Strona główna
  łącznik autostradowy przez Wilanów

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Wojewódzki Konserwator Przyrody w sprawie POW. mały słowniczek krętacza autostradowego
"POW" - PseudoObWodnica ("obwodnica wewnętrzna") - autostrada międzynarodowa,
przecinające gęsto zabudowane dzielnice mieszkalne

"łącznik autostradowy" - ma za zadanie podłączyć kieszeń "doktora Jana" i spółki
do unijnych funduszy

"park komunikacyjny" - poszerzona i przedłużona do Wilanowa ul. Płaskowickiej,
plus stacje benzynowe i warsztaty samochodowe




Panie Jacku Wszoło - Ursynów to nie środek miasta!. Panie Jacku Wszoło - Ursynów to nie środek miasta!
www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_040930/warszawa_a_14.html
Mistrz olimpijski Jacek Wszoła i trener polskich siatkarek Andrzej Niemczyk
zaprotestowali wczoraj przeciwko budowie łącznika z autostradą przez Ursynów,
Wilanów i Wawer. Dzisiaj w sprawie tej trasy wypowiedzą się władze stolicy i
radni. Autostradowe emocje sięgają zenitu.

Przeciwnicy autostrady zaplanowali wczoraj medialne uderzenie. Na dzień przed
sesją Rady Warszawy w świetle fleszy mieli pojawić się obok gwiazd piosenki i
sportu. Kto liczył na autostradowe show, nieco się rozczarował. Mimo
zapewnień organizatorów, na konferencji w klubie olimpijczyka Jacka Wszoły
nie pojawiła się Kayah, Urszula, Robert Gawliński ani Mateusz Kusznierewicz.

- Budowa tej trasy będzie oznaczała skierowanie międzynarodowego tranzytu
przez środek miasta. Nie możemy się na to zgodzić. Sprawa dotyczy wszystkich
warszawiaków - przekonywał Jacek Wszoła (mieszka w Wawrze obok planowanej
trasy).

Trener siatkarek Andrzej Niemczyk oznajmił, że tak ruchliwych dróg nie buduje
się w żadnym cywilizowanym mieście. Ekolog Andrzej Krasnowolski wymieniał
powody, dla których trasa nie powinna przebiegać przez Warszawę. Po raz
pierwszy pojawił się argument dotyczący zagrożenia terrorystycznego. Zdaniem
zielonych, tunel na Ursynowie może być doskonałym celem ataku.

- To absurd! Równie dobrze terroryści mogą podłożyć bombę dziś na
skrzyżowaniu ul. Płaskowickiej i al. KEN - denerwuje się Wojciech Dąbrowski z
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Żadnego tranzytu przez
miasto nie będzie, bo tiry pojadą przebudowanymi drogami nr 50, 60 i 62.
Analizy ruchu wykazują, że trasa ekspresowa przez Ursynów i Wawer posłuży
przede wszystkim warszawiakom.

Wyjątkowo gorąco zapowiada się dzisiejsza sesja Rady Warszawy. Lech Kaczyński
nie wyklucza w sprawie autostrady referendum. Na sesji licznie mają pojawić
się przeciwnicy autostrady. KMAJ

"WSJ": WARSZAWA WYPRZEDZA BERLIN !!!. Wasza wymiana zdań o expresowym połączeniu trasy poznańskiej z Ursynowem
skłoniła mnie do zastanowienia nad tą sprawą. Po przemyśleniu, przychylam się
do stanowiska Jacka, a nie twojego. Dlaczego?

Ano dlatego, Automobilisto, że w swoich wypowiedziach i ripostach nie cofasz
się przed "subtelną" demagogią.

Po pierwsze: trasy wjazdowe w niedzielę wieczorem czy gdzie indziej nie są
zakorkowane bynajmniej przez Ursynowiaków wracających do domu z Poznania.
Korkują je solidarnie Warszawiacy ze wszystkich dzielnic. I odwrotnie, jak
słusznie zauważył Jacek, liczba Ursynowiaków gorączkowo wybierających sie do
Poznania nie jest aż tak znaczna, żeby stanowić powód budowy expresowego
połączenia dzielnicy z trasą poznańską w Konotopie.

Po drugie: cała twoja argumentacja dowodzi jednego: że potrzebna jest rozbudowa
OBWODNIC w Warszawie. MIEJSKICH obwodnic i LOKALNYCH połączeń
międzydzielnicowych, czego ja osobiście nie neguję. W żaden sposób nie
wykazałeś konieczności trasy expresowej (tzn. autostradowej) przez Ursynów. Dla
Ursynowiaków NIE JEST ONA POTRZEBNA. Dla tych, co z Poznania jadą do Ursynowa,
też niespecjalnie, no bo ilu ich będzie, skoro tranzyt pójdzie poza Warszawą, a
rozjazdy tych, co kierują się do Warszawy, rozłożą się przecież na wszystkie
dzielnice?

Twoje argumenty o konieczności autostrady do Ursynowa dla samych Ursynowiaków
albo dla "gości Ursynowa" dojeżdżających od strony Poznania/Berlina, są
demagogiczne i niewystarczające, aby uzasadnić potężny łącznik autostradowy od
Konotopy poprzez Ursynów i Wilanów do Wawra i dalej.
"WSJ": WARSZAWA WYPRZEDZA BERLIN !!!. > Po pierwsze: trasy wjazdowe w niedzielę wieczorem czy gdzie indziej nie są
> zakorkowane bynajmniej przez Ursynowiaków wracających do domu z Poznania.
> Korkują je solidarnie Warszawiacy ze wszystkich dzielnic. I odwrotnie, jak
> słusznie zauważył Jacek, liczba Ursynowiaków gorączkowo wybierających sie do
> Poznania nie jest aż tak znaczna, żeby stanowić powód budowy expresowego
> połączenia dzielnicy z trasą poznańską w Konotopie.

Przede wszystkim twoja wypowiedź to jedna wielka manipulacja. Ja konsekwentnie
piszę o wjeżdżająych do Warszawy TRASĄ POZNAŃSKA, a nie jadących z Poznania. Co
to w praktyce oznacza? Ano oznacza to tyle, że ludzie wjeżdżający do Warszawy
trasa poznańską jadą niekoniecznie z Poznania, równie dobrze mogą jechać z
Łodzi, Szczecina, Sochaczewa, Kutna, Berlina i setek innych miejscowości. Sam
już nie wiem, że pisząc o "jeździe z Poznania" dopuszczasz sie manipulacji, czy
tez brakuje ci pomyślunku. W każdym razie daruj sobie pisanie bzdur
o "ursynowiakach jadących do Poznania", bo w tym momencie jakakowiek polemika z
tonbą kompletnie nie ma sensu. Dlatego do dalszej częsci twojej wypowiedzi
upracie traktujacej o "ursynowiakach jadących z Poznania" nie odniosę się.
Odniosę się tylko do ostatniego fragmentu.

> Twoje argumenty o konieczności autostrady do Ursynowa dla samych Ursynowiaków
> albo dla "gości Ursynowa" dojeżdżających od strony Poznania/Berlina, są
> demagogiczne i niewystarczające, aby uzasadnić potężny łącznik autostradowy
> od Konotopy poprzez Ursynów i Wilanów do Wawra i dalej.

A widzisz, wreszcie przeglądasz na oczy i piszesz o dojeżdżających OD STRONY
Poznania, a nie z Poznania. To teraz powiedz, w jaki sposób mieszkańcy Ursynowa
powinni dotrzec z trasy poznańskiej do siebie, jeśli nie drogą ekspresową.
Uważasz, że powinni przebijać się przez cenrum i smrodzić innym pod oknami? Na
razie sam uprawiasz tanią demagogię, argumentów najwyraxniej ci brak.


GDDKiA chce zniszczyc Doline Rospudy. Ty najwyraźniej zupełnie nie wiesz o czym piszesz.
Przyjrzyj się wpierw projektowi Ekostrady:
www.ekostrada.republika.pl/mapa.html
Zjedź na sam dół tej strony, tam jest mapka tego, co proponuje Ekostrada, a
więc Komagane, Jerzyli, Zebonka i wielu, wielu innych bojowników o NIE dla
obwodnicy.
Zobaczysz tam ulicę zbiorczą planowana dokładnie po planie POW, jest to trasa
zaczynająca się w Konotopach, przecinająca Włochy, Załuski, Ursynów, Wilanów,
Wawer, Mazowiecki Park Krajobrazowy.

Ja od kilku miesięcy staram się uzyskać od sygnatariuszy tego projektu
jakiekolwiek informacje na temat tej ulicy. A wiec:
- ilość planowanych pasów
- jakość skrzyzowań z innymi ulicami (bezkolizyjne, na jednym poziomie, ronda,
światła, itp)
- planowane obciążenie ruchem
- sposób poprowadzenia tej trasy przez Ursynów
- sposób poprowadzenia ulicy zbiorczej przez MPK

Z tego co widzimy na mapce, ulica zaczyna się w Konotopach, a kończy w Mińsku
Mazowieckim. Przez MPK musi wiec jakoś przejśc. Według mapy trasa ta planowana
jest dokładnie w tym samym miejscu, co POW.

I oto co odpowiedzieli mi zwolennicy tego projektu:
Zebonka5 napisała:
"Puszczenie przez poludniowa Warszawe ul zbiorczej bedzie zupelnie
wystarczajace dla ruchu lokalnego tym bardziej ze na wysokosci Wawra plnowana
jest dodatkowo trasa i most na Zaporze."
"Dla poludniowej Warszawy zupenie wystarczajaca bedzie ulica zbiorcza w bylym
korytarzu autostradowym oraz planowana trasa i most Na Zaporze.2mln zlotych
przeznaczyl Kaczynski na projekt tego mostu(Rzeczpospolita 15.04 2003. Na
wysokosci oczyszczalni sciekiow poludnie laczy Wilanow z wWawrem.ZWawrem laczy
sie na wysokosci ul Zwolenskiej do Traktu Lubelskiego.Budowany bedzie w celu
odciazenia A2.Bez A2 moglby nam wystarczyc."
******** V:dalej było mniej jasno:
"I tak kiedys powstanie most a Zaporze, szkoda ze nie w pierwszej kolejnosci.I
zostanie polaczony z Ursynowem . A moze nad tunelem bedzie najprosciej
najtaniej i najlepiej dla calej Warszawy."

Komagane napisała:
"ulica zbiorcza - po dwa pasy w każdą stronę, zakaz ruchu samochodów
powyżej 3,5 tony. Tak jak na dzisiejszej Płaskowickiej, poszerzonej tylko o
jeden pas. Od zachodu zbiorcza kończy sie na Puławskiej. Łącznik między
Ursynowem a Wlochami to ul. Poleczki (po dwa pasy, albo nawet tylko po 1 pasie,
z estakadą lub tunelem nad torami kolejowymi. Dalej ruch idzie ul. Wirazową
(trasą N-S): w prawo do lotniska, do Marynarskiej i dalej, w lewo do
przedłużonej ul. Na Skraju (po jednym pasie w każda stronę). Na Skraju
przedłużyć do planowanej ul. Salomea-Wolica. Dalej na zachód trasą Salomea-
Wolica do węzła przy Al. Jerozolimskich, z którego wychodzic ma również droga
tzw. Nowo-Lazurowa.
Podobnie nalezy wytyczyc trase od striony wschodniej. Trzeba wybudowac most,
uzupełnić brakujące odcinki dróg, by umozliwić połaczenie np. między Ursynowem
a Wilanowem, z wykorzystaniem istniejących dróg, takich jak Wał Miedzeszyński.
Przekroczyć Mazowiecki Park Krajobrazowy w najbardziej dogodnym miejscu, np. w
okolicach Świerka."

Jerzyli napisał:
"Jestem za tym projektem. Droga zbiorcza przez Ursynów, choć pozbawiona
drogiego tunelu, mająca po trzy pasy ruchu nie będzie musiała przenosić takiego
natężenia ruchu jak wasze drogi ekspresowe, bo będzie istniała trasa
alternatywna do niej. Wielu nawet warszawskich kierowców, chcąc przejechać z
dzielnicy do dzielnicy wybierze trasę pozamiejską, zamiast drogi zbiorczej
przez Warszawę. Warunkiem tego jest, aby opłaty za przejazd były bardzo
umiarkowane, lub nie było ich wcale!"


Teraz ja:
Na dalsze pytania wszyscy moi rozmówcy nabrali wody w usta.
w projekcie GDDKiA ul. Płaskowickiej nie znika. Jest natomiast przedłużona do
Przyczółkowej. Ul. Płaskowickiej zaczyna się na Puławskiej, a kończy na
Przyczówkowej. Jest to wiec typowa ulica dla ruchu lokalnego. Nie wiedzie z
Konotop do Mińska Mazowieckiego, jak w przypadku projektu Ekostrady.


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • saga.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : łącznik schodowy Schemat podłączenia
     : Łącznik podwójny schodowy schemat
     : Łącznik krzyżowy schodowy schemat
     : Łącznik podwójny krzyżowy schemat
     : Łącznik krzyżowy Schemat połączeń
     : łącznik Lotnisko Graniczna Wrocław
     : łącznik stabilizatora Astra F jak wymienić
     : łączniki stalowe konstrukcja drewniana
     : Łącznik podwójny schodowy podłączenie
     : Łącznik schodowy Schemat połączeń
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT