kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
zdaniem mechanika - co lepiej kupić. Interesuje mnie opinia mechaników mających do czynienia z takimi samochodami jak Citroen C5 i Lancia Lybra. Mam zamiar kupić jeden z nich używany, rocznik 2002-2004, sedan. I teraz prośba o praktyczną poradę:
1. Który z tych samochodów jest mniej awaryjny, do którego mniej dołożę już na początku, z jakimi problemami muszę się liczyć, dla którego łatwiej o części i serwis (użytkownicy tych marek piszą tak różnorodne opinie, że nie wiem co sądzić).
2. Kupić silnik benzynowy, czy diesel - tzn. czy oszczędności na paliwie nie skonsumują wydatki typu pompo-wtryskiwacze, filtr cząstek stałych.
3. Gdyby doświadczony mechanik kupował i miał wybór Citroen-Lancia, to co i dlaczego wybrałby.
Z góry dziękuję za opinie.
Zakup Stilo Abarth. Jak masz jakiś problem z dostaniem części do silnika 2.4 z Abartha to szukaj pod hasłem Lancia (Thesis, Kappa) 2.4 20V. Nie wszystkie pasują ale ogólnie to są prawie te same silniki.
No może z używanymi jest problem (nie wiem, nie popsuło mi się nic takiego, żeby ze względu na cenę sięgać po używane). Jak rozwiązałem ważny problem w aucie. lukaszzzzzzz-gdzie jest ten szrot ? ;>
Nazywa się to CARGRYF
sa tam czesci uzywane do aut francuskich, Pug, Renowa, Cytryna, Alfa, Fiat, Lancia
Szczecin - Stobno 17d.
091 - 471 59 42/25
www.cargryf.pl
w mierzynie, przed kosciolem skrecaj w lewo na swiatłach a potem na Stobno lecisz
5min autem. Lancia Delta. Ciekawy samochod, pamietam kiedys w programie o samochodach mowili ze niemozna juz dostac nowych czesci do tych samochodow, jedyna opcja to na zamowienie albo znalezc dilera uzywanych czesci z Lanci(ktorego ponoc bardzo trudno znalezc, ten diler bieze czesci z robitych itp Lanci)i ponoc sa bardzo bardzo drogie. sprzedam części. kompletny airbox (obudowa filtra powietrza) w stanie idealnym od 16VT
skórzany uchwyt (rączka) do przymocowanie nad pasami pasażera, ułatwiająca wysiadanie z tylnej kanapy => w tym miejscu co jest taki jakis smieszny haczyk , stan idealny
map sensor (magneti marelli), od 16 VT, nie jestem pewien czy pasuje do wolnossacego, trza by sprawidz, numer czesci i dane: PRT 06/00 1964AA, 250 kPa
czujnik abs-u tyl, używany
ewentualnie jeszcze mam do sprzedania regulator paliwa od Lancii HF intergale (weber)
ceny od uzgodnienia BRAVO BRAVA MAREA SIENA PALIO SEICENTO CZĘŚCI. W sumie trzeba przyznać że Alfa Romeo i Lancia to częściowo Fiat więc części niektóre się pokrywają na pewno.
A to nowe cześć czy używane ? . Chciałbym się dowiedzieć coś na temat kosztów itp.
Dla mnie nie ma problemu poczekać miesiąc czasu, tylko najpierw bym prosił o przypuszczalną cenę tego modelu.
Chciałbym się także dowiedzieć czy ten cywilny model ma także zabudowany silnik, tak abym nie miał zbytniego kłopotu z zabezpieczaniem wszystkiego przed piaskiem. Nie chciałbym za każdym razem zabezpieczać modelu taśmą czy folią przed w/w czynnikami
Rozumiem też że aby zmienić ten model w typową rajdówkę wystarczy tylko podnieść zawieszenie (o ile to możliwe) jeżeli jest inaczej to prosze o sprostowanie.
Czy ten model ma tak samo jak pureten rozstaw osi 200mm ?
Czym ten cywilny model jescze różni się od puretena ?
A może by tak kupić używany model puretena np. w niemczech i dokonać tylko wymiany zużytych elementów ??
Wiem że jak bym kupił puretena to musiałbym wymienić amortyzatory na olejowe. W tym cywilnym modelu nie miałbym juz z tym problemu.
Do tego cywilnego modelu pewnie trzeba by jeszcze kupić opony rally co jeszcze ??
Czy dobrze zrozumiałem że ten cywilny model ma rególowane kąty zawieszenia ??
Czy dostępność części do Kyosho jest duża ?
Wiem że zadaję dużo pytań, ale chciałbym kupić To właśnie coś co mi się spodoba i nie bede zawiedziony.
jaki byłby koszt kupna jakiegoś fajnego body Rally (np. Lancia Delta Integrale, Audi S1, Ford Focus, Ford Sierra Cosworth, Lancia Stratos czy Renault Alpine, lub coś w tym guście) ?
Z góry dzięki za pośwęcony mi czas i za odpowiedź na wszystkie pytania Brzęczenie dmuchawy nawiewu. sulo, jeśli jest tam taki silnik jak w Clio (a ze zdjęć na Alledrogo stwierdzam, że tak) to nic sie nie da zrobić.
U mnie w Clio też czasami brzęczał, czasami nie. Można go oczyścić środkiem penetrującym w sprayu, a potem nasmarować, ale daje to krótkotrwały efekt. Nie znalazłem elektryka, który by sie podjął regeneracji silnika. Do Clio dmuchawa występowała tylko w oryginale. Pamiętam jak dziś 986zł troche zbiło mnie z nóg. Dmuchawa kompletna - obudowa, silnik i rezystor, nie było możliwości kupna oddzielnie. Używki chodziły po 400zł lub sam silniczek koło 250zł i był problem z dopasowaniem. Jak nie ilość śrub, to rozstaw ich albo rozmiar silnika. Z resztą nie jestem zwolennikiem kupowania uzywanych rzeczy.
Poprosiłem mechanika by mi wyjął dmuchawe w celu dokładnego zweryfikowania usterki (tym razem) przeze mnie. W domu oglądałem, oglądałem i oglądałem silnik i w końcu znalazłem. Znalazłem na silniku znak Magneti Marelli (produkuje części dla Alfy Romeo, Fiata i Lancii). Zaraz zadzwoniłem do dystrybutora, ale nikt nie chciał ze mną rozmawiać na temat Renault. Oni robią części tylko dla Fiata i do Renault nic nie mają, katalogów brak i w ogóle nic nie mają. [Cenzura] się niemiłosiernie. Wsiadłem w auto i pojechałem do nich. Poprosiłem o wyłożenie na lade wszystkich silniczków jakie tylko mają w hurtownii. No i dopasowałem . Idealny, co do milimetra, śrubka w śrubkę, w tych samych miejscach zlącza, jedynie "turbina" miała przesunięte trzymanie o 2 mm względem oryginału. Wystarczyło przyciąć w obudowie dmuchawy plastik o 2mm i wszystko pasowało. Dopasowany silnik pochodził z Fiata Seicento 900 i kosztował 140zł .
Polecam demontaż silnika i wybranie sie do sklepiu Fiata. Chyba, że są tanie oryginały lub dostępne zamienniki to obędzie się bez kombinacji. Samochodowy raj.... Raport Komisji Europejskiej porównujący ceny samochodów w krajach wspólnoty wskazuje wyraźnie: w naszej części Starego Kontynentu jest tanio, a ceny samochodów zamiast rosnąć, spadają. Gdybyśmy zarabiali tyle, ile wynosi średnia w Unii, mielibyśmy samochodowy raj.
Komisja Europejska po raz kolejny zbadała, ile trzeba zapłacić za samochody w całej Unii biorąc pod uwagę ceny przed nałożeniem krajowych podatków. Jest to o tyle istotne dla obywateli państw Wspólnoty, że każdy z nas może kupić nowe auto w dowolnym kraju, przywieźć je do siebie i zapłacić lokalne podatki.
Zachęcające ceny
Badanie wskazuje, że w krajach, które przystąpiły do Unii w 2004 r., ceny są nadal o 3,4 proc. niższe niż średnia unijna. Najtańszym państwem strefy euro (gdzie obowiązuje wspólna europejska waluta) jest Finlandia, zaś najtańszym krajem całej Unii niezmiennie pozostaje zamożna Dania, gdzie ceny są niższe o 5,9 proc. niż średnia. Problemem Duńczyków jest jednak podatek rejestracyjny, który w Danii może sięgać nawet 190 proc.! Najtańszym krajem „nowej Unii” pozostają Węgry (-5,5 proc.), choć być może nie na długo. W ciągu roku w Słowenii ceny spadły aż o 8,1 proc. a na Słowacji o 7,6 proc. Zupełnie nie opłaca się jeździć na zakupy do Czech, tam zapłacić trzeba średnio o 7,3 proc. więcej niż średnia. Ceny nowych samochodów w Polsce były niższe o 3,1 proc. niż przed rokiem i oscylowały wokół unijnej przeciętnej. Oznacza to realny spadek kosztów zakupu, nawet biorąc pod uwagę inflację, która nie przekroczyła w żadnym momencie 2 proc. Niezmiennie najdrożej jest w Niemczech. Z pośród 85 porównywanych modeli samochodów 31 jest najdroższych. Autorzy raportu wskazują, że różnica w zakupie Forda Focusa w Niemczech i Finlandii może sięgać nawet 30 proc., co przekłada się na oszczędności nawet 4 tys. euro! Żaden z porównywanych modeli nie jest nad Wisłą najtańszy, choć wiele z nich, szczególnie z segmentu B, ma ceny na poziomie 93-105 proc. średniej unijnej.
Luksus najdroższy w Polsce
Największe rozpiętości cen obserwować można w segmencie małych samochodów. Producenci zachęcają do zakupów mniej zamożne społeczeństwa nowych członków Unii obniżając ceny w nowych krajach wspólnoty. Tańsze są także auta w tych państwach, gdzie motoryzacyjne podatki są niezwykle wysokie. Żeby jednak nie dopłacać do produkcji pojazdów, ceny są odpowiednio wyższe tam, gdzie podatki są niższe lub społeczeństwo zamożniejsze. Trudno jednak zrozumieć fakt, dlaczego Polska jest najdroższym rynkiem samochodów luksusowych. Według badania nikt nie ma wyższych cen niż polscy dealerzy sprzedający BMW 320d (110 proc.), Saaba 9-3 (127,9 proc.), Lancię Thesis (139,6 proc.), Peugeota 607 (119,3 proc.), Mercedesa klasy S (107,9 proc.). Podobnie jest w przypadku Volkswagena Golfa (127,6 proc.).
Zniechęcające zarobki
Wydawałoby się, że skoro przynajmniej ceny aut klasy średniej mamy niższe niż gdzie indziej, albo takie same, do salonów samochodowych powinny walić tłumy. Tak nie jest – sprzedaż nowych aut osiąga rekordowo niski poziom. Śmieszą czasem spekulacje i rozważania „ekspertów”, którzy zapaść na rynku uzasadniają wszystkim, tylko nie poziomem zarobków Polaków. Inne unijne badanie, opublikowane przez Eurostat wskazuje wyraźnie, że niskie ceny samochodów w Polsce, są dla nas i tak zdecydowanie za wysokie. Zarabiamy cztery do pięciu razy mniej niż przeciętni obywatele Unii Europejskiej. Średnie roczne zarobki w Polsce wynoszą nieco ponad 7 tys. euro, kiedy w Unii zarabia się ponad 28 tys. euro. Cztery razy dłużej musimy pracować na to, by kupić samochód tej samej klasy lub po prostu możemy kupić samochód cztery razy tańszy. Trudno oczekiwać, że producenci obniżą ceny czterokrotnie lub choćby o połowę. Cztery razy tańszego Opla Corsy, czy Fiata Pandy nie da się wyprodukować. Zupełnie nie powinno dziwić, że spragnieni aut Polacy na potęgę kupują samochody używane – tańsze właśnie o cztery razy od nowych, tej samej klasy. Siła nabywcza Polaków (zarobki porównane do produktów i usług, które można za nie kupić) jest trzykrotnie niższa niż przeciętna w Unii. Najwięcej za roczną pensję kupić mogą mieszkańcy Luksemburga, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Danii. Najmniej Polacy i mieszkańcy krajów nadbałtyckich, choć tam sytuacja szybko zmienia się na lepsze.
Tymczasem typowy Niemiec przez rok może zarobić prawie 35 tys. euro i za połowę tej kwoty kupić dowolny samochód z segmentu C. Nie dziwi zatem w ogóle, dlaczego ceny nowych aut w Niemczech są najwyższe. Klienci, porównując je do swoich zarobków i tak nie uważają ich za zniechęcające. Podobnie jest w Wielkiej Brytanii, gdzie wynagrodzenia przekraczają 38 tys. euro rocznie, przy czym nie można pominąć faktu, że w ciągu minionych 12 miesięcy ceny nowych samochodów na Wyspach Brytyjskich spadły o 0,5 proc.
[motofakty.pl - link] Moje usługi - czyli w czym Ssivy może pomóc :). Witam
Jako że członkowie klubu mają sobie pomagać, Marcina zakład pomaga wszystkim klubowiczom naprawić auto, stwierdziłem że również napiszę w czym mogę pomóc.
Jak wiecie a może nie wiecie - Wasz kolega Ssivy (Łukasz) pracuje w małej firmie Autodal sp. z o.o.; Zajmujemy się głównie prowadzeniem importem samochodów z Italii + auto-komis(plac). Gdzie kupujemy - 4 ASO - VW&AUDI&Porsche - jeden z największych na północy Italii; Fiat&Lancia&Alfa; BMW&MINI; VOLVO. Przywozimy auta nowe + używane, czasami poleasingowe. Z racji charakteru prowadzonej działalności mamy różne zniżki, czy po prostu wiemy co gdzie i jak.
Samochody uszkodzone tylko na zamówienie. Części nie przywozimy - koszt kuriera+cena części nie kalkulują się.
Nasze usługi które mogę Wam zaoferować :
- Sprzedać auto - wstawienie w komis / skup za gotówkę wiadomo że przy wstawieniu w komis więcej uzyskacie dlatego proponuję tą formę. Mamy ok 1.000m2 placu która to powierzchnia w wakacje ma się powiększyć - miejsce na auto się znajdzie
- Znaleźć auto - tylko i wyłącznie Italia - nie szkopowo, około 2.000samochodów na liście mam w ciągłej ofercie. Mam również listy samochodów z Belgii / Hiszpanii ale niesprawdzone przez nas = nie ręczę za auta.
- Wyjazd po auto do Italii - jeździmy minimum raz w miesiącu po auta - można z nami pojechać obejrzeć autko przed zakupem co każdemu klientowi proponujemy.
- Import auta z Włoch - wozimy auto na ubezpieczonych ciężarówkach typu LOHR - wiadomo inny koszt z północy inny z Sycylii - kilometry + koszt autostrad. Bądź na kołach - ale z tym jest za dużo zabawy.
- Samochody nowe - wszystkie modele VW z salonu polskiego - 3%, salon włoski - większy wybór a przy obecnym kursie EUR cena staje się konkurencyjna.
- Ubezpieczenia Allianz - wszystkie rodzaje ubezpieczeń, choć skupiam się głównie na samochodach + majątek + firmowe + podróż + ofe.
- Gwarancja na samochód (do12lat do 180.000km) - jako że mamy podpisaną umowę z firmą która udziela gwarancje w ASO mogę również zaoferować taką usługę. Auta wówczas podlegają gwarancji niemalże takiej jak fabryczna. Jeżeli sprzedajesz znajomemu auto i po prostu chcesz mu dać gwarancję niema problemu - musi przejść przez naszą firmę.
- Pranie tapicerki - wpierw odkurzanie odkurzaczem przemysłowym (2.000W) + pranie KARCHER = auto czyste.
- Alufelgi Alessio + AlfaRomeo - czyli pełna oferta Alessio - kupuję auta blisko ich fabryki - 10km więc kwestia podjechania do magazynu po alusie każdy produkowany rozmiar + kolor. Alufelgi AR - czyli podróbki czy jak kto woli - "zapasowe" - wszystkie nowe z bieżącej oferty AR.
- Kredyt / leasing pomagam załatwić - czasami możliwe obniżenie raty niż taka jaką ktoś Wam proponuje - zawsze warto sprawdzić a może wyjdzie taniej.
- Serwis z mojego polecenia :
Klimatyzacje - kontrola wymiana płynu etc.
Wulkanizacja - wymiana opon, tańsze opony nowe.
Tapicer - zrobienie skórzanej tapicerki / w alcantarze czy po prostu regeneracja.
Pomoc drogowa - 4lawety dostępne prawie całą dobę. Jeszcze nie mamy własnej.
Nawigacje RadioCode Immobilizer Radia etc - elektronika w pojęciu urządzeń samochodowych. Serwis mapy etc.
Na wszystkie usługi oczywiście zniżki w porównaniu do "klienta z ulicy" - proszę tylko uprzedzić wcześniej cobym był obecny na placu i się Wami zajął
więcej informacji na :
<klik>www.autodal.pl<klik>
Pozdrawiam i zapraszam Łukasz
tel. 793 973 331 (NIE całodobowo )
mail. lukasz@autodal.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|