Strona główna
  lampy xenony Omega B

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

złomega by nonam. Blazey, właśnie też zauważyłem że oszukana, bo jakiej omegi bym nie oglądał, to albo nie działały któreś pixele na wyświetlaczu albo od nawiewów W tej podświetlenie całe jest ok o dziwo, co do radia to nawet nie sprawdzałem, robiłem tylko głośniej/ciszej bo ono i tak wyleci Silniki były jeszcze 2.0 8V słabsze od mojego A co do lamp to lampy są fabryczne soczewkowe i poprzedni właściciel dołożył sobie do nich xenon, ale lampy są typowo pod halogen Przez ten xenon z resztą komputer ciągle mi krzyczy że żarówki są przepalone

Yagr były wersje z soczewkami pod halogen i pod xenon, zależnie od rocznika i wersji wyposażenia. Z tego co wiem to w tym roczniku kładli xenon chyba tylko do najbogatszych MV6, chociaż mogę się mylić

Adaś felgi będą większe na pewno, ale nie wiem kiedy Co do gleby... kłóciło by się to z celem kupienia tego auta, miało być wygodnie, a na glebie nie będzie
xenony.


[...]xenon do lamp bez systemu oczyszczania, bez syste mu samopoziomujacego, swiecace symetrycznie. brawo! [...]


Nie to, że się czepiam ale widziałeś pierwsze Vectry albo Omegi, która miały fabrycznie montowane ksenony ze spryskiwaczami ? Bo z tego co mi wiadomo i z tego co zaczytałem kiedyś to w przeszłości nie było wymagane posiadanie spryskiwaczy świateł ksenonowych.
Druga sprawa to system samopoziomujący na Polskich dziurach nie wiele daje.
[CC] soczewki a sila swiatla. Jedna prośba do montujących xenon - wyregulujcie wysokość i dbajcie o czystość kloszy w lampach. Jak jestem spokojny, tak ostatnio mało brakowało a na światłach zrobiłbym krzywdę palantowi w siakiejś Omedze z domowymi xenonami. Choć go puszczałem, nie chciał wyminąć i jechał za mną po zmroku kilkanaście kilometrów i walił tak że nic nie widziałem oprócz pier.... łuny w lusterkach
[e34] xenony. nie bede sie spieral kto ma racje... jednak przyznasz sam ze blenda nie moze byc plaska i zarowno w xenonie jak i zarowce jest skok i jak masz mozliwosc to przyjzyj sie dwom lapmom soczewkowym na przyklad a4 bo takie mialem i blaszka w obydwu jest jednakowa mimo ze jedna lampa jest xenon a druga halogen... (na przyklad do porownania) wiadomo ze jakosc swiecenia chinskich hidow a palnikow np osrama jest bez porownania i dlatego swiatlo z nich jest gorsze ale uwierz mi na slowo ze przeslony sa te same. kiedys jak nie bylo jeszcze zestawow z chin to wklejalem prawdziwe palniki w gniazda po zarowkach i linia swiatlo-cien byla bardzo widoczna. pozdrawiam.
p.s. na omedze nie moge wejsc i poczytac.
Lampy i ich przerobienie lub wymiana.
Jak nie xenon to nie przerobisz

Reflektory w których trzeba rozkleić szkło aby przerobić (mam tu na myśli soczewkowe)
VW PASSAT B5 po FL
BMW e39
AUDI A6 C5
VW PASSAT B6 (model po 2005)
OCTAVIA II
BMW e90 (Xenon)

Modele w których nie trzeba rozkleić szkła:
Vectra C
Astra H
Omega C
Audi a4 b6 (są dwa rodzaje jedne z przysłoną drugie bez), bez przysłony z roczników 2004 wtedy trzeba przerabiać
Audi Q7
Audi TT


Same szkła można wymienić w volvo s60, s80, v70

** Komentarz dodany przez: Marlena: 03-12-2009, 14:36 **
Dziękuję. :zdrowie:
Dodane.

Czy w Passat B5FL nie wystarczy przesunąć wewnętrznej przesłony od strony klapki?? (wiązka symetryczna) ??? Przecież to Ci przeglądu nie przejdzie. Ta przysłona jest tylko po to aby anglik wjeżdżając na drogę z ruchem prawostronnym nie oślepiał innych kierowców ale pobocza nie będzie Ci już oświetlać a powinien...

W passacie B5 przed fl do wymiany lampy nie da rady ich przerobić
Audi A4 B5 (po FL) jest przysłona więc wystarczy przestawić i jest europejskie

** Komentarz dodany przez: Marlena: 06-12-2009, 22:36 **
Dziękuję. :zdrowie:
Dodane.
Astra H. Reflektor z anglikana EU. Na tym forum wyczytałem, że lampy do Astry H da sie przerobić bez komplikacji. Teraz czytam, że trzeba wymienić. Gdzie piszą prawdę ?

Lampy, które da się przerobić bez ponoszenia kosztów:

Alfa Romeo 166 (do obrócenia przesłonka)
Audi A4 B5 (po FL) jest przysłona więc wystarczy przestawić i jest europejskie
Audi A4 B6 (są dwa rodzaje jedne z przysłoną drugie bez), bez przysłony z roczników 2004 wtedy trzeba przerabiać
Audi A6 C5 (reflektory w których trzeba rozkleić szkło aby przerobić)
Audi Q7
Audi TT
BMW Seria 5 w model E39 nie trzeba nic rozklejać, na lampach jest specjalna zaślepka pod która jest mechanizm. Wszystko możną zrobić bez użycia jakichkolwiek narzędzi :) i bez zdejmowania lamp
BMW E90 (reflektory w których trzeba rozkleić szkło aby przerobić -xenon)
Landrover Freelander - zmiana konta padania światła
Mazda 6 -przełożyć soczewki
Opel Astra H
Opel Omega BFL (xenony)
Opel Vectra C
Peugeot 407 (soczewki)
Peugeot 807 (soczewki) - obrócenie blaszek o 180 stopni
Skoda Octavia II (reflektory w których trzeba rozkleić szkło aby przerobić)
VW Passat B5FL (reflektory w których trzeba rozkleić szkło aby przerobić)
VW Passat B6 (model po 2005) (reflektory w których trzeba rozkleić szkło aby przerobić)

Lampy, które da się przerobić tanim sposobem:

Renault Laguna II (xenony) (kupno zwykłych i zrobienie z dwóch jednej)
VW LT 1996-2006 (wymiana kloszy)
Volvo s60, s80, v70 - (wymiana samych szkieł)
Czy Wasze xenony też się tak zachowują - jak to jest z tym samopoziomowaniem?. Cytat:
wprawdzie to nie o tym temat... ale miałem oryginalne polifty a teraz mam oryginalne xenony i podobnie jak wiele osób które miały takie porównie powiem....
xenon w VB świeci gorzej od np. Audi, VW itp ale znacznie lepiej od zwykłych lamp


bez przesady... wiem bo mam porównanie... jak ktoś ma wypalone żarniki lub nieustawione xenony (nie tylko sampoziomowanie się liczy) to może będą mu kiepsko świeciły...
jak wszystko jest ok to xenony świecą znacznie lepiej od poliftów z dobrymi żarówkami ;)
A myslisz, ze ja strzelilem swoja opinie z palca? Mam rowniez porownanie i jak popatrzysz na zarys swiecenia (np przy scianie) to zobaczysz, ze kazdy ksenon bedzie mniej doswietlal pobocze i bedzie mial zawsze wieksza granice swiatla i cienia. Wszystko ze wzgledu na oslepianie (z tego samego wzgledu do samopoziomowanie i spryskiwacze) Znaczy to ni mniej ni wiecej, ze jest mocno bialo przed autem, szaro na poboczu a bardzo ciemno 60 m przed autem.
Druga sprawa to jasnosc swiecenia i nagla granica w ktorej konczy sie zasieg ksenonu. Oko nie lubi takich przeskokow i dlatego przyzwyczajajac sie do jasnego swiatla w calym zasiegu, nie widzi prawie nic poza zasiegiem ksenona, co przy jezdzie w lesie moze oznaczac ze zwierzaka zobacze sekunde za pozno....
Mialem Vectre i Omege w obu wersjach i przy poprawnym ustawieniu ksenon meczyl bardziej niz zwykle swiatlo.
Reszta to jalowa dyskusja...
W końcu ktoś się wziął za kseonki z allegro?.
  mirek pisze:
> i bardzo dobrze.
> Jak można zauważyć to co drugi wiekowy wrak posiadający soczewki (nie są
> to lampy do xenonów) jeździ na chińskim wynalazku z allegro. Wszelkie
> tjuningowce zakładające chińskie lampy soczewkowe, montują te zenony.
> Można również spotkać nie rzadko totalnych juz baranów montujących
> zenony do zwyklych lamp z odbłyśnikiem.
>
> Jakoś na zachodzie tego typu wieśniactwa nie widać - u nas jednak tak.
>
> Walczyć z burakami z kompleksami!!
> "Mam super fure i na zenonie of courzzzz"!

Ja mam omegi b fl i w niej soczewki. Do tych soczewek mam ksenony. Ale
mam je tak ustawione, ze swieca ponizej linii zdezaka.

Powiedz mi prosze, czym sie rozni soczewka ksenonowa od zwyklej. Bo oidw
to w omedze jest tylko jeden rodzaj reflektorow przednich - a byly tez
fabrycznie montowane ksenony - zreszta cala instalcje pod fabryczne mam.

No i niewatpliwie zgadzam sie z Toba odnosnie odblysnikow. Najgorsze sa
te z matowymi przodami - jechac na przeciwko takiego to strach.

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 791 486 557 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
www.tychy-online.pl

xenon.
AE nie maja homologacji na xenon ,brak spryskiwacza na reflektor i systemu samo poziomowania lamp.
wiem o tym ale spryskiwacz chcialem zalozyc od omegi b. Kupie Philipsa i zobacyzmy jak to swieci
Lampy i ich przerobienie lub wymiana. Lampy, które da się przerobić bez ponoszenia kosztów:

Alfa Romeo 166 (do obrócenia przesłonka)
Audi A4 B5 (po FL) jest przysłona więc wystarczy przestawić i jest europejskie
Audi A4 B6 (są dwa rodzaje jedne z przysłoną drugie bez), bez przysłony z roczników 2004 wtedy trzeba przerabiać
Audi A6 C5 (reflektory w których trzeba rozkleić szkło aby przerobić)
Audi Q7
Audi TT
BMW Seria 5 w model E39 nie trzeba nic rozklejać, na lampach jest specjalna zaślepka pod która jest mechanizm. Wszystko możną zrobić bez użycia jakichkolwiek narzędzi :) i bez zdejmowania lamp
BMW E90 (reflektory w których trzeba rozkleić szkło aby przerobić -xenon)
Citroen Berlingo II -zmiana kąta padania światła
Fiat Marea - do obrócenia blaszki
Fiat Punto 2 - blaszki do obrócenia
Ford Mondeo MK3 -wystarczy wymienić odbłyśnik
Landrover Freelander - zmiana kąta padania światła
Mazda 6 -przełożyć soczewki
Opel Omega BFL (xenony)
Opel Omega B przed liftem -94-99 xenony -do obrócenia przesłonka w soczewce
Opel Vectra C
Peugeot 407 (soczewki)
Peugeot 807 (soczewki) - obrócenie blaszek o 180 stopni
Peugeot Partner II -zmiana kąta padania światła
Skoda Octavia II (reflektory w których trzeba rozkleić szkło aby przerobić)
VW Passat B5FL (reflektory w których trzeba rozkleić szkło aby przerobić)
VW Passat B6 (model po 2005) (reflektory w których trzeba rozkleić szkło aby przerobić)

Lampy, które da się przerobić tanim sposobem:

Fiat Ducato-1994-2002
-wystarczy wymienić same szkła
Ford Mondeo Mk2 (96-00) -wymiana samych kloszy
Opel Astra H wystarczy wymienić odbłyśnik
Peugeot Boxer 1994-2002 -wystarczy wymienić same szkła
Renault Laguna II (xenony) (kupno zwykłych i zrobienie z dwóch jednej)
Renault Laguna II wystarczy wymienić odbłyśnik (niestety przez cięcie lampy)
VW Bora wystarczy wymienić odbłyśnik
VW Golf IV wystarczy wymienić odbłyśnik
VW LT 1996-2006 (wymiana kloszy)
Volvo s60, s80, v70 - (wymiana samych szkieł)


Lampy, których nie da się przerobić (trzeba kupić w wersji kontynentalnej):

Citroen Jumper 1995-2002
Citroen Xsara Picasso
Fiat Bravo
Landrover Freelander po lifcie(2004 i w górę)
Mercedes Sprinter 1996-->
Nissan terrano II
Opel Corsa - Combo
Opel Vectra B
Opel Zafira A
VW Passat B5 przed FL



Proszę dopisywać modele aut których nie ma na liście.
Opel vectra 2.0l. Kitter odnośnie Omy to powiem Ci tak.
Bardzo fajne auto, przestronne, komfortowe, wygodne, praktycznie bezawaryjne.

Jeździłem kilkoma Omami B i z żadną nie było większych problemów. W obecnej mojej Omie zaraz stuknie 315 tyś km przebiegu i nic sie nie pierdzieli, auto jest z 97 roku. I lepiej mi się jeździ właśnie tą Omegą niż 2 miesięczną Fabią z przebiegiem niecałych 7 tyś km

Przy Omedze B musisz się liczyc co ok 40-50 tyś km, z wymianą łącznika stablizatora, końcówek drążków. Rzeczy te są stosunkowo tanie (zamienniki) i bezproblemowe do dostania (sklep opla na Przybysza przy kilińskiego, przybysza naprzeciw dawnego kina wolnośc, Opel Puszkina, sklep Opla wojska poslkiego przy franciszkańskiej). W omegach z początku produkcji czyli 94-95 musisz uważac na rdze, zresztą w późniejszych latach też, szczególnie na dolnych rantach drzwi, na górnych rantach drzwi tuż pod uszczelką przy szybie, jak i na tylnych drzwiach na zagięciu drzwi które jakby Ci to opisac "wchodzi w nadkole" razem z uszczelką drzwi. W kombi tylna klapa pod uszczelką szyby też czasami łapac rdze. Teoretycznie od 97 roku był ocynk więc z tymi rocznikami nie powinno byc problemów, roczniki 97 w góre jeśli rdzewieją to może to świadczyc o ich powypadkowym pochodzeniu.
Jak już się zdecydujecie na kupno Omy, to przed zakupem dobrze sprawdźcie jej stan zewnętrzny, czy nie była bita, czy nie widac oznak korozji, czy nie ma za dużo odprusków lakieru, bo przy niezabezpieczonych odpryskach też lubi sie pojawiac rdzawy nalot.
Sprawdźcie szczególnie przednie zawieszenie czy nie ma luzów. Poszczególne klocki zawiechy to są koszty odpowiednio:
- końcówka długa 70-80zł (zamiennik)
- krótka 40-50zł
- łącznk stabilizatora 50-60zł
- sinenbloki (nie wiem czy tak się to pisze ) 30-40zł

Sprawdzic przed kupnem należało by jeszcze stan wspornika drążka kierwniczego czy nie ma luzów, bo jego koszt to ok 300zł. Stan podpory wału napędowego bo to nie jest drogie ale dośc pracochłonne w wymianie, bo musisz wyjmowac cały wał. Sprawdzic wypadało by stan sprzęgła, bo sprzeglo zamiennik LUKa to ok 700zł (tyle ja płaciłem jak mi się wysrało przy 290 tyś km, nie wymieniane od nowości) do tego u mnie doszedł jeszcze koszt wysprzęgłika hydraulicznego (nowy 500zł) bo po założeniu nowego sprzęgła cięzko wchodziła mi 1 i wsteczny.
Ople lubią się pocic spod uszczelki dekla zaworów więc wypucowany silnik to też, oznaka tego, że może puszczac olej, Uszczelka pod Odmą też do sprawdzenia bo po większych przebiegach też lubi puszczac. Uszczelka pod miską olejową to samo.

Daczniejszym oględzin napewno wymaga Kombi bo dośc często Kombi traktowane są jako małe cięzarówki, ze względu na to jak dużo do nich wejdzie po rozłożeniu siedzen. I to kombi są czesto bardziej wyeksploatowane i w gorszym stanie.

Jak będziesz chciał kupic rocznik 94-95 na soczewkach albo xenonach to na 99% była bita przodem bo ani soczewek ani xenonów w tych rocznikach nie montowali. I pierwsze co to przykucnij i sprawdź, czy soczewki nie są czasami produkcji DEPO, bo są dużo tańsze ok 500zł komplet w stosunku do Helli ok 1500zł komplet. I często jak auta są naprawiane po wypadkach, to zamiast zakładac używane zwykłe lampy za które trzeba zapłacic ze 400zł to ludzie lubią kupowac soczewki DEPO za ok 500zł i miec bajer a i później frajer sie przy sprzedaży trafi na to.

Co do wyposażenia to najlepiej by było jakby trafic CD Elegance wtedy będzie prawie wsztystko.
Wersja CD też jest ok pod względem wyposazenia, mimo iż w początkach produkcji 94-95 wersja CD nie miała klimy, dopiero od chyba 97 w CD wkładali klime w standardzie.
Daruj sobie wersje GL, bo za te same pieniądze kupisz lepsze wyposażenie.
Były jeszcze wersje Diamond, Sport, Edition 100 i nie pamiętam więcej Ale jest ich stosunkwo mało bo z tego co wiem były to wersje limitowane, a masówka to jest GL, CD, CD Elegance, MV6.

Jak jeszcze coś mi sie przypomni to napisze. albo zadawaj pytania a ja odpowiem.

Pozdro

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • myszka-misiu.keep.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : lampy LED do samochodów ciężarowych
     : lampy błyskowe do samochodów uprzywilejowanych
     : lampy CLEAR do Audi 80b3
     : lampy przód Rover 600
     : lampy do przyczep samochodowych alegro
     : lampy soczewkowe ROVER 420
     : Lampy elektronowe w aplikacjach audio
     : Lampy tył Polo 86C
     : lampy na zewnątrz domu zdjęcia
     : lampy diodowe do Mitsubishi Colt
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT