Strona główna
  laborki z Podstawy konstrukcji maszyn

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

: Z mechaniki i budowy maszyn na mechatronikę. Generalnie w każdym żarcie jest trochę prawdy.
Niestety, wiele firm jeszcze nie ma pojęcia co to jest mechatronika. Dlatego zastanawiamy się czy nie jest za wcześnie na takich fachowców u nas w kraju. Miejmy nadzieję, że za te kilka lat coś się zmieni.
Opieram się na doświadczeniach typu Targi Pracy, gdzie pracę dla mechatroników oferuje Delphi oraz jeszcze jedna firma, gdzieś koło Łańcuta. Większość pracodawców na dźwięk naszego kierunku studiów robiła mądrą minę i udawała, że wie o co chodzi.


Cytat: A co do tego, że AiR jest lżejsza niż MiBM to chyba dlatego, że na tym drugim mają przez dwa semestry Podstawy Konstrukcji Maszyn:)

Chodzi o to, że widzimy jak to wszystko wygląda. AiR nie miał np laborek z wytrzymki, my mieliśmy, a MiBM ma wytrzymki w ogóle semestr więcej. Zresztą, zna się ludzi, rozmawia się i widać kto ile się musi uczyć ;p
Z PKM to nie do końca tak. Spróbuj zrobić dwa semestry w jeden.
Cessna 150 z aluminium. juz Ci napisałem w watku aluminium jako materiał konstrukcyjny ale i tutaj napisze. Z internetu choc mamy 21 wiek nie dowiesz sie tego co jest w specjalistycznych ksiazkach z wytrzymałosci materiałow materiałoznastwa mechaniki mechaniki lotu aerodynamiki podstaw konstrukcji maszyn i urzadzen. Masz zapał i chcesz - ok rozumiem i szanuje ale zaniechaj tego projektu juz teraz zanim ise zniechecisz. tak jak słusznie zauwazył motyl aluminium nie nadaje sie do tak małych modeli poniewaz wejdziesz w przedział małych przekrojow juz prawie porownywalnych z wielkoscia ziaren takiego materiału - reguła Halla Peach'a im drobniejsze ziarno tym wyzsza granica plastycznosci (naprezenie przy ktorym materiał nie odkształca sie plastycznie) a jak jeszcze to posprawasz to w strefie wpływu ciepła bedziesz miec prawie ze monokryształy przy takim przekroju - realna wartosc Rm to bedzie na poziomie około 40% prawdziwej wartosci dla aluminium wyjsciowego Drogi masz 2:
zaniechac projekt tej wielkosci zainwestowac w jakis program konstrukcyjny np. Soldis V.2 - darmowy i polski i logiczny - nie mozliwe a jednak- i zbudowac model o rozpietosci około 3 m i to juz podpowiem ze musiał bys miec dostep do aluminium atestowanego do lotnictwa poniewaz tylko to aluminium jest w jakis sposob badane po za aluminium do aparatur pomiarowych i zastosowan specjalnych to całą reszta aluminium to tak naprawde nie wiadomo co kupujemy.
Droga 2 to zrobic model o konstukcji hybrydowej - drewno laminat aluminium - np. dzwigary drewniano weglowe zebra z balso sklejki pokrywane blacha DURALOWA - duraluminium umacniane wydzieleniowo przez eutektyke aluminium i miedzi z dodatkiem fosforu do tego umacniane zgniotem przez obrobke plastyczna - walcowanie blachy. To aluminium ktore ty stosujesz jest totalna pomyłka! to jest praktycznie czysty glin ktory jest wyciskany z cieczy pełen duzych ziaren pasmowosci wtracen i pecherzy - ostatnio takie kwiatki widziałem na laborce z materiałow wiec wiem co mowie.
o narzedziach wypowiadac sie nie bede bo akzdy pracuje tym czym lubi - nie zabronie nikomu wiercic otworow młotem pneumatycznym! ale materiały sa raząco nie takie jak trzeba - proponuje zrobic probe skrecania prostokąta i porownac z prostokątem np. sosnowym o tym samym współczynniku E*I - E - moduł Younga dla odpowiedniego materiału, I - moment bezwładności dla prostokąta I=a*b/12 jestem ciekaw twojej reakcji. Masa takich elementow sie rozczarujesz na niekorzysc aluminium. a dlaczego odradzaja Ci wszyscy spawanie? a czy iwdziałes kiedys samolot w wiekszosci spawany? nie bo spawy "niszcza" strukture materiału w obrebie miejsca łaczenia a do tego spaw nie przenosi obciazen dynamicznych tylko statyczne - nie mowie o skalach nieporownywalnych ze uderzymy klockiem w wielki statek i ma sie on rozpasc ale przy granicznych naprezeniach nie przenosi on naprezen dynamicznych a tymbardziej zmeczeniowych. Co innego nity ktore niejako pracuja razem z materiałem. pozdrawiam i radze zajrzec do ksiazek.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • choler.pev.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Laborki z fizyki Sprawozdanie soczewki
     : laborki z chemii budowlanej
     : laborki wnig
     : laborki Metaloznawstwo
     : łączniki stalowe konstrukcja drewniana
     : LAW maszyny rolnicze
     : Łacina podstawy
     : Lanos check podczas przyspieszania
     : la Grande Fosse
     : Lanos ubytek płynu chłodzącego
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT