kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[Prasa] Naprawa torowiska z Poznania do Kluczborka. PRosze bardzo
Modernizacja poznańskiego węzła kolejowego miała rozpocząć się w środę 26 kwietnia od odcinka Antoninek - Poznań Wschód. Inwestycja nie rozpocznie się jednak w planowanym terminie, bo nie został jeszcze rozstrzygnięty konkurs na wykonanie robót specjalistycznych.
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie podjął jeszcze decyzji, która z firm ma się tym zająć. To jedyny powód wstrzymania prac.
Dotychczas bez kłopotów wyłoniono wykonawców pozostałych części modernizacji - automatykę i sterowanie ruchem kolejowym wykona konsorcjum Alcatel-KZA Poznań, a roboty torowe i inżynieryjne - konsorcjum PRK Poznań - Torpol - PRKiL Wrocław. - Wszyscy są gotowi do podjęcia robót - twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe w Warszawie. Rozstrzygnięcie przetargu może nastąpić w ciągu kilku dni.
- Zapowiadane na środę zmiany w rozkładzie jazdy pociągów są nieaktualne - wyjaśnia Zbigniew Wolny, rzecznik PLK w Poznaniu. Warszawa-Łódź: pociągi nie pojadą 140. Od 16 czerwca pociągi będą jeździły według nowego rozkładu jazdy. Trasę od Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej najszybszy Łodzianin pokona w 99 minut. Po drodze zatrzyma się na dworcach Łódź Widzew i Warszawa Zachodnia (odjazd o godz. 6.30, przyjazd godz. 7.58). - Między Łodzią a Skierniewicami uzyska prędkość maksymalną 140 km/h. Będzie to skład klasyczny. Czas jazdy bez postojów wyniesie 86 minut - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.
To wynika z tego, że Łodzianin, będzie prowadzony EP08... A genralnie EP08 i EP09 brakuje do obsługi CMK i linii Warszawa-Poznań. Rewitalizacja linii kolejowej Wrocław - Trzebnica. Szynobus z Wrocławia do Trzebnicy pojedzie, ale później
To już pewne. Mimo obietnic marszałka Marka Łapińskiego, od 1 września nie ruszą szynobusy, które miały wozić ludzi na trasie Wrocław - Trzebnica.
- Nie wyraziły na to zgody Polskie Linie Kolejowe - tłumaczy Agnieszka Zakęś, dyrektor departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim.
Dlaczego? Na trzech odcinkach tej linii wciąż jeszcze trwają remonty. - Zanim nie zakończą się roboty we wszystkich trzech miejscach, żadne dodatkowe pociągi nie będą w stanie przejechać tą trasą - podkreśla Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy Polskich Linii Kolejowych.
Teraz roboty są prowadzone na odcinku Wrocław- Psie Pole - Wrocław-Zakrzów i przy przebudowie stacji Wrocław-Psie Pole. Ale tu akurat prace mogłyby się skończyć we wrześniu.
Na pewno finału nie będzie przy remoncie mostu kolejowego nad rzeką Widawą: między Sołtysowicami a Psim Polem . Do grudnia nie skończy się także remont na odcinku Grabiszyn - Wrocław Główny.
- To wielka szkoda. Liczyłem na to, że szynobusy ruszą i będę mógł nimi jeździć z moich Pawłowic na Dworzec Nadodrze, żeby się tam przesiąść w tramwaj nr 7 i szybko dojechać do pracy - mówi Tomasz Paszko, mieszkaniec Pawłowic, który codziennie dojeżdża do pracy na Krzyki.
Dlaczego zarząd województwa, wiedząc o remontach planowanych przez PKP, obiecywał, że na trasę Wrocław - Trzebnica wyjedziemy we wrześniu?
- Ta linia miała być potraktowana przez PKP PLK jako priorytetowa - wyjaśnia wicemarszałek Zbigniew Szczygieł. - Odmową jesteśmy zaskoczeni. Cieszymy się jednak, że PLK robi remonty - zaznacza.
Jedynym pocieszeniem jest to, że wprowadzenie szyno-busów na tę trasę będzie możliwe dopiero w połowie grudnia, kiedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy.
- Wtedy powinny się już zakończyć naprawy na wszystkich trzech odcinkach i nie będzie przeszkód, żeby uruchomić dodatkowe połączenia na tej linii - przekonuje Łańcucki.
Ale pasażerowie będą musieli uzbroić się w cierpliwość przez kolejne 5 miesięcy.
http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/ ... ,id,t.html Lednica 2009 - rozkład jazdy Św. Jacka (6-7.06.2009). Częściowy rozkład jazdy pociągu specjalnego na katolicki Woodstock (BP NMSP)
poc. MPPEi 37714 rel. PRZEMYŚL - LEDNOGÓRA (GNIEZNO), (KWR:344043, MACIERZ.:310525, PODST.:310525), kursuje 6.VI wg zmienionego rozkładu jazdy: Przemyśl Bakończyce odjazd 1:00; Przemyśl 1:05/1:15; Żurawica ŻRC 1:22; Żurawica ŻRB 1:24; Żurawica ŻRA 1:27,5; Radymno 1:35; Munina 1:42; Jarosław 1:45/1:47; Przeworsk Tow. R112 1:57; Przeworsk 2:00; Przeworsk PK 2:01; Rogóźno k/Łańcuta 2:09; Łańcut 2:20; Strażów 2:27; Rzeszów Główny 2:39/2:41; Rzeszów Zachodni 2:44; Rudna Wielka 2:50; Trzciana 2:56; Sędziszów Małopolski 3:04; Ropczyce 3:11; Dębica 3:22/3:24; Grabiny 3:30; Czarna Tarnowska 3:34; Wola Rzędzińska 3:44; Tarnów Wschodni 3:49; Tarnów 3:51/3:53; Tarnów Mościce 3:57; Bogumiłowice 4:00; Biadoliny 4:06; Brzesko Okocim 4:14; Bochnia 4:27/4:29; Kłaj 4:36; Podłęże 4:43; Rudzice 4:45; Gaj 4:52; Kraków Bieżanów 4:54; Kraków Płaszów 4:57; Kraków Płaszów KPA 4:59; Kraków Gł. 5:04/5:20; Kraków Towarowy 5:26; Kraków Łobzów 5:28; Kraków Mydlniki 5:31; Zabierzów 5:37; Rudawa 5:44; Krzeszowice 5:51; Dulowa 6:01; Trzebinia 6:06/6:08; Trzebinia A TSA 6:11; Balin 6:16; Jaworzno Ciężkowice 6:24; dalej w/g zarządzenia IDDER4-1347/09
poc. MPPE PWPSi 73715 rel. LEDNOGÓRA - PRZEMYŚL (KWR:344223, MACIERZ.:310527, PODST.:310527), kursuje 7.VI wg zmienionego rozkładu jazdy: Jaworzno Ciężkowice 13:20; Balin 13:29; Trzebinia A TSA 13:34; Trzebinia 13:37/13:39; Dulowa 13:47; Krzeszowice 13:57; Rudawa 14:07; Zabierzów 14:15; Kraków Mydlniki 14:22/14:24 pt; Kraków Łobzów 14:28; Kraków Towarowy 14:29; Kraków Gł. 14:34/14:40; Kraków Płaszów KPA 14:47; Kraków Płaszów 14:49; Kraków Bieżanów 14:52; Gaj 14:53,5; Rudzice 14:58,5; Podłęże 15:00; Kłaj 15:06; Bochnia 15:12/15:14; Brzesko Okocim 15:25; Biadoliny 15:33; Bogumiłowice 15:39; Tarnów Mościce 15:41,5; Tarnów 15:45/15:47; Tarnów Wschodni 15:50; Wola Rzędzińska 15:55; Czarna Tarnowska 16:05; Grabiny 16:11; Dębica 16:15/16:16; Ropczyce 16:28; Sędziszów Małopolski 16:34; Trzciana 16:42; Rudna Wielka 16:49; Rzeszów Zachodni 16:55; Rzeszów Główny 16:58/17:00; Strażów 17:16; Łańcut 17:27; Rogóźno k/Łańcuta 17:38; Przeworsk PK 17:46; Przeworsk 17:48; Przeworsk Tow. R112 17:51; Jarosław 18:02/18:04; Munina 18:08; Radymno 18:15; Żurawica ŻRA 18:25; Żurawica ŻRB 18:29; Żurawica ŻRC 18:31; Przemyśl 18:39/18:54; Przemyśl Bakończyce przyjazd 18:59/;
Całość (przystanki pasażerskie) na stronie http://www.intercity.pl/?page=strona_gl ... mn_id=1422 Modernizacja linii E-65 Warszawa-Gdynia + TILT >160 km/h. Dziś na trójmiejskim portalu pisali:
W lipcu ruszy remont torów na stacji Gdynia Główna. To wstęp do remontu całej trasy Gdynia – Warszawa, dzięki któremu czas przejazdu do stolicy skróci się nawet do nieco ponad dwóch godzin.
Polskie Linie Kolejowe, czyli firma zarządzająca torami i infrastrukturą kolejową podpisała umowę na modernizację torowisk na stacji Gdynia Główna Osobowa. Wykonawcą prac będzie konsorcjum Budimex Dromex i Ferrovial Agroman. Wartość prac to 38 mln euro z czego 84 proc. sfinansuje Unia Europejska. Prace rozpoczną się w lipcu i potrwają 30 miesięcy.
Przebudowane zostanie ponad 10 km sieci trakcyjnej. Wymienione zostanie 5,4 km torów oraz 44 komplety rozjazdów kolejowych. Dzięki temu pociągi będą mogły dowolnie zjeżdżać z każdego tory na każdy inny. Tory zostaną "wyprostowane", czyli łuki będą łagodniejsze. I w końcu – pociągi towarowe nie będą przejeżdżały po torach przy peronach, co ma zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych.
Wszystkie te działania mają doprowadzić do zwiększenia prędkości pociągów. Do Gdyni można będzie wjeżdżać od strony Gdańska z prędkością 60 km/h – obecnie maksimum 40 km/h.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom o wakacyjnym terminie rozpoczęcia prac remontowych na całej trasie Gdynia – Warszawa, wciąż nie wiadomo kiedy dokładnie ruszą roboty. Co za tym idzie wciąż nie wiemy, czy w wakacje będziemy jeździć do stolicy tą samą trasą co zwykle, czy na około – czyli jeszcze dłużej - przez Bydgosz i Kutno.
- O wszystkich utrudnieniach w ruchu kolejowym związanymi z modernizacją linii Gdynia - Warszawa będziemy informować z odpowiednim wyprzedzeniem – uspokaja Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych.
Rozpoczęcie robót będzie zależało od podpisywania kolejnych umów z wykonawcami. Prawdopodobnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni poznamy wykonawcę prac remontowych na trasie trasie Warszawa Wschodnia – Legionowo.
- Dopiero wówczas uzgodnimy z przewoźnikami to, co jest najważniejsze dla pasażerów, czyli rozkłady jazdy - uzupełnia Krzysztof Łańcucki.
Po wyremontowanie całej trasy z Gdyni do Warszawy, w tzw. klasyczny w ruchu pasażerskim pociągi będą jeździć z prędkością do 160 km/h, a w ruchu towarowym do 120 km/h. Tabor z tzw. wychylnym nadwoziem będzie mógł mknąć z prędkością maksymalną 200 km/h.
źrodło: www.trojmiasto.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|