Strona główna
  latawce zamkniętokomorowy

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Skutecznść/zakres depowera w latawcach pompowanych. Tak jak napisalem w dużej większości zakres latwców otwartokomorowych i zamkniętokomorowych bije na głowe zakresy latawców pompowanych.

Ale nie możesz porównywać tylko dwóch modeli bo zaraz się zdarzy że ktoś porówna jakies modele które są wyjątkami.

Napewno wszystkie modele FS biją na głowę praktycznie kazdy latawiec pompowany i znaczną wiekszosc komorowych. Latawce PL też mają poteżny zakres ale wiekszosć ma kiepski dół

Pompowane Bow najnowszych generacji coraz bliżej są latawców komorowych.

Wracając do twojej logiki to wygląda tak zamkniętokomorowe>otwartokomorowe>pompowane bow>hybryda>cshape>full
Otwarto- czy Zamknięto-komorowy?.


Start: porażka.




Widziałem w tym roku nad morzem jak koleś startował Vemona i żadnej porażki nie było. Ułożył na plaży kita, odsunął suwak i dosłownie może po 30s. latawiec wyglądał już jak materacyk. Po starcie dosłownie 2 może 3 przeloty od lewej do prawej i wszedł do wody więc może to tylko porażka przy słabym wiaterku.


Pytanie dla czego producenci robią i otwarto i zamknięto komorowe ma się tak jak pytanie po co komu Mercedes jak produkują BMW, obydwa jeżdżą, ale każdy z nich jest inny, jeden lubi klamki a drugi całe zamki.
Fakt że zamknięto komorowy napełnia się chwile dłużej, ale myślę że wcale nie jest przez to gorszy ani lepszy, a przewagą i myślę że najważniejsza jest jego uniwersalność bo i ląd i woda. Latem podczepiłem swoją komórkę do roweru wodnego i po uderzeniu krawędzią natarcia w wodę przy wiaterku ok 15 węzłów udało się ją wystartować czyli jak się ma trochę szczęścia to sie da. Kiedyś na KF był filmik jak koleś na radsailsie 4,albo 5 m2 śmigał na desce po wodzie więc do pierwszego upadku zamkniętokomorowe też na wode się nadają.
Definicje.... Wg. mnie

Latawiec otwarto komorowy:
To konstrukcja latająca; uszyta z nieprzewiewnego materiału, która do utrzymania zaprojektowanego dla niej kształtu potrzebuje ciągłego działania odpowiedniej siły wiatru na jej wloty powietrza.
Analogicznym przykładem jest zachowanie się torebki foliowej trzymanej za "uszy" na wietrze.

Najbardziej popularna konstrukcja latawców używanych na lądzie.



Latawiec zamknięto komorowy
To konstrukcja latająca; uszyta z nieprzewiewnego materiału, której wloty są jednocześnie zaworami utrudniającymi wydostanie się powietrza.

Analogicznym przykładem jest zachowanie się torebki foliowej, która wypełniła się pod wpływem wiatru a następnie jej wlot został sklejony aby zapobiec wydostaniu się z niej powietrza.




W związku z tym co Enozo napisal poniżej wyrzucam to zdanie żeby sie nie utrwalało niepotrzebnie.
Dzięki za korektę

pozdrawiam
Definicje....
Dzięki czemu konstrukcja odznacza się niską wrażliwością na nagłe zmiany prędkości wiatru. Jeżeli chcesz powiedzieć, że zamknięto-komorowy latawiec lepiej znosi szkwały od "komórki otwartej" to ja się nie zgadzam. Zarówno otwarta jak i zamknięta komórka jest opływana przez strugi powietrza które wytwarzają siłę nośną. Więc nagłe przyspieszenie wiatru(szkwał) na zamknięta i otwartą komórkę. Za odpuszczanie szkwałów odpowiada profil skrzydła a nie to czy komory są otwarte czy zamknięte. Komórki zamknięte trochę mnie się kundla ponieważ "utrudnia" im to ciśnienie wewnątrz.

A co do definicji to zależy mi na tym żeby były proste, zrozumiałe dla ludzi nowych.

pozdrowienia
Poczatki kilka pytań : depower czy Full - co do czego lepsz. Jeśli masz zamiar pobawić dłużej to poniżej masz idealny latawiec w twoim przedziale. Pośmigasz sobie do następnego lata i kupisz sobie do tego pompkę na wodę lub zamknięto komorowy jak będziesz wiedział co Ci potrzebne bardziej. Użyj opcji szukaj i poczytaj to znajdziesz zapewne wszystkie odpowiedzi na swoje pytania.
Z accessem pobawisz się we wszytko co wymieniłeś oprócz wody gdzie na początku i tak nie dał byś rady nawet z dobrym pompowancem.
http://www.landkiting.pl/...opic.php?t=3291
START - jeszcze jestem na ziemi.. W takim razie potrzebujesz latawca z Depower Speed Systemem. Masz trzy możliwości realizacji swojego planu:

    1. Kupujesz latawiec otwarto komorowy na ląd i na nim na początku latasz na nogach, później na mountainboard'zie a w zimie na snowboard'zie. Jak uznasz, że chcesz zejść na wodę kupujesz latawiec pompowany. Masz latawiec na ląd i na wodę.

    2. Kupujesz latawiec zamknięto komorowy którym latasz i na lądzie i na wodzie. Masz jeden latawiec do zastosowania na lądzie, zimą i na wodzie.

    3. Kupujesz latawiec pompowany i używasz go na lądzie, śniegu i wodzie.

Ja polecam Ci najbardziej nr 1 jako najbardziej bezpieczne i komfortowe rozwiązanie zarówno dla Ciebie jak i latawca.
Nr 2 i 3 to rozwiązania tańsze, ale czy na pewno. W sytuacji nr 2 latawiec zamknięto komorowy na wodzie nie jest dobry dla osoby początkującej. Restart z wody, choć by nie wiem jak bardzo zapewniał Cię sprzedawca że jest inaczej, nie jest tak łatwy jak latawcem pompowanym. Nr 3 natomiast to możliwość rozwalenia latawca pompowanego na lądzie czy śniegu. Za to na wodzie komfortowo dla Ciebie i dla szmatki.
Podsumowując: Przy wyborze rozwiązania nr 1 wydasz więcej ale nie martwisz się o siebie i sprzęt. W sytuacji nr 2 pomęczysz się mocno w wodzie i możesz się utopić. W sytuacji nr 3 możesz rozwalić latawiec na lądzie.

pozdrowienia
START - jeszcze jestem na ziemi..
Kupujesz latawiec zamknięto komorowy którym latasz i na lądzie i na wodzie. Masz jeden latawiec do zastosowania na lądzie, zimą i na wodzie. ...
Chyba wybiorę jeden latawiec zamkniętokomorowy firmy flysurfer, modele pulse albo psycho3. 10m sa podobno szybkie i mają świetny zakres wiatrowy, wystarczający podobno w większości na nasze warunki. Zainspirował mnie do tego modelu post Airmana -> http://www.kiteforum.pl/f...ighlight=psycho . Teraz tylko czy łłatwośc ew startu z wody to opinia obiektywna, czy żeczywiście jest tak trudno jak mówisz ?
I co o tym sądzisz ?
Jeśli żle myśle, to pisz...
START - jeszcze jestem na ziemi..
Teraz tylko czy łłatwośc ew startu z wody to opinia obiektywna, czy żeczywiście jest tak trudno jak mówisz ? Od ludzi którzy mieli latawce FSa bardzo często słyszę, zę sprzedali bo start z wody ich męczył. Pomyśl co się stanie jak latawiec nakryje fala mówiąc obrazowo "zmieli go". Pompowany też może zostać "zmielony" ale napompowane tuby zapewniają w miarę sztywny szkielet i jestem przekonany, że gdyby poddać próbie zamknięto komorowy latawiec i pompowany i lądować wodzie w tych samych warunkach to więcej razy z zamkniętą komórką były by problemy przy restarcie
pozdrowienia
Depower dla kobiety 68kg wyspiarskie wiatry.. Jeśli chodzi latawce Petera Lynna to warto lecz trzeba wiedzieć że :

Plusy
- Stabilność
- Odpuszczanie szkwałów , szczerze otwarto komorowe chowają się w przedbiegach.
- Auto Zenit - możliwość pozostawienia latawca w zenicie i przy zdjętych rękach z baru latawiec spokojnie pozostaje w jego okolicach (bez wiatru nie działa)
- hang time - duży przynajmiej w Skorpionie olbrzymi.
- duży zakres depowera
Minusy

- Rozkładanie , skladanie ,restart ,pompowanie latawca, zamuje wiecej niż w przypadku latawcow zamkniętokomorowych FS lub otwartokomorowych. Często potrzebna jest druga osoba, bądz wprawa w radzeniu sobie przy restartach .
- słaby dół latawca - poniżej 4,5 m/s praktycznie nie generuje mocy ,można kóła pokrecić .
ale to przy twoich wyspiarskich wiatrach nie jest takim problemem .
- w PL Skorpione są duże sily na barze , nie wiem jak to wygląda dla Venoma przypuszczam że jednak też bedą spore.

jesli chodzi o rozmiar to myslę że powinnach szukać Venoma 2- 10 m2 ,
Przy swojej wadze spokojnie zakres miała bys miedzy 5 - 12 m/s
Jeśli jesteś wygodna bierz FS Pulse w rozmiarze 8 m lub HQ apex 7,5 m2 albo pozostań przy Ozonku, choć on chyba ma najmniejszy zakres depowera z wszystkich.
Jeśli wolisz troche wiecej zabawy przy rozkładaniu to Venom, ale w takich latakach to trza sie zakochać i docenić tą cała ceremonie obchodzenia się z nimi.
Latawiec DSS do mtb i snb dla początkującego.. Witam,
jest to moj pierwszy post na tym forum,(i mam nadzieje ze nie ostatni)
no wiec tak po przeczytaniu paru tematow i artykulow, do glowy nasuwa mi sie pare pytan:
1 wyczytalem ze do mountainboarda i snowboarda najlepszy jest latawiec typu DSS(jezdze na snowboardzie juz 7 lat i chcial bym sprobowac z kitem,ale glownie nastawiam sie na moutaniboard), lepszy latawiec byl by zamknieto komorowy czy otwarto komorowy?
mylsalem nad rozmiarem 11m, mam 192cm i 80kg (zamierzam się zamknac w 90 )
acha i jeszcze pozostaje pytanie ile musial bym wydac na taki latawiec dodam myslalem o czyms w okolicach od 0-600-800zl oczywiscie jesli bedzie trzeba wiecej dam rade ale nie usmiecha mi sie to
2 pytanie odnosnie deski na poczatku prosilbym was o podanie paru desek pasujacych do mojej wagi jesli to mozliwe,
na allegro znalazlem cos takiego:
http://allegro.pl/item857..._wyprzedaz.html
deska nie powiem ze bardzo mi sie podoba wizualnie(oczywiscie wiecej ocenic nie moge
) cena tez wydaje mi sie przystepna co o niej sadzicie?

Dobra troche sie napisalem i mysle ze to juz wszystko jesli czegos zapomnialem to prosze mowcie co i jak.
PS
jakby ktos doswiadczony mial chec mnie "wciagnac" to prosze o kontakt na gg 10666599 bede bardzo wdzieczny

Z gory dziekuje i pozdrawiam GoldenBoy
Latawcowy dylemat. gregor łysy, chcesz spokojny freeride czy raczej szybkie pływanie?

Na wodzie, szczególnie katamaranem nie potrzebujesz mocy, która utrzyma Cię na powierzchni dzięki ślizgowi. Ja bym się skusił na klasyczny zamkniętokomorowy latawiec w rozmiarze 6-8m.kw.

Twinskiny wymagają sporego wiatru do latania przez co możesz mieć mały dolny zakres.
W/g mnie najlepszym wyborem dla Ciebie byłby Flysurfer Pulse2 rozmiar 6-8m.kw albo HQ Neo2 6-8m.kw
Szukam wszechstronnego latawca. Witam szukam wszechstronnego latawca dla siebie sporo warze bo 102,5.
Wszechstronnego tzn. do landboarding-u, do snowkiting, i do kitesurfing przeczytałem ze powinien być to zamknięto komorowy ale te są trochę drogie upatrzyłem sobie coś takiego :
http://www.allegro.pl/ite...2004r_nowy.html
Zaznaczę że jestem laikiem ale bardzo szybko się uczę szukam latawca do landboarding-u, do snowkiting, i do kitesurfing-u, no i do skakania proszę o fachową poradę.
Szukam wszechstronnego latawca. Jeżeli chcesz mieć wszechstronny latawiec to ten z aukcji nie spełni twoich oczekiwań.Jest to latawiec pompowany jak materac do pływania.Ma on pompowane tuby i kiedy uderzysz nim o ziemie kilka razy to je przebijesz i latawiec do naprawy.Na początek pompkę sobie odpuść.

Najlepiej kup używany latawiec zamknięto komorowy, który nie jest pompowany jak materac tylko pompuje go wiatr a specjalnie skonstruowane komory utrzymują powietrze, dzięki czemu latawiec przez 'chwilę' utrzymuje się na wodzie a ty wtedy możesz go z niej podnieść .Natomiast jako latawiec komorowy przy uderzeniu o ziemię nie ulega przebiciu.

Istnieją też latawce otwarto komorowe które nie nadają się do kitesurfingu ponieważ kiedy spadnie do wody jego komory napełniają się wodą i kite natychmiast tonie.Latawce otwarto komorowe nadają się tylko na ląd i do snowkite.

Z mojego doświadczenia opanuj latawiec na lądzie (landkiting, snowkiting i skoki) a później sam zadecydujesz jaki latawiec kupić.
Szukam wszechstronnego latawca. Jak uniwersalny-zamkniętokomorowy to tylko Flysurfer,jako jedyny ma łatwy restart
z wody . Osobiście radzę pomachaj trochę jakąś komórką na lądzie[do dobrego spotu na wodzie
i tak masz daleko] a potem kup sobie docelowy latawiec lub latawce. Na początek to jest niezłe
http://www.allegro.pl/ite...awiec_kite.html i to także
http://www.allegro.pl/ite...ne_flow_4m.html
Czy to na poczatek ... ?.
A się zastanów jeszcze nad jednym - czy masz w okolicy gdzie śmigac po lądzie i ile czasu jesteś w stanei wygenerować na pływanie i czy u Ciebie blisko są do tego warunki ew. czy masz flotę śmigać co weekend nad morze.

Jak masz blisko nad wodę a nie bardzo masz łąkę pod landkiting to rzuć się na pompowańce, jak masz bardziej warunki pod ląd to kup coś zamkniętokomorowego (tutaj wybór jest oczywisty - przynajmniej dla mnie)


wiesz mieszkam w takim rejonie ze do jeziora mam 20 km, na łąki jakies 5 a nad morze 80 km , wiec wszedzie mam blisko
z tym ze nad morze to jeżdze do Stegny gdzie nigdy nie widzialem tam zadnego kite, wiec sam plywac to chyba szalenstwo

o wlasnie teraz nastepne moje pytanie, bo patrzac na latawce ace one maja "raczki" a czy da sie to przerobic aby jezdzic w trapezie, bo nie ukrywam chcialbym posmigac na moutain board
Bracia i siotry pomóżcie !. Cześć zorba!
HQ Apex II 10m jest w drodze do jednego z użytkowników, niedługo powinna się pojawić recenzja jego oraz innych osób które dostaną go w swoje ręce na testy Może warto poczekać na opinie :-)

Jeśli od latawca chcesz czegoś więcej - jak wspomniano: Frenzy, Manta, ze swojej strony dołożę Peter Lynn Charger - latawiec zamkniętokomorowy, który latem zabierzesz również na wodę.
Wybór latawca na snow dla 75kg.
Lataj na jednym latawcu przez cały rok - wyczujesz go w 200%, nabierzesz nawyków i nie będziesz musiał się przestawiać z jednego rodzaju na drugi.

wszystko ladnie pieknie
ale
1 latawka caly rok - zamknietokomorowy czucie latawca jak napisales
2 latawki - pompka, komorka - zajebista wygoda ale i kwota wieksza

beribazoo, odwieczny problem
Flysurfer Pulse 2 czy Psycho 4?. kowal, troche nie rozumiem Twojej logiki...
Kupilem sobie na poczatek radka 3m, prawie 4 miesiace minely, kilkadziesiat przelatanych godzin i mi sie znudzil, co najwyzej fajnie przy mocny wietrze mozna z nim na mtb pojezdzic. Statyczne puszczanie już nie bawi, gdy ciag to to ma w bok, a nie w gore i co najwyzej mozna bawic sie w ciagniecie po piasku.

Czemu zatem mialbym nie kupowac czegos nowego, mozliwe, ze trudniejszego, a co powinno starczyc na o wiele dluzej niz pare miesiecy?

Ogladajac filmiki, czytajac recenzje nie wychodzi by latawiec zamknieto komorowy byl gorszy od otwarto komorowego... nawet niby lepiej ze szkwalami sobie radzi (przez co powinien byc bezpieczniejszy). Woda, to potencjalnie najwczesniej przyszle wakacje, acz wiem, ze wtedy na nowy latawiec juz funduszy miec nie bede (conajwyzej kurs), wiec wole byc za wczasu przygotowany... a narazie potrzebuje latawke na mtb.

Latales osobiscie na flysurferach, że uważasz iż to pół srodki?
Rozmiar latawca. Akrobacyjny/otwartokomorowy/zamknietokomorowy/pompowany.
fullpower/dss
Przybliżony zakres wiatrowy.
ciag w bok: 1-10
Ciąg w górę: 1-10
zalecany początkującym/ zalecany zaawansowanym/ bez zaleceń
inne cechy np. autozenit, szybki w skręcie, węglowe sticki

parę dni temu myślałem właśnie o zrobieniu programu, w którym zaznaczało by się czy chce się jeździć na mtb, czy buggy, czy latawiec do powerkitingu i ile się waży itp i by wyskakiwały latawce proponowane

Jeśli by ktoś zebrał takie informacje, to bez problemu zrobię taki program

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • trendy-girls.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : latawce komorowe budowa
     : latawce komorowe PANSH
     : Latawce typu delta
     : latawce schemat budowy
     : latawce dmuchawce wiatr
     : Latawce pogodnych dni
     : Latawce Chuck 2 5m
     : latawce Fotokite
     : latawce komorowe
     : latawce piosenka
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT