kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Video moto szkoła. " />w zasadzie to masz racje. ja tez uwazam ze to podstawa.ale chodzi mi o to,ze kombinezon czy kurtka wraz ze spodniami to dosc duzy wydatek. nie kazdy poczatkujacy (a takim z tego co widze jest crashman) ma hajs na to. widze to tez po sobie. ledwo uciulalem na motorek,czeka mnie jeszcze kupno kasku (pewnie lazer vertigo dragon, bo na airoha leox troche mi szkoda doplacac 300zl) no i na w miare porzadny ubior moze byc ciezko dozbierac. moze tak: kurtka - to napewno obowiazek.ale spodnie lub caly kombinezon przyjdzie pewnie z czasem (w wielu przypadkach, jak i w moim). no a czy nie lepiej kupic jakis ubior gorszej jakosci na poczatek,to juz kwestia na nastepny temat na forum... jutro kupuje swój pierwszy kask , proszę o pomoc. Witam . pisałem w temacie o kaskach lecz nie uzyskałem odpowiedzi . przewertowałem naprawdę sporo tematów w internecie . między innymi: http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... 89&st=1080 http://forum.scigacz.pl/viewtopic.php?t=12548&start=320
oraz na tym forum. I powiem że ciężko coś znaleźć. Mam 500 złotych do wydania-kwota już bardzo naciągana(część pożyczona) . Kask integralny oczywiście. Na kask będzie 20% zniżki z ceny katalogowej czyli wychodzi do ok 600-650 zł. Poszukuje czegoś co posłuży mi możliwie jak najdłużej. wstępnie myślę o Uvexie bo robi ponoć najlepsze szyby, aerodynamika wcale mi nie przeszkadza, w te wakacje kupuje jakąś 250 na początek.Jak dotąd jeździłem w tornado przez 2-3 lata. Dobra , teraz podaje propozycje
Uvex boss 510/520( tego wolałbym bardziej bo ma podwójną szybę ale chyba nie będzie mnie stać) ewentualnie Ps 480 - choć tutaj słyszałem że chowane okulary są sprawą dyskusyjną- niewypał choć proszę o opinie jeśli ktoś ma. Hjc r1 - ludzie chwalą ale chyba zrezygnuje bo tylko jedna * w teście Sharpa , no i tworzywa sztuczne a uvex policarbon Shark S500/S800 - ludzie chwalą nawet , szczególnie model S800 choć wątpie abym go dostał Agv odpada na całej lini , nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto. Nolan hmmm , podoba mi się model N84 ale jest stanowczo za drogi. N62 jest ponoć przeciętny , droższy a gorszy od hjc cs-r1 Wiadomo , na Shoei , Arai , Schubertch'a mnie nie stać więc potrzebuje coś ze średniej półki cenowej. Airoh robi dobre szczękowce (np. Sv55) Lazer odpada , vertigo fajne malowanie ale narzekają ludzie. O marushinie nie wiem za wiele , czytałem że model 777 nie jest zbyt udany.
Gneralnie potrzebuje kasku o najlepszym stosunku cena/jakość. proszę Was koledzy/koleżanki o jakieś sensowne propozycje , dopiero robię prawo jazdy także pieniędzy nie za wiele , zwłaszcza że pieniędzy nie dostaje od rodziców i chce być zadowolony.
Jutro napiszę co kupiłem Pozdrawiam! testy kasków. " />odwdzięczam się.. wklejam cytaty z forum: Motocyklista Zachodniopomorski.
Ja mam Sharka. Przed chwilą przeszedł test oberwania chmury i sprawdził się znakomicie, jest wygodny , ale to koniec zalet. Ale niestety głośny i wiatr podwiewa no i cena dość wysoka. Nie polecam. Drugi kask to Naxa taki jak opisał Eryk. Wygodny, cichy i tani z fajnym zapięciem. Tylko szyba mało odporna na zarysowania no i mechanizm opuszczania blendy czasem się zacina, no ale za tę cenę warto , polecam.
Mam Nolana N43 AIR i jak na razie mogę go z czystym sumieniem polecić. Jest b. szczelny, przyzwoicie cichy, wnętrze wypinane w całości, dobra wentylacja, zachowuje stateczność nawet przy większych prędkościach. No i najważniejsze ma wypinaną szczękę która jest za długą szyba co w kombinacji daje dobry integralny kask lub otwarty z długą szyba. Blenda oczywiście też jest.
odradzam kaski Lazera. Osa miała Lazera LZ6 Katana. Szybka ciężko chodziła. Głośny, no i często parował. Na dojazdach do krzyżówek Osa często się kręciła siłując się z otwarciem parującej szybki. Ja natomiast używam Lazera Vertigo Mystic. Również nie polecam. W tym natomiast szyba szybko wyrobiła się po kilku jazdach i sama się zamykała powyżej pewnej prędkości. Czasem było to wygodne, bowiem po starcie "ze świateł" nie musiałem gmerać przy szybie - sama opadała od pędu wiatru. Ale z drugiej strony potrafiło wiać na oczy przy większych prędkościach. Również uszczelka pod szybą się sfatygowała dość szybko - nie obca była mi mała muszka w kasku. Poza tym kask strasznie się rozbił i jest już lekko luźny. Poza tym, ten również do cichych nie należy.
UVEX Boss 4000, z 2004 r. Wysoki model, już nie produkowany, aczkolwiek można kupić nówki z końcówek kolekcji. Podobnie jak Madi - nieparująca odporna na zarysowania podwójna szyba, - wygodne szybkie zapięcie, - pełna wentylacja. Nie jest ciężki, z aerodynamika tez nie ma problemów. BDB jakościowo wykonana wyściółka - nic się nie spruło ani nie rozerwało. Wyciągany środek do prania. No i istotna rzecz dla okularników - środek kasku tak zaprojektowany, że można pingle założyć w łatwy sposób i nic nie uwiera i nie przeszkadza. Minus - nie jest zbytnio cichy (choć jego głośność nie odbiega od przeciętnej). Po tych 5 latach odłamał mi się jeden dzyndzelek przy szybie i przy większej prędkości szybka sama się zamyka. Kask NAXA. Yo,
jakiś czas temu kontaktował się ze mną telefonicznie Włodek z Naxy.
Rozmawialiśmy bardzo długo, wyjaśniał wszystkie za i przeciw i przyznam szczerze, że bardzo konkretnie to brzmiało.
Pytałem o wady, zalety, polecane modele, sieć dystrybucji, prosiłem o przesłanie kopii homologacji i badań. Ha! Wszystko otrzymałem !
Skoro w Krakowie współpracy podjęły się PS Bikes i Moto-Top, to nie ma się czego obawiać.
Duże sklepy bały by się handlować shitem, wiec o czymś to świadczy.
Wiadomo, nie jest to to samo co markowe produkty z wyższych półek, niemniej jednak stosunek ceny do jakości wypada rewelacyjnie.
Kask spełnia wymogi bezpieczeństwa (homologacja ECER 22-55) podobnie jak garnki z wyzszych pólek, niemniej jednak zewnetrzna jakosc wykonania, praca szybki, przyleganie do łebka IMO nie jest rewelacyjna (byłem w PS-ach, przymierzałem). Być może są głośniejsze niż wyższe produkty, ale tego nie sprawdzałem. Stąd właśnie ich niska cena .
Włodek twierdzi, że najlepszym kaskiem jest model F3 (poleca go) - a F1 jest odpowiednikiem Shiro 816.
Nazwy F(x) są wprowadzone przez Naxę i mają uprościć operację zamówień.
Są to symbole handlowe, w związku z tym na dokumencie homologacyjnym noszą inną nazwę. Zarówno kask i szybka posiadają znak homologacji E13.
Poniżej przedstawiam seryjną korespondencję, którą rozsyłał Włodek do wielu (dostali dokładnie to samo ).
Dostałem to 2 dni po wspomnianej całkiem miłej i długiej rozmowie tel.
Widocznie nie pamiętał co do kogo wysyłał z którego forum (a ciepło było wszędzie ) i na każde, nawet kulturalne najzwyklejsze zapytanie o homologacje, bardzo się denerwował i atakował.
Cytat :
PISZESZ BZDURY NIE MAJĄC O NICZYM POJĘCIA !!!
TYM BARDZIEJ O ATESTACH I SPOSOBIE ICH OTRZYMYWANIA
NIE CHCESZ NIE KUPUJ !!! ALE NIE PISZ BEZPODSTAWNYCH BZDUR TYLKO DLATEGO ŻE SIE DOMYSLASZ !!!
TACY LUDZIE JAK TY Z REGULY JEŻDŻA W NAJTAŃSZYCH KASKACH A ZADZIERAJĄ NOSA GDY KUPIĄ TO SAMO ALE ZE ZNANYM NAPISEM ,CZESTO UŻYWANE !!!!
TANI LAZER ,AGV,UVEX ,GREX,NITRO ETC TO TEN SAM STANDARD BEZPIECZEŃSTWA CO NAXA
TY JEDNAK ZA WIELE O TYM NIE WIESZ BO MYSLISZ ŻE MOŻNA GO " ZALATWIĆ " TAK JAK L4 U LEKARZA !!!!
TU SIE MYLISZ!!!! HOMOLOGACJI NA KASK KTÓRY NIE PRZEJDZIE ATESTÓW SIE NIE DOSTANIE , BO NIKT TAKIEGO DOKUMENTU NIE WYDA !!! NAWET w POLSCE !!! ( W POLSCE KSAKI AS BADANE W INSTYTUCIE TRANSPORU SAMOCHODOWEGO )
TY I TOBIE PODOBNI KRYTYKUJĄ NASZ KASKI , KASKI KTÓRE MAJĄ ATESTY ZGODNE Z ECE R 22-05 I PRZEPROWADZONE BADANIA/TESTY HISZPANI,LUXEMBURGU ,WLOSZECH
CHCESZ SIEKOMUS PRZYSLUŻYĆ ?
NAPISZ NA WASZEJ STRONIE COS O KASKACH KTÓRE NIE MAJĄ ZADNYCH ATESTÓW A KTÓRE SĄ SPRZEDAWANE JAKO MOTOCYKLOWE - JAKO BEZPIECZNE , A NIE SĄ !!!!
NIE JEDEN NOWY MOTOCYKLISTA KUPUJĄC TAKI KASK NIE WIE O TYM ŻE TAK NAPRAWDĘ TO NIC GO NIE CHRONI
DZIĘKI TEMU URATUJECIE KOMOUS ZDROWIE LUB ŻYCIE !!!
KAŻDA FIRMA ZLECA TANIE KASKI W AZJI ,MY ZROBILISMY TO SAMO PO TO ABY CI KTÓRYCH NIE STAC NA KASK TYPU : SHOEI,ARAI, SUOMY -A MOGLI KUPIC COS ZA DOBRĄ CENĘ A JEDNOCZESNIE BEZPIECZNE
ZA TO NAS KRYTYKUJECIE ?
WIEMY CO SPRZEDAJEMY ,CO OFERUJEMY!!!
JESTEM MOTOCYKLISTA OD 20 LAT ...... A .NIE TYLKO CZLOWIEKIEM KTÓRY CHCE COS SPRZEDAC ABY NA TYM ZAROBIĆ .........KASKI NAXA NIE SĄ IDEALNE JAK KAŻDE TANIE KASKI !!! ALE NAPEWNO SĄ BEZPIECZNE !!!
NAXA
Koniec cytatu.
Z kolei zaraz po w/w mailu otrzymałem kolejny, tym razem w tonie pozytywnym, skierowany do "gościa", z którym Włodek rozmawiał - czyli mnie
Znów pozwolę sobie zacytować - starając się zmienic postrzeganie Naxy w kierunku bardziej na + :
Cytat :
ABY KASK MOTOCYKLOWY DOSTAL HOMOLOGACJE MUSI PRZEJSĆ TESTY WYTRZYMALOSCIOWE W JEDNYM Z KRAJÓW / INSTYTUTÓW UPRAWNIONYCH DO PRZEPROWADZENIA BADAN
TO ADRES SPECYFIKACJI KRAJÓW KTÓRE SĄ UPRAWNIONE DO BADAŃ;
http://www.code-knacker.de/laenderkurzzeichen.htm
NIESTETY W JĘZYKU NIEMIECKIM ALE CHYBA WSZYSTKO JEST JASNE
LICZBA E -.INFORMUJE GDZIE ATESTY BYLY WYKONANE
NAPRZYKLAD
E20 -POLSKA
E 1 - NIEMCY
E-LUXEMBURG
HOMOLOGACJA JEST WYDAWANA NA 3000 SZTUK I KAŻDY KASK MA SWÓJ INDYWIDUALNY NUMER -( ZOBACZ NA METKĘ WLASNEGO KASKU PASKU : P/....)
PO WYPRODUKOWANIU 3000 KASKÓW SPRAWDZANA JEST ZGODNOSC PRODUKCJI I WYDAWANE POTWIERDZENIE NA NASTĘPNE 3000 SZTUK
I TAK ZA KAŻDYM RAZEM CO 3000 SZTUK
Koniec cytatu.
Generalnie uważam, że korespondencja w tym tonie nie kwalifikuje Włodka na stanowisko spec. d/s marketingu, niemniej jednak na podstawie załączonych mi dokumentów i rozmowy można wnioskować, że produkt jest bezpieczny i zalicza się do średnich półek.
Wg mnie na sukces rynkowy składa się całokształt twórczości.
Porównując Naxę do mojego Lazera Vertigo Classic (niski model) :
- w Naxie szybka uchyla się ciężko i nierówno, potrzeba dwu dłoni - być może to kwestia wyrobienia,
- Lazer jest zdecydowanie wygodniejszy i łatwiej się go nakłada,
- wykonanie Lazera wewnątrz - precyzyjniejsze
- szybka w Naxie ma jakiś dziwny, zaokrąglony kształt,
To by było na tyle, resztę pozostawiam wam.
Nie jest to text sponsorowany, wciąż latam w starym Lazerze
Zdrówki,
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|