Strona główna
  LazerWay C 2 5W30

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Olej silnikowy FORD 15W-40. " /> Dzięki

[ Dodano: 2009-03-19, 18:40 ]
jeśli dobrze zrozumiałem 10W40 półsyntetyk - tak?

[ Dodano: 2009-03-19, 18:55 ]
kolejny olej dla SOHC

Ultra Semi-Synthetic SAE 5W30


Zastosowanie:

W silnikach benzynowych Forda najnowszej generacji, typ Zetem E/SE i Duratec VE oraz do silników diesla (turbo) do Forda Fokus (Endura DI) i TDCI (Duratorq), możliwe również zastosowanie w pozostałych typach silników Forda, takich jak HCS, CVH (poza wersją turbo), PTE/PT-E, SOHC, DOHC, Probe, Windstar i Explorer.

W amerykańskich typach silników benzynowych, takich jak Chevrolet, Pontiac, Chrysler, do których zalecana jest lepkość SAE 5W30 i ILSAC GF-2, a także

w niektórych najnowszych typach silników Renault.



Specyfikacje:
- API SJ (zachowanie energii)
- ILSAC GF-2
- ACEA A1 / B1
- Ford WSS - M2C912 - A1 + M2C913 - A

[ Dodano: 2009-03-19, 18:57 ]
i inna firma;

Statoil LazerWay F 5W-30
syntetyczny API SL; ACEA A1/B1/B5
Ford WSS-M2C912-A1, WSS-M2C913-
A/B

[ Dodano: 2009-03-19, 18:58 ]
i znów następny



Olej silnikowy Ford Formula E Economy ACEA A1/B1 i WSS-M2C912-A1 lub WSS-M2C913-A
Jak przedłużyć żywotność filtra DPF (FAP). Ten post jest próbą pomocy użytkownikom z silnikami Diesla wyposażonymi w filtr cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter), a nie prośbą o pomoc.

Większość problemów z DPF w samochodach pojawia się niedługo po wymianie oleju silnikowego po sprowadzeniu samochodu z zagranicy lub po kupnie od innego właściciela. Podczas wymiany oleju przeciętny użytkownik zwykle wybiera taki olej silnikowy, jak stosował w poprzednim samochodzie, lub kieruje się innymi subiektywnymi ocenami. Jest to zwykle błędne podejście.

Jeśli samochód został wyposażony w DPF, to w silniku musi być stosowany olej silnikowy Low SAPS. Oleje takie mają w swojej ofercie wszyscy znaczący producenci olejów. Są to zwykle syntetyczne lub półsyntetyczne oleje niskopopiołowe, które nie zapychają filtra swoimi pozostałościami i umożliwiają komputerowi w samochodzie wypalenie sadzy w filtrze. Jeśli filtr został zapchany popiołem z oleju silnikowego, wtedy żadne wypalanie mu nie pomoże - filtr musi być mechanicznie oczyszczony z popiołu lub wymieniony.

Aby upewnić się co do przydatności konkretnego oleju warto sprawdzić w książce samochodu wymagania, jakie dany olej musi spełniać. Zwykle jest to ujęte w normach VW, MB, RVI umieszczonych na etykiecie oleju. Producenci olejów zawsze się chwalą, że ich konkretny olej jest Low SAPS, zatem nie ma problemów z poszukiwaniem odpowiedniego produktu.

W przypadku pytań mogę pomóc w tym temacie.

Przykłady olejów silnikowych Low SAPS do samochodów osobowych:
(zwykle oleje muszą spełniać normę ACEA B4)
Shell Helix Ultra Extra 5W-30
Statoil LazerWay LL 5W-30

Przykłady olejów silnikowych Low SAPS do samochodów ciężarowych:
(zwykle oleje muszą spełniać normę ACEA E6)
Castrol Enduron Low SAPS 10W-40
Statoil TruckWay E6 10W-40

Pozdrawiam.
Oleje.
Jaka jest wasza opinia na temat tego Mobil Super 2000?
krunia81


Jeden z najgorszych półsyntetyków na rynku...
A do czego to miało być ?


A moja Madzia ma nalatane 158 tyś. i jeździ na Elf exelllium LDX 5W40 full syntetic, czy przy takim przebiegu nie czas na zmianę na pół syntetyk

A co dzieje sie coś ?


Zastanawia mnie bo olej niby dedykowany do Popowtryskiwaczy a ja mam silnik (PSA) na CR.

Więc sie ciesz że nie masz silnika ze "skazą" na pompowtryskach, bo tam trzeba było olej poprawić dla tego silnika.
Wtrysk bezpośrdni czyli B4.
Jesli do pompowtryskiwaczy powinien mieć 505.01 albo nowszą wersje 506.01 ale tam juz jest mniejsza HTHS, juz lepsza jest 507 bo bazuje na min. 3.5HTHS.
Wazniejsze jest to czy masz filtry DPF, jesli tak to C3 i 5w-40 i TBN. 8


Elf sxr jest olejem hydrokrakowanym (nie jest to syntetyk) i ma specyfikację A5/B5 i jest to olej oszczędzający paliwo.
Jeżeli jesteś spokojnym kierowcą to ten olej będzie dla ciebie super.....


W tej klasie 5W-30, A5/B5 HC to juz przesada,
Co masz na mysli pisząc jesli jesteś spokojnym kierowcą to ten olej bedzie dla Ciebie super ?
Sama bazę HC czy to że olej jest lekkobieżny ?


byłem dziś u mechanika i wpadła mi w ręce jakaś fachowa gazetka był tam temat o olejeach i pisało w niej ze oleje na bazie estrowej mają działanie niszczące na elastomery, w związku z tym chciałbym zapytać LazerWay" 5W50 firmy Statoil na jakiej jest bazie wie ktoś?

Bzdury wypisują, owszem czyste estry moga wpływac negatywnie na uszczelnienia, w skrajych przypadkach doprowadzająć do żelowania, tak samo jak w przypadku PAO gdzie uszczelnienia moga niesamowicie stwardnieć, ale teraz robi się mieszaninę PAO z estrami i to jest nowoczesny trend i gwarancja jakości w nowoczesnych i wysokiej jakości olejach.
Oleje silnikowe. " />Aha.. tu mam zestawienie parametrów olejów... widać, że minerały szybko potrafią przestać płynąć


Nazwa oleju i klasa lepkości
Klasa jakości
Wskaźnik lepkości
Temp. płynięcia
Liczba zasadowa TBN

Mobil 1 Rally Formula
5W50 - syntetyk
API - SJ/CF EC
184
-54 st.C
12mg KOH/g

Mobil 1 0W40 - syntetyk
API - SJ/CF EC II
196
-55 st.C
9mg KOH/g

Mobil 1 Turbo Diesel 0W40 - syntetyk
API - CF/SJ EC
196
-55 st.C
9mg KOH/g

Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk
API - SJ/CF
155
-36 st.C
10mg KOH/g

Mobil Super 15W40 - mineralny
API - SJ/CF
137; 127
-27 st.C; -26 st.C
10mg KOH/g

BP Visco 5000 5W40 - syntetyk
API - SJ/SH/CF EC
170
-36 st.C
b.d.

BP Visco 3000 10W40 - półsyntetyk
API - SJ/CF
154
-33 st.C
b.d.

BP Visco 2000 15W40 - mineralny
API - SJ/CF
136
-30 st.C
b.d.

BP Motor Oil 15W40 - mineralny
API - SF/CD
133
-30 st.C
b.d.

Castrol Formula SLX 0W30 - syntetyk
API - SJ/CF
184
-66 st.C
8,7mg KOH/g

Castrol Formula RS 10W60 - syntetyk
API - SJ/CF
179
-57 st.C
8,6mg KOH/g

Castrol TXT Softec Plus 5W40 - syntetyk
API - SJ/CF
169
-42 st.C
8,5mg KOH/g

Castrol GTX5 Lightec 10W40 - półsyntetyk
API - SJ/CF
154
-39 st.C
9,4mg KOH/g

Castrol GTX3 Protec 15W40 - mineralny
API - SJ/CF
144
-27 st.C
9,2mg KOH/g

Castrol GTX 15W40 - mineralny
API - SG/CD
140
-33 st.C
9,4mg KOH/g

Lotos Syntetic 5W40 - syntetyk
API - SJ/CF EC
165
-53 st.C
11,5mg KOH/g

Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk
API - SG/CD
150
-44 st.C
9,9mg KOH/g

Lotos 15W40 - mineralny
API - SG/CD
135
-33 st.C
8,5mg KOH/g

Lotos Diesel 15W40
API - CE/SF
140
-32 st.C
10,5mg KOH/g

Lotos City 15W40 - mineralny
API - SF/CC
135
-30 st.C
5,7mg KOH/g

Lotos City Diesel 20W50 - mineralny
API - CC
134
-30 st.C
8,5mg KOH/g

Total Quartz 9000 0W40 - syntetyk
API - SJ/SH/CF EC II
176
-42 st.C
b.d.

Total Quartz 9000 5W40 - syntetyk
API - SJ/CF
172
-53 st.C
11mg KOH/g

Total Quartz 7000 10W40 - półsyntetyk
API - SJ/CF
150
-41 st.C
10,5mg KOH/g

Total Quartz Diesel 7000 10W40 - półsyntetyk
API - CF
150
-44 st.C
10,7mg KOH/g

Total Quartz 5000 15W40 - mineralny
API - SJ/CF
135
-33 st.C
10mg KOH/g

Total Quartz Diesel 5000 15W40 - mineralny
API - CF
140
-37 st.C
10,7mg KOH/g

Shell Helix Ultra 5W40 - syntetyk
API - SJ/CF EC
191
-36 st.C
12,7mg KOH/g

Shell Helix Plus 10W40 - półsyntetyk
API - SJ/CF EC
160
-36 st.C
10,4mg KOH/g

Shell Helix Super 15W40 - mineralny
API - SH/CD
135
-27 st.C
10,6mg KOH/g

Shell Rimula Ultra 10W40 - syntetyk
API - CD/CF
164
-45 st.C
17mg KOH/g

Elf Synthese 5W40 - syntetyk
API - SJ/CF
171
-48 st.C
12mg KOH/g

Elf Competition STI 10W40 - półsyntetyk
API - SJ/CF
154
-33 st.C
9mg KOH/g

Elf Sporti SRI 15W40 - mineralny
API - SJ
135
-27 st.C
9mg KOH/g

Elf Turbo Diesel 15W40 - mineralny
API - CF
140
-30 st.C
11mg KOH/g

Neste City Pro 5W40 - syntetyk
API - SJ/CF
158
-48 st.C
b.d.

Neste Turbo 10W30 - półsyntetyk
API - CF/SF
145
-39 st.C
b.d.

Neste Turbo 15W40 - mineralny
API - CF/SF
143
-33 st.C
b.d.

Neste City Standard 10W40 - półsyntetyk
API - SH/CF
155
-42 st.C
b.d.

Neste Super 10W40 - mineralny
API - SH/CF
145
-36 st.C
b.d.

Neste Super 15W50 - mineralny
API - SH/CF
140
-33 st.C
b.d.

Statoil Lazerway 5W40 - syntetyk
API - SJ/CF
165
-51 st.C
12mg KOH/g

Statoil Superway X 10W40 - półsyntetyk
API - SJ/CF
157
-36 st.C
8,1mg KOH/g

Statoil Racingway HP 25W50 - syntetyk
API - SG/CD
132
-39 st.C
11,8mg KOH/g

Statoil Selfway 15W40 - mineralny
API - SG/CC
147
-36 st.C
9,8mg KOH/g

Statoil Powerway 15W40 - mineralny
API - CF-4/CE/SG
140
-33 st.C
9,8mg KOH/g

Daewoo 5W30 - półsyntetyk
API - SJ
161
-36 st.C
b.d.

Daewoo 10W30 - półsyntetyk
API - SJ
141
-33 st.C
b.d.

Agip Sint 2000 10W40 - półsyntetyk
API - SJ/CF EC
170
-36 st.C
8,6mg KOH/g

Agip Extra HTS 5W40 - syntetyk
API - SJ/CF
210
-43 st.C
8,3mg KOH/g

Agip F.1 Super Motoroil 15W40 - mineralny
API - SJ/CD
153
-24 st.C
10mg KOH/g

Agip Super Diesel Multigrade 15W40 - mineralny
API - CF-4/SG
142
-30 st.C
11mg KOH/g

Agip Sint Turbodiesel 10W40 - półsyntetyk
API - CF/SG
169
-36 st.C
10mg KOH/g

Texaco Havoline Formula3 Energy 5W30 - półsyntetyk
API - SJ EC
188
-48 st.C
6,5mg KOH/g

Texaco Havoline Formula3 Synthetic 5W40 - syntetyk
API - SH/SJ/CF EC
164
-56 st.C
8,8mg KOH/g

Texaco Havoline Formula3 X1 Extra 10W40 - półsyntetyk
API - SH/SJ/CF EC
149
-33 st.C
11,5mg KOH/g

Texaco Havoline Formula3 15W40 - mineralny
API - SH/CF
138
-30 st.C
9,6mg KOH/g

Texaco Havoline Formula3 Diesel 15W40 - mineralny
API - CF
138
-30 st.C
9,6mg KOH/g

Aquila Extra Synthetic - syntetyk
API - SJ/CF
180
-40 st.C
9mg KOH/g

Aquila Super Semisynthetic 10W40 - półsyntetyk
API - SG/CD
140
-30 st.C
9mg KOH/g

Aquila Classic 15W40 - mineralny
API - SG/CD
130
-25 st.C
9mg KOH/g

Aquila for Gas 10W40 - półsyntetyk do silników zasilanych gazem LPG
API - SG
150
-30 st.C
7mg KOH/g

Aquila Diesel Turbo-Max 15W40 - mineralny
API - CE/CF-4/SG
130
-24 st.C
10,5mg KOH/g

Aquila Diesel Turbo 15W40 - mineralny
API - CE/CF-4/SG
130
-24 st.C
10mg KOH/g

Aquila Diesel 15W40 - mineralny
API - CD/SF
130
-24 st.C
12mh KOH/g
Dolewanie oleju. Nazwa oleju i klasa lepkości Klasa jakości Wskaźnik lepkości Temp. płynięcia Liczba zasadowa TBN
Mobil 1 Rally Formula
5W50 - syntetyk API - SJ/CF EC 184 -54 st.C 12mg KOH/g
Mobil 1 0W40 - syntetyk API - SJ/CF EC II 196 -55 st.C 9mg KOH/g
Mobil 1 Turbo Diesel 0W40 - syntetyk API - CF/SJ EC 196 -55 st.C 9mg KOH/g
Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 -36 st.C 10mg KOH/g
Mobil Super 15W40 - mineralny API - SJ/CF 137; 127 -27 st.C; -26 st.C 10mg KOH/g
BP Visco 5000 5W40 - syntetyk API - SJ/SH/CF EC 170 -36 st.C b.d.
BP Visco 3000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C b.d.
BP Visco 2000 15W40 - mineralny API - SJ/CF 136 -30 st.C b.d.
BP Motor Oil 15W40 - mineralny API - SF/CD 133 -30 st.C b.d.
Castrol Formula SLX 0W30 - syntetyk API - SJ/CF 184 -66 st.C 8,7mg KOH/g
Castrol Formula RS 10W60 - syntetyk API - SJ/CF 179 -57 st.C 8,6mg KOH/g
Castrol TXT Softec Plus 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 169 -42 st.C 8,5mg KOH/g
Castrol GTX5 Lightec 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -39 st.C 9,4mg KOH/g
Castrol GTX3 Protec 15W40 - mineralny API - SJ/CF 144 -27 st.C 9,2mg KOH/g
Castrol GTX 15W40 - mineralny API - SG/CD 140 -33 st.C 9,4mg KOH/g
Lotos Syntetic 5W40 - syntetyk API - SJ/CF EC 165 -53 st.C 11,5mg KOH/g
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 150 -44 st.C 9,9mg KOH/g
Lotos 15W40 - mineralny API - SG/CD 135 -33 st.C 8,5mg KOH/g
Lotos Diesel 15W40 API - CE/SF 140 -32 st.C 10,5mg KOH/g
Lotos City 15W40 - mineralny API - SF/CC 135 -30 st.C 5,7mg KOH/g
Lotos City Diesel 20W50 - mineralny API - CC 134 -30 st.C 8,5mg KOH/g
Total Quartz 9000 0W40 - syntetyk API - SJ/SH/CF EC II 176 -42 st.C b.d.
Total Quartz 9000 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 172 -53 st.C 11mg KOH/g
Total Quartz 7000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 150 -41 st.C 10,5mg KOH/g
Total Quartz Diesel 7000 10W40 - półsyntetyk API - CF 150 -44 st.C 10,7mg KOH/g
Total Quartz 5000 15W40 - mineralny API - SJ/CF 135 -33 st.C 10mg KOH/g
Total Quartz Diesel 5000 15W40 - mineralny API - CF 140 -37 st.C 10,7mg KOH/g
Shell Helix Ultra 5W40 - syntetyk API - SJ/CF EC 191 -36 st.C 12,7mg KOH/g
Shell Helix Plus 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF EC 160 -36 st.C 10,4mg KOH/g
Shell Helix Super 15W40 - mineralny API - SH/CD 135 -27 st.C 10,6mg KOH/g
Shell Rimula Ultra 10W40 - syntetyk API - CD/CF 164 -45 st.C 17mg KOH/g
Elf Synthese 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 171 -48 st.C 12mg KOH/g
Elf Competition STI 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C 9mg KOH/g
Elf Sporti SRI 15W40 - mineralny API - SJ 135 -27 st.C 9mg KOH/g
Elf Turbo Diesel 15W40 - mineralny API - CF 140 -30 st.C 11mg KOH/g
Neste City Pro 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 158 -48 st.C b.d.
Neste Turbo 10W30 - półsyntetyk API - CF/SF 145 -39 st.C b.d.
Neste Turbo 15W40 - mineralny API - CF/SF 143 -33 st.C b.d.
Neste City Standard 10W40 - półsyntetyk API - SH/CF 155 -42 st.C b.d.
Neste Super 10W40 - mineralny API - SH/CF 145 -36 st.C b.d.
Neste Super 15W50 - mineralny API - SH/CF 140 -33 st.C b.d.
Statoil Lazerway 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 165 -51 st.C 12mg KOH/g
Statoil Superway X 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 157 -36 st.C 8,1mg KOH/g
Statoil Racingway HP 25W50 - syntetyk API - SG/CD 132 -39 st.C 11,8mg KOH/g
Statoil Selfway 15W40 - mineralny API - SG/CC 147 -36 st.C 9,8mg KOH/g
Statoil Powerway 15W40 - mineralny API - CF-4/CE/SG 140 -33 st.C 9,8mg KOH/g
Daewoo 5W30 - półsyntetyk API - SJ 161 -36 st.C b.d.
Daewoo 10W30 - półsyntetyk API - SJ 141 -33 st.C b.d.
Agip Sint 2000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF EC 170 -36 st.C 8,6mg KOH/g
Agip Extra HTS 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 210 -43 st.C 8,3mg KOH/g
Agip F.1 Super Motoroil 15W40 - mineralny API - SJ/CD 153 -24 st.C 10mg KOH/g
Agip Super Diesel Multigrade 15W40 - mineralny API - CF-4/SG 142 -30 st.C 11mg KOH/g
Agip Sint Turbodiesel 10W40 - półsyntetyk API - CF/SG 169 -36 st.C 10mg KOH/g
Texaco Havoline Formula3 Energy 5W30 - półsyntetyk API - SJ EC 188 -48 st.C 6,5mg KOH/g
Texaco Havoline Formula3 Synthetic 5W40 - syntetyk API - SH/SJ/CF EC 164 -56 st.C 8,8mg KOH/g
Texaco Havoline Formula3 X1 Extra 10W40 - półsyntetyk API - SH/SJ/CF EC 149 -33 st.C 11,5mg KOH/g
Texaco Havoline Formula3 15W40 - mineralny API - SH/CF 138 -30 st.C 9,6mg KOH/g
Texaco Havoline Formula3 Diesel 15W40 - mineralny API - CF 138 -30 st.C 9,6mg KOH/g
Aquila Extra Synthetic - syntetyk API - SJ/CF 180 -40 st.C 9mg KOH/g
Aquila Super Semisynthetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 140 -30 st.C 9mg KOH/g
Aquila Classic 15W40 - mineralny API - SG/CD 130 -25 st.C 9mg KOH/g
Aquila for Gas 10W40 - półsyntetyk do silników zasilanych gazem LPG API - SG 150 -30 st.C 7mg KOH/g
Aquila Diesel Turbo-Max 15W40 - mineralny API - CE/CF-4/SG 130 -24 st.C 10,5mg KOH/g
Aquila Diesel Turbo 15W40 - mineralny API - CE/CF-4/SG 130 -24 st.C 10mg KOH/g
Aquila Diesel 15W40 - mineralny
przepraszam za taką ilośc ale wkleiłem dla porównania może inni maja inne oleje
i co ciekawe wskaznik lepkości dla najlepszego Mobila 5/50 Rally coś tam jest taki sam jak dla Castrola 0-30
temat oleji jest jak rzeka ale najważniejsze aby go wymieniać i widac na tej tabeli przepaść między synt a pół czy mineralnym
co do tych nieszczęsnych 30kkm komputerowych to tak robisz zmiane oleju kasuje inspekcje i masz przed sobą 30.000km do przejechania ale to nie idzie w parze z kilmetrami drogowymi mi wyszło 22.176km rzeczywiscie przejechanych
Pozdrawiam

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • revelstein.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : LazerWay 5w-40
     : Lazerway 5W40
     : Land Rover for Sale
     : Łatwa kuchnia francuska
     : łacina Tłumaczenia
     : laser - dyskoteka szkolna
     : laser dyskotekowy używany
     : lakier samochodowy srebrny Tuning
     : ławka wierszyki wiersze miłosne
     : łańcuch pokarmowy łąki
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT