latające Modele zdalnie sterowane
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
ZAKOŃCZENIE SEZONU MODELARSKIEGO. Tczewska Modelarnia Zaprasza na "Podsumowanie Sezonu Modelarskiego", które odbędzie się 10 listopada 2009 roku, o godzinie 16.00 w Alternatywnym Centrum Kultury "Zebra" w Tczewie.
W programie:
* Wykład na temat zdalnie sterowanych modeli latających;
* Podsumowanie działalności i osiągnięć Modelarni;
* Prezentacja Modeli;
* Poczęstunek.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY WSZYSTKICH CHĘTNYCH!
http://www.tcz.pl/index.php?p=1,3,0,nadchodzace_wydarzenia&item=042310f962f397adf1cf068490ebb604
Plakat:
http://img140.imageshack.us/img140/792/modelarnia.jpg Motomarzenia te małe i te większe ;). Narazie od ponad 20lat są modele zdalnie sterowane oczywiście te latające
ps. szmatolatawce są puki co jeszcze dość niebezpieczne ale kiedyś miałem już taki plan.
Valdi Częstotliwości, kanały itp.. też uważam, że powinien być zapis, że modele latające mogą być użytkowane wyłącznie na częstotliwości 35MHz, ale zapis jest że do sterowani modeli latających, pływających i jeżdżących są pasma 27MHz i 40MHz, zaś wyłącznie do latania jest pasmo 35MHz:
* zdalnego sterowania modeli latających, lądowych, nawodnych i podwodnych przeznaczone zostały następujące częstotliwości: 26,995 MHz; 27,045 MHz; 27,095 MHz; 27,145 Mhz; 27,195 MHz, 40,665 MHz; 40,675 MHz; 40,685 MHz; 40,695 MHz,
* oraz wyłącznie do sterowania modeli latających zakres częstotliwości: 34,995 - 35,225 MHz zgodnie z parametrami technicznymi określonymi w Aneksie nr 8 ww. rozporządzenia.
Jakby było tak byłoby lepiej:
* zdalnego sterowania modeli lądowych, nawodnych i podwodnych przeznaczone zostały następujące częstotliwości: 26,995 MHz; 27,045 MHz; 27,095 MHz; 27,145 Mhz; 27,195 MHz, 40,665 MHz; 40,675 MHz; 40,685 MHz; 40,695 MHz,
* oraz wyłącznie do sterowania modeli latających zakres częstotliwości: 34,995 - 35,225 MHz zgodnie z parametrami technicznymi określonymi w Aneksie nr 8 ww. rozporządzenia. . O KLUBIE
Klub Modelarstwa Lotniczego i Kosmicznego na Podgórzu mieści się w domu kultury przy ulicy Poznańskiej 52 w Toruniu. Modelarnia została założona w 1966 roku przez instruktora Henryka Mellera. Obecnie rolę instruktora pełni Michał Będzmierowski. Pieczę nad klubem sprawuje Miejska Instytucja Kultury DOM MUZ w Toruniu.
Modelarnia mieści się w niewielkim pomieszczeniu na trzecim piętrze domu kultury. Zajęcia warsztatowe odbywają się dwa razy w tygodniu (obecnie we wtorki i środy w godzinach od 17 do 19) i przeznaczone są dla dzieci i młodzieży od lat 10. Modelarze budują modele rekreacyjne i akrobacyjne zdalnie sterowane napędzane silnikami elektrycznymi.Powstają także żaczki (drewniano-kartonowe), rzutki (F1N) oraz latawce płaskie i skrzynkowe.
Chcących zapoznać się z techniką wykonywania modeli latających oraz zdobycia umiejętności w ich pilotażu serdecznie zapraszamy! COX. Witam,
Na tak postawione pytanie, trudno udzielić jednoznacznej i wyczerpującej odpowiedzi. Na pewno nie ma potrzeby stosowania pompki paliwa . Podaj pojemność silnika, oraz w jakim modelu masz zamiar wykorzystać ten silniczek. Czy to ma być model latający , pływający czy kołowy, czy zdalnie sterowany ,czy może na uwięzi? Od rodzaju modelu bardzo często zależy też pojemność (i budowa) zbiornika. A może zamieść zdjęcie silnika na forum. I jeszcze uwaga, do żarzenia świecy (głowicy) najlepiej używać specjalnego klipsa ( ogólnie dostępne grzałki (żarki), nie nadają się) . Również należy uważać, aby nie spalić świecy, stosując nieodpowiednie, za wysokie napięcie. Ma być 1,2V. Nowe świece są raczej trudno dostępne, no i drogie (około 40 zł). http://www.mh-aerotools.de/airfoils/index.htm - tutaj o COXach dowiesz się prawie wszystkiego.
Pozdrawiam - Ajaks F1D rc. Witam
Tylko że to nie będzie F1D
Klasa F1D to modele swobodnie latające, przeznaczone do lotów w hali, napędzane silnikiem gumowym. Dokładnych aktyalnych przepisów technicznych nie pamiętam. (startowałem w tej klasie prawie ćwierć wieku temu i od tego czasu dość znacznie się zmieniły.
To o czym piszesz to poprostu lekki model halowy zdalnie sterowany.
Sterowanie na podczerwień można zadoptować z jakiejś latającej mikrozabawki. Po drobnych przeróbkach może się sprawdzić, ale budowa takiego modelu to w brew pozorom dość trudne zadanie.
pozdrawiam Mariusz Wicherek 25P. Witam,
Wicherek powstał ponad 50 lat temu. Profile podane na osobnym arkuszu (płaskowypukłe) dotyczą wersji modelu swobodnie latającego ( nie sterowanego aparaturą RC). Do modeli swobodnych przeważnie stosowano wtedy profile nośne w stateczniku poziomym. Podany na planie statecznika poziomego profil symetryczny, dotyczy wersji sterowanej, w tym wypadku tylko sterem kierunku.
Ja w obu moich Wicherkach, w statecznikach poziomych, zastosowałem profil symetryczny. W Wicherku 10, statecznik poziomy (pionowy również ) jest wychylany w całości ( płytowy, pływający), bez podziału na ster i statecznik. Podobnie chcę zrobić w tej wersji Wicherka. Szczegóły dopiero pomalutku dopracowuję. Jeśli robisz model zdalnie sterowany, to oczywiście w stateczniku poziomym stosujesz profil symetryczny.
Pozdrawiam - Ajaks Samolot. ZIV jak zwykle niezawodny!
DrAgErS - z tego co piszesz, mogę przypuszczać, że nie masz wielkiego doświadczenia w budowie modeli latających. Osobiście trudno mi wywnioskować, co właściwie budujesz "z wykałaczek", jakim silnikiem dysponujesz, etc. Myślę, że dobre zdjęcie bardzo by tu pomogło...
Choć "nie święci garnki lepią", to jednak powinieneś wiedzieć, że zdalnie sterowane modele latające nie są dla początkujących najprostsze w budowie i w krótkiej zazwyczaj eksploatacji ...
By uniknąć rozczarowań, najlepiej skontaktuj się osobiście z doświadczonym modelarzem/instruktorem, wybierz dobry/sprawdzony projekt modelu samolotu słabosilnikowego lub motoszybowca (znaczy o małym obciążeniu powierzchni nośnych), nie "tucz" go nadmiarową masą (głównie kleju) i... nie chodź na skróty przez instrukcję.
Powodzenia!
PD Mt 10/2007 Na warsztacie. W modelach latających sterowane są:
ster poziomy
ster pionowy
silnik
lotki
W prostych modelach nie ma lotek ani klap. Skrzydła regulują sie same dzieki dość mocnemu odchyleniu od prostej (nawet 10*, tj. szkrzydło prawe i lewe są ustawione pod kątem 170* względem siebie)
Silnik i ster poziomy można połączyć na jednym kanale, albo zrezygnować całkowicie ze zdalnego kontrolowania silnika nadając mu 'autonomię' - tj. wyłączanie po upływie czasu x, albo po rozładowaniu akumulatora do napięcia y.
Żadne z nich nie jest idealne (silnik powinien być na osobnym kanale), ale są proste zarówno w budowie jak i w pilotarzu - choć potrzebne jest perfekcyjne wyważenie modelu.
A wiec, jeżeli chcesz robić modele bardziej zaawansowane, to potrzebujesz aparaturę 3, lub lepiej 4-kanałową. Jednak na początek wystarczą Ci 2 kanały, co bardzo upraszcza sytuację, i przy okazji obniża cenę. Więc na początek radzę kupić własnie 2-kanałową aparaturę, a następnie, jak hobby Cię wciągnie, będziesz już na tyle zorientowany, że sam wybierzesz najlepszą opcję. Salon samochodowy w Stambule. "To już jedenasty salon samochodowy w Stambule. Bardzo ważna impreza i wcale nie prowincjonalna – zdarzają się tu światowe premiery nowych modeli, a producenci aut przywożą tu te same prototypy koncepcyjne, co na salon do Paryża. Nic dziwnego – turecki rynek już w najbliższych latach ma wchłaniać milion nowych samochodów rocznie."
[...]
O Skodzie jakoś nie wiele ale fotki warto zobaczyć i poczytać co się działo:
"Mniej sensacyjna, ale nie mniej spektakularna była turecka premiera Skody Roomster. Na zlecenie importera zbudowano rodzaj sterowca, plastikowego modelu Roomstera w skali 1:1 z elastycznym zbiornikiem gazu we wnętrzu. W kulminacyjnym momencie konferencji prasowej latający Roomster uniósł się w powietrze i przez dłuższy czas latał nad głowami gości i dziennikarzy, sterowany zdalnie przez modelarza, uruchamiającego na przemian zamontowane na „sterowcu” miniaturowe silniczki elektryczne ze śmigiełkami."
[...]
Link do artykułu: http://moto.onet.pl/1369571,2217,artykul.html
Link do latającego Roomstera : http://moto.onet.pl/8298,...eria_media.html Jak to wygląda na zdjęciu. Ociaganie zapewne spowodowane jest problemami prawnymi. Wiem dobrze ze mamy bardzo niepowazne prawo w .pl a dziedzina paralotniarstwa jest 'odwalona' (nie wnikalem zabardzo). szukajac troche po necie znalazlem kilka artykolow. W jednym z nich znalazlem dosyc ciekawy fragment
Podkreślić należy z całą mocą, ten wymóg w stosunku do paralotniarstwa jest nieuzasadniony żadnymi zobowiązaniami międzynarodowymi, merytorycznie pozbawiony racji, a społecznie szkodliwy. Na marginesie, europejskim, a nawet chyba światowym absurdem jest stawianie takich wymogów modelarzom (osoba, która pilotuje, chociażby przez chwilę model łatający zdalnie sterowany, czy chociażby puszcza własnoręcznie sklejony model szybowca czy "jaskółkę", podlega przepisom ustawy - prawo lotnicze, a bez wymaganych badań lotniczo-lekarskich i bez świadectwa kwalifikacji - jest przestępcą!!!). (http://www.paralotnie.atomnet.pl/dokumenty/glideclub-zakopane-rpo.html) Temat troche niedokonca zwiazany z naszym.
W stwierdzeniu 'ten wymog' autor ma na mysli posiadania waznej licencji pilota wraz z aktualnymi badaniami lekarskimi. (co faktycznie jest absurdem... moze jeszcze sie okaze ze puszczanie papierowych samolotow bez posiadania takiej licencji jest przestempstwem?)
Mozliwe iz jednym z problemow rozwoju jest prawo, chodz bardziej bym obstawial ze kasa lub poprostu lenistwo wladz miasta
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|