kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
dziwne budowle w lesie. witam mieszkam w mikolowie to miasto w poblizu katowic ..
wiec mamy tu nieopodal las w ktorym znajduje sie cos na ksztalt mostu jednak w okolicy nie ma zadnych nasypow czy wzniesien itp teorie sa rozne ale nikt nie wie co to jest i do czego sluzylo podobne jest nieco do Bunkru takiego zadaszenia na jakis pojazd ale jest zbyt waskie gdyby postawic pod tym stara to bedzie wystawac co dopiero taki czolg niestety nieposiadam jak narazie zadnych fotografi owego czegos ale postaram sie je zdobyc i przedstawic
moze ktos sie tym interesuje lub wie co to by moglo byc czy tez zna jakies strony www na temat budowli powojennych
skad wiadomo ze to niemieckie .. tak glosi plotka najstarsi gorale mowia;) "to cos budowali niemcy" ogolnie nazywa sie to ..mostek cyganski..
z boku wyglada to miejwiecej tak.. /__ boczne krawedzie sa strome a gora zaookraglona z przodu wyglada jak wiazd do tunelu (brama) jest dosyc wysokie moze ma z 2pietra w okolicy nie ma zadnych innych podobnych budowli ani czegokolwiek innego poprostu las a w nim "to" [Piłka nożna] Mistrzostwa Europy w 2012 roku.
Prawie jak Spodek
Na Euro 2012 Stadion Śląski nie będzie już przypominał betonowego kolosa. - Już za trzy lata nowy obiekt będzie wizytówką Śląska - przekonywali uczestnicy kolejnej konferencji Euromonitor Polska 2012.
- Zdążymy z modernizacją - przekonywał Marcin Stolarz dyrektor biura Euro 2012 w Chorzowie. A Katarzyna Meller ze spółki pl.2012 tłumaczyła dlaczego w ostatnim raporcie UEFA Stadion Śląski znalazł się w grupie bardzo wysokiego ryzyka i przypisano mu ostrzegawczy kolor czerwony.
Wszystko przez zmianę koncepcji modernizacji stadionu. W raportach UEFA pojawiła się poważna uwaga dotycząca wyglądu i funkcjonowania trybuny zachodniej stadionu. Eksperci Europejskiej Unii Piłkarskiej wskazywali, że 68 rzędów krzesełek to zdecydowanie za dużo. W czasie 15-minutowej przerwy kibice nie zdążą dojść i wrócić do toalet, ani punktów gastronomicznych. Poza tym, taka konstrukcja trybuny wydłużała czas ewakuacji.
- Dlatego konieczna była przebudowa trybuny - wyjaśniał Stolarz. Dzięki modernizacji trybuna zostanie częściowo wyburzona i pojawi się drugi poziom trybun. W wyższym znajdzie się 40 rzędów krzesełek, w niższym 30. Zmieni się kąt nachylenia, co zdecydowanie poprawi widoczność. Oba poziomy trybun będzie rozdzielać pasaż okalający stadion, na którym rozmieszczone będą toalety i miejsca gastronomiczne. Nowa trybuna zwiększy objętość stadionu o 4 tys. - Za trzy lata stadion będzie wyglądał jak drugi Spodek. To będzie nowy symbol Śląska - mówił Stolarz.
Koniec modernizacji stadionu to 29 kwietnia 2011. - Zobaczą państwo nowe oblicze stadionu - chwalił się Stolarz. Na razie uczestnicy konferencji Euromonitor mogli obejrzeć makietę, która wczoraj wieczorem przyjechała wprost z biura projektowego GMP w Hamburgu. Nowy stadion będzie miał 52 719 miejsc, zadaszenie o powierzchni 50 tys. metrów kwadratowych. Na stadionie znajdzie się 741 miejsc dla prasy i 240 dla komentatorów. 700 toalet, 300 kiosków gastronomicznych, a na trybuny będzie prowadzić siedem bram wejściowych.
Według założeń 10 grudnia ma zostać oddany projekt budowlany, w marcu przyszłego roku, projekt wykonawczy. W lipcu na stadion wejdzie ekipa budowlana.
Szybciej, bo już jutro dowiemy się jak będzie wyglądał nowy dworzec kolejowy w Katowicach. To właśnie w piątek mamy poznać koncepcję zagospodarowania nie tylko samego dworca, ale i terenów przydworcowych. Paweł Olczyk z PKP podkreślał, że na Górnym Śląsku infrastruktura kolejowa jest bardzo dobrze rozwinięta i 2335 kilometrów istniejących już linii, jest liczbą wystarczającą, do sprawnego obsłużenia takiej imprezy jak Mistrzostwa Europy. Bezpośrednio z Euro 2012 związany jest też remont dwóch dworców w Chorzowie. Są to stacje Chorzów Miasto i Chorzów Batory.
Problemem okazuje się jednak kolejka z Katowic na pyrzowickie lotnisko. W planach jest budowa nowej linii o długości 38 kilometrów. Kolejka tę odległość ma pokonywać w pół godziny, zatrzymując się po drodze na kilku przystankach. Początek budowy ma ruszyć w czerwcu 2010 roku, a zakończyć w marcu 2012. Ale budowa może nie ruszyć. Koszt inwestycji to 330 mln euro, a na razie na ten cel zagwarantowanych jest tylko 107 mln złotych. - Niestety wiąż brak jest wyraźnej decyzji politycznej. Bo i miasto, i Polskie Linie Kolejowe wraz z PKP, są zainteresowane budową tego odcinka kolejki. Ale rząd musi dołożyć pieniędzy - biadolił prezydent Chorzowa Marek Kopel.
Już dziś wiemy, że na lotnisku w Pyrzowicach na czas Euro powstanie tymczasowy terminal do odprawy pasażerów. Dziś rocznie odprawia się ich 2,6 mln, w czasie Euro ich liczba może wzrosnąć do ponad 4 milionów. Modernizacja lotniska pochłonie ponad 77 mln złotych, ale i tak nie zaspokoi to pełni potrzeb. Zabraknie miejsc parkingowych dla samolotów. Dlatego funkcję lotniska rezerwowego dla Pyrzowic przejmie Łódź.
Na razie to sam Chorzów wciąż pozostaje na liście miast rezerwowych organizujących Euro. Ale uczestnicy konferencji Euromonitor byli zgodni: Euro 2012 miastu Chorzów i Stadionowi Śląskiemu, po prostu się należy.
Mariusz Chudy
http://www.newsweek.pl/euromonitor/arty ... ykul=30756
----------------------------------
Wychodzi na to, że linii do Pyrzowic nie bedzie, nie bedzie też nowego terminalu lotniczego, obwodnicy Chorzowa. Za to zostaje linia kolejowa przez centrum Chorzowa, a plany jej przeniesienia chyba poszły w las i dobrze
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|