kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
LR Discovery Td5 - opinie?.
"Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.comwrote in message
Czesc,
Czy ktos podzieli sie opiniami na temat Land Rover Discovery 2 Td5 z
rocznika 2000? Jak to auto sie sprawuje, jak z usterkowoscia, jak blachy,
jak silnik itd.
Z usterkowością i kosztami eksploatacji to jest tak, że jeśli nie musisz
mieć Discovery, to kup sobie Pajero.
Jurand.
LR Discovery Td5 - opinie?.
Jurand wrote:
"Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.comwrote in message
| Czesc,
| Czy ktos podzieli sie opiniami na temat Land Rover Discovery 2 Td5 z
| rocznika 2000? Jak to auto sie sprawuje, jak z usterkowoscia, jak
| blachy, jak silnik itd.
Z usterkowością i kosztami eksploatacji to jest tak, że jeśli nie
musisz mieć Discovery, to kup sobie Pajero.
hehehe, oj Tomek,
to chyba zbyt daleko posunięte stwierdzenie.
LR Discovery Td5 - opinie?.
"JarekM" <lucky9@poczta.onet.plwrote in message
Jurand wrote:
| "Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.comwrote in message
| | Czesc,
| Czy ktos podzieli sie opiniami na temat Land Rover Discovery 2 Td5 z
| rocznika 2000? Jak to auto sie sprawuje, jak z usterkowoscia, jak
| blachy, jak silnik itd.
| Z usterkowością i kosztami eksploatacji to jest tak, że jeśli nie
| musisz mieć Discovery, to kup sobie Pajero.
hehehe, oj Tomek,
to chyba zbyt daleko posunięte stwierdzenie.
A ja myślę, że nie za bardzo ;)) Disco jest ładną terenówką, całkiem sprawną
w prawdziwym terenie, ale niestety jeśli ktoś chce w miarę bezstresowo to
eksploatować, to albo kupuje egzemplarz sprawdzony na dziesiątą stronę (a
nawet najlepszym mechanikom coś czasem może umknąć), albo potem będzie się
zastanawiał, co zrobić ze zmielonym mostem, gdy jest 2 w nocy w lesie, wilki
wyją, do najbliższej wsi jest 10 km, a auto stoi utopione w błocie po progi
;)
Jurand
Ssangyong Rexton 4x4 - any info?.
"Adam Kubicki" <a@NOTHANKS.kubicki.plwrote in message
Piotr S. napisał:
| Moim zdaniem, jak juz kupowac za tyle pieniedzy samochod to lepiej
dolozyc
| te 15-20k pln do Toytoy Landcruiser.
Pomyliłeś się o jedno zero (150-200k pln)?
Nie stać mnie...
Lancruiser 100 (mała mnie nie interesuje) kosztuje od 285 do 326k pln.
Rexton 140-190k pln.
A używane nie wchodzą w rachubę.]
Skoro rexton kosztuje 140-190 k pln to Land Rover Discovery z TD5 kosztuje
od 190 kpln. Przy czym myślę, że możesz spokojnie negocjować spore upusty.
Jurand.
Ssangyong Rexton 4x4 - any info?.
| Pomyliłeś się o jedno zero (150-200k pln)?
| Nie stać mnie...
| Lancruiser 100 (mała mnie nie interesuje) kosztuje od 285 do 326k pln.
| Rexton 140-190k pln.
| A używane nie wchodzą w rachubę.]
Skoro rexton kosztuje 140-190 k pln to Land Rover Discovery z TD5 kosztuje
od 190 kpln. Przy czym myślę, że możesz spokojnie negocjować spore upusty.
Disco III wazy 2,7 tony, chyba ze mowa o discovery II , potrzebny mocny
silnik aby to jechalo. a rexton czy LC 90 tone mniej .
Ssangyong Rexton 4x4 - any info?.
| Moim zdaniem, jak juz kupowac za tyle pieniedzy samochod to lepiej
dolozyc
| te 15-20k pln do Toytoy Landcruiser.
| Pomyliłeś się o jedno zero (150-200k pln)?
| Nie stać mnie...
| Lancruiser 100 (mała mnie nie interesuje) kosztuje od 285 do 326k pln.
| Rexton 140-190k pln.
| A używane nie wchodzą w rachubę.]
Skoro rexton kosztuje 140-190 k pln to Land Rover Discovery z TD5 kosztuje
od 190 kpln. Przy czym myślę, że możesz spokojnie negocjować spore upusty.
Disco starego już nie ma i to nie tylko w Polsce, ale i na większości rynków
europejskich. Jak ludzie zobaczyli "trójkę" to końcówka produkcji została
rozkupiona na pniu. W cenie 16x tys. zł to można kupić Patrola GR, ale ten
juz nie jest tak trendy jak Rexton;-)))
Pzdr,
Konik
Ssangyong Rexton 4x4 - any info?.
"Piotr S." <GG#3501@gg.plwrote in message
| Pomyliłeś się o jedno zero (150-200k pln)?
| Nie stać mnie...
| Lancruiser 100 (mała mnie nie interesuje) kosztuje od 285 do 326k pln.
| Rexton 140-190k pln.
| A używane nie wchodzą w rachubę.]
| Skoro rexton kosztuje 140-190 k pln to Land Rover Discovery z TD5
kosztuje
| od 190 kpln. Przy czym myślę, że możesz spokojnie negocjować spore
upusty.
Disco III wazy 2,7 tony, chyba ze mowa o discovery II , potrzebny mocny
silnik aby to jechalo. a rexton czy LC 90 tone mniej .
Disco III waży 2.7 tony, czy ma DMC 2.7 tony, bo to spora różnica...
Poza tym Discovery to jest PRAWDZIWE i sprawdzione auto terenowe, a Rexton -
cholera go wie jak się to będzie spisywało, to dopiero nowy produkt. I
myślę, że SSangYoung będzie miał o wiele większą utratę wartości.
Jurand.
Ssangyong Rexton 4x4 - any info?.
"Tomasz Konik" <tome@gazeta.plwrote in message
| Moim zdaniem, jak juz kupowac za tyle pieniedzy samochod to lepiej
| dolozyc
| te 15-20k pln do Toytoy Landcruiser.
| Pomyliłeś się o jedno zero (150-200k pln)?
| Nie stać mnie...
| Lancruiser 100 (mała mnie nie interesuje) kosztuje od 285 do 326k pln.
| Rexton 140-190k pln.
| A używane nie wchodzą w rachubę.]
| Skoro rexton kosztuje 140-190 k pln to Land Rover Discovery z TD5
kosztuje
| od 190 kpln. Przy czym myślę, że możesz spokojnie negocjować spore
upusty.
Disco starego już nie ma i to nie tylko w Polsce, ale i na większości
rynków
europejskich. Jak ludzie zobaczyli "trójkę" to końcówka produkcji została
rozkupiona na pniu. W cenie 16x tys. zł to można kupić Patrola GR, ale ten
juz nie jest tak trendy jak Rexton;-)))
Buuu ;(( wiedziałem, że coś w tym Disco jest, że mi się tak podoba... i jak
widać - nie tylko mi...
Jurand.
LR Discovery Td5 - opinie?. Czesc,
Czy ktos podzieli sie opiniami na temat Land Rover Discovery 2 Td5 z
rocznika 2000? Jak to auto sie sprawuje, jak z usterkowoscia, jak blachy,
jak silnik itd.
Pozdr.P.
LR Discovery Td5 - opinie?.
Pawel wrote:
Czesc,
Czy ktos podzieli sie opiniami na temat Land Rover Discovery 2 Td5 z
rocznika 2000? Jak to auto sie sprawuje, jak z usterkowoscia, jak
blachy, jak silnik itd.
Tu dużo nie znajdziesz, więcej będzie na http://www.forum4x4.pl/forum
Ale trochę się wypowiem - jeżdzę od 1,5r.
Na początek odpowiedz sobie na pytanie: dlaczego to auto.. a nie inne ??
Jest wiele ciekawszych, nowszych, większych, mniej awaryjnych, tanszych w
utrzymaniu samochodów w tej samej cenie albo w tym samym roczniku.
Jak już sobie odpowiedziałeś i nadal odpowiedź brzmi - TAK, czytaj dalej.
Generalenie najwięcej, a szczególenie w przypadku aut tego typu (prawdziwych
terenowych aut),
zależy od pioprzedniego użytkownika/użytkowników - rocznik i przebieg ma
znaczenie drugo a nawet trzeciorzędne.
Musisz mieć pewność co do sprzedającego i tego co mówi, wybrać się na
oględziny z kimś,
kto się znana tych samochodach (nie na samochodach ogólnie ale właśnie na
LR) lub nimi jeździ.
Alternatywnie lista serwisów, które sprawdzą auto przed zakupem
(http://www.lr.pl/zw.html).
Teraz jakieś konkrety. Auto to wygodne, choć bez rewelacyjnej wielkości
(wygląd zewnętrzny jest mylący).
W wersji na 7osób trzeci rząd tylko dla dzieci, no i wejście przez bagażnik,
który w tym przypadku pomieści lodówkę turystyczną i torbę z kijami
golfowymi.
Prędkość podróżna 100-110 km/h, powyżej jazba jest niekomfortowa, choć nie
wiąże się to z jakimś szczególnym obciązeniem dla samego pojazdu.
Jak masz ochotę i Ci nie przeszkadza szum powietrza, głośne opony, stuki i
trzaski, to możesz jechać io 140 km :)
Siedzenia przednie wygodne, tylne w sumie dla 2 osób, po środku lepiej wozić
fotelik dziecięcy.
Auto zazawyczaj dobrze wyposażone - elektryczne szyby, lusterka, b.często
automatyczna klimatyzacja, ABS+kontrola trakcji .
Pakiet skandynawski zawiera podgrzewane siedzenia i przednia szybę.
Auto ze stałym napędem na 4 koła, w tym roczniku nie będzie miało
standardowo mechaniczej blokady centralnego mechanizmu różnicowego,
zamiast tego ABS+TC robi całkiem nieźle, przychamowując poszczególne koła.
Do tego system HDC - wspomaganie zjazdu z góry - włącza się bieg, puszcza
hamulec i używa tylko kierownicy - nie zagrzejesz hamulców na długim
zjeździe.
Reduktor z przełożeniami terenowymi włączany manualnie.
W kombinacji z automatyczną skrzynią reduktor pozwala na pracę ze skrzynią w
trybie quasi sekwencyjnym.
Wersja z pneumatycznym zawieszeniem z tyłu (SLS) pozwala na podniesienie (o
40mm) i utwardzenie zawieszenia tylnego.
Skrzynie automatyczne to 4ro biegowy ZF 4HP22, manuale i reduktor to wyrób
autorski.
Wentylator chłodnicy to urządzenie ze sprzęgłem visco - trzeba dbać o nie.
Usterkowośc zależy od Ciebie i/przede wszystkim poprzedniego właściciela.
Nie ma żadnych stałych usterek nękajacych to auto.
139 konny diesel Td5 to autorska konstrukcja LR, z systemem CR,
ze względu na specyfikę konstrukcji, bardzo drogie są wtryskiwacze (ok. 1500
PLN/szt - cyt. " "), ale silnik został obliczony na ok. 500tys mil (rozrząd
na łańcuchu)
turbina to zwwykły Garret.
Częsci, szczególnie niestandardowe, b.drogie w Polsce, tańsze na Wyspach,
ale trzeba czekać na przesyłkę.
Koplet klocków na przód i tył (Lucas) to 450 PLN, poducha zawieszenia
tylengo - 1200 PLN w Polsce/ 600 PLN z przesyłką z Wysp.
Drogi akumulator, bo plus jest prawy. Trzy podstawowe filtry to ok 150 PLN,
dodatkowy filtr odśrodkowy do paliwa to ok 80 PLN.
Przyzwoita opona letnia 235/70/16 to ok. 500-600 PLN/szt.
Serwisy (zarówno ASO jak i prywatne) bardzo kompetentne - szczególnie te, z
których mi się zdarzało korzystać.
Część blach to aluminium, ale ono też może się utleniać, korozja reszty na
normalnym poziomie - można się zabezpieczyć.
Generalnie - przyzwoite auto, ale jak już wspomniałem na wstępie - są inne
:)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl