Strona główna
  Lancia 1.6 75KM wykres

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Lybra - prośba o interpretację wyników z FiatEcuScana. " />
">Najgorsza to większa głośność w kabinie niż jeszcze parę miesięcy temu. Szukam przyczyny.
Tą przypadłość ma KAŻDA Lybra - moja także. Przyczyna - przyzwyczajenie do komfortu

Hehe, ale wiesz, ja jeżdżę tylko swoim samochodem ewentualnie jakimś w firmie, ale one akurat są gorsze od Lybry Więc jeśli się przyzwyczaiłem do komfortu, to znaczy że to tego z Lybry, a to znaczy z kolei, że teraz coś z nim nie tak jest


">Witam!
Nie mam doświadczenia, aby zinterpretować wyniki testów w Twoim samochodzie, ale mogę Ci przesłać wyniki moich testów (jeżeli Cię interesują) i będziesz mógł porównać. Mam obecnie wersję 2.1 legalnie zakupioną. Pliki można importować do wersji nawet niezarejestrowanej. Wykresy są wtedy bardzo czytelne. Moje auto to Lancia Kappa 2,4 jtd, 2000r. (136 KM).
Pozdrawiam!


Jeśli to nie problem, to poproszę. Zobaczę różnicę chociaż.


">hej hej
ja dla kolegi podam moje spalanie przykładowo, akurat w piatek bylem w myslenicach i wczoraj wróciłem
więc tak:
spalanie przy 140 km/h, włączona klima, komputer pokazywał 6,6 l/100km
średnie spalanie z 650 km przejechanych tylko trasą 6,6 l/100km sprawdzone wlaniem do pelna na stacji, ale.... w Myślenicach ok. 20 km jazdy pod górę Chełm (2 razy do karczmy na górze, bardzo strome podjazdy), oraz stanie w korku około 1,5 godziny przy wjeździe na zakopiankę w stronę Myślenic (6km przejechanych w 1,5 godziny ). Klima włączona przez cała drogę tam... i troszkę powrotem tak około 75% trasy.
Jeżeli chodzi o miasto, to różnie, w marcu wyszło mi około 7,8 litra/100km ale bez klimy,
teraz w kwietniu jak jezdzilem z klimą i duzo stałem w korkach ( do tego odcinki po 5 km tylko) to wyszlo nawet 9,2 l/100km.
Moja Lybra to 2,4 JTD, 150KM
pozdrowionka


Hmmmm, co do spalania to tak:
1. Wiemy chyba wszyscy, że komputer przekłamuje. Ok, zgadza się.
2. Wiemy wszyscy, że spalanie sprawdza się przy tankowaniu. Ok, zgadza się.
3. Wiemy wszyscy, że to spalanie zależy od stylu jazdy, obciążenia, itd. Ok, zgadza się.

Tyle tylko, że mi kiedyś też komputer potrafił pokazać ładne spalanie, ale teraz ładne spalanie to ja widzę, jak jadę typowo na emeryta, czyli okolice 90 km/h łagodnie osiągane. Jak jadę te 140 km/h autostradą (sam, bez bagażu) to pokazuje 8 litrów. No to ja mam najsłabszy silnik, ale jeśli 150 km potrafi jechać 180 km/h i mieć 8 litrów, to chyba coś nie tak jest?

Co jeszcze sprawdziłem? Ano w poprzednich wątkach pisałem, że sprawdzę turbinę. No więc dzisiaj (wiem, wiem, ale w tygodniu nie mam kiedy, naprawdę) ją sprawdziłem. Węże suche, brak oleju (w tym do intercoolera naprawdę śladowe ilości na ściance w paru miejscach). Wirnik suchy, ładny, czysty, łopatki proste. Zero zachlapania olejem w środku. Więc turbinę mam, zakładam, sprawną na 100%.

Generalnie samochód jeździ już ok. Wcześniej miewał muły, teraz jest ok. Wczoraj się zagapiłem i 160 km/h poszedł bez zająknięcia. Jedynie ten zwiększony dźwięk w kabinie... Wydaje mi się, że tak od 110-120 km/h się nagle pojawia i co ciekawe brzmi tak samo i przy tych 140 jak i wczorajszych 160 na godzinę, bez różnicy jakby jaka prędkość... Czy to tak ma być, czy to opony potem dają znać o sobie czy ja jestem przeczulony, nie mam pojęcia już... Oczywiście mowa o wyłączonym radiu. I może tutaj jest pies pogrzebany - wcześniej jeździłem zawsze z jakąś muzyką włączoną. Czyżby skutecznie zakłócała dochodzące dźwięki z komory silnika?

Uwagi:
Tam na wykresach jest otwarcie zaworu overboost. Jak wszystko dobrze rozumuję, to w swoim silniku czegoś takiego nie mam, bo mam stałą geometrę, czyli u mnie występuje tylko wastegate (zawór regulujący ciśnienie). Więc ten parametr jest zbędny i nieważne, że daje 0. Dobrze rozumuję?

Jeśli dobrze rozumuję, to powinienem badać zawór regulacji ciśnienia. Tego akurat na wykresach nie ma, ale dzisiaj sprawdzałem i on chyba (?) pracuje prawidłowo. Bynajmniej nie ma tam wartości 0. Wartości się zmieniają i są zależne od butowania pedału gazu.

Trzecia sprawa: czy to zwiększone zużycie paliwa może być spowodowane ostatnim wykresem? Te mierzone i docelowe masy powietrza niezbyt się schodzą, wręcz kiepsko w porównaniu z wykresem pierwszym. Czy to właśnie może być przyczyna? A jeśli tak, to co sprawdzić?
NOWA edycja 2.2008. Witam

jest już dostępna najnowsza wersja oprogramowania do systemu diagnostycznego CDIF/2 - edycja 2.2008.
Oprócz zapowiadanych wcześniej nowości, doszły jeszcze następujące zmiany:

1. VOLVO (model V40/S40 - dodany ABS i poduszki powietrzne)
2. TOYOTA (model RAV4 III i Yaris II (modele diagnozowane przez szynę CAN) - dodane ABS, klimatyzacja, konsola wskaźników, silniki benzynowe)

Edycja 2.2008 zawiera ponadto:

1. Samochody Toyota/Lexus
- wprowadzono do obsługi sterowniki silnika benzynowe i diesla
- wprowadzono do obsługi sterowniki immobilizera i elektrycznego wspomagania kierownicy
- wprowadzono do obsługi sterowniki komfortu, drzwi, aktywnego zawieszenia, otwieranego dachu w samochodach Lexus
- uzupełniono istniejące sterowniki o funkcje odczytu parametrów bieżących
- poprawione funkcje odczytu i kasowania kodów usterek w istniejących sterownikach

2. Samochody Land Rover
- dodane do obsługi sterowniki skrzyni biegów i tempomatu w modelach Range Rover i Land Rover Discovery II
- dodano do obsługi silniki 2.0TD i 2.5TD w modelach Freelander oraz Range Rover na sterowniku EDC 1.3.1

3. Samochody Rover
- dodano silniki 2.0SDi oraz 2.5TD w modelach z serii 200, 400, 600, 800 na sterowniku EDC 1.3.1
- dodano sterownik ABSu Bosch 5 w modelach z serii 200, 400, 600 i 800
- wprowadzenie do obsługi modelu 75: silnik 2.0d na sterowniku DDE4.0, ABS, poduszka powietrzna, konsola wskaźników, klimatyzacja i centralna elektryka

4. Samochody Opel
- silniki 1.6i 16V (Z16XEP), 1.8i 16V (Z18XE), 1.7CDTI (Z17DTH), 1.9CDTI 16V (Z19DTH), 1.9dCi (F9Q)
- dodane ABSy Teves MK70, Teves MK60, ESP Teves MK60+, dodane parametry w ABS/ESP 8, poprawione działanie parametrów w ABS-ach w Astrze H, Vectrze C i Zafirze B,
- kontrola amortyzacji, przekładnia automatyczna, poprawione wspomaganie w modelach Vectra C, Astra H i Zafira B, światła ksenonowe w Astra H i Vectra C,
- uzupełnione opisy kodów usterek: wspomaganie kierownicy (SA V.1) i sterowanie świateł (HL V.2)

5. Grupa PSA
- uzupełnione opisy kodów błędów w silnikach HDI
- uzupełnione opisy kodów usterek oraz parametry w sterownikach Boscha MP3.1, MP3.2, MP5.1 oraz MP5.1.1
- wprowadzony do obsługi silnik 3.0JTD na sterowniku Bosch EDC16C39 w modelach Boxer i Jumper
- dodane ABSy na sterowniku Bosch w modelach Boxer i Jumper
- dodane ABSy na sterowniku Teves MK20E w modelu Xanitia
- dodana przekładnia automatyczna w modelu Xantia
- poprawione wyświetlanie parametrów dla sterownika Magneti-Marelli 1AP
- wprowadzony do obsługi sterownik Sagem SL96 (1.4 KFX) w modelu Xsara

6. Samochody Renault
- uzupełnione kodowania w poduszce powietrznej Autoliv ACU3
- wprowadzona do obsługi przekładnia automatyczna SU1 (wraz z funkcjami adaptacji)
- drobne dodatki oraz poprawki w klimatyzacji automatycznej oraz ESP
- uzupełnione parametry oraz opisy kodów błędów dla sterownika poduszek powietrznych (Bosch AB8.0) w modelu Clio II
- dodany do obsługi sterownik silnika 2.0i 16V w modelu Espace III
- wprowadzona obsługa poduszki powietrznej (Matra SDM_J66) w modelu Espace III
- wprowadzono do obsługi klimatyzację (Matra) w modelu Espace III
- wprowadzono do obsługi centralną elektrykę w modelu Espace III

7. Grupa Alfa Romeo, Fiat, Lancia
- wprowadzone do obsługi sterowniki silnika Bosch M3.7.1 (3.0i 24V oraz 3.0i 12V z lat '92-'97) a także Bosch MSA11 (2.4TD)
- wprowadzone do obsługi poduszki powietrzne Siemens MY99, Autoliv MY99, Autoliv MY99 (A), TRW MY 99
- wprowadzone do obsługi immobilizer Bosch Code 2, Delphi Code 2, Marelli Code 2
- wprowadzono do obsługi sterownik silnika Lucas DPCN (1.9TD 100KM) w modelach Bravo/Brava i Marea
- wprowadzono do obsługi silnik 3.0JTD w modelu Ducato '06
- wprowadzono do obsługi silnik 2.8TDS oraz 2.8DS w modelu Ducato
- wprowadzono do obsługi silnik 1.4i Turbo w Punto oraz 2.0i 16V Turbo w modelu Kappa i Thema
- wprowadzono do obsługi silniki 1.8i ECO w modelach Tipo i Tempra na sterowniku Magneti-Marelli 8P

8. Samochody Mitsubishi
- wprowadzono pilotażowo sterowniki diagnozowane przez szynę CAN z funkcjami odczytu i kasowania kodów usterek: silnika, ABSu, klimatyzacji, poduszek powietrznych, przekładni automatycznej, wyświetlacza, wspomagania elektrycznego, immobilizera, konsoli wskaźników

9. Samochody Ford
- wprowadzono do obsługi sterowniki silnika i konsoli wskaźników (odczyt i kasowanie kodów usterek) diagnozowanych poprzez szynę CAN w modelach C-Max, Fusion, Fiesta
- uzupełniona znaczna część opisów kodów usterek

10. Grupa VAG
- uzupełnione parametry bieżące w sterownikach z katalogu "dowolny"

11. Samochody Nissan
- uzupełnione opisy kodów usterek

12. Samochody Mazda
- wprowadzono do obsługi sterowniki silnika i konsoli wskaźników (odczyt i kasowanie kodów usterek) diagnozowanych poprzez szynę CAN w modelach 6, 5, 3, 2

13. Samochody Volvo
- wprowadzono do obsługi sterowniki centralnej elektryki (DIM) oraz klimatyzacji w modelach S40/V40 z funkcjami odczytu i kasowania kodów usterek, odczytu parametrów bieżących, aktywacjami elementów wykonawczych i adaptacji

14. CIS
- uzupełnione informacje o lokalizacji złącz diagnostycznych

15. Oprogramowanie
- Funkcja automatycznego instalowania sterowników USB
- Funkcja ułatwiająca wgrywanie klucza odblokowującego
- Funkcja skrótów klawiszowych 'CTRL +' i 'CTRL -' do zwiekszania i zmniejszania czcionki
- Funkcja anulowania łączenia ze sterownikiem (problem nieskończonego łączenia ze sterownikiem)
- Poprawione drukowanie raportów m.in nie ma konieczności wprowadzania za każdym razem danych klienta, dodane marginesy, funkcja wyłączenia tła
- Poprawiony widok graficzny w parametrach bieżących: pogrubiony wykres widoku 2D, problem startowania wykresu
- Poprawiony interfejs użytkownika

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • therasmus.pev.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lancia Delta GT ie
     : Lancia Fulvia 1600 HF
     : lancia delta integrale sprzedam
     : Lancia Delta amortyzatory gazowe
     : Lancia libra 110 KM opinie
     : Lancia Delta Klub Polska
     : Lancia Lybra 2.0 kontrolka silnika
     : Lancia Thema V8 Sprzedam
     : Lancia Lybra auto Salon
     : Lancia Thema Turbo Sprzedam
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT