zbiorowej do i z lotniska. Ale nie mam tu na myśli jednej, biednej lini
autobusowej. Mam raczej smętne wyobrażenie na temat cudzoziemców podróżujących
linią 406 :) Już dziś wybierają oni podróż autobusem LOTu lub Taxi-busami.
Pamiętajcie, że pierwsze minuty w porcie lotniczym oraz w czasie podróży do
centrum to wizytówka miasta, która kształtuje opinię na jego temat. Na pewno
niezbędną inwestycją jest budowa szybkiej kolejki z PL WRO-Strachowice do takich
punktów miasta jak m. in. kompleks Dw. Główny/PKS. Na szczęście większość
infrastruktury jest w spadku po Niemcach- wystarczy budowa nowoczesnej bocznicy
na Strachowice. Nie jestem specem od komunikacji kolejowej, ale wydaje się
możliwą opcją budowa odgałęzienia od torowiska pomiędzy Jerzmanowem i Osińcem,
np. z okolic ul. Zakopiańskiej. Wyobrażam sobie stację końcową takiej kolejki
pod dachem terminalu 2.
Apropos odcinka Granicznej od planowanego węzła "Lotnisko". Ktoś zasugerował, że
w zupełności wystarczy jako droga jednopasmowa. Wątpię czy wystarczy? Może przez
kilka lat. Poza tym dochodzi kwestia prestiżu i wygody. Bez łącznika
autostradowego AOW-Lotnisko nie będzie mowy o nowoczesnym porcie lotniczym. Nie
będzie. Kraków na przykład ma to szczęście, że w ogóle autostrada A4 przebiega
tuż obok niego. We Wrocławiu, jak już wspominałem w poprzednim wątku, powinien
powstać łącznik w postaci "ślepego" kilkukilometrowego odcinka standartowej
autostrady (2x2 +pas awaryjny) zakończonego najlepiej rondem lub wydłużonym
rondem o dużej średnicy, wzdłuż którego usytuowane były by Terminal 1 i T2 oraz
Terminal Cargo. Ciekawe czy przy okazji budowy AOW nie dało by się zbudować tego
łącznika na zasadzie współfinansowania GDDKiA/Porty Lotnicze??? PZDR all.
Średzka - przypominam. timmy1 napisał:
> > Natężenie ruchu na ul. Średzkiej niestety nie zmaleje dopóki Wrocław nie
> > doczeka się obwodnicy autostradowej. Po prostu nie ma dla tej ulicy
> alternatywy
>
> Przepraszam, a co się może zmienić na Średzkiej po wybudowaniu autostradowej
> obwodnicy? Ludzie przestaną jeździć w kierunku Środy Śląskiej?
Zgadzam się, obwodnica nie będzie miała żadnego wpływu na ruch na ul.Średzkiej
ponieważ będzie przenosić głównie ruch z południa na północ i wschód. Natomiast
w kierunku zachodnim z Wrocławia jest praktycznie tylko jedna droga, właśnie
przez Średzką i po wybudowaniu AOW nadal tak będzie.
> Swego czasu
> widziałem plany by z tego kirunku zrobić nową trasę do miasta, która szałaby
> bardziej na południu przez słąbo rozwinięte jak dotychczas tereny w okolicach
> Jerzmanowa i Żernik, wbiegać miała na przebudowaną Graniczną i dalej
> łącznikiem do nowej Klecińskiej.
I to by było najmądrzejsze rozwiązanie - zrobić jakąkolwiek alternatywę dla
ciągu ulic Legnicka - Lotnicza - Kosmonautów - Średzka. Można by poprowadzić
drogę od Średzkiej w okolicy ul.Batorego, przeciąć Miodową na południe od
jednostki wojskowej, Bystrzycę pomiędzy mostem Ratyńskim i ZCh Złotniki i wpiąć
się w Jerzmanowską w rejonie skrzyżowania z Piołunową. Już ten odcinek
poprawiłby zdecydowanie sytuację bo uruchomiłby alternatywne drogi wyjazdu z
miasta poprzez Żernicką - Jerzmanowską oraz przez Graniczną - Rdestową, a oba
te ciągi ulic mają spore rezerwy jeśli idzie o przepustowość. Koszt budowy
byłby stosunkowo niewielki ponieważ budowano by głównie w terenie
niezabudowanym i nieuzbrojonym. W przyszłości można by stosunkowo łatwo
przebudować Graniczną i Rdestową tworząc wydajne połączenie terenów za zachód
od Wrocławia z planowanym węzłem AOW Lotnisko.
Natomiast w samej Leśnicy jedynym co można i trzeba zrobić dla poprawy sytuacji
drogowej i to szybko, to wybudować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu
Średzkiej i Dolnobrzeskiej. Ruchu to nie zmniejszy, ale ucywilizuje go i
zmniejszy zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych przekraczających ulicę Średzką
i dla pojazdów włączających się do ruchu z bocznych ulic Leśnicy. Niestety, na
tą sygnalizację zabrakło środków, bo trzeba było wybudować ją na skrzyżowaniu
Racławickiej i Skarbowców ;-)
Pzdr
Darek inwestycja-Zwycięska. Plany budowy obwodnicy wschodniej Wrocławia Dla Dolnego Śląska najważniejsze jest rozwiązanie problemów z komunikacją -
mówi Rafał Jurkowlaniec, pełnomocnik marszałka województwa ds. organizacji Euro
2012. - Dlatego podzieliliśmy inwestycje na pięć bloków: transport szynowy,
drogi krajowe, komunikacja transgraniczna, rozbudowa wrocławskiego węzła
kolejowego, budowa drogi Bielany-Łany-Długołęka, która będzie alternatywą dla
Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.
Urząd Marszałkowski wyliczył, że na budowę i modernizację dróg oraz linii
kolejowych w regionie trzeba będzie wydać ponad 4,5 mld zł. Najwięcej - aż 1,6
mld zł - pochłonie budowa wschodniej obwodnicy Wrocławia, która połączy gminy:
Kobierzyce, Żórawina, Święta Katarzyna, Siechnice, Czernica i Długołęka.
Realizacja inwestycji ma się rozpocząć już w przyszłym roku.
Samorządowcy chcą, by w 2012 r. we Wrocławiu kursował szybki tramwaj, który
połączy obrzeża miasta z centrum. Konieczna jest także budowa wrocławskiej kolei
aglomeracyjnej, by mieszkańcy m.in. Kobierzyc i Trzebnicy mogli pociągiem
dojeżdżać do pracy we Wrocławiu. Pomoże to rozładować miejskie korki. - Trzeba
będzie wybudować kilka dodatkowych stacji kolejowych, jedna z nich przydałaby
się np. przy ul. Grabiszyńskiej - mówi Patryk Wild, członek zarządu województwa.
- Trzeba też rozbudować wrocławski węzeł kolejowy, bo jest już niewydolny. Nie
możemy zwiększyć liczby połączeń. Musimy zmodernizować tory, by pociągi mogły
jeździć 60-80 km/h, zamiast 20 km/h, jak jest teraz.
Priorytetem jest przebudowa ul. Bardzkiej i Buforowej. Miasto chce też pozyskać
środki na modernizację ul. Strzegomskiej, Granicznej i Lotniczej, dzięki którym
szybciej będzie się można dostać z lotniska w okolice nowego stadionu.
Ułatwieniem dla kierowców ma być budowa tzw. węzła Drzymały, który połączy
obwodnicę śródmiejską z AOW i będzie obsługiwał komunikację stadionu. Dzięki
Euro 2012 powstanie również Trasa Czeska (od węzła bielańskiego do obwodnicy
śródmiejskiej przez ogródki działkowe na Muchoborze). W sumie wszystkie miejskie
inwestycje kosztować mają 3,3 mld zł.
Samorządowcy sporządzili także listę inwestycji na Dolnym Śląsku, których
realizacja leży w gestii instytucji rządowych. Za prawie 2 mld zł ma powstać
szybkie połączenie Wrocław - Kłodzko oraz droga ekspresowa S5 do Poznania.
Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
Łacznik ten swój początek miałby przy ślimaku Auchan-Karkonoska, dalej prowadzić
ma za torem wyscigów konnych w kierunku wsi Wysoka, myślę, że bedzie miał
zbawienny wpływ na komunikacje w naszym rejonie, zwłaszcza korki przy wyjeździe
z ulicy Zwycieskiej w stronę Centrum i autostrady A4.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|