Strona główna
  ładowność w niemieckim dowodzie

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Dopuszczalna ładowność XJ'a. A ja odkryłem właśnie w moim XJ-tku bardzo ciekawą rzecz z tematu ładowności. Pod maską mianowicie wypatrzyłem dodatkową naklejkę jakiegoś warsztatu niemieckiego /obok oryginalnej Chryslera/ - i na naklejce owej jest napisano i narysowano, że dopuszczalny nacisk przedniej osi mojego pipka wynosi 1205 kg, a tylnej ... uwaga ... 1600 kg co daje DMC pojazdu 2805 kg - i takie właśnie DMC jest u mnie w dowodzie rejestracyjnym, na co nawet wcześniej nie zwróciłem uwagi. Teraz już rozumiem, dlaczego po zakupie goście w serwisie /już tu w kraju/ z takim zainteresowaniem wyrażali się o moich resorach
A oznacza to, że mogę do pipka władować ponad 1200 kg, bo masa własna to 1570
Oczywiście jak to w życiu - nie ma róży ... ble,ble - bo z moim prawkiem /bez E/ mogę zapiąć przyczepkę o DMC co najwyżej 695 kg, żeby magicznych 3,5T nie przekroczyć - a takich przyczepek to chyba nawet nie ma - widać, że będzie się trzeba koło E zakręcić, bo jak kiedyś zajdzie potrzeba pociągnięcia jakiegoś jachtu to będzie płacz.
Obniżenie DMC przyczepy. To ja sie moze wtrace troche.... w panstwie niemieckim DMC jak najbardziej mozna zmniejszyc-zwiekszyc (tonazem) bez wiekszych problemow oczywiscie w granicach ustalonych przez producenta.
Bez problemu mozna zmniejszyc naprzyklad tonaz lawetowy np z 3.5 t na 2.7 t itp Czy ladownosc busa z 2.3 t na 3.5 ... jezeli tylko jest to "technicznie" mozliwe.
W przyczepach kampingowych mozna "pozbyc sie" kilogramow zaladunkowych, lub lekko podwyzszyc ladownosc za mala oplata ok 150 eurnow - zalezy od firmy ile sobie zazycza.
Idzie sie do urzedu komunikacji, mowi co sie chce, kobitka sprawdza w papierach czy jest to mozliwe, pobiera oplate, wydaje nowy dowod rejestracyjny i jazda...

Nie robi sie tego czesto.ilosc zaladunku obniza sie w przyczepkach kampingowych jezeli ktos chce uzyskac pozwolenie na jezdzenie 100-ka kiedy to pusty samochod musi byc ciezszy niz calkowita przyczepy a troche brakuje.
Obniżenie DMC przyczepy. a więc tak - po przeczytaniu tego watku podam moje zdanie na ten temat:

1) żyjemy w wolnym kraju i jesli chcemy obniżyć mase naszej przyczepy to nasza sprawa i urzędnik powinien to uszanować
2) urzędasy interpretują przepisy na swój sposób w zalezności od miasta
ale da się to wyjasnić /tylko nasz czas i zdrowie - bezcenne/
3) najprostszym sposobem obniżenia DMC jest obniżenie ładowności nawet do 0kg
dodatkowe badanie techniczne w Okregowej Stacji Kontroli /no problem/

/podobnie jesli mamy samochód osobowy zarejestrowany jako ciężarówka- to czasem aby ładownośc była większa jest zarejestrowany tylko na 2, 3 osoby....i musimy zamontować kratkę oddzielającą bagaż od kabiny/
i mimo że na tabliczce jest co innego to w liczy się to co w dowodzie /nie wiem jak za granicą??? .. czy jeśli ciężarowa Vectra która miałem polizei wezwie lawetę bo na tabliczce jest inna wartość niz w dowodzie ??? watpię - lub czy bedą od na s żądać prawa jazdy na ciężarówkę ??? - tez wątpliwe....
4) sprawe tabliczki da sie załatwić równiez w stacji - jest cos takiego jak "zastępcza tabliczka" - podobnie jak w przypadku utraty w wyniku wypadku, zgubienia tabliczki, jej skorodowania, rejestracji pojazdu/ przyczepy SAM itp...
5) mandat za granicą...hmm - ciężko wyczuc bo niemiecka policja to służiści i nie wiadomo co wymyślą.....lecz jeśli kupimy już taka przyczepe i nie wiemy o tym że ktoś zmienił te masy....hmm - trudno płacic mandat i lawete w takim przypadku - wątpię żeby to miało sens....
Hak holowniczy. nie ważne ile DMC ma przyczepka, załadowana nie może przekroczyć tego co masz w dowodzie, jeśli nie przekracza to jej ładowności, jak mają wątpliwości to niech cię ważą.
a swoją drogą to w polsce poje**** sprawa jest z tym co wpisują w dowody, jak się komu podoba tak pisze, zamiast sprawdzić ile faktycznie dany samochód może ciągnąć. sąsiad niedawno kupił Volvo V70 D5, które ma DMC przyczepy z hamulcem 1800kg, a wpisali mu 1200 (samochód sprowadzony z niemiec i tam miał wpisane 1800), sporo się nachodził, żeby to poprawili.
[Scenic I phII] Scenic+hak. Sprowadzony scenic ma hak i w dowodzie wpis że ładowność przyczepy 1300. Pojechałem na stację diagnostyczną i z nalepki z boku odczytali że ładowność 960. I teraz pytanie: co mam zrobić ? stacja nie chce mi wystawić papierka że mam hak , a wydział komunikacji mówi że jest OK bo oni spisali wszystko z Briefu. Jeszcze pan ze stacji kazał mi zmienić wtyczkę bo jest Niemiecka nawet nie spytał jaką przyczepę mam przecież jesteśmy w Unii , dlaczego mam zakładać Polską wtyczkę ?
Alcopper-Trans. Istniejemy od 1993 roku. Od tamtej pory zdobyliśmy ogromne doświadczenie w krajowym oraz miedzynarodowym transporcie rzeczy potwierdzone certyfikatem Zintegrowanego Systemu Zarzadzania Jakością ISO 9001:2000. Umiejętności i działania zmierzające do uzyskania pełnej satysfakcji klienta sprawiają, że posiadamy silną pozycję na rynku firm transportowych w kraju i Europie. Dzięki temu nasi klienci mogą mieć pewność, że zlecona usługa zostanie wykonana zgodnie z ich życzeniem.

Wysoki standard świadczenia usług łączymy skutecznie z troską o środowisko naturalne czego dowodem jest certyfikat Systemu Zarządzania Środowiskiem ISO 14001 w zakresie logistyki, spedycji oraz międzynarodowego i krajowego transportu drogowego.

W roku 2003 zostaliśmy uhonorowani nagrodą Panteon Polskiej Ekologii przyznawaną przez Ministra Środowiska.

Obecnie dysponujemy 115 zestawami z ciągnikami siodłowymi marki VOLVO, IVECO, DAF spełniającymi normy Euro 2+S i Euro 3+S. Posiadamy pojazdy z naczepami typu "mega" o wys. 3 m i kubaturze 105 m3 oraz ładowności 25.6 ton z hydraulicznie podnoszonym dachem, jak również samochody typu "tandem" o kubaturze 120 m3 i ładowności 25 ton. Nasz tabor przystosowany jest do przewozu ładunków niebezpiecznych ADR. Nad bezpieczeństwem czuwa nasz pracownik będący Doradcą Do Spraw Bezpieczeństwa w Zakresie Transportu Towarów Niebezpiecznych. System GPS umożliwia całodobowy monitoring położenia pojazdu a system GSM pozwala na natychmiastowy kontakt z kierowcą. W przypadku stałych klientów umożliwiamy samodzielną kontrolę realizacji zlecenia poprzez udzielenie hasła dostępowego. Przewożone przez nas ładunki ubezpieczane są zgodnie z konwencją CMR do wysokości 500000 Euro z możliwością podwyższenia sumy ubezpieczenia. Nasza firma obsługuje zlecenia transportowe na terenie całej Europy a nasi pracownicy prowadzą rozmowy z kontrahentami w językach : polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i włoskim.

Zasięg naszego działania obejmuje całą Europę. Potrafimy dostosować się do każdych potrzeb klienta. Za usługi transportowe na najwyższych poziomie proponujemy korzystne ceny. Dla stałych klientów przygotowaliśmy atrakcyjne rabaty.

Dysponujemy 115 pojazdami o ładowności 25 ton. Tabor jest przystosowany do przewożenia każdego rodzaju ładunku, również do transportu materiałów ADR oraz ładunków ponadgabarytowych. Państwa towar zostanie przewieziony nowoczesnymi samochodami marki Volvo, Iveco, Daf spełniającymi normy Euro2 i Euro 3. Posiadamy naczepy oraz przyczepy marki Schmitz, Schwarzmuller, Kogel, Prod Rent, Krone typu Cysterna, Standard, Standard +, Mega, Mega firanka, Tandem, Tandem firanka o wysokości od 2,6 do 3 m. mieszczący 34 europalety.

Doświadczeni kierowcy odznaczeni dyplomami IRU są gwarantem dostarczenia ładunku do 72 h od daty zlecenia. Posiadamy system zarządzania flotą oparty na systemie GSM oraz GPS dzięki którym w każdej chwili klient może sprawdzić gdzie znajduje się jego ładunek. W przypadku przewożenia materiałów niebezpiecznych nad poprawnością przewozu czuwa nasz pracownik będący Doradcą do Spraw Bezpieczeństwa w Transporcie Towarów Niebezpiecznych DGSA. Jakość naszych usług jest potwierdzona certyfikatem ISO 9001:2000, a zarządzanie środowiskiem certyfikatem ISO 14001. Jesteśmy jedną z niewielu firm transportowych w kraju, która posiada stosowny certyfikat. Świadczy to o naszym zaangażowaniu w ochronę środowiska naturalnego.

Nasza wieloletnia współpraca poparta wysoką jakością usług, mobilnością i kontrolą nad przewożonym ładunkiem oraz troską o sprawy klienta powoduje, że grono naszych klientów stale rośnie. Mamy nadzieję, że przyłączycie się Państwo do nich.


KONTAKT

Alcopper-Trans

40 - 382 Katowice, ul. Roździeńska 41
tel. (48 32) 255 36 32
fax (032) 255 30 52

NIP: 676-01-03-074

e-mail: alcopper@ka.onet.pl

http://alcoppertrans.pl
OPEL ZAFIRA A 1.6 CNG. Opel Zafira I 1.6 CNG
UŻYWANE| I generacja, 1999 - 2005
Wersja osobowa



Segment: MPV

PARAMETRY POJAZDU
Długość, szerokość, wysokość (mm): 4317/1742(1992 z lusterkami)/1634(1684 z relingami)
Pojemność bagażnika: b/d
Ładowność: 525 kg
Ilość miejsc: 5/7
Masa własna: 1570 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2095 kg
Masa przyczepy z/bez hamulca: 1100/600 kg
Pojemność zbiornika CNG: 19,0kg / 24,5m³
Pojemność zbiornika na benzynę: 14 l

SILNIK (Z16YNG)
Pojemność silnika: 1598 cm³
Moc: 71 kW / 97 KM przy 6200 obr/min
Moment obrotowy: 140 Nm przy 4200 obr/min
V-max: 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km: 14,5 s
Elastyczność 80-120 km/h: b/d s
Zużycie paliwa na 100 km:
- cykl miejski - 6,7kg| 9,1m³
- cykl pozamiejski - 4,4kg | 6,0m³
- cykl mieszany - 5,3kg | 7,2m³
Emisja CO² g/km: 145
Norma spalin EURO: 4
Zasięg teoretyczny (CNG|benzyna) w km: 370/
Zasięg teoretyczny całkowity w km: 520
Rodzaj paliwa: monovalent plus (CNG i benzyna)

Cena: tylko egzemplarze używane

Ciekawostki
- pierwszy model Opla z jednostką zasilaną gazem ziemnym

Źródło
- opel-niedersachen.de
- własne

---

Witam wszystkich użytkowników aut zasilanych gazem ziemnym.
Jestem posiadaczem opla zafiry 1,6 wyprodukowanego w niemczech z instalacją fabryczną Landi Renzo.
Auto z dowodu rejestracyjnego 2004 rok z książki fabrycznej 2005 tak przetłumaczył mi tłumacz przysięgły, ale to szczegół. Auto posiada zbiorniki na ok 22-23 m3 gazu i 13 l benzyny co przy moim stylu jazdy wystarcza na przejechanie w mieście ok 300 km, poza miastem ok 340-350 km oczywiście na gazie. Auto waży ok 1600 kg co przy tak stosunkowo małej pojemności i mocy silnika, powoduje że auto męczy się a ja wraz z nim. Dynamiczna jazda tym autem to mit. Ruszenie spod świateł i osiągnięcie 100 km/h wymaga ok 20s, tak też nie polecam lewego pasa ruchu ( zalecany środkowy !). Auto fabrycznie posiada wzmocnioną tylną oś jezdną z powodu dodatkowego cięzaru butli ( ok 200 kg ), przez co jazda dostarcza niezapomnianych wrażeń !!! z nisko zawieszonym ciężarem. Pokonanie ciasnego zakrętu z predkością 130 -140 km/h to sama przyjemność. Silnik automatycznie wybiera rodzaj paliwa zależnie od temperatury na zewnątrz. W moim przypadku jak na razie odpala tylko na gazie i pracuje bardzo ładnie, bardzo cicho, bez szarpnięć i mulenia się. Biegi wchodzą precyzyjnie i lekko, co częściowo rekompensuje brak mocy silnika. Bardzo dużym problemem jest dostępność punktów serwisowych obsługujacych instalację gazową. W Polsce, nikt nie podejmie się regulacji a tym bardziej naprawy. Niestety po przeglądzie w autoryzowanym serwisie opla, moje auto przy odpalaniu na ciepłym silniku na gazie, przez 2-3 sekundy nie może wyrównać obrotów, przez co szarpie silnikiem !!!. Jeśli profesjonalny serwis gazowy auta to tylko w serwisach niemieckich co nie omieszkam uczynić !!!. KONIEC TERAZ POLSKA !!!!. Na koniec mojego monologu pragnę podkreślić , iż dużym plusem tego auta jest ekonomiczność ( 10zł / 100km ) i aspekty ekologii ( z rury nic nie czuć i ani grama sadzy ). Rocznie pokonuję od 100.000 do 120 000 km, tak więc mam nadzieję, iż po roku eksploatacji powiem coś więcej. Oczywiście nic nie mówię o sieci stacji tankowania - sami wiemy jak z nimi jest !!!.
Serdecznie pozdrawiam i dziekuję Panu Andrzejowi Bagniewskiemu, za wielką pomoc w pokonywaniu problemów auta zasilanego gazem ziemnym.

Pozdrawiam forumowiczów i w razie pytań jestem do dyspozycji

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katowicetaxi.pev.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : ładowność Yamahy XJ 900
     : Ładownica na magazynek P99
     : ładowność europalety
     : Ładownica P - 99
     : ładownice Jugosławia
     : ładownice cz85b
     : ładownice P90
     : łatwa nauka języka niemieckiego
     : lasagne przepis po niemiecku
     : lawety do Niemiec
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT