Strona główna
  Latawiec komorowy

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Allegro. szczerze.. to powinni po prostu zamienić snowkiting na landkiting... bo jak by na to nie patrzyc to to jest jego podkategoria... tylko i tak wszyscy patrzą na kitesurfing, jak szukają np. latawców... co innego, gdyby wszyscy postanowili dawać latawce komorowe do landkiting, a pompowańce do kitesurfing...

tylko jak komuś narzucić, żeby wrzucał swoje aukcje gdzieś indziej??

moim zdaniem złym rozwiązaniem byłoby tworzenie kolejnego działu, bo wtedy byłyby 3 kategorie, gdzie można znaleźć latawce... jak już to przerobic snowkiting na landkiting..
ale to tylko moje zdanie...
Zestaw dla dzieciaka. Prosze o poradę...

Wiek: 8 i pół roku
Waga: 28,5 kg
Obwód pasa: 55cm ... w pełnym rynsztunku 68cm
Cel: snowkiting w wersji light i zabawa rekreacyjna latawcem latem

Zamierzam kupić 3-4metrowy latawiec komorowy z depowerem. Do tego potrzebuję trapez i myślę, że najlepszym wyborem byłby niski Radsails EVO. Byłby gdyby jego zakres nie był 75-110 cm w pasie. Czy jeśli będzie luźny to będzie dramat? Macie jakieś pomysły/doświadczenia ?

Przy okazji zapytam o ochraniacze na kolana i łokcie - czy takie marketowe są coś warte czy warto poszukać czegoś specjalnego dla dzieciaka?

Jeśli ktoś ma jakieś przemyślenia w kontekście szkolenia takiego smyka - to również proszę o podzielenie się nimi... ;-)

Pozdrawiam,
Grześ.
Powerkiting CRASH !. trzeba tylko pamiętać, że niektóre a wręcz większość kajtów komorowych dobrze stoi ale w zenicie - mało jest takich co na skraju okna nad ziemią radzą sobie z tym tak dobrze jak w zenicie. Do tego oczywiście dochodzą umiejętności, które wiele pomagają przy trzymaniu kajta z boczku. A moim zdaniem przepadnięcie kajta i nagły restart jest o wiele bardziej groźny w skutkach niż zwykłe poderwanie do góry i przestawienie m czy kilka m do przodu.

Ale najważniejsze, żeby nie puszczać latawca w pobliżu przeszkód, na które może nas rzucić szkwał. A pozycja jego trzymania jest drugorzędna.
Komory a moc. Mam pytanko związane z komorami latawca.

W sklepach można kupić latawce jedno komorowe jak i dwu i trzy komorowe. O co tu tak dokładnie chodzi? Czy chodzi tu o np: 3 rzedy komór w przekroju latawca. Czy są to niezalerzne rzedy komór czy wszystkie są połączone ze sobą. No i najważniejsze. Co daje wieksza liczba komór.? Lepszą moc pociągową, windę a moze poprostu jest to sposób by nie tracił kształtu na wietrze
Skutecznść/zakres depowera w latawcach pompowanych. Zazwyczaj w pompowańcach

c- shape - mały zakres depowera
bow - większy zakres depowera
hybryda - róznie , raczej wiekszy.

Otwarto komorowe - zazwyczaj wiekszy niż pompowańce.

Ale bywa naprawde róznie pozatym im nowszy tym wiekszy zakres a tu przez ostatnie 5 lat to sie nazmieniało

Najlepiej wpisuj w google model latawca który cie interesuje i wyskakuje ci pewien sklep ktorego nazwy nie napisze i tam sa wszystkie latawce i zawsze w opisie masz też zakres wiatrowy dla wielkosci tego modelu i porównujesz sobie z innym modelem.
kąt natarcia. ...rzeczywiście to prawda, rysunki są instrukcji obsługi Bustera II

...dużo latawców komorowych(nawet Blade :jupi: ) ma możliwość zmiany kąta natarcia,ręcznie, zmieniając supełki przy uzdzie, bo o tym przecież mówimy....

...tak Mayster chodzi o latawke która posiadana niezmienny podczas lotu kąt natarcia....

...jeśli dobrze zrozumiałem odpowiedź Maystra....przy ustawieniu widocznym na rys.3 latawka ma największą moc i winde...

....jest to odpowiedź prawidłowa :pomysl:

..chciałem się upewnić , bo na pierwszy rzut oka wybrałbym odpowiedź 2-jak koledzy powyżej....



PS. Danczeslav sprawdź to w realu...
Otwarto- czy Zamknięto-komorowy?. Czyli wychodzi na to że zamknięto-komorowe są lepsze niż otwarto-komorowe A jeżeli tak to czemu paralotnie są otwarto-komorowe Przecież gdyby były zamknięte lepiej reagowały by na szkwały, nie skundliły się przy byle podmuchu (to szczególnie ważne jak sie kilkaset metrów wisi nad ziemią)...
Latam głównie na otwarto - komorowych ale na zamkniętych też sporo hasałem i z tego co zauważyłem to lepsze zachowanie na szkwałach nie wynikało wcale z tego czy latawiec miał otwarte wloty czy zamknięte, przykładowo: lepiej na szkwałach zachowuję się OZONE ACCESS(otwarty) niż FS SPEED czy PSYCHO(oba zamknięte), ale najlepiej daję radę na szkwalistym wiaterku PL model PHANTOM(zamknięty, kształt C).
Faktycznie jeżeli chodzi o zawijanie to zamknięte powietrze w latawcu trzyma dobrze kształt...też to zauważyłem. Ale to samo zamknięte powietrze przy zderzeniu z ziemią nie ma gdzie uciekać są patenty w niektórych z wentylami więc nie wszystkie "wybuchają"

No i tak na koniec moje osobiste zdanie jest takie, zamknięto-komorowe to dobre rozwiązanie ekonomiczne(woda/ląd) ale najbezpieczniej na ląd komórka na wodę pompowaniec
pozdros
Opowiedz mi swoją historię.... Ze mna to bylo tak. Po opuszczeniu moich rodzinnych stron, całe dnie spedzałem na różnych lotniskach. Od rana do wieczora latałem, a kiedy nie latałem bo wialo za mocno...nudzilem się. Ktoś kiedyś w taki wiatr wyciagnał z kieszeni mały latawiec komorowy (perche 1,2 m), no i zaczeła się zabawa. Później zarwane wieczory na przeczesywaniu internetu, trafiłem na KF, kupiłem pierwszą latawkę na allegro (6m nasa). Nadszedł czas na budowe rolek...niestety pomysł niezbyt udany...pierwsze posty na KF...kontakt z Enozo, zlot Ozone vs Pińczów, pierwszy kontakt z porzadnymi latawcami i odrobina pokory dla nich(ręka adama), pierwsze kroki na desce. No i zajawka trwa do tej pory.
Kiedy inni przerywaja loty bo wieje za duzo ja latam dalej ;] i nikt mi juz nigdy tego nie zabierze.
Definicje.... Ogolnie o komorkach...

Latawce komorowe - wspólną cechą tych latawców są komory, które wypełnione powietrzem usztywniają płaszczyznę lotną. Konstrukcja latawca komorowego jest miękka, brak tu jakiegokolwiek sztywnego szkieletu z prętów czy rurek. Uzda z reguły jest wielopunktowa. Częstą odmianą tego typu latawcówlatawce dwu lub czterolinkowe, które z powodzeniem wykorzystywane są w ekstremalnych sportach latawcowych, takich jak kitesurfing, snowkiting, kiteskating czy buggy.




zrodlo : Portal latawcowy FLY2SKY
www.fly2sky.com.pl
szukam pomocy. witam

jestem tu nowy i chcialem uzyskac jakis konkretnych informacji..
poszukuje latawca komorowego dla siebie aby zaczac na nim nauke
maxymalna kwota jaka bede mogl na nieo wydac bedzie to niecaly tysiac
poszukuje tego latawca ze wzgledu to ze latam na kumpla sprzecie do ppgg
i moim skromnym zdaniem komorowce sa lepsze ( nieznam sie na tym dokladnie jesli
chodzi o latawiec)
moja wga wynosi ponad 90kg i zastanawia mnie ktory do nauki w przedziale tej masy
bedzie dobry noi oczywiscie cenie...

pozdr. marcin ino
Buggy vs DN.
a ponieważ opór czołowy w miarę wzrotu pedkości rośnie wykłądniczo a czoło latawca jest znacznie grubsze niż czoło żagla to....

...pomijając oczywiście kwestię przechyłu, bo jak się bojer dobrze prowadzi i dobrze dobierze żagiel to nei powinien się przewrócić

to samo jest z WS i KS póki co WS rulez - fakt, że róznica jest nieznaczna.

Ale próbowac zawsze możesz
no to przy latawcach komorowych a gdyby do buggy wpiąc cos w rodzaju c-quada?
Latawiec z Biedronki. W ofercie "Biedronki" pojawiły się latawce komorowe - 140x55 cm. Jestem ciekaw jak to się sprawuje w powietrzu, cena atrakcyjna. Dobra zabawka nad morze albo na silny wiatr do jazdy na buggy . Mi sie podoba ten wzór biały z czerwonymi płominiami.



W biedronce nie tylko latawce są tanie

Poczatki kilka pytań : depower czy Full - co do czego lepsz. Jeśli masz zamiar pobawić dłużej to poniżej masz idealny latawiec w twoim przedziale. Pośmigasz sobie do następnego lata i kupisz sobie do tego pompkę na wodę lub zamknięto komorowy jak będziesz wiedział co Ci potrzebne bardziej. Użyj opcji szukaj i poczytaj to znajdziesz zapewne wszystkie odpowiedzi na swoje pytania.
Z accessem pobawisz się we wszytko co wymieniłeś oprócz wody gdzie na początku i tak nie dał byś rady nawet z dobrym pompowancem.
http://www.landkiting.pl/...opic.php?t=3291
Jaki latawiec dla osoby 95kg. Czy ktoś mógłby mi doradzić jaki latawiec byłby odpowiedni dla mnie.
Chodzi oczywiście o latawiec komorowy.
Moja waga to 95 kg.
Co myślicie o latawcu SABRE II z 2008 9.5?
Czy to SABRE to latawiec z depowerem?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.

--------------------------------------
Jesteś tu nowy - zapraszam do powitalni:
http://www.landkiting.pl/...=1705&start=225
pansh ace 5 dla nowicjusza?. Te różnice w wadze są tak nie wielkie że raczej nie wyczuje się tego przy lataniu. Linki mają te same (przypuszczam), materiał jest ten sam więc nie wiem w czym ta różnica wagowa. a czy to musi być latawiec komorowy ? Jeżeli nie to polecam latawiec NASA, jak dla ciebie 2-3 m wystarczą, do nabycia od rodzimych producentów na Allegro. Niestety nie wiem jak lata Legend ale z tego co się orientuję jest to latawiec do rekreacyjnego latania dla początkujących, design co prawda ma mało lanserski ale napewno jest lepszy od tego z Lidla.

ps. jednym z moich latawców jest właśnie Blaze 3 i szczerze polecam


Oczywiscie chodziło mi o Legend nie o Blaze - post porawiony
Dobry wybór na poczatek ?. Witam
Snowkiting interesuje mnie od tygodnia
Więc :
- jestem początkujący (nie miałem do czynienia z snowkitingiem)
- interesuje mnie tylko snowkiting
- moja waga to ok. 115kg przy wzroście 185cm

Chciałbym zakupić następujący sprzęt :

Latawiec (DSS) :
Latawiec komorowy 9 m2 Chuck II (pro) z barem.

Trapez :
Trapez OZONE ACCESS (BASE + SB)

Zdecydowałem się na Latawiec chucka ze względu na brak doświadczenia z latawcami wiec na początku (1 - 2lata) chciałby potrenować z tańszym latawcem i nabyć doświadczenie.
W przyszłości planuje zakup droższego latawca ale do tego długa droga
Następnym wyborem jest Trapez czy brak stalowego kołeczka w wersji BASE daje dużą różnice ?
Proszę o opinie czy dobry wybór w razie czego proszę o doradzenie co wybrać innego.
Na forum jest bardzo mało informacji (recenzji) na temat trapezów. Więc każda opinia będzie mile widziana.
Dziękuje za poświęcony mi czas.
Szukam wszechstronnego latawca. Jeżeli chcesz mieć wszechstronny latawiec to ten z aukcji nie spełni twoich oczekiwań.Jest to latawiec pompowany jak materac do pływania.Ma on pompowane tuby i kiedy uderzysz nim o ziemie kilka razy to je przebijesz i latawiec do naprawy.Na początek pompkę sobie odpuść.

Najlepiej kup używany latawiec zamknięto komorowy, który nie jest pompowany jak materac tylko pompuje go wiatr a specjalnie skonstruowane komory utrzymują powietrze, dzięki czemu latawiec przez 'chwilę' utrzymuje się na wodzie a ty wtedy możesz go z niej podnieść .Natomiast jako latawiec komorowy przy uderzeniu o ziemię nie ulega przebiciu.

Istnieją też latawce otwarto komorowe które nie nadają się do kitesurfingu ponieważ kiedy spadnie do wody jego komory napełniają się wodą i kite natychmiast tonie.Latawce otwarto komorowe nadają się tylko na ląd i do snowkite.

Z mojego doświadczenia opanuj latawiec na lądzie (landkiting, snowkiting i skoki) a później sam zadecydujesz jaki latawiec kupić.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : latawiec klasyczny niechce latać
     : latawic Dopero plan
     : landkite jaki latawiec
     : latawiec skrzynkowy budowa
     : Latawiec Best Yarga 2006
     : Latawiec Szpital Świdnica
     : Latawiec w budowie Szpital
     : Latawiec malajski
     : latawiec Astrologia
     : Latawiec NASA
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT